Help Kat blijft krabben aan oog !

06-07-2015 22:26 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kat heeft denk ik te lang voor de ventilator gelegen en had eerst een beetje dik oogje.. dus steeds schoo gemaakt met een washandje met schoon water, dierenarts raadde dit ook aan. Leek even beter te gaan maar nu blijft hij krabben en zijn oog over en langs alles halen. Oog is nu helemaal rood. Heeft iemand tips wat ik nog meer kan doen om hem zijn oog met rust te laten?
Alle reacties Link kopieren
met in kamille thee gedrenkt watje deppen en morgen dierenarts weer bellen
Alle reacties Link kopieren
Misschien een kapje om zijn nek heen? Je weet wel zo een die een dier vaak na een operatie krijgt zodat hij niet aan de hechtingen gaat zitten/bijten. Dan kan hij niet bij zijn oog, wordt hij alleen wel een beetje panisch van denk ik. Meestal vinden katten dat soort dingen (kapjes ed aan hun lichaam) niet erg leuk..
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts kan ik wel bellen morgen, heb een afspraak staan voor woensdag alleen ben bang dat hij nu nog 1,5 dag blijft doorkrabben en kan niet elk uur bij hem zijn ivm werk. Heb geen kamille thee in huis nu zal het morgen kopen voor nu groene thee ook goed of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkcherryblossom schreef op 06 juli 2015 @ 22:31:

Dierenarts kan ik wel bellen morgen, heb een afspraak staan voor woensdag alleen ben bang dat hij nu nog 1,5 dag blijft doorkrabben en kan niet elk uur bij hem zijn ivm werk. Heb geen kamille thee in huis nu zal het morgen kopen voor nu groene thee ook goed of niet?je kan het proberen.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee! Ja vind het heel sneu want hij heeft er enorm last van en oog is helemaal rood. Net even gekeken maar hij heeft gem half open en heeft een glazige gloed ook ik hoop zo dat het hij hier niets aan over houd of zichzeld blind krabt. Vriend zei al om pootjes even poosje beet te houden maar de kat vind dat helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet van katten, dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik aan die onzin dan dat je even komt melden? Ik hou niet van kortzichtige personen zoals jij, maar dat stuur ik jou toch ook niet. Lekker volwassen jij bent zeker 12 jaar ofzo, kan niet anders...
Alle reacties Link kopieren
Is er geen dierenarts in de buurt die 24 uur per dag open is? Hebben wij hier wel, zodat je altijd kunt bellen om even te overleggen of dit iets is dat kan wachten tot morgen of dat je uit zorgvuldigheid nu even langs moet komen.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Heb nu een kapje opgedaan en nog even met schoon water schoongemaakt hij slaapt nu. Ik ga zo ook slapen en morgenochtend kijk ik hoe het gaat anders ga ik wel bellen of ik morgen niet snel langs kan komen. Bedankt voor de tips.
Ga naar de dierenarts een ontsteking aan het oog is pijnlijk en kan nare gevolgen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het water eerst koken voordat je het gebruikt en je kan beter een watje gebruiken. Op die manier is het meer steriel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkcherryblossom schreef op 06 juli 2015 @ 22:44:

Wat heb ik aan die onzin dan dat je even komt melden? Ik hou niet van kortzichtige personen zoals jij, maar dat stuur ik jou toch ook niet. Lekker volwassen jij bent zeker 12 jaar ofzo, kan niet anders...



Uit één zeer korte reactie kun jij de volgende dingen opmaken:

- Mijn reactie is onzin

- Ik ben kortzichtig

- Jij houdt niet van kortzichtige personen

- Ik ben 12 jaar, dat "kan niet anders"



In werkelijkheid is mijn reactie geen onzin. Ik houd echt niet van katten; ik gruwel van die dieren. Het is geen onzin dat ik niet van die dieren houd. Sommige mensen zijn gewoon geen kattenmensen.



Je probeert mij persoonlijk aan te vallen door te zeggen dat je niet houdt van kortzichtige personen, in de veronderstelling dat ik een kortzichtig persoon ben. Ik voel mij wat dat betreft niet echt aangevallen.



Eigenlijk ben je een beetje lullig tegenover twaalfjarigen door te beweren dat het niet anders kan dan dat ik twaalf jaar oud ben. Geen elf, geen dertien, geen 45, geen 82... Jij associeert kortzichtigheid blijkbaar met mensen van precies twaalf jaar oud. Er bestaan hele intelligente twaalfjarige mensen.



Tenslotte, volgens welke objectieve standaard zou ik niet melden dat ik niet van katten houd? Zijn alleen behulpzame antwoorden toegestaan?
quote:Pinkcherryblossom schreef op 06 juli 2015 @ 22:31:

Dierenarts kan ik wel bellen morgen, heb een afspraak staan voor woensdag alleen ben bang dat hij nu nog 1,5 dag blijft doorkrabben en kan niet elk uur bij hem zijn ivm werk. Heb geen kamille thee in huis nu zal het morgen kopen voor nu groene thee ook goed of niet?nee natuurlijk niet. je moet zsm met het dier naar de dierenarts
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is iets acuuts met een oog altijd een spoedgeval...

Hoe gaat t nu? Heb je een kap?

Hoe zit de oogbol zelf eruit? Bedoel je met dat het oog dik is dat de oogleden dik zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ist nu met de krabbert?
quote:MnePokhuyu schreef op 07 juli 2015 @ 00:07:

[...]





Uit één zeer korte reactie kun jij de volgende dingen opmaken:

- Mijn reactie is onzin

- Ik ben kortzichtig

- Jij houdt niet van kortzichtige personen

- Ik ben 12 jaar, dat "kan niet anders"



In werkelijkheid is mijn reactie geen onzin. Ik houd echt niet van katten; ik gruwel van die dieren. Het is geen onzin dat ik niet van die dieren houd. Sommige mensen zijn gewoon geen kattenmensen.



Je probeert mij persoonlijk aan te vallen door te zeggen dat je niet houdt van kortzichtige personen, in de veronderstelling dat ik een kortzichtig persoon ben. Ik voel mij wat dat betreft niet echt aangevallen.



Eigenlijk ben je een beetje lullig tegenover twaalfjarigen door te beweren dat het niet anders kan dan dat ik twaalf jaar oud ben. Geen elf, geen dertien, geen 45, geen 82... Jij associeert kortzichtigheid blijkbaar met mensen van precies twaalf jaar oud. Er bestaan hele intelligente twaalfjarige mensen.



Tenslotte, volgens welke objectieve standaard zou ik niet melden dat ik niet van katten houd? Zijn alleen behulpzame antwoorden toegestaan?Wauw, interessant zeg.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een oogontsteking, de dierenarts schrijft dan antibiotica-druppels voor.



Toevallig heeft onze kat ook een beetje last van één oog, lijkt een beetje overgevoelig voor licht momenteel, houdt haar oog overdag regelmatig dicht (net een piraat ). Is niet rood en ook niet waterig en 's avonds houdt ze hem gewoon open, dus ik kijk het nog even aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven