Lekker luie zomer recepten!

27-06-2015 12:53 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat we natuurlijk liever met een roseetje van de zon genieten



Wat maken jullie als het te warm is om lang in de keuken te staan?
Alle reacties Link kopieren
quote:pingie schreef op 02 juli 2015 @ 19:22:

[...]



waarschijnlijk al te laat maar niet bestellen bij die grote webshop met de b heb er ook 1 besteld 20 juni

nog steeds niet binnen .



Ik heb hem ook besteld bij de ronde bolle b-winkel en had hem snel in huis. Een knalroze exemplaar. Nog niet uitgeprobeerd.



En ook een mandoline aangeschaft, die mis ik al heel lang.



Heerlijk om rauwe venkel heel dun te schaven en als salade te eten met stukjes sinaasappel, avocado, kleine zware olijven, komijnzaadjes en wat rucola voor de kleur.



Dure grap, die 2 apparaten samen voor ruim 50,- maar als het me helpt met gezonde en lijnvriendelijke recepten is het een goede investering.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 02 juli 2015 @ 23:28:

[...]





Ik heb hem ook besteld bij de ronde bolle b-winkel en had hem snel in huis. Een knalroze exemplaar. Nog niet uitgeprobeerd.



En ook een mandoline aangeschaft, die mis ik al heel lang.



Heerlijk om rauwe venkel heel dun te schaven en als salade te eten met stukjes sinaasappel, avocado, kleine zware olijven, komijnzaadjes en wat rucola voor de kleur.



Dure grap, die 2 apparaten samen voor ruim 50,- maar als het me helpt met gezonde en lijnvriendelijke recepten is het een goede investering.¤50????? Mijn spiraalsnijder was ¤16 en de mandoline bij de Lidl voor ¤8,- Alebei prima dingetjes.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:pingie schreef op 02 juli 2015 @ 19:22:

[...]



waarschijnlijk al te laat maar niet bestellen bij die grote webshop met de b heb er ook 1 besteld 20 juni

nog steeds niet binnen .



Nee niet te laat,ik was in slaap gevallen :-)

Zag de spiraalsnijder van de week ook bij bijenkorf .Komende week nog eens kijken als ik tijd heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed wat zo'n spiraalsnijder nou toevoegt aan mijn overvolle keukenkastjes. Ik heb een vlijmscherp koksmes waar ik heel vlot flinterdun mee kan snijden. Gaat het om de vorm, is het lekkerder, of gaat zo'n spiraalding sneller?
Alle reacties Link kopieren
Sneller, je draait het erin en klaar. Ik krijg dit met een mes niet voor elkaar.



AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat zou mij ook wel even wat tijd kosten met een mes ja



Hier vanavond pasta al limone en een salade tricolore.
Hier staat vanavond gazpacho op het menu, een recept van de foodblog Chickslovefood. Ik heb het nog niet eerder gemaakt, maar hoe moeilijk kan het zijn?



Gisteren een thai beef salad gemaakt, erg lekker!



Zakje sugar snaps 2 minuten blancheren in kokend water, uitlekken in vergiet en goed afspoelen met koud water. 1 komkommer in de lengte halveren, zaadjes eruit scheppen met een lepel en dan in schijfjes snijden.

Doe de groentes in een slakom samen met de blaadjes van een paar takjes koriander.



Dressing maken van 1 uitgeperste limoen, 1 el vissaus, 2 el sojasaus, 2 tl lichtbruine basterdsuiker, 1 gesnipperde rode ui en 1 in ringetjes gesneden rode peper.



2 biefstukjes of ossehaasjes insmeren met olijfolie of arachideolie, peper en zout en deze op een loeihete grillpan een paar minuten op beide kanten grillen. Dan het vlees in aluminiumfolie nog 5 min laten rusten. Snij het vlees dan in dunne plakjes. Giet het vleessap dat vrijkomt bij de dressing.



Vlees bij de groentes in de kom doen, dressing eroverheen, husselen en als laatste 2 handjes gezouten pinda's of cashews erover strooien.

Zaligheid!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloes schreef op 03 juli 2015 @ 13:05:

Hier staat vanavond gazpacho op het menu, een recept van de foodblog Chickslovefood. Ik heb het nog niet eerder gemaakt, maar hoe moeilijk kan het zijn?



[img]http://053e44c254414925813d3f8f1212f0b3 ... pacho1.jpg[/img]Inderdaad niet moeilijk, maar wel zeer aan te bevelen om het een paar uur van tevoren te maken. Het is veel lekkerder als gazpacho goed gekoeld is en de smaken gelegenheid hebben gehad om in te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Lekker gazpacho ! Ik ben lui en heb een fles gazpacho gekocht bij Ah. Bak straks een paar hamburgers en dan is het wel weer goed voor vandaag.
Deze zet ik hier even neer zodat ik hem later zelf weer kan terugvinden... net gefridgegoogled en gemaakt en deze hou ik er in.



Salade van cannellini bonen (uit blik), gestoomde (kan ook geroosterde) broccoli-roosjes, tomaat, en wat geschaafde pecorino of parmezaan, met een pittige mosterd dressing.



Had de bonen over van een slasoep die ik gister had gemaakt, die kan ook goed als koude soup (ook echt vijf minuten werk).
Alle reacties Link kopieren
We gaan vanavond bbq-en, procureurslapjes, merguez, hamburgers, van die camembertjes waar ik het eerder over had, maar dan met zelfgemaakte pesto en in folie, stokbrood met nog meer pesto, aardappelsalade, groene salade, sausjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook bbq-en maar bij vrienden dus geen idee wat ik krijg.
Alle reacties Link kopieren


Da's nog eens lekker lui en zomers, Dolf!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna37 schreef op 04 juli 2015 @ 16:07:

Deze zet ik hier even neer zodat ik hem later zelf weer kan terugvinden... net gefridgegoogled en gemaakt en deze hou ik er in.



Salade van cannellini bonen (uit blik), gestoomde (kan ook geroosterde) broccoli-roosjes, tomaat, en wat geschaafde pecorino of parmezaan, met een pittige mosterd dressing.



Had de bonen over van een slasoep die ik gister had gemaakt, die kan ook goed als koude soup (ook echt vijf minuten werk).Die salade klinkt goed zeg, die onthoud ik ook even.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond mojito's en nacho grande
Komkommersoep, zowel warm als koud lekker. Heel simpel en snel klaar.



En gisteren een spaanse tortilla met chorizo, ui, paprika en doperwten. De avond ervoor al gemaakt en in de koelkast gezet, heerlijk met wat salade.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de mandoline en spiraalsnijder binnen en ben goed aan het schaven en spiralen.



Gisteren salade met courgette, komkommer, rauwe venkel, peultjes, bosui en tuinkers met gerookte zalm en dressing van sojasaus, gembersaus, zoete chilisaus, vissaus en knof (met inspiratie dank zij Hatsetats).



Zojuist als lunch had ik een salade meegenomen: ruccola, rauwe venkel, sinaasappel, avocado, lenteui, tuinkers, pecannoten met honing-mosterd dressing.
Alle reacties Link kopieren
heb van de wek de garnalen in olie op van evien en van gemberpannekoek de courgette spaghetti

allebei erg lekker
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Alle reacties Link kopieren
En toen werd het weer warm ...



vandaag schelpjespasta met geroerbakte kipstukjes, verse peultjes, vleestomaat, knoflook, crème fraîche en een flinke schep citroenpeper. Op tafel bakjes met geroosterde pijnboompitjes, peterselie en parmezaan die ze er naar believen over kunnen strooien.
Alle reacties Link kopieren
Als lunch bietjessalade met geitenkaas en pecannoten.



Vanavond aziatische biefstuk salade.
Alle reacties Link kopieren
Vqndaag salade van komkommer,feta,avocado en kikkererwten en heb een fles gazpacho bij Ah gekocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_38 schreef op 04 juli 2015 @ 15:01:

Gisteren een thai beef salad gemaakt, erg lekker!



Zakje sugar snaps 2 minuten blancheren in kokend water, uitlekken in vergiet en goed afspoelen met koud water. 1 komkommer in de lengte halveren, zaadjes eruit scheppen met een lepel en dan in schijfjes snijden.

Doe de groentes in een slakom samen met de blaadjes van een paar takjes koriander.



Dressing maken van 1 uitgeperste limoen, 1 el vissaus, 2 el sojasaus, 2 tl lichtbruine basterdsuiker, 1 gesnipperde rode ui en 1 in ringetjes gesneden rode peper.



2 biefstukjes of ossehaasjes insmeren met olijfolie of arachideolie, peper en zout en deze op een loeihete grillpan een paar minuten op beide kanten grillen. Dan het vlees in aluminiumfolie nog 5 min laten rusten. Snij het vlees dan in dunne plakjes. Giet het vleessap dat vrijkomt bij de dressing.



Vlees bij de groentes in de kom doen, dressing eroverheen, husselen en als laatste 2 handjes gezouten pinda's of cashews erover strooien.

Zaligheid!Dank je wel!! Ben dit nu aan het eten. Lekker!! Gaat op 'het vaker maken' lijstje.
Alle reacties Link kopieren
ik had vanavond een club sandwich, met tomaat, sla, kip, ei en bacon. snel en makkelijk. morgen spaghetti aglio e olio e peperoncino, met daardoor rucola en tomaatjes uit de oven. daarbij nog een stukje gegrilde kip.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Lekkere recepten!

Zuurkool vinden wij ook altijd lekker fris..

Gehakt rulbakken, spekjes erdoor, met flink wat groente (ui,paprika, champignons, prei, pepertje, wat er maar voor handen is!). Pakje zuurkool laten uitlekken en even meebakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven