Kan ik dit eten

06-07-2015 22:11 25 berichten
Gebraden kippenbout van zaterdagmiddag heeft in koelkast met hoge temperatuur gestaan.Kan ik dit zometeen nog eten zonder ziek te worden?
Alle reacties Link kopieren
wat bedoel je met hoge temperatuur? Veel hoger dan de 5 graden wat normaal is? zo t5egen kamertemperatuur? Dan lijkt het me niet fris meer, maar ruik er eens aan, als het bedorven is ruik je dat echt wel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoe hoog?
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met hoge temperatuur? Bedoel je niet hoge stand - lage temperatuur.



Als het goed gegaard is lijkt me dit gewoon kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij bedoelt ze dat het met de hoge temperatuur van buiten gewoon in de koelkast heeft gestaan. To?
Ik bedoel wat thee zegt, hoge stand lage temperatuur.
Drinken in koelkast is net niet bevroren zo laag..of hoog
bij twijfel?

niet doen.
Kip? Nee niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je je kippenbout heel goed op warmt kan het niet zo veel kwaad. Hij moet dus echt heel goed heet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als ie gebraden is dan valt dat wel mee.
Alle reacties Link kopieren
2 dagen moet wel kunnen lijkt me, hij is ook nog gebraden.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwerveruitkering schreef op 06 juli 2015 @ 22:17:

Drinken in koelkast is net niet bevroren zo laag..of hoog



wat bedoel je nou eigenlijk?



Drinken hoort niet bevroren te zijn, ook niet bijna.

Volgens mij staat je koelkast vrij laag als je drinken net niet bevroren is, te laag is dat trouwens
quote:pearle schreef op 06 juli 2015 @ 22:41:

[...]





wat bedoel je nou eigenlijk?



Drinken hoort niet bevroren te zijn, ook niet bijna.

Volgens mij staat je koelkast vrij laag als je drinken net niet bevroren is, te laag is dat trouwensIk raak nu zelf in de war. De koelkast staat op de hoogste stand en is dus erg koud. Hoop dat het nu duidelijk is. Heb er patat bij gebakken en ga de kip nu opwarmen en eten, bedankt lieve mensen
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang denk je dat ze bij de slager in de koeling liggen? Daar worden gebraden / gegrilde kippenbouten van 2 dagen oud echt nog wel verkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 06 juli 2015 @ 22:26:

Als je je kippenbout heel goed op warmt kan het niet zo veel kwaad. Hij moet dus echt heel goed heet zijn.



Slecht advies. Als bacterien lekker hebben kunnen kroelen en toxines hebben kunnen vormen, kun je verhitten wat je wilt, maar die toxines kunnen je echt goed ziek maken.



OT: De kippenbout is van afgelopen zaterdag? Vandaag is het maandag. Als het zaterdag meteen na de bereiding de koelkast is ingegaan kan het geen kwaad.

Tenminste, als het in je hele koelkast superkoud is (je zegt dat de drank nog net niet bevroren is). Niet dat de koelkast zelf lauw is, maar alleen tegen de achterkant ijsvorming optreedt...
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Alle reacties Link kopieren
Ah, je gaat het eten met frietjes.

Smakelijk!
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Alle reacties Link kopieren
quote:zwerveruitkering schreef op 06 juli 2015 @ 22:43:

[...]





Ik raak nu zelf in de war. De koelkast staat op de hoogste stand en is dus erg koud. Hoop dat het nu duidelijk is. Heb er patat bij gebakken en ga de kip nu opwarmen en eten, bedankt lieve mensen



het is ook verwarrend. Hoogste stand is hier ook het koudst



Laagste stand is het warmst



Welke gek heeft die indeling ooit gemaakt?



maar je kunt het prima eten dus
quote:pearle schreef op 06 juli 2015 @ 22:54:

[...]





het is ook verwarrend. Hoogste stand is hier ook het koudst



Laagste stand is het warmst



Welke gek heeft die indeling ooit gemaakt?



maar je kunt het prima eten dus



Zo heb ik mijn koelkast een keer op standje vriezen gezet, omdat ik dacht dat de standen de graden waren en ik 'm dus op z'n hoogst zette.



En volgens mij kun je het nog prima eten hoor. En dat ga je ook doen lees ik, dus eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Dit zou ik wel eten hoor, het is van zaterdag dus 2 dagen geleden. Als het steeds in de koelkast heeft gedaan, zou ik dat wel aangaan. Goed heet maken, flink doorverwarmen en dan zou ik het wel aandurven. Ik ben verder geen expert of zo, ga nu puur uit van mijn eigen referentiekader en wat ik nog acceptabel vind om te eten (... en wat niet).
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan welke houdbaarheidsdatum op het pakje staat. Vaak doen ze er conserveringsmiddelen in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bijvoorbeeld in de jumbokip.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ondertussen moet die kip al opgegeten zijn..

En, hoe voel je je TO?
Alle reacties Link kopieren
Hhahahah, ik moet altijd wel om je lachen met je vragen of je iets nog kan eten. Waarom als je zo weinig geld hebt kip zolang in de koelkast bewaren? Of als je bijv. bij iemand bent uitgenodigd dan vries je het toch even in?



Ik kan geen antwoord op je vraag geven want ik weet niet wat een hoge temperatuur is. Boven de 20 graden?



Hier is het heel makkelijk, als je katten het niet meer willen eten is het echt niet aan te raden het nog te eten. En als het vlees zelf wegloopt dan zou ik het ook niet aanbevelen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zwervertje, hoe gaat het met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven