Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Mijn Ierse kaart is nog steeds niet ontvangen, gek hè.. Straks raakt 'ie expired.

En inge idd. Ik verstuur ze regelmatig en vind ze heel leuk. Wil ze dus ook wel ontvangen :-)
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Labellei, ik heb je verjaardag gemist! Alsnog van harte gefeliciteerd!



En ik heb goed postcrossingnieuws, want de vakbond en de Deutsche post zijn het eens geworden, dus vanaf vannacht zijn de stakingen voorbij.



RubyJanne, welkom! Wat leuk om hier weer veel nieuwe mensen te zien! Ik vind het gezellig dat het topic zo weer actiever wordt!



Waddeneiland is fijn, de Noordzee is 20 graden (wie had dat gedacht?) en ik heb me mooi niet ingehouden met het kopen van kaarten Ik vond dat ik hier juist kaarten moest kopen, want natuur, dieren en Unescokaarten allemaal uit de regio, die heb ik gewoon nodig! Thuis zijn die veel lastiger te krijgen
quote:Snorhaar schreef op 06 juli 2015 @ 18:32:

Labellei, ik heb je verjaardag gemist! Alsnog van harte gefeliciteerd!



En ik heb goed postcrossingnieuws, want de vakbond en de Deutsche post zijn het eens geworden, dus vanaf vannacht zijn de stakingen voorbij.



RubyJanne, welkom! Wat leuk om hier weer veel nieuwe mensen te zien! Ik vind het gezellig dat het topic zo weer actiever wordt!



Waddeneiland is fijn, de Noordzee is 20 graden (wie had dat gedacht?) en ik heb me mooi niet ingehouden met het kopen van kaarten Ik vond dat ik hier juist kaarten moest kopen, want natuur, dieren en Unescokaarten allemaal uit de regio, die heb ik gewoon nodig! Thuis zijn die veel lastiger te krijgen

Wat een geweldig nieuws Snorhaar!!!

Persoonlijk denk ik dat de vakbonds- en DeutschePost-bobo's hier hebben meegelezen. Ons gemopper heeft ongetwijfeld geholpen.

Misschien krijg jij morgen wel 10 kaarten binnen Snorhaar. En wij krijgen morgen natuurlijk allemaal een langverwachte Deutsche Hurra. (Hopelijk. )



Dank voor je felicitatie. En wat heerlijk dat (zo goed als) warme zeewater.... (Ik droom hier nu weg bij het beeld van de Wadden, het strand, de natuur en natuurlijk... de kaartjes. Zucht.... ).



@Cocomo: had ik het toch wel goed gezien van de Fisherman. Jammer. Maar misschien neemt jouw kaart wel een andere route (omweg via Duitsland?).
Alle reacties Link kopieren
Leuk, nog iemand die net is begonnen, Rubyjanne, ik ben ook 2 weken bezig.



Labellei, ik heb pas 2 kaarten gekocht, en ook nog dezelfde haha. Was 2 voor een euro maar vond alleen deze leuk. Verder zijn we vooral tegen alle toerischte kaarten aangelopen, en dat is misschien een beetje raar, een kaart met latvia versturen vanuit Nederland. Die winkel met veel kaarten ks een stukje lopen, dat lukt nu helemaal niet meer. Thuis liep ik tot vorige week op krukken en langere stukken in rolstoel. Nu zonder, wel alles met Ov maar de plekken die wat lastiger te bereiken zijn slaan we dus over. We vliegen morgen pas om half 10, wil dan nog even naar een museum en verder gaan we nog naar een shoppingmall, dus misschien dat ik daar nog wat tegenkom.



Mijn kaart naar Duitsland is woensdag 2 weken onderweg, net als USA. Duurt lang hoor. Rusland ook nog niet aangekomen. Hoop dus dat mijn 2 nieuwe adressen weer sneller zijn. En dat als ik morgenochtend thuis kom er ook mijn eerste (of eerste 2 kaartjes liggen) Fijn dat er aan die stakingen een einde is, dan zal ik toch binnenkort wel weer een hurray ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor het warme welkom!



labellei, Ja Hong Kong ging echt heel snel. Hoop dat mijn andere kaartje naar Hong Kong ook zo snel aankomt. Vind het écht leuk om een hurray te krijgen. Haha, werd er gewoon wat zenuwachtig van. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!



HappyOwl, twee weken! Zijn er al veel kaartjes aangekomen/ En heb je je eerste kaartje zelf al gekregen?



Dreamer, wat kreeg je veel kaarten tegelijk binnen! Gebeurd dat vaker?



En inderdaad heel fijn nieuws dat de stakingen over zijn. Hoop dan inderdaad morgen op een hurray !
Alle reacties Link kopieren
Hai RubyJanne, nee, meestal krijg ik ze wel verspreid, maar nu dus allemaal ineens. Ook nog op dezelfde dag verzonden, wat ik wel wonderlijk vind.



morgen weer een postdag
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas twee hurrays gehad RubyJanne. Meteen 5 kaarten verstuurd, de eerste kwam na een week in Polen aan en de andere in Maleisië ook snel daarna. Nieuwe kaartjes onderweg naar wit Rusland en Tsjechië. Heb dus ook nog de drie kaartjes van het begin naar USA, Duitsland en Rusland onderweg, woensdag is dat twee weken.



Geen idee of ik al een kaartje terug heb, ben sinds zaterdag in riga, morgenavond vlieg ik terug en ben ik snacht thuis, dus hoop erop. Hoop ook steeds op hurrays, met de eerste was ik echt blij, nu ben ik natuurlijk ook druk met andere dingen dus zit ik er niet echt op te wachten. Zou wel leuk zijn als ik thuis ben en weer meteen nieuwe kaartjes kan versturen dus hoop dat Duitsland en USA er toch wel een keer zijn nu, en Tsjechië gaat denk ik ook snel, die heb ik vrijdag op de post gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vlucht alvast, happy owl!



Ik kreeg vanochtend een hele blije hurray uit de USA. Ze vond mijn kaartje erg leuk. Ook leuk dat ze de kaart heeft geüpload.

Gelijk een nieuw adres aangevraagd en deze kaart gaat naar China. Ze wil graag de royals, dus ik kijk zo even op de markt. Onze boekenwinkels hebben ze namelijk niet. Hoe doen jullie dat met adressen naar China? Schrijven jullie zowel de chinese tekens en het 'normale adres'?
Alle reacties Link kopieren
Als ik schrijf alleen het normale adres. Als ik de adressen uitprint, doe ik soms het Chinese adres, vind ik leuk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je gaat wel snel hoor RubyJanne, of ik heb gewoon pech. Mijn kaartje in USA is ook nog niet aangekomen, morgen 2 weken op de post..... Duitsland dus ook gewoon nog steeds niet!!!! Grrrrrr... Ik wil verder!!! Maar leuk he, die hurrays, begin is toch het spannends denk ik. Om 11 uur moet ik hier in het hotel uitchecken dus dan heb ik geen WiFi tot vannacht ergens, om kwart voor 11 landen we geloof ik, in Duitsland. Dus nu hebben alle mensen al die tijd om even mijn kaartje te ontvangen en een leuke hurray te schrijven en dan begint mijn verjaardag vannacht goed



Ik had ook de eerste kaarten niet zelf ingescand. Toch jammer.... Gelukkig heeft de Poolse het wel voor me gedaan, de man uit Maleisië niet. Maar dan heb ik toch een kaartje op mn wall staan. De kaarten naar tsjechie en wit Rusland heb ik zelf wel ingescand gelukkig. Staat toch straks wat leuker!!!



Nou, ik ga zo mn spullen maar vast inpakken, het is hier een uur later dus heb nog een uur de tijd
Ik schrijf ook alleen het normale adres. Heb ooit naar Rusland ook het Russische adres erbij gezet. Maar juist die kaart deed er 2 maanden over.



Ik heb gisteravond toch maar weer 2 adressen aangevraagd. Ik kan me zo moeilijk inhouden!

1. Nederland. Een meneer met diverse wensen o.a. standbeelden. Ik wil zo nog even een kaartje van station met "peerd van Ome L." voor hem scoren.

2. Verenigde Arabische Emiraten. Een expat familie. Wil o.a. architectuur, stadsgezichten, etc. Dus stuur ik haar het Groninger museum. Ze wil het liefst een kaart met naam van de stad, datum, weer/temperatuur, postcard ID en het adres, en verder alleen maar postzegels postzegels postzegels.... dat ga ik dus niet redden, qua hoeveelheid postzegels dan... (gelukkig zijn de Van Gogh zegels lekker groot, ik zal ze breeduit plakken. ).
Alle reacties Link kopieren
Voor 1: even naar de gemeente dus Allemaal beelden. Ik vind zelf Ultra zo mooi, misschien dat ik die nog ga kopen.
Later is nu
Oooh wat goed dat je mij daar even aan herinnert Dreamer! Dank daarvoor! Ik stap zo op de fiets richting gemeente (bij de olle Grieze toch?). Was anders even naar het station gewandeld, maar ik vind dit een leuker idee .
Helaas geen kaarten gescoord bij de gemeente. Om een lang verhaal kort te maken: het was er ongelooflijk onvoorstelbaar druk. Ik zag de kaartjes, had een paar leuke uitgezocht en wilde wachten bij de balie waar de kaartjes in het rek stonden en er was maar 1 iemand vóór mij. Dus ik rustig wachten, duurde lang, maar heb nog wel een aantal mensen geholpen die een formulier moesten invullen en geen Nederlands spraken en door het personeel niet of slechts gedeeltelijk werden geholpen (voornamelijk in het Nederlands, terwijl die mensen geen Nederlands spraken en daarom juist die formulieren niet begrepen ).

Na een tijdje wachten was ik aan de beurt. Dacht ik. Maar toen zag ik ineens op de balie een briefje hangen met de tekst "voor deze balie dient u ook een nummer op te vragen". Dat had ik dus niet gezien omdat diegene vóór mij voor dat papiertje stond. En ik heb daar wel eens eerder iets opgehaald zónder nummer. Ik dacht "shit, ik sta al zo lang te wachten, hoe lang gaat dit nog duren", dus ik vraag aan die vrouw achter de balie of ik even snel nog wat kaartjes mocht afrekenen maar ze negeerde mij totaal!

Dus ja, heb toen de kaartjes maar weer teruggelegd en ben weggegaan. Ik was inmiddels ook helemaal van de drukte.

Er zaten overigens leuke kaartjes bij. O.a. die van Jan Wolkers.

Heb trouwens uiteindelijk toch maar het peerd naar Rotterdam gestuurd.



Ik had vanmiddag 2 blije Hurrays! Uit Duitsland; ja ja de stakingen zijn voorbij en uit Hongkong. Beide waren ze ook blij met de Van Gogh postzegels.



En ik had 2 (groene) kaartjes in de brievenbus. Uit Riga (een park, wellicht inmiddels bekend bij HappyOwl234? ) en een kaartje uit Maleisië, zonder ID. Ik heb zojuist via de site alle gegevens ingevuld zodat ze hopelijk de ID kunnen achterhalen. Ik ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vervelend, Labellei. Volgende keer een nieuwe poging? Wat grappig dat je bij jullie gemeente kaartjes kan kopen, denk dat ik bij die van ons ook maar eens binnenloop.

Mooi van de Duitse Hurray! Hoop dat mijn kaartje nu ook aankomt, die is inmiddels al een dikke week onderweg. Ook leuk, twee kaartjes in de bus.



Bestellen jullie de zegels bij postzegels met korting? Ik weet niet zo goed waar ik anders leuke zegels vandaan haal. Ik heb nu steeds een velletje hollandse.



Ik heb vanmiddag wat kaarten besteld bij happy postcrossing, en al de verzendbevestiging gekregen. Ik kon geen kaart met de Royals vinden, dus heb een kaart naar China gestuurd met koeien in het weiland, was ook een vraag van haar. Ben benieuwd hoe lang die er over duurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vanmiddag 3 hurrays, UK, Polen en .. Duitsland.. staking voorbij



Wat jammer Labellei, dat het zo'n domper werd. Als ik nog zou moeten werken, zou ik dit misschien nog aanhangig maken, ergens, want zo willen we juist klanten níet behandelen (en ja, ik zeg 'we' want aan alle kanten hebben we het binnen het bedrijf over klantvriendelijkheid en de klant tegemoet komen ) Over een paar weken is het vast rustiger, tijdens de vakanties, zeg maar.



Ik bestel inderdaad bij postzegels met korting, HappyOwl en ik ben altijd zeer tevreden over het assortiment.
Later is nu
Ja ik ga het zeker nog een keer proberen hoor bij de gemeente. Over een paar weken wellicht?



Mijn missende ID uit Maleisië had ik trouwens al binnen een half uur in mijn mail. Snelle en goede service van Postcrossing!



Het viel me trouwens op dat alle 6 kaartjes die ik heb ontvangen sinds mijn herstart zijn verzonden op 27 juni (nou ja het adres is dus aangevraagd op 27 juni) . Op 27 juni had ik 1 Hurray. (Mijn eerste Hurray was op 24 juni.) Jij had toch ook zoiets Dreamer? Wel maf, maar de kaartjes zijn welkom uiteraard, ongeacht de datum van verzenden.



Vanochtend heb ik ook nog 2 extra adressen aangevraagd. Omdat mijn kaartje naar Duitsland nog onderweg was had ik de hoop een wat origineler (sorry Snorhaar) land te krijgen. Maar het werd dus..... Duitsland. Dus ik voor nog een adres en dat werd.... Rusland! Ik heb dus ook al een ander kaartje onderweg naar Rusland, (die is nu ook alweer 3 weken onderweg).

Het zijn wel 2 leuke profielen, ik had voor beiden meerdere geschikte kaartjes, en het was lastig kiezen . (Luxeprobleem)

Uiteindelijk gaan er een katten illustratie (in maanlicht, was ook een wens van haar) naar Rusland. En een oude "Vischmarkt" nog volgeparkeerd met oude auto's gaat naar Duitsland.



Zojuist weer een adres aangevraagd: Slovenië. Ze heeft al veel kaarten ontvangen en is best kieskeurig. Van haar wensenlijstje heb ik volgens mij niet direct iets in huis. Ik zal er nog even een nachtje over slapen.
Alle reacties Link kopieren
Jeej, mijn kaartje bij die fisherman is aangekomen, 14 dagen heeft hij er over gedaan. En bedankt mij for the lovely Vietnam card.

Ook een kaart naar Rusland aangekomen, ook binnen 14 dagen.



Misschien dat ik binnenkort ook eens langs jullie gemeente huis ga. Ben wel benieuwd! Moet soiso maar eens naar de stad voor nieuwe kaartjes uit die ene straat bij de vismarkt :-)
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat is snel gegaan Cocomo. Ik keek laatst bij de stats van 'mijn' russische en daar deed een kaart gemiddeld 90 dagen over de reis vanuit Nederland. Hoop dat het ook bij de 14 dagen zal zijn.



Labellei, ik kreeg net ook een hurray uit Duitsland. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was mijn adres inderdaad 8x op dezelfde dag getrokken. (gegeven?) Daardoor (en door de enorm snelle posterijen) kreeg ik ze ook alle 8 op dezelfde dag. Dat is dan wel jammer, natuurlijk.



Kreeg nu een kaartje uit Zweden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind gemiddeld 90 dagen over een kaartje uit Nederland ook wel lang hoor, ook voor Rusland. Dan woont ze óf in een uithoek, óf ze is niet veel online.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kaartje uit Zweden heeft adres ook op 30 juni gekregen. Ik vind het raar.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 07 juli 2015 @ 20:36:

Nou, ik vind gemiddeld 90 dagen over een kaartje uit Nederland ook wel lang hoor, ook voor Rusland. Dan woont ze óf in een uithoek, óf ze is niet veel online.

Óf ze heeft 2 kaartjes uit Nederland gehad waarvan 1 er 20 dagen over heeft gedaan en de ander is kwijtgeraakt in de post en uiteindelijk tóch teruggevonden bij een postkantoor in een naburig dorp (200 km verderop) en heeft er uiteindelijk een half jaar overgedaan.



@Dreamer: das inderdaad maf van die 30 juni. Misschien is jouw adres toen wel 20 x uitgegeven en zijn e nóg 10 kaartjes onderweg (van de Russische toendra, het Chinese platteland, het dunstbevolkte gedeelte van Kirgizië, etc.). Ik ben benieuwd hoeveel 27 juni kaartjes ik nog zal krijgen.



Wat fijn dat iedereen Hurrays uit Duitsland krijgt vandaag. Wat zullen die Duitse postbodes vandaag gesjouwd hebben met enorme postzakken.

Hoe is het met jou Snorhaar? Ben jij nu je vandaag ontvangen kaarten nog aan het tellen?



@Cocomo: fijn dat je Vietnamese strandkaart bij de Fisherman in Ierland is aangekomen!

Gelukkig niet expired...



Ik heb vanavond tóch maar besloten om meer adressen aan te vragen, ik wilde graag alle 13 kaarten onderweg hebben.

De 3 nieuwen:

Duitsland (ja alweer ): man wil graag landschap of teddyberen!

Polen

Frankrijk.

Ik ben erg blij met Frankrijk. Kan ik weer los gaan in het Frans. nou ja, in ieder geval een poging doen....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al de hele avond aan het kaarten registreren, ja! Ik kom wel terug als ik klaar ben
Alle reacties Link kopieren
@ dreamer, ik heb dat ook regelmatig. Geen idee hoe t komt. Heb mij er maar bij neergelegd.



Ik heb nog 2 kaarten onderweg naar Duitsland. 53 en 21 dagen. Bijzonder
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven