Lijf & Lijn alle pijlers

het roer om!

10-05-2015 16:12 1359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Met mijn 1.70 meter en 100 kilo, is het tijd om er nu eens écht wat aan te gaan doen. Mijn buikje is geen buikje meer en het is gewoon erg ongezond momenteel. Het liefst raak ik 25 kilo kwijt, maar natuurlijk is mijn uiterlijk belangrijker dan wat de weegschaal zegt.

Hoe wil ik afvallen? Door het roer volledig om te gooien! 2 keer per week sporten, en voor de rest lekker actief bezig zijn, ook wandelen enzo. Ook mijn eetpatroom ga ik omgooien.



In dit topic is alles welkom! Ervaring over jouw afvalsucces, tips, enzovoort. Alle motivatie kan ik goed gebruiken.





Misschien zijn er wel forummers die ook zo'n 20 a 25 kg kwijt willen, dan kunnen we elkaar misschien een beetje steunen.



gr van bb6
He wat goed Lea

Ik was vanmorgen ook weer 7 ons kwijt, ik denk toch dat de hitte er mee te maken heeft.

Hier is het ook niet te harden, ook al waait het nu lekker. Ik hoop echt dat we nu vandaag of morgen eens een lekkere bui krijgen want die drijven iedere keer langs ons heen

Ik ben druk met alles bij elkaar te zoeken, nog een ruime week en dan gaan we lekker op vakantie. Normaal met de caravan en dan hup deur open en gooi alles er maar in maar nu met het vliegtuig en dan moet je toch keuzes maken wat er allemaal mee moet.
Alle reacties Link kopieren
Het rommelt in mijn buik, en ik houd nog steeds veel vocht vast. Ik was dan ook bijna een kilo aangekomen, maar ik ga ervan uit dat die ook zo weer weg is. Het kan namelijk echt geen vet zijn. Ik heb de afgelopen drie dagen amper gelopen, maar ook amper iets gegeten. Elke ochtend denk ik dat het de goede kant opgaat met mijn nieren, maar aan het begin van de middag krijg ik dan weer zo'n last dat zelfs pijnstillers niet echt helpen. Gelukkig plas ik nu wel weer gewoon, dus ik ga er vanuit dat het allemaal wel weer goedkomt.



Vanochtend vroeg was het zó lekker buiten dat ik een uurtje ben gaan lopen. Heerlijk, lekker rustig, en niet te warm. Mijn man sliep nog, dus die heb ik lekker laten liggen. Mocht ik vandaag weer ontzettende last van mijn nieren krijgen, of mocht het te warm of te nat worden, dan heb ik alvast 6.000 stappen gezet. Dat is toch wel een lekker gevoel, zo aan het begin van de dag! Bijkomend voordeel van een paar dagen niet lopen is trouwens dat ik helemaal van de spierpijn af ben die ik al maanden had in mijn benen. Zijn die paar daagjes rust toch nog ergens goed voor geweest!
Alle reacties Link kopieren
Ladies, zijn we er nog? Ik heb mezelf zondag even een schop onder mijn kont gegeven en ben weer met frisse moed verder gegaan. Goed eten en drinken en ook weer bijhouden wat ik eet. Ik merk dat als ik dat laat versloffen, ik ongemerkt toch meer ga eten. Niet ongezond, wel teveel..



Maar goed, vanaf nu goed aan de bak! Vanochtend wog ik 91,2, precies 10 eraf en op naar een gewicht dat begint met een 8!
Ik ben er ook nog



Ondanks dat ik flink genoten heb van de high tea zondag was er toch wat af vanmorgen. Ik ben niet ontevreden, maar vind dit wel een teken dat ik door moet blijven gaan.



Het eten gaat dus redelijk goed. Ik wil alleen wat meer sporten, want dat is door de hitte behoorlijk verslofd . Buiten het getal op de weegschaal wil ik ook wat strakker
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor, door de warmte heb ik ook echt geen puf om te sporten. En overdag sporten wordt ook afgeraden als het zo heet is. Vanaf morgen wordt het weer koeler, dus dan zou het weer moeten lukken.

Ik probeer maar wat meer tussendoor te bewegen, lopen, fietsen, dat soort dingen. Helpt toch ok weer.



Hoe is het met jou Prik, met je buik?
Ik kom even zwaaien, heb het erg druk met pakken en allerlei activiteiten van de kinderen. Na de vakantie kom ik uitgebreid verslag doen of ik van alle lekkere dingen heb kunnen afblijven
Alle reacties Link kopieren
Het gaat nog niet echt lekker met m'n nier. Het doet niet meer zo'n zeer als vorige week, maar ik voel 'm nog meer dan me lief is. En ik ben ook helemaal opgeblazen, al kan dat ook door de warmte komen. Ik val dus niet af. Door de antibiotica voel ik me ook helemaal slap en hol. Ik heb de hele dag een misselijk, leeg gevoel in m'n maag, terwijl ik toch gewoon hetzelfde eet als anders.

Donderdag slik ik mijn laatste antibioticapil, vrijdag sta ik weer met m'n urine bij de huisarts op de stoep om te kijken of het dan echt weg is. Zoals het nu voelt lijkt het daar nog niet echt op, helaas. Nou ja, het zal wel weer een keer overgaan, ooit.
Alle reacties Link kopieren
He get, wat vervelend joh! Ik hoop maar dat de AB toch aanslaat!



Fijne vakantie Paper-clip!
Ik ben er ook nog. Maar op het moment zo druk, dat ik wat onregelmatig eet. Soms dus ook te weinig, wat niet goed is omdat ik daarna de neiging heb te snaaien.

Mijn streven is om eind augustus op -10 kg te zitten. Het gaat niet hard, maar zolang het eraf gaat en er niet meer bij komt ben ik tevreden. Zit nu op -7 kg ongeveer.



Ik deel maar weer eens even mijn lijstje, omdat ik daar op het moment mee worstel. Schiet er maar op, graag zelfs! (alhoewel ik best weet wat er anders kan/moet, is het goed om het ook eens van een ander te horen.

O: 2 rijstwafels en een cracker

T: rijstwafel en koffie

L: 3 crackers, kop soep (cup a soup) paprika en tomaatjes

T: stukje kaas en een rijstwafel

D: stamppot raapstelen, wat uitgebakken spekjes en runderlapje.

T: glas cola light en een snack a jack (soort rijstwafel met een smaakje zeg maar)



Ben absoluut niet tevreden met mijn eetpatroon op het moment, maar het lukt me nog niet er verandering in aan te brengen. Misschien dat het al scheelt als ik weer ga ontbijten met yoghurt en muesli.
Ik voel me erg positief nadat de weegschaal zo vriendelijk voor mij was gisteren. Ik heb nu een goede mindset



Vanaf vrijdag ga ik als begeleider mee op een kamp. En daar zijn de maaltijden meestal niet de gezondste. Ook veel chips en drank (als de kinderen er nog niet zijn of al weg zijn) wel veel activere dagen dan thuis



Lea wat eet jij op je rijstwafels? Ik vind die ding ook lekker en neem ze vaak met kaas, filet american of pindakaas
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zat zo in mijn ego-modus gisteren dat ik helemaal vergeten ben Paper-clip een fijne vakantie te wensen. Dus vandaar: fijne vakantie, Paper!



Lea, waarom eet je al die rijstwafels en crackers? Volgens mij kun je beter een paar stevige volkorenboterhammen nemen. Die vullen meer, waardoor je minder risico loopt dat je later op de dag gaat lopen snaaien. Of een goedgevulde maaltijdsalade als lunch, met gekookt ei, avocado, noten/pitjes. Dat verzadigt langer dan wat je nu eet volgens mij. Ontbijten met yoghurt en muesli is inderdaad ook goed. Ik merk zelf dat als ik mijn lichaam echt voed ik veel minder trek in andere dingen krijg dan wanneer ik liflafjes of producten zonder calorieën of zonder vet eet.



Fijn Bagheera, dat je weer in een 'flow' zit! Zo zie je maar, dat afvallen toch vooral een psychisch dingetje is. Als je mindset goed is dan lukt het meestal wel. En nu maar hopen dat je de drank en chips kunt weerstaan.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen!



Tijdje niet gepost. Kwam dit topic ook niet meer tegen in mijn 'actieve topics'. Was dus bang dat het een beetje naar de achtergrond geraakt was allemaal.



Maar, zie daar.. We zijn er nog!! Fijn.



Wat jammer Prik dat het nog niet super gaat met je. Lijkt me heel vervelend.



Nu de temperatuur wat aangenamer is lukt het mij ook beter om wat actiever te zijn. Heb het hardlopen weer opgepakt. Hoewel: het gaat in een beschamend traag tempo. Maar goed... Ben dan lekker buiten en toch in beweging.



Gister de hele dag fysiek goed in de weer geweest en daarna met een vriendin nog anderhalf uur gewandeld. Was gisteravond dus helemaal kapot. Lekker in een heet bad gezeten. Daar knapt mijn lijf echt van op.



Eten gaat redelijk. Had vorige week wat traktaties en cadeautjes gemaakt met chocola maar omdat het zo heet was, en ik bang was dat de boel zou smelten, toch voor iets anders gekozen. Heb dus veel chocola in huis. Kom 's avonds dus wel eens in de verleiding.



Maar gaat nu weer goed. Afgelopen weekend gaf de weegschaal weer een pond minder aan. Ben wel tevreden.



Succes allemaal! En Clip, jij alvast een fijne vakantie.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
ik ben er nog hoor, ik zit alleen even in de eens in de paar dagen meeleesmodus

Ga met het hele gezin de oceaan over dus er moet nog wel ff wat geregeld worden voordat we de lucht in kunnen zondag.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef geen 20 kg kwijt, maar zou je graag motiveren!!
Heel verhaal getypt en dan...poef weg!

In het kort: rijstwafels vind ik gewoon erg lekker. Liefst met kaas maar zeker ook naturel.

Vandaag weer goed ontbeten met yoghurt en muesli. Bij mij is het echt: goed ontbijten maakt een goede dag!



En een vraag over die maaltijdsalade bij de lunch: zou je die ook 's avonds al kunnen maken? Ik moet 's ochtends al rond zeven uur naar mijn werk en nog vroeger opstaan wordt lastig vrees ik...
Gisteren veel te veel chocolade gegeten en achteraf voelde ik me er helemaal niet goed over.

Dat is weer een wijze les



Nu de laatste voorbereidingen treffen voor het kamp, vanmiddag gaan we vertrekken
Dag allen,



Het blijft een beetje stil hier. Waarschijnlijk i.v.m. de vakantieperiode (hoop ik). Iedereen nog wel in meer of mindere mate bezig met het roer om?

Deze week weer -0.4 Het gaat langzaam maar gestaag :-)
Alle reacties Link kopieren
Zolang het er maar afgaat gaat het de goede kant op, Lea. Mijn nier is nog steeds niet helemaal in orde, maar wordt nu wel steeds ietsje beter. Ik houd alleen belachelijk veel vocht vast (door de antibiotica?), ik was vanochtend een kilo zwaarder dan de vorige keer dat ik me woog. Ik eet echter nog steeds gezond en rond de 1500 calorieën per dag, dus daar kan het niet aan liggen. Wel heb ik de afgelopen week weinig gelopen, ik heb geloof ik maar drie keer mijn doel van 10.000 stappen gehaald.



Fijne vakantie voor iedereen die weggaat!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi.



Tijdje niet geschreven, ben lekker een paar daagjes op vakantie geweest. Weekje 30 graden gehad . Op het strand en bij het zwembad gewoon in bikini gelopen, alhoewel ik me niet helemaal op mn gemak voelde. Verder veel in jurkjes etc gelopen. Steeds de gedachte dat ik volgend jaar met een beter lijf zal rondlopen.

Veel uit eten geweest, veel drankjes, weinig beweging. Met mijn hart luid tikkend ging ik na mijn vakantie op de weegschaal staan, die gelukkig maar 1 kilo extra aan gaf. Dat viel me alles mee. Aangezien ik vanavond nog een paar nachtjes weg ga, heb ik besloten om er vanaf dinsdag weer keihard tegen aan te gaan. Geen alcohol meer, geen ongezond eten meer. En weer lekker veel sporten.



Dat was boterbloempje weer voor vandaag, nu gauw mijn tas inpakken. Geniet van het weer vandaag!!
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal



Ik meld mij ook weer

Hoe is het met iedereen?

Fijne vakantie voor iedereen die oo vakantie gaat of is!

En sterkte prik, hoop dat verbetering doorzet voor je.



Hier gaat het inmiddels weer goed, dus ik kom weer vaker meeschrijven. Alles is weer (enigszins) tot rust gekomen en mijn eetpatroon is ook weer genormaliseerd. Het gaat eigenlijk best heel goed, hoewel gister een bbq en dan eet ik toch meer dan eigenlijk de bedoeling is. Maar goed, dat pakken we vandaag gewoon weer op.



Fijne dag!
Ha Yuult, goed bezig!! Die bbq moet kunnen een keertje.

Boterbloempje: veel plezier op deze tweede 'vakantie'! Mooi streven om je volgend jaar prettiger te voelen in een bikini

Ik moet nog een (heel druk) weekje werken en dan heb ik ook vakantie. Geen plannen om weg te gaan, misschien dat ik nog een paar steden ga bezoeken maar misschien ook niet. Ik zie wel wat er op mijn pad komt.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Wat zijn jullie allemaal fantastisch goed bezig!



Ik ben al jaren bezig om mijn eetgedrag en daarmee gewicht onder controle te krijgen, helaas enkel met gewichtstoename als gevolg. Ik was er al bijna van overtuigd daar gewoon gezind eten en bewegen voor mij niet meer de oplossing zou zijn, maar jullie geven mij weer hoop!!



De afgelopen dagen heb ik alle 36 pagina's van dit topic gelezen en zelf vanaf vandaag ook weer mijn calorie inname gaan bijhouden (en daarmee beperken).



Ik heb met een bmi van 40,7 nog wat te doen zullen we maar zeggen... Maar jullie laten zien dat het mogelijk is!



Thanks
Alle reacties Link kopieren
Welkom madame-piek! De eerste stap is gezet.

Een jaar geleden had ik ook een bmi van meer dan 40, nu zit ik onder de 30. En dat met gewoon gezond eten en (de laatste maanden) veel wandelen. Ik had me zelfs al verdiept in een maagverkleining, omdat ik ook niet meer geloofde dat ik ooit nog op eigen kracht zou afvallen, maar het gaat eigenlijk relatief makkelijk. Er is dus nog hoop! Je hoeft je echt niet uit te hongeren, allerlei voedingsmiddelen te laten staan, of overdreven fanatiek te sporten, ook met kleine aanpassingen kun je al resultaat boeken. Schrijf lekker mee, dat stimuleert écht.



Het gaat gelukkig weer beter met me. Mijn nieren zijn weer goed, en ik houd minder vocht vast omdat ik met de antibiotica ben gestopt. Ik heb me alleen nog niet gewogen, dus ik weet nog niet wat een week niet lopen met mijn gewicht heeft gedaan. Vandaag kwam er ook weer niets van, ik had er echt geen zin in in die regen. En tot overmaat van ramp heb ik gisteren ook nog eens teveel gegeten bij een wokrestaurant, maar goed, dat moet ook wel eens kunnen. Vanaf nu wil ik de teugels weer wat strakker aantrekken.
Wat een goede berichten Prik!

En welkom madame-piek.
anoniem_208025 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 19:06
82.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Getver Lea, da's balen! Ik kan me daar zo kwaad over maken. Blijf gewoon met je poten van andermans spullen af!

Ik snap dat je nu echt zo'n fuck-it-moment hebt. Maar laat het je goede flow niet bederven, want dan voel je je na afloop geheid nóg rotter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven