Werk & Studie alle pijlers

Salarisindicatie

06-07-2015 22:35 50 berichten
Ik ga jullie laten raden Welk salaris denken jullie dat er bij deze functie-eisen hoort? Het betreft een vacature bij een overheid.

Functie-eisen

•Je hebt hbo+-niveau in een economische richting.

•Je bent cijfermatig en analytisch aantoonbaar sterk.

•Bij voorkeur heb je kennis en ervaring met treasurywerkzaamheden.

•Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk en in zowel Nederlands als Engels.

•Je hebt een zakelijke en professionele houding.

•Je werkt accuraat.

•Je bent stressbestendig en haalt je deadlines.



Ik ga niet solliciteren (geen leuke functie), maar hij kwam naar voren in mijn selectie.
quote:jo12345 schreef op 06 juli 2015 @ 22:53:

[...]



Dat de kandidaat iets moet kunnen stond echt niet in jouw beschrijving! Volgens mij maak jij dat er zelf van Gewoon wakker blijven tussen 8.30 en 17.00 is vaak al voldoende!
Alle reacties Link kopieren
3500
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 06 juli 2015 @ 22:51:

Anyway, het is dus een schaal 8 functie, maximaal 3100 bruto per maand. Vind ik heel erg laag voor een HBO'er die ook nog iets moet kunnen.Ik haal er niet uit dat de kandidaat nou zoveel moet kunnen. Het merendeel van de eisen is erg algemeen en vind je in zowat elke vacature van welke functie dan ook.
quote:Pientjexxxx schreef op 06 juli 2015 @ 22:51:

[...]





Ervaring zal wel degelijk meespelen. Waarom geef je geen antwoord op de vraag over de werkervaring? Ben je zelf een schoolverlater? Wat vind jij een laag salaris?

Ja maar Pientje, dit is alles wat ik heb. Selecteren op leeftijd mag niet meer, en het lijkt erop dat ze wel enige werkervaring verwachten (zie het puntje kennis en ervaring met).

Ik ben geen schoolverlater, maar werk al 20+ jaar. Ik ben voorzichtig op zoek naar iets anders, en deze functie kwam naar boven (maar is dus niet passend). Het topic heb ik geplaatst om eens te polsen hoe anderen de functie zouden inschalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit echt niet zo een laag loon voor HBO diploma?
HBO-schoolverlaters worden bij ons consequent ingeschaald in schaal 6, met een beetje mazzel en veel onderhandelingsvaardigheden 7.
Ik zou 'm ook op rond de 2500-3000 inzetten. Voor een bedrag dat beduidend hoger ligt verwacht ik (semi-)leidinggevende taken, veel relevante ervaring, eigen verantwoordelijkheid of iets in die richting.
quote:MinkeDeWit schreef op 06 juli 2015 @ 22:56:

[...]



Ja maar Pientje, dit is alles wat ik heb. Selecteren op leeftijd mag niet meer, en het lijkt erop dat ze wel enige werkervaring verwachten (zie het puntje kennis en ervaring met).

Ik ben geen schoolverlater, maar werk al 20+ jaar. Ik ben voorzichtig op zoek naar iets anders, en deze functie kwam naar boven (maar is dus niet passend). Het topic heb ik geplaatst om eens te polsen hoe anderen de functie zouden inschalen.Vergis je niet dat de salarissen van 10 jaar geleden bijna nergens meer betaald worden. Ik zie het aan de salarisindicaties van oudere sollicitanten die voor vaak eenvoudige baantjes als receptioniste of administratief medewerkster dik betaald kregen. Daarom is het ook een probleem als deze mensen in de WW terechtkomen. Je vindt bijna nooit meer een baan die zelfs maar meer verdient dan je WW-uitkering.
Alle reacties Link kopieren
quote:plous schreef op 06 juli 2015 @ 22:59:

HBO-schoolverlaters worden bij ons consequent ingeschaald in schaal 6, met een beetje mazzel en veel onderhandelingsvaardigheden 7.



Wat is bij ons en wat houden de schalen in? Dat zegt toch niks zo?

"Bij ons" is 7 nl middenmanagement en die zullen een stuk meer verdienen dan wat in deze vacature staat bijvoorbeeld.
Bij ons zitten MBO'ers in schaal 7-9, HBO'ers in 9-11, ook als ze net van school komen en nog niets kunnen. Je bent wel een jaar of 15-18 bezig om op je maximum te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 06 juli 2015 @ 22:56:

[...]



Ja maar Pientje, dit is alles wat ik heb. Selecteren op leeftijd mag niet meer, en het lijkt erop dat ze wel enige werkervaring verwachten (zie het puntje kennis en ervaring met).

Ik ben geen schoolverlater, maar werk al 20+ jaar. Ik ben voorzichtig op zoek naar iets anders, en deze functie kwam naar boven (maar is dus niet passend). Het topic heb ik geplaatst om eens te polsen hoe anderen de functie zouden inschalen.



Het zal, vrees ik, ontzettend moeilijk voor je worden om in deze tijd een bedrijf en functie te vinden waarbij je nog vooruit gaat. De salarissen zijn niet meer te vergelijken met een aantal jaar terug. Jij bent in die 20 jaar neem ik aan ook nog gegroeid en hebt periodieken gehad en weet ik wat niet meer. Dus dan zul je relatief hoog zitten qua salaris.

Ik zie het zelf ook. Ik zou best eens verder willen kijken, ik zit nog niet eens zo lang bij mijn huidige werkgever, maar ben best snel gegroeid en zie telkens, dat ik er bij een ander op achteruit zal gaan, zelfs als ik een betere functie zou vinden.

Dat maakt dus dat je soms een beetje vast zit. Of moet kiezen: wil je een interessantere functie of kies je voor salaris?
quote:S0LEIL schreef op 06 juli 2015 @ 23:02:

[...]





Wat is bij ons en wat houden de schalen in? Dat zegt toch niks zo?

"Bij ons" is 7 nl middenmanagement en die zullen een stuk meer verdienen dan wat in deze vacature staat bijvoorbeeld.



Het gaat om een baan bij de overheid dus ik ging uit van bbra.



Bedoelde jij iets anders Minke?
quote:plous schreef op 06 juli 2015 @ 23:11:

[...]





Het gaat om een baan bij de overheid dus ik ging uit van bbra.



Bedoelde jij iets anders Minke?Nee hoor, ik ook.
En 'bij ons' is dus mijn werkgever die dezelfde systematiek hanteert.
Alle reacties Link kopieren
quote:plous schreef op 06 juli 2015 @ 23:11:

[...]





Het gaat om een baan bij de overheid dus ik ging uit van bbra.



Bedoelde jij iets anders Minke?Ah ok. Ik vond bij ons zo breed
quote:plous schreef op 06 juli 2015 @ 23:14:

En 'bij ons' is dus mijn werkgever die dezelfde systematiek hanteert.Ik dacht wel dat het voor collega's gelijk duidelijk zou zijn waar ik werk Het is momenteel echt prut qua (interne) vacatures. Vorig jaar september heb ik mijn laatste sollicitatie gehad en ik ben echt niet onredelijk kritisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:bethweeter schreef op 06 juli 2015 @ 22:53:

Even twee opvallende trefwoorden uit je OP googelen en de vacature komt bovenaan te staan

Heb hem ook gevonden inderdaad .



Ik zou zeggen 2500, ik vind 3200 echt behoorlijk wat voor deze vacature! Ik lees niet dat je echt hele bijzondere vaardigheden nodig hebt, noch leidinggevende kwaliteiten, noch heel veel ervaring. Als ik het zo lees, ben jij +20 jaar ervaring overgekwalificeerd voor deze functie (althans zo lees ik die vacature). Het is meer iets voor mensen met een jaar of 5 ervaring, denk ik zo.
Ik denk overigens dat je wel ervaring moet hebben om überhaupt een idee te hebben van wat je de hele dag gaat doen hier. Maar ik blijf schaal 8 laag vinden voor een HBO-baan. Zelfs bij gemeenten zit je al in 9 voor startersfuncties en vaak wel in 10 als senior.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 06 juli 2015 @ 22:53:

Ik kan ook niks. Alleen maar forummen en dingen kwijtmaken.Jij kan dus multilateraal communiceren en creativiteit bij anderen activeren.
Alle reacties Link kopieren
Bij de overheid gaat het er niet om wat jij kan en wat voor achtergrond je hebt. Maar het gaat er om in welke schaal de functie is ingedeeld. Al heb je 3 hbo studies gedaan, een functie die in schaal 8 zit zal er niet anders om worden. Uit je beperkte OP maak ik niet op of het om een beleidsfunctie gaat, of een adviesfunctie of wat voor functie dan ook. Dus licht dat eerst eens verder toe. De functie staat los van wat jij wel of niet kunt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog een behoorlijk bedrag.

Vorige week nog van een vriendin die bij een gemeente is aangenomen. HBO'er met zo'n 5 jaar ervaring en verdient 1800 euro. Na een jaar wordt dat opgehoogd naar 2000. Ik was ook een beetje verbaasd maar blijkbaar is in haar sector echt heel weinig te vinden wat ook een beetje goed betaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 06 juli 2015 @ 22:51:

Anyway, het is dus een schaal 8 functie, maximaal 3100 bruto per maand. Vind ik heel erg laag voor een HBO'er die ook nog iets moet kunnen.Schaal 8 zit op medewerkers niveau. Een prima niveau voor een normale functie. Natuurlijk hebben ze daar liever een HBOer dan een MBOer. Zoals ik al zei, het gaat er niet om wat jij kan, het gaat er om in welke functieschaal de functie is ingedeeld.
Wat een flut bedragen. Je vraagt je af waarom iemand nog bij de overheid zou willen werken. Zijn er dan wel mogelijkheden om door te groeien naar een hogere schaal? Je gaat als HBO+ toch niet werken voor 1800 euro?
Alle reacties Link kopieren
Heel algemene, weinig concrete vacature. Zonder die HBO+ indicatie kan dit vanalles zijn van MBO tot WO. Op elk van deze niveaus betekent analytisch en cijfermatig sterk iets anders.



Na googelen: dit is een MBO functie waar ze een HBO-er voor willen.

Waarschijnlijk een starter want die zitten nog vrij laag in deze salarisschalen.

Voor een MBO-er prima betaald trouwens, de meeste zitten lager in 6-7.
Alle reacties Link kopieren
2300,-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven