Strijkvrij beddengoed

07-07-2015 16:23 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een nieuw dekbedovertrek nodig. Dat van ons is echt versleten nu. Ik was het altijd uit, het gaat in de droogtrommel en dan doe ik het gelijk er weer op. Ik strijk het ook niet, want strijken vind ik onzin.



Ik vind Pip heel mooi, lekker kleurrijk. Maar weet iemand of dat strijkvrij is?
Alle reacties Link kopieren
Als je strijken onzin vind, dan is toch alle beddegoed strijkvrij?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
mijn beddengoed is allemaal strijkvrij. en komt van de action.



als je het vanuit de droger nog warm op je bed legt strijkt alles zichzelf.
En doooooor!
Neem jersey, dat hoeft sowieso niet gestreken. Niet 100% droog laten worden maar heel licht vochtig opmaken. Trekken de laatste kreukjes zo glad dat zelfs je oma denkt dat je het keurig gestreken hebt .



Maar je kunt het ook goed uithangen, dan droogt het aardig kreukvrij op (voor mij is het ruim voldoende). Nog een truc; de machine niet te vol doen. Scheelt ook enorm.
quote:broadway schreef op 07 juli 2015 @ 16:27:

mijn beddengoed is allemaal strijkvrij. en komt van de action.



als je het vanuit de droger nog warm op je bed legt strijkt alles zichzelf.



Dit. Ik heb duur en goedkoop beddengoed. Meteen vanuit de droger netjes opvouwen of op je bed doen en geen kreukeltje.



Vroeger streek ik alles, maar nu strijk ik eigenlijk nooit meer. Oké, ik heb geen man met overhemden, dat scheelt misschien
Ik let er niet op wat ik koop, let vooral op de prijs. En ik strijk ook niks, onzinnige bezigheid bij overtrekken vind ik ik vouw het gewoon op en leg het in de kast. Dan is het redelijk recht als het weer op bed ligt later.
Ik vind beddengoed strijken ook onzinnig. Mijn beddengoed hoeft niet op sollicitatiegesprek, en het grootste deel van de tijd dat ik het gebruik is het toch donker en zie ik er niks van
Alle reacties Link kopieren
En na 1 nacht slapen, ga je het dan opnieuw kreukvrij strijken?

Slaapt het lekkerder onder een gestreken dekbedhoes?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 07 juli 2015 @ 16:25:

Als je strijken onzin vind, dan is toch alle beddegoed strijkvrij?Nee. Ik heb ook beddengoed dat flink gekreukt uit de droger komt. Dat ligt op het logeerbed. En hetgeen op ons bed ligt, is niet gekreukt, hoewel het niet van dat gladde satijn is. Satijn of iets dergelijks is sowieso kreukvrij.
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk niet en vouw ook niet op.

Wat maakt het nou uit of je beddengoed kreukelig is!?
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er van af hoe het geweven is (en in zekere mate ook of het gebruikte garen getwist of getwijnt is maar dan ga ik erg de diepte in). Maar als je dekbed satijngeweven is dan is het heel soepel. Satijngeweven is dus een bepaald manier van weven waardoor de stof heel soepel is en het veel minder nodig is om te strijken. Dat dekbed kan dan goedkoop zijn of duur. Een duurder dekbed zal gemaakt zijn van garen die alleen getwist zijn,hierdoor is het oppervlak nog gladder en dus ook soepeler.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Strijken doe ik niet aan, heb zelfs mijn strijkijzer weggegeven. Na 1 nacht slapen is het één en al gekreukt. Ik trek gewoon mijn deur dicht



Alles wat in de was komt hang ik op, dan opvouwen en ik prop het gewoon in de kasten en dan is het soms gekreukt soms wat minder Ik vind het echt niet belangrijk of er kreukels inzitten.
Alle reacties Link kopieren
Dus getwiste garen vragen aan de meiden van de Action dat weten ze vast wel



De dekbed overtrek van Pip zijn erg kleurrijk daar zie je sws minder kreukels in.



Zelf doe ik altijd mijn dekbed met een plantenspuit iets benevelen trekt ook alle kreukels eruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 07 juli 2015 @ 17:56:

Dus getwiste garen vragen aan de meiden van de Action dat weten ze vast wel

.En satijngeweven he
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet inmiddels dat PIP perkal katoen heeft. Dat is gladder en voelt koeler. Ik denk dat ik dat moet hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven