ipad laten repareren?

09-07-2015 08:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een 3 jaar oude ipad 2 in huis waarvan het scherm gebroken is, reparatie zal zo'n 120 euro kosten, is dat de moeite waard?



We hebben overigens nog 2 ipads in huis, het is dus een 'afgeschreven' tablet, ik vind het eigenlijk zonde dat het ding er maar zo ligt, in de vakantie is een extra ipad best handig maar 120 euro is toch ook wel serieus geld.



Wat zouden jullie doen?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Onze Ipads zijn ook zo oud, wij zouden het niet doen, voor 100/200 euro meer heb je een nieuwe ipad mini en weer een jaar of vier plezier van.
Ik zou dat reparatiegeld ook liever aan een nieuwe uitgeven, dan kun je daar voorlopig weer mee vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Doet de ipad het nog wel?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ipad doet het verder nog, een nieuwe is niet aan de orde omdat we nog 2 ipads hebben.



Het gaat me alleen zo aan het hart het ding weg te gooien.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Andere optie is om zelf een reparatie setje uit China te bestellen en gaan prutsen. Leuk project voor de zomervakantie



Maar laten maken, dat zou ik niet zo snel doen? Doet het touchscreen het nog wel? Mijn oude iPhone4 heeft ook een kapot scherm, maar kan deze nog wel gebruiken. Straks toch maar wel de stad in voor een nieuwe iPhone6
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 09 juli 2015 @ 08:50:

Ipad doet het verder nog, een nieuwe is niet aan de orde omdat we nog 2 ipads hebben.



Het gaat me alleen zo aan het hart het ding weg te gooien.Waarom weggooien of repareren als dat ding het nog doet? Mijn ipad heeft ook een barst in het scherm (au!!) maar doet het al 2 jaar prima ermee
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 09 juli 2015 @ 08:56:

Andere optie is om zelf een reparatie setje uit China te bestellen en gaan prutsen. Leuk project voor de zomervakantie



Maar laten maken, dat zou ik niet zo snel doen? Doet het touchscreen het nog wel? Mijn oude iPhone4 heeft ook een kapot scherm, maar kan deze nog wel gebruiken. Straks toch maar wel de stad in voor een nieuwe iPhone6





De barst is inmiddels uitgegroeid tot heel veel kleine barstjes, niet meer te gebruiken, met 'doet het nog' bedoelde ik eigenlijk dat dat het enige is dat niet meer werkt.



Maar een reparatiesetje uit China vind ik een geweldig idee! Ik heb hier 2 nerds van 14 en 11 zitten die zich daar in de zomervakantie fantastisch mee kunnen vermaken!



Zo zie je maar weer dat je zelfs met een 'open deur' vraag op het VF nog verrast kan worden!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Mijn oude iPhone4 heeft ook een kapot scherm, maar kan deze nog wel gebruiken. Straks toch maar wel de stad in voor een nieuwe iPhone6[/quote]



ha hamerhaai.

volledig off topic maar wou toch even vertellen: ik ben ook van iphone 4 naar 6 gegaan en heb, ook na 2 maanden proberen te wennen, eigenlijk best spijt. dat scherm is serieus veel groter, ik kan met mijn duim niet het linkerbovengebied aanraken, kan niet anders dan met twee handen het (verder echt prachtige snelle fijne) apparaat gebruiken. ik heb hem te koop gezet en ga nu voor de 5, die is iets kleiner en niet zo glad (want die heeft van die fijne rechte hoeken waardoor de telefoon niet als een nat zeepje uit je hand glijdt, de 6 is net als de 3: glad en afgerond).

k wou dus maar zeggen: leen een dagje een 6 van iemand om te kijken of je het wat vindt? advies dat ik graag zou hebben gehad
In welk deel van het land woon je safari? Want ik zoek nog een iphone 6. Ik wil je wel een bericht sturen maar dat staat uit bij je.



En TO er zijn mensen die ze repareren voor minder. Zo had ik mijn scherm van de iphone 5 kapot en heb nu voor ¤60 een nieuw scherm. Alleen vervalt dan alle garantie die je hebt op jouw ipad.
quote:bonuhbakkie schreef op 09 juli 2015 @ 09:51:

In welk deel van het land woon je safari? Want ik zoek nog een iphone 6. Ik wil je wel een bericht sturen maar dat staat uit bij je.



hai bonuhbakkie

oh, staat pb uit bij mij. zal er eventjes naar kijken.

ik woon in Rotterdam.

(sorry voor off topic, mensen : )
Alle reacties Link kopieren
quote:safari schreef op 09 juli 2015 @ 09:40:

Mijn oude iPhone4 heeft ook een kapot scherm, maar kan deze nog wel gebruiken. Straks toch maar wel de stad in voor een nieuwe iPhone6[/quote]



ha hamerhaai.

volledig off topic maar wou toch even vertellen: ik ben ook van iphone 4 naar 6 gegaan en heb, ook na 2 maanden proberen te wennen, eigenlijk best spijt. dat scherm is serieus veel groter, ik kan met mijn duim niet het linkerbovengebied aanraken, kan niet anders dan met twee handen het (verder echt prachtige snelle fijne) apparaat gebruiken. ik heb hem te koop gezet en ga nu voor de 5, die is iets kleiner en niet zo glad (want die heeft van die fijne rechte hoeken waardoor de telefoon niet als een nat zeepje uit je hand glijdt, de 6 is net als de 3: glad en afgerond).

k wou dus maar zeggen: leen een dagje een 6 van iemand om te kijken of je het wat vindt? advies dat ik graag zou hebben gehad Bedankt voor de waarschuwing. Maar ik ken de 6, en ik ga toch echt de 6 kopen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 09 juli 2015 @ 09:51:

In welk deel van het land woon je safari? Want ik zoek nog een iphone 6. Ik wil je wel een bericht sturen maar dat staat uit bij je.



En TO er zijn mensen die ze repareren voor minder. Zo had ik mijn scherm van de iphone 5 kapot en heb nu voor ¤60 een nieuw scherm. Alleen vervalt dan alle garantie die je hebt op jouw ipad.



garantie lijkt me sowieso al verlopen

Heb je de ipad voor reparatie opgestuurd of ergens heen gebracht?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Iphone 5 was dat. Ik kon er bij zitten. Even wachten en zo klaar. Voor ipad moet ie even meegenomen worden. Wat t kost weet ik zo niet. Ik kan het wel voor je vragen. Maar zet anders je berichten ontvang even ding aan, mocht je interesse hebben. Dan stuur ik t je wel prive
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook lekker zelf doen, een setje bestellen kost niet zoveel en het is leuk om het zelf te doen. Gewoon even zoeken naar filmpjes van scherm reparatie op youtube, zorgen dat je de juiste spullen in huis haalt en dan kan je al voor 30e klaar zijn ofzo.
Alle reacties Link kopieren
We gaan het inderdaad zelf proberen!

ding is nu toch waardeloos, kan ik er nog 20 euro tegenaan gooien voor nieuw schermpje, als het mislukt hebben ze er in ieder geval nog wat lol aan gehad
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 09 juli 2015 @ 20:02:

We gaan het inderdaad zelf proberen!

ding is nu toch waardeloos, kan ik er nog 20 euro tegenaan gooien voor nieuw schermpje, als het mislukt hebben ze er in ieder geval nog wat lol aan gehad Goed idee!
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
iPad 2 is in de verkoop niet eens ¤120 meer waard, dus de reparatie voor dat geld niet waard.



En mbt het verhaal van de iPhone 6; als je dubbel tapt (niet indrukken, alleen de ring rond de home-knop aantikken) schuift het scherm omlaag zodat je er wel bij kunt. Apple noemt dat Reachability...
Alle reacties Link kopieren
In mijn scherm zat ook een barst. Ben een beetje gaan zoeken op het internet. Heb een site gevonden (https://www.phonegigant.nl/ipad-2-scherm/). Goede service. Je moet het scherm er alleen zelf opzetten, wat tegenwoordig makkelijk gaat met al die filmpjes, of je gaat zoals ik naar een reparatiebedrijf. Scherm doet het weer goed en heb nog steeds plezier van mijn ipad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven