Gezondheid alle pijlers

Teen laten breken

07-07-2015 09:59 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Een paar jaar geleden heb ik mijn kleine teen gebroken, dit is niet zo'n ramp, maar hij is scheef terug gegroeid.

Dat is wel heel erg vervelend, omdat mijn teen nu ligt schuurt de bovenkant van mijn teen tegen mijn schoen.

Er komt nu op een plek eelt waar het niet moet, boven op mijn teentje dus.

En buiten dat het er niet uit ziet, doet het ook nog eens pijn.

Het knelt in mijn schoenen, wordt vuurrood en als ik lange stukken wandel verga ik soms van de pijn.



Uiteraard ben ik naar de dokter geweest en de dokter stuurde mij door naar de podoloog.

Maar de podoloog kwam met de oplossing om al mijn schoenen aan te gaan passen..

Hopelijk ben ik niet heel erg zeurderig maar ik zie het niet zitten om al mijn schoenen te laten aanpassen.

Sommige waren gewoon duur en dan zie je een gekke bult zitten aan de buitenkant van mijn schoenen..



Zelf dacht ik eigenlijk dat het breken van mijn teen en dan spalken, zodat ie dan recht groeit een best logische oplossing was.

Echter de dokter en de podoloog keken mij erg gek aan toen ik daar over begon.



Eeuuhm heeft iemand hier ervaring mee? Tips?
Alle reacties Link kopieren
http://www.amphia.nl/List ... Hamerteen%20correctie.pdf



Zo te zien is het mogelijk, geen ervaring mee (gelukkig).
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard is dit mogelijk en lijkt me inderdaad een veel beter idee.

Denk wel dat je bij een orthopeed moet zijn dan ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen hamerteen, geen klauwteen etc.

Ik heb een scheef gegroeide kleine teen.



Een kleine teen breek je makkelijk en kan pijnlijk zijn maar hoeft niet.

Ze maken geen foto van je teen en gips of inspalken is niet nodig.



Ik ben geen arts, maar als je hem zo makkelijk breekt, waarom dan niet medisch laten breken met plaatselijke verdoving?

Inspalken en weer laten helen... De dokter zegt, we gaan geen gezonde dingen breken, ik vind dat in mijn geval niet logisch...
Alle reacties Link kopieren
@chentolove de podoloog kwam met het idee om mijn schoenen aan te passen ipv mijn teen...
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad niet logisch in jouw geval aangezien je er vrij veel last van hebt!

Een podoloog is geen arts en dus geen chirurg. Logisch dat hij het vanuit zijn standpunt bekijkt : gebruik maken van correcties.

Daarom moet je bij een orthopeed zijn, dit is een chirurg.
Alle reacties Link kopieren
quote:chantal880 schreef op 07 juli 2015 @ 10:12:

Ik heb geen hamerteen, geen klauwteen etc.

Ik heb een scheef gegroeide kleine teen.



Een kleine teen breek je makkelijk en kan pijnlijk zijn maar hoeft niet.

Ze maken geen foto van je teen en gips of inspalken is niet nodig.



Ik ben geen arts, maar als je hem zo makkelijk breekt, waarom dan niet medisch laten breken met plaatselijke verdoving?

Inspalken en weer laten helen... De dokter zegt, we gaan geen gezonde dingen breken, ik vind dat in mijn geval niet logisch...Ik denk dat het principe gelijk is aan wat ze doen met een hamerteen, ik ben geen arts maar breken is breken, of het nou een hamerteen is of een door een andere reden scheef gegroeide teen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide kleine tenen gebroken (niet tegelijk).

Van mij zijn beide keren foto's gemaakt en hebben ze de tenen gezet. Moet zeggen dat dat wel heel zeer doet.

Ze stoppen dan een potlood tussen je tenen en duwen je teen weer recht.

Moest ook wel want ik kon geen schoenen meer aan, teen stak helemaal uit.

Ik neem aan dat ze zoiets bij jou ook kunnen doen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik heb bij de orthopeden gewerkt. Het gebeurt vaker dat mensen hun tenen opnieuw laten breken ingeval van scheefstand, net als bij jou. Je moet dan wel echt pijnklachten hebben, anders beginnen ze er niet aan. Maar dat heb je ook zo te lezen.



Dus ik zou een verwijzing aan je huisarts vragen voor een orthopeed en het met hem/haar bespreken. Er zijn zeker mogelijkheden!
Ben je bij een podoloog geweest of een podotherapeut?



Zit degelijk wel verschil in.



Kun je niet eerst een orthese proberen om je teen permanent druk vrij te leggen?

Dat zou ik bij een podotherapeut laten maken!



Zo'n drastische ingreep zo ik pas doen als het niet anders will.

Succes ermee
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen maar sneakers dragen die wat wijd zijn. Zodat je teen spreidruimte heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 07 juli 2015 @ 10:25:

Ik heb beide kleine tenen gebroken (niet tegelijk).

Van mij zijn beide keren foto's gemaakt en hebben ze de tenen gezet. Moet zeggen dat dat wel heel zeer doet.

Ze stoppen dan een potlood tussen je tenen en duwen je teen weer recht.

Moest ook wel want ik kon geen schoenen meer aan, teen stak helemaal uit.

Ik neem aan dat ze zoiets bij jou ook kunnen doen.



Maar ik neem aan dat hij toen net gebroken was?

Nu is de teen al opnieuw vastgegroeid bij TO
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat 10 jaar elke drie maanden nieuwe sneakers toch goedkoper is dan een operatie (4x plm 60 x 10 = ongeveer 2400 euro)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Is plastisch chirurgie geen optie? Lijkt misschien raar maar gebeurt bijvoorbeeld ook bij mensen met kromme pinken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Was het echt op de foto te zien dat het bot scheef terug was gegroeid?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een dumbell er op laten vallen, gegarandeerd gebroken



Ik heb al zo vaak mijn tenen gebroken Aan weerskanten de kleine tenen, meerdere malen, en de "ring" teen. Altijd gewoon ingetaped en de middelste is ietwat scheef maar geen last van.

Ben je niet naar het ziekenhuis geweest dat hij zo scheef staat? of 'm zelf recht geduwd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 07 juli 2015 @ 10:25:

Ik heb beide kleine tenen gebroken (niet tegelijk).

Van mij zijn beide keren foto's gemaakt en hebben ze de tenen gezet. Moet zeggen dat dat wel heel zeer doet.

Ze stoppen dan een potlood tussen je tenen en duwen je teen weer recht.

Moest ook wel want ik kon geen schoenen meer aan, teen stak helemaal uit.

Ik neem aan dat ze zoiets bij jou ook kunnen doen. Bij mij is nog nooit wat gezet. Ze trekken 'm wat recht en tapen 'm in, vast aan de andere tenen.

Maar die van mij hebben ook nog nooit echt haaks gestaan ofzo gelukkig.
quote:retrostar schreef op 07 juli 2015 @ 10:41:

Ik denk dat 10 jaar elke drie maanden nieuwe sneakers toch goedkoper is dan een operatie (4x plm 60 x 10 = ongeveer 2400 euro)Nee joh: eenmalig je eigen risico en voor de rest betaald je verzekering.
quote:chantal880 schreef op 07 juli 2015 @ 10:13:

@chentolove de podoloog kwam met het idee om mijn schoenen aan te passen ipv mijn teen...

... en dat moet je dan in de toekomst voor alle schoenen doen je nog ooit gaat aanschaffen...



Vind ik dus een slecht alternatief. Teen breken klinkt mij logischer.
Alle reacties Link kopieren
Bij het breken adviseerde het ziekenhuis om hem zelf in te tapen, langs komen hoefde niet want ze gingen er toch niets mee doen.

Zelfs in mijn allstars heb ik een schurend, branderig, continu aanwezig (pijnlijk) gevoel, erg irritant.

Zal wel weer een keer langs de dokter gaan.

Bedankt voor jullie bevestiging dat mijn idee in ieder geval niet gek is :D
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de huisarts en met hem/haar overleggen. Wellicht is een verwijzing naar de orthopeed een beter idee. Dat wil heus niet zeggen dat je ook geopereerd gaat worden.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 07 juli 2015 @ 10:51:

[...]

Bij mij is nog nooit wat gezet. Ze trekken 'm wat recht en tapen 'm in, vast aan de andere tenen.

Maar die van mij hebben ook nog nooit echt haaks gestaan ofzo gelukkig.



Yep, allebei haaks op mijn voet. Zag er heel apart uit.

Je breekt ze inderdaad snel.



Ik vind 't ook raar dat T.O. niet langs hoefde te komen van 't ziekenhuis. Ze trekken de tenen meestal toch wel recht.

Ik ben gewoon nar de eerste hulp gegaan.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven