Schade verhalen????

23-05-2007 07:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister heeft man aanrijding gehad, ik zal situatie proberen te schetsen.Met als gevolg dat onze auto waarschijnlijk totalloss zal zijn,

man staat bij stoplicht vooraan om linksaf te slaan.Het is een driebaans t-splitsing, om vervolgens gelijk bij volgend stoplicht rechtdoor te gaan, ook een driebaans, waarvan 1 baan naar links en 2 rechtdoor.Dit is allemaal heel kort op elkaar.Stoplicht op groen, man vertrekt en dan gaan automatisch de vlgd stoplichten ook op groen.Staat er ineens op de linkse baan en op linkerstrook voor rechtdoor een auto stil, die staat dus dwars op 2 banen op doorgetrokken streep.Man remt ,maar helaas botst net op puntje van auto.Dit was niet met hoge snelheid, hij is immers net opgetrokken.Door dat het een hoge auto is waar hij opbotst en onze auto verkeerd raakt is heel de linker voorkant naar de knoppen, bumper, zijkant en de motorkap is letterlijk opgerold...

Andere auto had alleen bumperkrasen, en niemand gewond (gelukkig).



Feit, hij rijdt achterop= fout, maar , omdat die andere man dwars op 2 banen stil staat, op een doorgetrokken streep.

Zou je dat via rechtsbijstand kunnen achterhalen???

Ik ga straks de verzekering bellen, en wil alle informatie verzamelen.

Zou ik ook informatie vd politie kunnen krijgen, die zijn gisteren ook erbij geweest???

Alle info is welkom!!!!
Dat ligt er aan waarom die ander daar stilstond.<br />In oprincipe rijdt jouw man er achterop, zoals je zelf l stelt, maar asl die ander daar om een onnozele reden stilstond dan zou het kunnen dat hij ook aansprakelijk wordt gesteld voor een deel van de schade. Stond die persoon daar gewoon een beetje onhandig voor het stoplicht te wachet ( omdat ie te lat zag dat ie een andere voorsoorteerstrook moets hebben, of stond ie dar omdat ie pech had, dean geef ik je weinig kans.<br /><br />stond die persoon echt op een rare plek stil, bijvoorbeeld omdat ie de kaart aan het bekijken of aanhet bellen was, dan maak je mss een kansje. Ik zou er echter niet teveel op rekenen.
Alle reacties Link kopieren
De aangereden auto stond dus toen je man aan kwam dwars over twee rijbanen, heb ik dat goed begrepen? Om zo te komen staan zal er toch iets zijn voorgevallen lijkt mij. Of mijn beeldendvermogen moet rammelen.

Dat de auto van jullie waarschijnlijk totall loss is heeft met de snelheid en dus kracht te maken waarmee de botsing plaats vond. Was het al een oude auto die niet in orde was? Zo niet dan moet het een flinke impact hebben gehad om zoveel schade te hebben en was de snelheid van je man toch hoger dan hij jou verteld heeft.

In principe had je man na optrekken én een hoek omslaan nog vrij weinig snelheid moeten hebben en dus ruim op tijd moeten kunnen remmen voor de stilstaande hoge auto. Of staat het volgende stoplicht echt direct om de hoek van de T-spliting zodat je niet ziet wat er eventueel nog voor het stoplicht stilstaat? Lijkt me een vreemde verkeerssituatie, maar soms sta je versteld van wat mogelijk blijkt te zijn.



Ik begrijp dat jullie graag de schade vergoed zien en balen dat dit gebeurd is. Maar ik vrees dat er weinig tot geen kans is dat jullie hier gunstig uitspringen.
Alle reacties Link kopieren
Ai 'k geef je weinig kan. Heb zelf ook zoiets meegemaakt. En de verzekering zegt dat je maar genoeg afstand moet honden om te kunnen remmen al er iets onverwachts gebeurt.
Een SUV of andere hoge auto raakt je auto op een  heel ander punt dan een "normale auto" botstesten en verstevigingen zijn gebaseerd op bostingen met auto's van ongeveer dezelfde hoogte. Daardoor kan zo'n botsing met zo'n SUV veel meer schade aan je auto opleveren ook op een lage snelheid. Sowieso is een wat oudere auto natuurlijk ook sneller total-loss, omdat de dagwaarde relatief laag is. ( Total-loss= dagwaarde lager dan reparatiekosten).
Alle reacties Link kopieren
De afstand tussen stoplichten is hooguit 30 meter, bocht om-volgend stoplicht.

Man rijdt neemt bocht, vlgd stoplicht springt op groen, staat die man daar, over 2 rijbanen, zonder richting aan te geven, stil , dwars over doorgetrokken streep, mijn man kan niet uitwijken ivm al het andere verkeer naast hem, hij is met lage snelheid op auto gebotst, was een oude volvo 440 met hoge bumper, en raakte onze auto op het verkeerde plek..

schade is ong.2500 euro :(.

feit: mijn man rijdt achterop

feit: door onoplettend en onzorgvuldig verkeersgedrag van ander, die man maakt overtredingen 1-stilstaan dwars op doorgetrokken streep

2-verandert van rijrichting zonder aan te geven.

Waarschijnlijk wilde de man linksaf en zag te laat dat hij op de verkeerde baan stond, wilde wisselen van rijbaan en zag achteropkomend verkeer aankomen en is maar stil gaan staan.

Ik heb gebeld met rechtsbijstand en moet schadeformulier + begeleidende brief schrijven.We gaan het iig proberen, baal enorm, komt natuurlijk nooit uit.

Alvast bedankt! meer tips welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal wat moeilijk te begrijpen als je zoiets leest. Maar als ik er een beeld bij "maak" dan vraag ik me eigenlijk af hoe het kan dat die andere auto er ineens stond. Die auto kwam niet aanrijden, maar stond daar al. Je man kwam naar eigen zeggen met lage snelheid (want net opgetrokken en de hoek omgegaan) aanrijden. Dan zou je man die auto toch gezien moeten hebben en tijd genoeg moeten hebben gehad om op tijd te remmen? Om eerlijk te zijn zou ik dus ook denken dat je man harder heeft gereden dan hij zegt en dat hij daarom die auto niet op tijd heeft kunnen zien/niet genoeg tijd had om te remmen. Misschien omdat hij wist dat het tweede stoplicht ook op groen gaat als het eerste stoplicht dat ook doet (en hij dus vaart kon maken)?

Tja, ik weet 't ook niet hoor, maar dit is dus het eerste wat in mij opkwam.
Alle reacties Link kopieren


De afstand tussen stoplichten is hooguit 30 meter, bocht om-volgend stoplicht.

Man rijdt neemt bocht, vlgd stoplicht springt op groen, staat die man daar, over 2 rijbanen, zonder richting aan te geven, stil , dwars over doorgetrokken streep, mijn man kan niet uitwijken ivm al het andere verkeer naast hem, hij is met lage snelheid op auto gebotst, was een oude volvo 440 met hoge bumper, en raakte onze auto op het verkeerde plek.. Ik begrijp nog steeds niet helemaal de afstand tusse hoek en tweede stoplicht. Als ik het gemiddelde neem is dat zo'n vijftien m van de hoek en dan zou je verwachten dat op tijd remmen dit had kunnen voorkomen. De geleden schade vind ik flink voor een ongeval bij lage snelheid.

schade is ong.2500 euro :(.

feit: mijn man rijdt achterop

feit: door onoplettend en onzorgvuldig verkeersgedrag van ander, die man maakt overtredingen 1-stilstaan dwars op doorgetrokken streep

2-verandert van rijrichting zonder aan te geven.

Waarschijnlijk wilde de man linksaf en zag te laat dat hij op de verkeerde baan stond, wilde wisselen van rijbaan en zag achteropkomend verkeer aankomen en is maar stil gaan staan. Als het tweede stoplicht tegelijkertijd (of die minimale afwijking die ik eerder noemde) op groen springt dan denk ik eerder dat er iets mis was waardoor de auto niet weg kon. Achterop komend verkeer lijkt me juist geen reden om te blijven staan, lijkt me zelfs totaal niet logisch. Jij veronderstelt nu dat er onoplettend en onzorgvuldig gedrag van de andere automobilist aan de grondslag van deze botsing ligt. Je zegt dat hij van baan wilde wisselen, zonder richting aan te geven. Maar wilde hij dan wel linksaf?

Feit blijft dat jouw man die auto, een grote volvo, niet op tijd zag om in te grijpen. Daar kun je overig verkeer de schuld van willen geven en aannames maken over de stilstaande automobilist, maar dat verandert niet veel.


Ik heb gebeld met rechtsbijstand en moet schadeformulier begeleidende brief schrijven.We gaan het iig proberen, baal enorm, komt natuurlijk nooit uit.

Alvast bedankt! meer tips welkom!! Eerlijk gezegd krijg ik jeuk van het laatste deel van je laatste zin. Je zit zo ongeveer iedereen behalve je man de schuld in de schoenen te schuiven en wilt blijkbaar tips om maar vooral overal onderuit te komen. Dan hoop ik voor je dat een jeen heel goed en overtuigend schrijfster bent. Voor de andere automobilist hoop ik echter dat je het niet bent.
Alle reacties Link kopieren
Jammer maar helaas, de partij die achterop rijdt is schuldig:(



als er meer dan 3 getuigen zijn, dan kan je het misschien verhalen,
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de laatste zijn die ontkent dat mijn man gewoon fout is, hij rijdt achterop.Simpel zat, maar als een andere weggebruiker volgens politie op dat moment 2  overtredingen maakt, is het dan zo raar of wij ons afvragen of we ook bij hem geen schade kunnen verhalen?

Weet ook wel dat de kans klein is, maar vind het het proberen waard.

Even terug te komen op de schade, doordat man precies met de punt-hoek vd moterkap tegen andermans bumper aankomt, hebben we een soort kreukelzone, waarbij de bumper, zijkant, lamp en moterkap alles opvangt.Dus drie grote delen ontdeuken en over laten spuiten.

Dit was met lage snelheid, hij was net vertokken bij stoplicht ( we rijden een hyundai en geen snelle porche ofzo).En toen hij ging remmen kon hij ook niet uitwijken naar andere baan ivm ander verkeer.Erg druk op dat moment, spits R'dam.

Beetje lastig te visualiseren zonder tekenschets!!Dat maakt een hoop duidelijk.



Maar als je op een weg rijdt en door een manouvre van andere weggebruiker knal je ergens tegen aan, bijv.tegen een ander, of paal of dergelijke, zou je dan ook niet proberen schade te verhalen.??
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de laatste zijn die ontkent dat mijn man gewoon fout is, hij rijdt achterop.Simpel zat, maar als een andere weggebruiker volgens politie op dat moment 2  overtredingen maakt, is het dan zo raar of wij ons afvragen of we ook bij hem geen schade kunnen verhalen?

Weet ook wel dat de kans klein is, maar vind het het proberen waard.

Even terug te komen op de schade, doordat man precies met de punt-hoek vd moterkap tegen andermans bumper aankomt, hebben we een soort kreukelzone, waarbij de bumper, zijkant, lamp en moterkap alles opvangt.Dus drie grote delen ontdeuken en over laten spuiten.

Dit was met lage snelheid, hij was net vertokken bij stoplicht ( we rijden een hyundai en geen snelle porche ofzo).En toen hij ging remmen kon hij ook niet uitwijken naar andere baan ivm ander verkeer.Erg druk op dat moment, spits R'dam.

Beetje lastig te visualiseren zonder tekenschets!!Dat maakt een hoop duidelijk.



Maar als je op een weg rijdt en door een manouvre van andere weggebruiker knal je ergens tegen aan, bijv.tegen een ander, of paal of dergelijke, zou je dan ook niet proberen schade te verhalen.??
Alle reacties Link kopieren
Oh en voor dat de jeuk overal komt te zitten :P, met tips bedoel ik niet meer dan, zouden beelden van flitscamera's duidelijkheid kunnen geven? of kun je iets met het politie rapport doen?Aangezien we niet op regelmatige basis, zeg maar nooit ,iets te maken hebben met aanrijdingen, verzekeringen , zitten we gewoon met wat vragen!! That's all...
Boem is ho.  Eerste rijles. 



Misschien dat je je eigen schade kunt verhalen op je all-risk (als je dat hebt) maar ik denk niet dat je de WA-verzekering van de ander hierop aan kunt spreken.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je op een weg rijdt en door een manouvre van andere weggebruiker knal je ergens tegen aan, bijv.tegen een ander, of paal of dergelijke, zou je dan ook niet proberen schade te verhalen.??




Proberen: Why not!

Echter je verhaal doet me denken aan wat ik ooit heb gehoord: Vent rijdt 120 km/h op de linkerbaan van een snelweg. Ineens schiet een andere auto van de rechterbaan voor hem met 70 km/h. Die vant had 2 opties: of tegen die andere auto aan, of de vangrail in. Hij koos t laatste en mocht zelf opdraaien voor de schade (was ook het geval geweest als ie de 1e optie had gekozen). Dus ondanks dat die malloot met 70 km/h supergevaarlijk bezig was, ging hij mooi vrijuit :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven