Goed kattenvoer?

07-07-2015 10:56 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een poes van buurman overgenomen. Hij kon er niet meer voor zorgen.

Poes is altijd aan de dikke kant geweest. Ze kreeg bij buurmaan Perfect fit te eten. Dit krijgt ze nu nog te eten. Het lijkt dat het niet goed vult. Ze blijft maar eten. Als het voer er niet staat blijft ze maar zeuren om eten. Ook is ze weer dikker geworden.

Zijn al bij dierenarts geweest. Moeten minder eten geven, eten geven in spelvorm en meer beweging. Het maakte dan niet uit welk merk voer we zouden geven. We hebben al een paar voerpuzzels bestelt. Spelen doen we ook veel met haar. Ze speelt ook veel alleen. We willen haar toch andere brokjes geven. Natvoer lust ze niet. Hebben gekeken naar Royal Canin, Hills. Wat is dat duur zeg. Is dat echt veel beter? Zijn er ook brokjes die goedkoper zijn die maar wel goed?
quote:Tickel schreef op 07 juli 2015 @ 14:18:

[...]



Ik had eerst deze:

http://www.zooplus.nl/sho ... /kattendrenkplaats/145972



Nu deze:

http://www.zooplus.nl/sho ... /kattendrenkplaats/274445



Van de laatste zijn de filters een stuk goedkoper en ze vinden het fijner drinken.Ik ben creabea geweest . Die filters waren bij ons beneden niet meer te koop, dus ik heb ronde filters gekocht en die knip ik gewoon op maat. 3 rechthoekjes uit 1 rondje. Ik wip met een mesje het filter open, plaats de op maat geknipte dr in en voila! Voor 11 euro heb ik 9 filters ^^ .
quote:little_angel89 schreef op 07 juli 2015 @ 11:12:

Enorm grote verpakkingen voor een kat zou ik afraden. Wat eet dat beestje nou op een dag? Brokken worden alleen maar smakeloos van lang open staan. Onzin. Kwestie van op de juiste wijze bewaren.
quote:Enora schreef op 07 juli 2015 @ 16:49:

[...]





Ik ben creabea geweest . Die filters waren bij ons beneden niet meer te koop, dus ik heb ronde filters gekocht en die knip ik gewoon op maat. 3 rechthoekjes uit 1 rondje. Ik wip met een mesje het filter open, plaats de op maat geknipte dr in en voila! Voor 11 euro heb ik 9 filters ^^ .

Bedoel je dat je van een rond filter rechthoekjes knipt voor de catmate?

Vervang je die zwarte koolstofkorels ook?
quote:-Jenny- schreef op 07 juli 2015 @ 14:01:

Wij gaan niet bestellen. Willen het echt in een winkel kunnen kopen. (hoeft niet in supermarkt te zijn) We kunnen namelijk niet veel zakken kwijt. Of elke keer voor 2 zakken verzendkosten betalen is wat veel elke keer.



Bij welke winkels kun je voer als Applaws kopen?Google het voor de lol zelf eens. Dan kun je alle door jou verfoeide webwinkels overslaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 juli 2015 @ 17:03:

[...]



Bedoel je dat je van een rond filter rechthoekjes knipt voor de catmate?

Vervang je die zwarte koolstofkorels ook?Heb ik wel een tijdje gedaan. Actief kool gekocht bij de dierenspeciaalzaak. Wel een grote korrel nemen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 07 juli 2015 @ 17:30:

[...]



Heb ik wel een tijdje gedaan. Actief kool gekocht bij de dierenspeciaalzaak. Wel een grote korrel nemen.En verkopen ze het witte filtermateriaal ook? Bij de aquariumbenodigheden?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef ook Applaws brokjes (2 xpd afgemeten) en ze krijgt een half klein blikje Almo Nature (2 theelepels) pd voor de lekker.



Geen idee waar je woont, maar:



http://www.eko4petz.nl/c- ... kel-in-noordwijk-aan-zee/



http://www.puurnatuurvoer.nl/c-1598399/ ... eekbergen/



Verder kon ik weinig vinden voor de Applaws. Wanneer je een andere brok kiest zou ik zelf even gaan google-en.
"I love not Man the less, but Nature more..."
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 juli 2015 @ 17:03:

[...]



Bedoel je dat je van een rond filter rechthoekjes knipt voor de catmate?

Vervang je die zwarte koolstofkorels ook?Ja, dat bedoel ik en nee die vervang ik niet want de ronde filter die ik gekocht heb heeft een koolstoflaagje .
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 juli 2015 @ 17:36:

[...]



En verkopen ze het witte filtermateriaal ook? Bij de aquariumbenodigheden?Ik heb deze https://ca-en.hagen.com/Cat/Feeding/Accessories/50057
Dank je wel Enora!
quote:-Jenny- schreef op 07 juli 2015 @ 14:33:

Wat snappen jullie niet aan dat wij niet gaan bestellen?Wat snap jij niet aan het feit dat je geen verzendkosten betaalt. Aangezien je de verzendkosten als argument noemt om niet te bestellen. Ik dacht dat het uit moreel bezwaar was ofzo maar nee je geeft aan verzendkosten en ruimtegebrek. Een ton voer neemt ook niet zo gek veel plek in beslag. Maar goed niemand dwingt je om te bestellen jij wilde weten wat we voeren en waar je het haalt voor zo min mogelijk.
quote:Enora schreef op 07 juli 2015 @ 18:10:

[...]





Ik heb deze https://ca-en.hagen.com/Cat/Feeding/Accessories/50057

Die filters kosten bij Zooplus 4,99!



Supertip. Ik bestel ze bij mijn volgende bestelling mee. We kopen daar bijna alles, op medicatie voor onze kat na.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je voert. Kat is gewend dat zeuren meer eten betekent. Gewoon afgepast voeren en je niet laten chanteren door je kat.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 07 juli 2015 @ 15:15:

Voor iedereen behalve TO die bij Zooplus.nl bestelt: als je daar inlogt via de website spaarwinkelen.nl bouw je 4% cashback over je bestelling op.

Maak er zelf geen gebruik van omdat ik in Duitsland bestel, maar wie weet heeft een ander wat aan de tip.Geld dat ook als je van uit je eigen account wil bestellen en dus ook miet inloggen? Dan zou het wel een hele handige zijn. Wij heb 3 honden van 15 tot 20 kilo en 5 (!) katten... dus ik koop daar veel
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 juli 2015 @ 19:33:

[...]



Die filters kosten bij Zooplus 4,99!



Supertip. Ik bestel ze bij mijn volgende bestelling mee. We kopen daar bijna alles, op medicatie voor onze kat na.Ik zag het ja .. Nouja, heb de economie van het winkelcentrum hier ook weer een beetje gestimuleerd .
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 07 juli 2015 @ 21:08:

[...]





Geld dat ook als je van uit je eigen account wil bestellen en dus ook miet inloggen? Dan zou het wel een hele handige zijn. Wij heb 3 honden van 15 tot 20 kilo en 5 (!) katten... dus ik koop daar veel



Volgens mij wel. Ik gebruik het niet voor zooplus, maar heb het pas voor een andere winkel gebruikt en het werkt als volgt: Je maakt account aan, je logt in, via Spaarwinkelen klik je op de link van de website en daar doe je gewoon je bestelling incl inloggen.

Overigens doe ik samen met familie en bestel ik voor 2 behoorlijke honden en 2 katten tegelijkertijd en dan zijn wij goedkoper uit bij zooplus.de. Vooral ivm het hondenvoer trouwens, grote 15kg zakken zijn daar vaak nog stuk goedkoper. Geen verzendkosten dan he
Alle reacties Link kopieren
Ik geef als droog Orijen en nat Almo Nature en dat soort merken. Wat ik nu extra uitgeef aan duur voer hoop ik later uit te sparen aan dierenartskosten voor nierstenen/ blaasgruis
Everyone has a plan until they get punched in the face
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 07 juli 2015 @ 21:31:

[...]





Volgens mij wel. Ik gebruik het niet voor zooplus, maar heb het pas voor een andere winkel gebruikt en het werkt als volgt: Je maakt account aan, je logt in, via Spaarwinkelen klik je op de link van de website en daar doe je gewoon je bestelling incl inloggen.

Overigens doe ik samen met familie en bestel ik voor 2 behoorlijke honden en 2 katten tegelijkertijd en dan zijn wij goedkoper uit bij zooplus.de. Vooral ivm het hondenvoer trouwens, grote 15kg zakken zijn daar vaak nog stuk goedkoper. Geen verzendkosten dan he Net even gekeken. Het voer dat we nu kopen kopen we altijd in dubbel verpakking (2 x 15 kg), is bij .de ¤10 goedkoper! Als ik dat eerder had geweten... krijg namelijk vaak toch al de duitse verpakking. En mijn spaarplan geldt daar ook dus ik weet wel waar ik mijn volgende bestelling plaats. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enora schreef op 07 juli 2015 @ 16:50:

[...]



Onzin. Kwestie van op de juiste wijze bewaren.



Dat mag jij vinden. Mijn kat bliefde de laatste brokken echt niet meer als het te lang open stond. Hoe het ook ingepakt werd.

Nogmaals 100 mensen en evenveel wensen en meningen.
Wij hebben goede ervaringen met Total Bite, is een merk van de Discus.

Verder hebben we ooit een voertoren aangeschaft, die wordt in de winter tevoorschijn gehaald als de kat minder buiten komt. Moet ze inderdaad wat extra moeite doen voor haar brokjes.



Alle reacties Link kopieren
quote:little_angel89 schreef op 08 juli 2015 @ 10:13:

[...]





Dat mag jij vinden. Mijn kat bliefde de laatste brokken echt niet meer als het te lang open stond. Hoe het ook ingepakt werd.

Nogmaals 100 mensen en evenveel wensen en meningen.Ik denk dat het een combinatie. Goed bewaren helpt echt, maar katten kunnen nou eenmaal heel kieskeurig zijn. Hoort ook wel bij ze. Ik heb er 5 dus met 15 kilo in een lucht dichte voerton ging het prima.
Alle reacties Link kopieren
Naaah heb ik eindelijk de kattenfontein binnen, is die dombo er bang voor!

Hopelijk went ze er snel aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 15 juli 2015 @ 19:46:

Naaah heb ik eindelijk de kattenfontein binnen, is die dombo er bang voor!

Hopelijk went ze er snel aan.Staat dat ding wel vol genoeg met water? Hij gaat herrie maken als er te weinig water in zit.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ja, helemaal vol en hij is hartstikke stil dus dat is het niet. Inmiddels durft ze er van een afstandje naar te kijken



Wat ik nergens kan vinden, moet ie 's nachts (of zo) niet uit, of laat je hem gewoon 24/7 lopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik laat hem 24/7 aanstaan. Soms wil een pootje door het water halen wel wat helpen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven