onzeker

07-07-2015 09:28 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt heel onzeker. Bijna in alles terwijl eenmaal gedaan te hebben het mij aller makkelijkst afgaat. Maar ik hoef maar een fout te maken of de onzekerheid slaat toe. Tot daar aan toe daar kan ik mee leven. Maar ik ben zo onzeker in relaties. Om een relatie aan te gaan alleen al kost mij zoveel moeite. Hoewel eenmaal als ik te horen krijg van de man dat ik er mag zijn etc dan voel ik me wel vertrouwd maar des te harder de afwijzing mocht dat zo zijn. En dan voel ik me nog onzekerder dan ooit. Ik heb ook een muur om mij heen denk ik hoewel ik daar overheen probeer te komen maar toch blijf ik best afstandelijk als een man te dichtbij komt. Weet iemand wat ik moet doen want ik ben hopeloos verliefd. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Maar ik hoef maar een fout te maken of de onzekerheid slaat toe.Hoe weet je dat je een fout hebt gemaakt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hulp zoeken voor die extreme onzekerheid is geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Begint hij dan plotseling op je te schelden of loopt hij je voortdurend te verbeteren?

In beide gevallen zou ik hem meteen dumpen. Een aardige jongen zegt niets als je een fout maakt maar vraagt wat je bedoelt. Dus dan kan je dat nog eens toelichten. Want die jongen wil ook alleen maar weten of hij het goed doet bij jou. Hij loopt niet als een corrector achter je aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is het niet retrostar. Ik ben gewoon heel onzeker en vraag me af hoe ik zekerder kan worden in een relatie. Maar ook andere situaties ben ik onzeker. Maar ik denk dat ik meer faalangst heb. Ik wil geen fouten maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een fout in een relatie dan volgens jou? Ik denk dat hulp zoeken inderdaad het beste is. En begin eens bij de huisarts. De meeste huisartsen hebben praktijkondersteuner die je daar wat verder bij kan helpen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag van Belle73, inderdaad, wat volgens jou een fout in een relatie zou kunnen zijn.





Het lijkt me belangrijk dat jij leert in te zien dat "fouten" maken menselijk is. Fouten zijn (meestal) niet fout :-)

Iedereen maakt ze, regelmatig. (ik heb volgens mij al minstens 10 tikfouten gecorrigeerd in dit stukje )

Ze niet willen maken, is niet realistisch.

Ik ken tenminste geen mens die altijd alles perfect doet.



Mensen proberen de hele dag door allerlei dingen. Van tevoren weet je nooit hoe iets gaat aflopen. De ene keer loopt het af zoals voorspeld en de andere keer juist niet.

Vaak heeft het helemaal geen vreselijke gevolgen als iets anders gegaan is dan gewild.

Dat soort "fouten" maken je geen slechter mens...



Ik denk ook niet dat een mogelijk partner op zoek zal zijn naar een foutloos iemand...

Dat zal hij zelf ook niet zijn :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven