Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Heb je maar een setje dan mother? Nou ja maandag dan maar weer fris van start, dan zijn de temperaturen ook beter.
Alle reacties Link kopieren
@Baukje, nee hoor, maar ik ga niet in mijn lange broek lopen want die heb ik wel thuis liggen!
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Ga je maar niet vertellen hoeveel korte broekjes ik thuis heb liggen en dat ondanks dat er drie gestolen zijn van de week. dagelijkse kleding heb ik niet zo veel , maar met sportkleding ben ik een beetje doorgeslagen. Ik heb altijd het idee dat het praktischer kan. En oké ik ben wat hardloop kleding betreft ook wel gevoelig voor een leuk kleurtje.

Vanmorgen weer al om half zeven opgestaan maar was het al bijna acht uur voordat ik op pad kon. Maar toen voelde het wel lekker aan buiten. Heb dus gewoon mijn tempoblokken af kunnen werken en dat ging best goed. Gaande weg werd het wel snel warmer maar het was op pittig tempo toch nog te doen. 4 keer afwisselend een km rustig, een km vlot en een km snel. het addertje onder het gras is dat de km rustig na een snelle km vaak veel te snel gaat waardoor je toch niet de rustpauze hebt.

Toevallig had mijn zoon datzelfde probleem. Die had eenzelfde programma maar dan 3 keer en natuurlijk heel andere tempo's maar kwam dus met hetzelfde verhaal thuis.

Mijn 'rustweek' na de 55km trail dus toch nog met ruim 54km afgesloten.
Hallo!



@Baukje, zo dat is flink balen dat er in je auto is ingebroken.



@Laura, wat goed dat je zo'n fijne tijd had op Ameland. En gelijk ook weer lekker aan het lopen! Leuk hoor, nieuwe schoenen én nieuw horloge



@Bloemetje, welkom! Leuk dat je die Veluwezoomtrail hebt gelopen!



@Gioia, hoe gaat het nu? Hoop dat je snel bent opgeknapt! Heb je nog kunnen lopen?



Hier van de week niet gelopen. Vandaag weer hetzelfde rondje als vorige week, dus dat was weer ploeteren, maar wel een stuk beter dan vorige keer dus kon ik er 4km aan plakken om mooi uit te komen op 20km. Heerlijk duinen- en strandroute en toen we er even doorheen zaten even onder zo'n koude stranddouche gestaan op het eind lekker een duik in zee, dat kan wel weer met deze temperaturen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Ik ben redelijk nieuw hier.

Ik ben zo 3 maand geleden begonnen met hardlopen via het welbekende 'evy' programma. Mn schoonzusje en ik hebben ons opgegeven voor de 'strongsisterrun' in Hellendoorn op 5 September a.s

Ik heb wel eerder hardgelopen maar zat toen na ongeveer 4 maanden thuis met een knieblessure dus heb het aantal jaren niet meer gedaan tot voor kort.



Ik loop nu 7,3 km achtereen en ben echt super trots.. Hoe ver en veel lopen jullie in de week? Met de hitte van afgelopen week heb ik niet gelopen, jullie?
Alle reacties Link kopieren
Blijekip lekker getraind dus vandaag. En je mag ook zo nu en dan wel even afzien bij een training he. zolang het maar niet bij bijna iedere training is. Maar een paar keer per week even jezelf echt moeten pushen is niet verkeerd.



momofadaughter wat leuk dis stronsiterrun samen me je zoonzus. Probeer niet in dezelfde valkuil te trappen dan de vorige keer dat je begon met hardlopen.



Wat goed dat je nu al weer zo ver gekomen bent.



Ik heb deze week gewoon traint hoewel ik wel veel minder km's heb gemaakt dan normaal gesproken maar dat was niet vanwege het weer maar omdat ik een relatieve rustweek had na de 55km trail van vorige week zondag. Normaal gesproken zit ik op een 70-80km per week en in voorbereiding op een marathon/ultra loopt dat verder op tot een dikke 90 soms 100km. Maar dat zijn dan maar een drie hooguit viertal weken in de voorbereiding dat ik die omvang haal.
Alle reacties Link kopieren
@baukje. Wat super knap zeg zoveel km.

Pff ik ben al ij dat ik 7,3kan haha.. Ja jet is echt leuk om samen te doen,we trainen dan wel apart want zitten met werk,thuis,kids blabla,dus samen zit er niet echt in,maar we lopen mooi gelijk op.
Alle reacties Link kopieren
momofadaugheter ik ben ook gewoon bij het begin begonnen net als iedereen. En de stap naar de eerste 5 is nog altijd de grootste stap en die heb jij nu al ver overbrugt.
Alle reacties Link kopieren
Als je 7,3 kan, kan je ook 10km lopen.. Als je 10 kan, kan je.. Vorig jaar heb ik geleerd dat het echt een state of mind is.



Wie heeft er zojuist ook nog gelopen? Ik heb net een mooie 7,5km gelopen voor het slapen gaan. Eindelijk weer wat frisse lucht!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal gelijk Grrrlstr. Is gewoon stukje doorzettingsvermogen.. Ik ga vandaag weer lopen uit t werk.. Heb nachtdienst en lekker op tijd klaar,mooi even lopen voor mn dochter thuis komt.
Alle reacties Link kopieren
Grrristar is had 's ochtends al een stevige training gehad. Toen was het ook wel prima te doen hoor. Mar 's avonds kwam er inderdaad zowaar een wat frisse wind. Toen nog een extra rondje met de hond gaan wandelen. Nu is het ook heerlijk buiten maar vandaag rustdag. Jammer dat er op een rustdag gewoon gewerkt moet worden.......



Monofadaughter gewoon rustig opbouwen hoor, het moet geen streven zijn zo snel mogelijk de afstand op te bouwen. Het streven moet zijn een zo goed mogelijk fundament op te bouwen waar je de rest van je hardloop ambities van kunt profiteren. En de snelste weg is lang niet altijd de meest ideale weg op ook werkelijk een goede basis te leggen. 10km is ook niet beter dan 7,3 km.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het inderdaad heerlijk. Omdat ik gister ben gaan lopen is het vandaag naar de sportschool. Ik hoop dat het morgen avond ook wat koel is, anders ga ik woensdag weer.
Alle reacties Link kopieren
@Momofadaughter: Leuk zo'n strongsisterloop! Ik zie dat het een obstacleloop is, anders had ik misschien ook wel mee willen doen met mijn zusje en schoonzusje! Voor mij betekent dit warme weer wat schuiven met mijn schema om zoveel mogelijk op de koele momenten te lopen, maar ik probeer wel te blijven lopen!



@Blijekip: Ja ik ben gelukkig weer helemaal hersteld Heerlijk zo'n loop op het strand en in de duinen, ik mag zo ook weer! Al spring ik niet de zee in, zelfs met deze temperaturen vind ik dat nog te koud, maar ik ben dan ook echt een koukleum!



@Baukje: Balen is dat he, als het zo'n lekker weer is op een dag dat je eigenlijk niet zou lopen? Ik smokkel dan gewoon en schuif wat met mijn trainingen, maar jij dus niet?



@Grrrrlstar: Ja ik heb ook lekker gelopen gisteravond, heerlijk! In het begin een fris windje en halverwege begonnen het te regenen, ik kwam helemaal doorweekt thuis! Maar met dit weer is dat eigenlijk alleen maar lekker!



@Mother: Wat zonde dat je hardloopspullen nog op je werk lagen! Ik was dan gewoon in een tennisrokje of een korte gewone broek gaan lopen denk ik, maar daar moet je ook maar zin in hebben. Maar nieuwe week, nieuwe kansen!



Donderdagavond op de baan getraind en het viel toen inderdaad erg mee met de warmte. Ik zweette me wel kapot maar heb wel gewoon lekker getraind, in totaal 10 km. Voor dit weekend stond zaterdag een 8 km en zondag een 20 km op het programma, maar door de warmte van zaterdag heb ik het een dagje uitgesteld. Gisteravond in de regen 8 km gelopen (heerlijk koel!), en de 20 km staat dus vandaag op het programma. En gezien het lekkere weer van vandaag ben ik daar heel blij mee! Straks de duinen in, heb er zin in!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren 6 km gelopen met mijn vriend. Alleen een beetje verkeerd gepland, het was nog best warm en toen we terug kwamen begon het juist koeler te worden. Vandaag nog een keer gegaan om de gemiste kilometers van vorige week een beetje goed te maken. Eerste keer dat ik twee dagen achter elkaar loop, volgens mij. Beviel best goed, ruim 8 km gelopen.



momofadaughter, welkom! Ik loop drie keer per week en gemiddeld 20-25 km per week.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Gioia schuiven in mijn schema is een beetje moeilijk omdat ik 5 keer per week train. Op dinsdag, woensdag en donderdag en dan is donderdag avond dus de interval training waarna toch echt een herstel dag hoort en dan op zaterdag en zondag met dus op zondag de intensieve lange training waarna ook weer een herstel dag nodig is. Op de hersteldag zou ik wel een rustig duurloopje kunnen doen maar dat schiet dan wat betreft programma niet op omdat dat dan ten koste gaat van een gewone training.
Alle reacties Link kopieren
balen Baukje van je spullen, wat een rotgevoel, echt vreselijk.



Welkom geel_bloempje! Leuk he onverhard lopen? Kun je dat in je omgeving ook?



laura: heb je schoenen + horloge al kunnen proberen?



Ikzelf ben vanaf woensdag in Lommel in Belgie geweest bij Center Parcs: "kom familie, we gaan AFKOELEN in het subtropisch zwembad...."

Maar ik ben er twee keer om half 7 opgestaan (vakantie?!) om door de Lommelse Sahara te gaan hardlopen, zo heet het heus! Het ging niet snel, voornamelijk onverhard, maar ik heb respectievelijk 1 en 2,5 uur genoten!
Alle reacties Link kopieren
Anke klinkt goed genieten in de Lommelse Sahara! Sowieso leuk om elders te lopen.



Ik was vanmiddag best vroeg thuis en na het uitlaten van de hond gelijk gaan lopen. Ik was al moe van het werken, het voelde een beetje vies vochtig aan maar wat doe ik bij het eerste tempoblok van 30min die eigenlijk op duurloop twee tempo moest ga ik als een gek lopen. (4min29/km). Was dus al kapot toen ik aan de echter versnellingen moest gaan beginnen. Maar ik heb ze er nog uit weten te persen. Je wil alleen niet weten hoe lang ik na heb lopen puffen/zweten. Voortaan dus het mezelf maar niet meer zo moeilijk maken en zeker in het begin niet sneller lopen dan op het programma staat.
Alle reacties Link kopieren
En ja anke om half zeven opstaan is vakantie, sterker nog is extra lang van je vakantie genieten!
Alle reacties Link kopieren
@anke: Dat klinkt leuk en heet, die Sahara!



@baukje: ah ja, met zo'n intensief schema wordt het lastig schuiven. Mijn schema heeft nu ook een rustdag na de intervaltraining en na de lange duurloop, maar tussendoor zit gelukkig ook nog een dagje zodat ik wat flexibeler ben!



@tyche: ik vind het vaak ook wel lekker om 2 dagen achter elkaar te lopen, die tweede dag voelen m'n benen dan fit, alsof ik geen warming-up nodig heb.



Ik heb gisteren ruim 20 km gelopen door de duinen. Het was heerlijk, totdat m'n benen na 15 km zeer begonnen te doen. Enkel, kuit, schenen, ik voelde het allemaal. Het was alsof alles stijf werd. Maar ja, ik was 5 km van mijn huis dus ik ben maar door gegaan. Achteraf bedacht ik me dat ik veel te weinig had gegeten, bovendien was het toch nog best warm.

Maar vandaag eigenlijk nergens last van! Ik heb zin om te lopen maar ik houd me toch maar even in, een dagje rust lijkt me verstandiger.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
@anke lekker he! Ik woon niet zo ver van de lommelse sahara en ga er ook weleens lopen. Heerlijk!



Bij mij gaan eigenlijk altijd mijn loopschoenen en een setje kleding mee op vakantie. Je komt op de mooiste plaatsen. Dit jaar o.a. in gelopen door Pula, Kroatie rondom het amfitheather en lekker over de Scheveningse boulevard! Wat sta je dan vroeg maar lekker op!



Vandaag was mijn rustdag, voor werk naar de andere kant van het land moeten rijden. Al heftig genoeg voor één dag. Morgen weer aan de bak!
Gisteravond weer een fijn zomeravond rondje. Wat heeeeeeerlijk dat het zo lang licht blijft! Lekkere temperatuur ook. Er stond wel veel wind, maar we hebben het grootste deel beschut gelopen. 10km in 49 minuten. Eerste km op 5:30 met een kort, maar pittig heuveltje, de rest van de km zo rond de 4:50, aardige tempo, maar wel ruimte om te kletsen. Lekker!



@Baukje, niks mis met afzien, nee haha, je hebt er een pittig loopje van gemaakt voor jezelf, maar toch maar wel gelukt! Hoe gaat het nu met de vorderingen/plannen/regelen van die Global Hero?



@Grrrlstar, leuk dat je overal je loopkleding mee naartoe neemt. Het is inderdaad heerlijk om op nieuwe plekken te lopen.



@Gioia, fijn dat je helemaal opgeknapt bent! En ook nog wat lekkere rondjes gelopen zo te lezen. Wel raar dat je helemaal stijf werd, maar geen last meer van dus...het zal wel



@Anke, poe he de Sahara haha. Hier hebben we een rondje dat we 'de woestijnloop' noemen, vooral als het heet is (duh) voelt het net de woestijn, als je om je heen kijkt zie je alleen maar zand, zand, zand en het is ploeteren, ploeteren, ploeteren. Maar toch wel leuk! Lekker zo vroeg eruit voor een loop, als de rest hun bed uit komt, ben jij alweer fris en fruitig terug



@Momofadaughter, welkom! Wat goed dat je alweer aan het lopen bent! En een mooi doel om voor te trainen. Ik loop wisselend, soms maar 1 keer in de week, soms 3 keer (inclusief 1x HIIT op de band, dus eigenlijk niet echt ) verder doe ik er nog sport naast, dus het is allemaal een beetje combineren.



Loopze allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Toe maar blije kip, lekker op tempo lopen en nog lekker kletsen ook!



Gisteren was de uiterste datum waarop alles ingeleverd moest zijn dus ik denk dat het een dezer dagen in de media gebracht wordt. De vliegreis en het hotel aldaar hebben ze al geboekt (is geheel verzorgt dus ik hoef verder zelf niets te regelen). Heb zelf het programma van de dagen voorafgaand aan de marathon ook al globaal ontvangen. Ik zal een volle week daar zijn. ben zelf wel benieuwd wat voor verhaal ze er van gaan maken. Ik moest zelf een uitgebreide vragenlijst invullen op grond waarvan zij een verhaaltje maken. Vind het ook wel spannend hoor en weet ook niet in hoeverre het hier in Nederland in de media gebracht wordt.
Alle reacties Link kopieren
anke, klinkt als een goede vakantie. Heb de Lommelse sahara even gegoogled, ziet er mooi en zwaar uit:





baukje, weer een pittige training. Het is wel een beetje een terugkerend thema voor jou hè, moeite met rustig beginnen? Vind het echt knap dat je dan alsnog volgens plan gaat versnellen.



gioia, was dat misschien die beruchte man met de hamer die tevoorschijn komt als je glucosevoorraad op is? Aangezien je er daarna ook geen last meer van hebt lijkt het wel een beetje zo. 20 km is een flinke afstand, wel heerlijk in de duinen.



blijekip, wat een tempo zeg! Dat je dan nog een gesprek kunt voeren, ik vind het knap!



Ik ben net tussen de buien door voor een kort loopje gegaan, 5 km interval. Ging niet zo heel lekker, had gewoon weinig zin. De snelle stukjes (van steeds een halve km) wel op een tempo van 4.30, dat wil ik uit gaan bouwen naar 1 km op dat tempo kunnen lopen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben een tijdje stil geweest, maar lees wel altijd mee!

Ik weet niet altijd hoe en wat ik moet reageren op iedereen. Ik vind dat iedereen het super goed doet, maar met mijn onervarenheid kan ik jullie moeilijk van tips of feedback voorzien, haha!!



Ik heb afgelopen zondag mijn schoenen voor het eerst getest. Er was weer een testrun van de wedstrijd in september die ik niet ga lopen. Schoenen liepen super! Maar m'n horloge kreeg ik niet op tijd aan de praat. Toen begonnen we al met lopen. Ik ga daar even rustig naar kijken als ik komend weekend zelf weer ga lopen.



Ik loop momenteel weinig en dit blijft ook nog een paar weken zo. Ik volg op dinsdag en donderdag een kracht- en conditietraining, op woensdag ga ik weer trainen met mijn hondje (was geblesseerd) en dan heb ik in het weekend tijd om zelf te gaan hardlopen. Wel jammer dat ik daar nu iets minder aan toe kom, maar ik wil eigenlijk ook wel die cursus van kracht- en conditietraining afmaken. Is erg leuk en ik merk dat ik er baat bij heb.

Afgelopen zondag was het toch behoorlijk warm bij ons met het zonnetje erbij en toch heb ik zeer goed gelopen! Natuurlijk helpt het dat je loopt in een groep, maar naar mijn mening helpen de conditietrainingen ook daarbij.



Baukje, als het wel in de nederlandse media komt, laat je het ons dan weten? Ik ben reuze benieuwd!



De lommelse sahara ziet er erg mooi uit!!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
Laura, je hoeft niet op iedereen te reageren om mee te schrijven hoor.

Doe ik ook niet, soms heb je iets te vragen/becomplimenteren/aan te vullen op wat iemand zegt en soms lees je gewoon.

Wat doe je voor conditietraining?
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven