Dringend! Dank je wel.

02-02-2007 13:15 440 berichten
Alle reacties Link kopieren
DAg,



Ik heb een vraag: Weet iemand van jullie of het zo is dat wanneer iemand overlijdt de schulden (IB-lening....nog niet afgeronde studie etc) direct overgaan op de ouders. Ik ben 22 jaar...en woon niet meer thuis.



Tweede vraag is of jullie weten dat wanneer iemand een testament schrijft, deze alleen goedgekeurd wordt mits deze opgemaakt is door de notaris, of kan het ook zo zijn dat het hoe dan ook in behandeling wordt genomen door officiele instanties, mits er een getuige is die het heeft ondertekend. En wordt het uberhaupt in behandeling genomen, als jij zelf zonder getuigen e.d. d testament hebt geschreven.



De derde en tevens laatste vraag is: Stel je neemt nu een overlijdenisverzekering. Is deze dan ook per direct van kracht, laten we zeggen wanneer je de eerste termijn hebt betaald. Of wordt de rekening hoe dan ook gepresenteerd bij de nabestaanden?



BEste lezers, ik weet dat mijn schrijfstijl te wensen over laat en dat bepaalde gedeeltes niet duidelijk geformuleerd zijn, desondanks hoop ik dat jullie mijn vraagstelling begrijpen en er op zullen antwoorden, mits jullie er verstand van/ervaring mee hebben.



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hi Lepa-Ana,



Hier is een berichtje om je te bemoedigen. Heb me vaak gevoeld zoals jij en toen ik jonger was vroeg ik me regelmatig af of en hoe lang ik het allemaal nog kon verdragen. Ik heb hulp gezocht en gekregen en langzaam is er een verandering tot stand gekomen. Wat ik vooral heb geleerd, is niet te veel van het leven verwachten. Het grote geluk is meestal onbereikbaar. Dit klinkt negatiever dan het is. Want het kleine geluk is dichterbij dan je kan vermoeden. Ik vind het overal, in een sneeuwklokje dat opkomt, in een mooi boek, in muziek, in de lach van een babietje.



Als het grote zwarte gevoel weer over me komt, want dat gebeurt nog regelmatig, dan weet ik dat het overgaat. En dat ik dolgraag wil leven, maar niet zoals het op dat moment is. En het moment is eindig en stemmingen wisselen. Mijn interesse is mijn levenslust. Er is zo veel wat ik wil kennen, wil beheersen, wil begrijpen. Dat houdt me wakker.



Ook weet ik dat ik het alleen kan. En dat alles wat ik van anderen krijg een extraatje is. Een extraatje dat ik koester. Ik zie de dingen die ik wel heb of krijg nu veel beter.



Ik gun je hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Het is dus een lastige en ingewikkelde keuze die je moet maken Qwertu. Meid ik wens je heel veel rust en wijsheid toe, ik kan je helaas niet zeggen wat je moet doen als zou ik wel tips hebben maar ik denk niet dat jij daar iets aan hebt



Lieverd we leven hier allemaal met je mee, echt:)*;
Alle reacties Link kopieren
Qwertu, ik hoop dat je gevoel je kan helpen bij een keuze te maken.

Ondertussen sta ik versteld van je levenslust, van je aanwezigheid, ik zou niet weten of ik die kracht zou hebben als er fysiek iets goed mis met me was.
Alle reacties Link kopieren
Qwerty, ik vind het meer dan kanp hoe jij alles zo haarfijn weet te

analyseren en ook duidelijk weet hoe wat je staat te doen om je beter

te voelen. IK heb zelden iemand ontmoet die zooooooooooo rationeel

bezig is met zichzelf. JIj zegt dat ik verhelderend schrijf m.b.t. mijn

situatie, maar  jij overtreft alles. En t frustrerende vind ik dat

ik je geen raad kan geven of iets in die trant; want jij weet alles al

en daarbij komt t dat ik niet zo mooi en helder kan formuleren als jij

; weinig mensen hier hoor overigens.



Ik hoop dat je zelf ook mensen durft te vragen als je hulp nodig hebt.

Jij spreekt t allemaal wel uit; maar dan op zo'n manier alsof je t

allemaal wel weet en niemand je iets nieuws kan vertellen. (niet

terechtwijzend bedoeld, puur constaterend hoor, voor t geval je het

verkeerd mocht opvatten)





Verder heb ik veel aan je teksten en je raad, maar zo te merken meerder

mensen met mij!  Ik hoop dat je blijft posten voorzover deze topic

nog zin heeft.





De rest van de forummers ook bedankt voor het delen van jullie ervaringen des levens met ons.





Ik heb die jongen gesmst, maar ik zit met zoveel frustraties dat t

allemaal net ff niet zo soepel loopt allemaal. Maar daarover later meer!





Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit topic voor heel veel mensen heel veel zin heeft.



Q, ik heb de vrijheid genomen om jouw postings op te slaan. :)
Alles komt goed, alleen de rest niet
JIj zegt dat ik verhelderend schrijf m.b.t. mijn

situatie, maar  jij overtreft alles. En t frustrerende vind ik dat

ik je geen raad kan geven of iets in die trant; want jij weet alles al

en daarbij komt t dat ik niet zo mooi en helder kan formuleren als jij

; weinig mensen hier hoor overigens.
En het grappige is, dat ik het dan weer knap van jou vindt dat jij je  kwetsbaar op durft te stellen, en hier steeds weer terug blijft komen, en dat je daarbij ook nog oog hebt voor hoe het met iemand anders gaat.  Zo kijken we blijkbaar allemaal naar elkaar, en iedereen heeft wel iets waar ze goed in is. ;)
Alle reacties Link kopieren
Dank je korenwolf, jij bent een schatje!



Ik zou nog even vertellen hoe en wat m.b.t. die jongen. Nou t gaat niet zo zeer om die jongen, t gaat meer om mijn gedrag in deze hele situatie. Ik heb wat relatieperikelen, nou ja voor zover je het relatie kunt noemen. Maar ik zal deze topic daarmee niet ''vervuilen''. Wat ik verder wel alleen wil vermelden; is dat ik merk dat t waarschijnlijk niet helemaal zal lukken met relaties omdat ik zo vol frustraties zit dat ik denk dat het beter is om die eerst op te lossen alovrens ik me in een nieuwe relatie ga storten.



En dan denk ik bij mezelf van: heel fijn dat je zo analyserend kan denken, maar toch ook jammer dat je het niet in daden kan omzetten. Dat is t moeilijke en frustrerende eraan. Naast alle onzekerheid.



Maar ja, zoals qwerty al zei; kleine stap vooruit, twee achteruit, 1 vooruit....langzaam aan.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Ana,



Ik krijg het idee dat je niet lekker in je vel zit. Of zit ik ernaast? Schrijf hier zelf als je wilt. Velen hier hebben je voorzien van mooie woorden. Q is ook weer op het forum.

Ik wilde eerst niets zeggen van mijn gedachten over je andere topic en ik hoop maar dat het ook niets is. Maar schrijf anders hier oke? Je andere topic leek mij een drogreden maar mijn excuus als het niet zo was. Hoop hier snel van je te horen. Al is het maar goed nieuws. Tot later hopelijk. *;
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lepa-Ana

Hoe is het gegaan met je tentamen ?
Alle reacties Link kopieren
,
Alle reacties Link kopieren
Ana, hoe is het met je?



Hoop dat je hier nog wilt schrijven. Schrok een tijdje geleden van je topic hoe je moest overgeven.

Gaat het een beetje? Ik zie je nergens verder op het forum dus ik dacht, laat ik je topic maar even omhoog halen.



xmv
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven