Waar naar toe in Azie

07-07-2015 07:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze zomer voor werk/vakantie ongeveer een maand in Azië. Nu moet ik voor m'n werk eerst een week in Hong Kong zijn en een week later in Manilla. Graag zou ik ideeën horen wat ik in de tussenliggende week kan doen aangezien ik daar nog geen plannen voor heb.



Iets over mijzelf:

- Ik ben een vrouw van begin twintig

- Tijdens deze week zal ik alleen zijn

- Ik hou van backpacken en ben dus niet per se op zoek naar luxe

- In Hong Kong ben ik al vaker geweest, hoef daar dus niet per se langer te blijven.

- Ik zou het prima vinden om max een uur of 4 te moeten vliegen (enkele reis) naar een andere bestemming.



Ik ben benieuwd naar jullie ideeën
Alle reacties Link kopieren
Wat zoek je...rust en strand, dingen bekijken, een stedentrip, jungle????
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kunt met Tiger vanaf Hong Kong naar Singapore en je kunt rechtstreeks door naar Manila vanaf Singapore.



Op wiki zag ik ook dit:

Hong Kong Express flies from Hong Kong to Chiang Mai, Kota Kinabalu, Kunming, Penang, Phuket, Osaka, Taichung, Seoul (Incheon) and Tokyo Haneda with more destinations planned.



Dan is Seoul wel heel interessant. Zeker omdat AirAsia weer rechtstreeks Seoul naar Manila vliegt.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig!!!!

Ik zou zeggen of naar Yangshuo in China. Is redelijk in de buurt van Hong Kong, maar zal toch een reis dag kosten, maar zo prachtig mooi en relaxed en veel te zien en te doen. Lekker fietsen door de omgeving, Moon Hill beklimmen, naar de grotten, boottocht op de rivier......... Voor China heb je wel een visum nodig.





Of ik zou zeggen om alvast naar de Filepijnen te gaan.

Weekje op het strand in Boracay of naar Palawan.



[img]null[/img]

Nou ja, je bent in Manilla en op de Filippijnen is er veeeel te zien. Mooi land, heel afwisselend, genoeg eilanden om uit te kiezen, dus 't is maar wat je zoekt: mooie natuur, heel mooie stranden, allemaal dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
@viva-amber, geen idee eigenlijk. Ik zie het niet zo zitten om een week alleen aan het strand te gaan liggen, dat lijkt me een beetje saai. Maar verder vind ik alles leuk (en 2 dagen strand ook wel) en zie ik door de bomen het bos niet meer. Vandaar graag tips
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor alle ideeen! Ik ben al druk aan het googlen
Ik zou richting de Filippijnen gaan en even kijken of de walvishaaien en manta's in de buurt zijn. Dit zijn echt gave beesten om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Weekje Bali en/of de Gili's? Veel te doen en ook heel relaxed! Air Asia vliegt er niet zo handig op vanaf Hong Kong maar andere airlines volgens mij wel.

Maar de Filipijnse eilanden zijn ook fantastisch denk ik.
Mag ik vragen wat voor werk je doet? Klinkt goed.



Ik zou de filipijnen doen, als je toch in de buurt bent!
Alle reacties Link kopieren
Bali is niet tof...veel te druk en toeristisch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 07 juli 2015 @ 09:01:

Bali is niet tof...veel te druk en toeristisch.Bali is supertof... Op maar een klein stukje druk en touristisch.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf Manilla kun je naar Noord Luzon: de hanging coffins en de rijstvelden o a bekijken. Ben er zelf niet geweest maar schijnt heel bijzonder te zijn. Het is jammergenoeg niet het seizoen voor walvishaaien anders was Donsol ook nog een optie geweest.
Alle reacties Link kopieren
Noord Luzon inderdaad! Prachtig die eindeloze rijstvelden! Lekker wandelen, bergthee drinken, van het uitzicht genieten enzo.

Er gaat een rechtstreekse bus van Manila naar Banaue, één keer per dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven