Muziek thuis: Sonos1?

09-07-2015 17:16 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft een van jullie ervaring met Sonos-systemen? Hoe bevalt het?

Ik wil thuis muziek afspelen/streamen via wifi. En kom nu steeds de Sonos tegen.

Andere systemen gaan namelijk via bluetooth.
Wij hebben dit systeem, vind het erg makkelijk. En uit de box komt echt mooi geluid. Deze hebben wij : Sonos box
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hem op het werk. Ik vind het een prima systeem
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
Ah, fijn goede ervaringen!

Zou die als vervanging van een 15 jaar oud "stereotorentje" kunnen dienen? (dus muziek voor in een kleine woonkomer)
Wij hebben ook een sonos1 in onze woonkamer staan. Ongeveer 40m2.

Echt top geluid!!

Maar kijk uit. Als je eenmaal aan sonos begint. Blijf je uitbreiden en kopen
Alle reacties Link kopieren
Zeker, in ons kleine kantoortje gaat het prima en er komt mooi geluid uit!
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Jazeker, degene die wij hebben geeft een mooi, surround sound. En makkelijk, door de Sonos app op je telefoon te installeren kun je hem met je telefoon bedienen. Iedereen die op jullie wifi netwerk zit, en deze app installeert, kan muziek via jullie systeem afspelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jola93 schreef op 09 juli 2015 @ 17:29:

Wij hebben ook een sonos1 in onze woonkamer staan. Ongeveer 40m2.

Echt top geluid!!

Maar kijk uit. Als je eenmaal aan sonos begint. Blijf je uitbreiden en kopen

Wat wil je dan nog meer?

En zijn er eigenlijk welk alternatieven te overwegen, voor wat ik kan googlen, lijkt er niet echt een ander merk te zijn die hetzelfde biedt....?
Je hebt volgens mij ook Bose en B & O (Bang & Olufsen) maar weet niet precies hoe dat werkt..
Wij zijn begonnen met 1 play1



Ondertussen staat die nu in de keuken/balkon. Hebben we in de badkamer ook nog een play1 staan.

In de woonkamer nu een play3 en een subwoofer. En de volgende uitbreiding wordt de playbar onder te tv.

Even weer sparen.

Daarna waarschijnlijk nog een play3 erbij zodat het een volledige surround sound wordt in de woonkamer.



Vergelijkbare dingen ken ik niet. Vriend kwam hier ooit mee thuis en wij zijn fan!
Alle reacties Link kopieren
@Jola: wow, gaaf zoveel. Dat moet echt mooi klinken

Play 3 is helaas 100 euro duurder dan Play 1...
Alle reacties Link kopieren
90 euro..
Vooral met feestjes enzo heel leuk. Door hele huis zelfde muziek.

Met de play 1 red je het ook prima hoor in je woonkamer! Vond die play 3 ook wat overdreven. Maar ach, vriend wou het graag. En met onze grote woonkamer kunnen we nu wel echt knallen met die play 3.



Je had trouwens laatst een aabieding van sonos. Twee play 1 boxen voor een bepaald bedrag. (Ik dacht ¤300 ipv¤350)

Scheelt toch weer!

Vooral omdat ze verder nooit met korting verkocht worden. Mag alleen met toestemming van sonos. En is die korting gelijk bij alle winkels. Dus nooit alleen bij de mediamarkt bijvoorbeeld. (Misschien wel met die btw vrije dagen, dat durf ik niet te zeggen)
Alle reacties Link kopieren
nog `n vraag, hoe zit het eigenlijk als alles over een paar jaar op glasvezel overgaat... heb je dan nog iets aan een wifi-systeem?
Maar echt het is zo makkelijk. Soms staat vriend boven met dolfijn fm(tadio zender uit curaçao) aan te douche. En zit ik op het balkon met mijn muziek. En staat bonuszoon binnen te dansen op woezel en pip.

Echt ideaal.

Je kan dus ook via dat systeem alle radio zenders van over de hele wereld ontvangen. Is best grappig.



Enige "nadeel" vind ik dat het altijd via je telefoon of tablet moet besturen. Ze hadden eerst een soort afstandbediening maar zijn daarmee gestopt met produceren helaas.
quote:Qian schreef op 09 juli 2015 @ 17:52:

nog `n vraag, hoe zit het eigenlijk als alles over een paar jaar op glasvezel overgaat... heb je dan nog iets aan een wifi-systeem?



Wij hebben nu ook glasvezel.

Maakt geen verschil. Er komt een kabel op je modem binnen die een wifi signaal produceert. Of dat nu glasvezel is of iets anders. Dat maakt geen verschil natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het werkt super! Wij hebben er ook 1 in de woonkamer en het is een super geluid!
Goed dat ik dit lees! Ik was nl al op zoek naar iets dat niet op bleutooth werkt aangezien dat eruit gaat (heb ik me laten vertellen).
Alle reacties Link kopieren
Hij staat hier nog op het wensenlijstje, dus geen echte ervaring (alleen bij vrienden gezien), maar verschil met andere systemen is volgens mij ook dat Sonos via wifi werkt en veel andere via bluetooth, nadeel van bluetooth is de kortere reikwijdte. Als je bijv muziek vanaf je telefoon wil afspelen, dan moet je telefoon ook redelijk dicht in de buurt zijn. Bij sonos moet hij alleen op hetzelfde wifi-netwerk zijn, dus kan je verder weg met je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
het gevaar voor uitbreiden is helemaal waar, Hier begonnen met 1 sonos in de woonkamer, toen nog 1 erbij voor het stereogevoel, 1 in de slaapkamer en sinds vorige week 1 in de slaapkamer van zoon.

Ik vind het handig te bedienen via laptop, Ipad of telefoon.

ook prima geluid
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde juist niet met mijn telefoon bedienen, ik heb een Revo pixi rs.

Die heeft een klein touch screen. Dat schermpje is alleen wel vrij traag, dus het zoeken in een enorme muziekbibliotheek gaat niet heel soepel. Maar verder ben ik er blij mee.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Via welk programma speel je de muziek af naar sonos? Als je een sonosapp hebt, en dan...
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in de Sonos app meerdere streaming services aanmelden zoals Spotify (in totaal zijn er een stuk of 20 of zo). Maar je kunt ook muziek van je PC of NAS halen: folder sharen en instellen op de Sonos.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dankje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven