Hulp bij mb verbruik telefoon

17-07-2015 18:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik had een vraag en ik hoop dat iemand me hier kan helpen



ik heb een iphone 5c met 1000 mb per maand. gemiddeld verbruik ik 600 mb per maand. Afgesloten bij Ben.

Gebruik thuis en op werk alleen wifi.

Heb vorige week welgeteld 2 uurtjes mijn internet aangehad buiten huis (whatsapp en telegraaf app gelezen)

kreeg ik een smsje dat ik 800 mb heb verbruikt hiermee! dit kan toch nooit?

Heb meteen naar ben gebeld, na 40 min in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn. die beweerden dat ze niet konden terug zien waardoor dit zou komen. Ook bij de Ritel konden ze me geen antwoord geven.



enigste app die ik onlangs extra op mn telefoon heb gezet is dropbox. Zou dit hierdoor gekomen kunnen zijn?



heeft iemand enig idee waar ik kan zien wat er zoveel mb's verbruikt?? en hoe ik dit kan voorkomen?

excuses voor de zinsbouw, typ met 1 hand door een mitella ;)
Alle reacties Link kopieren
Als je veel in je dropbox hebt staan en hebt aangegeven dat je wilt dat het offline beschikbaar is, kan het wel. Dat kun je zien aan de instellingen. Volgens mij kun je mobiele data voor synchroniseren uitzetten. Dat doet hij dat alleen met WiFi.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
radio geluisterd via internet?

Volgens mij bestaan er apps die voor je onderzoeken welke van je apps veel mbs verbruikt, maar ik weet niet hoe die heet
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Geen idee of je in je telefoon kan terugzien, maar waarom installeer je niet gewoon een gratis mb meter? Heb ik ook en zo houd je het zelf bij en kan je ook zien waaraan je het verbruikt hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kan je bij instellingen en dan verbruik niet gewoon zien welke apps bij jou het meeste verbruiken? Ik wel namelijk. Anders even kijken of je daar een app voor kan downloaden alleen die meten volgens mij het verbruik niet per app.



Er zijn vaak apps en instellingen die op de achtergrond blijven draaien en dan heel veel mb verbruiken. Dit omdat ze constant blijven controleren of er nieuwe berichten zijn, je locatie bij houden ed.
Ik weet niet hoe het met de iphone zit, maar als ik bij mijn Android telefoon naar instellingen ga en dan klik op datagebruik dan staat daar hoeveel data ik deze maand (of deze week / dag / dagen, maar net wat je instelt) heb verbruikt en als ik dan verder naar onder scrol staat er uitgesplitst welke apps hoeveel data hebben verbruikt. Zo kan ik precies in welke apps grootverbruikers zijn.
quote:gismo72 schreef op 17 juli 2015 @ 18:53:

Geen idee of je in je telefoon kan terugzien, maar waarom installeer je niet gewoon een gratis mb meter? Heb ik ook en zo houd je het zelf bij en kan je ook zien waaraan je het verbruikt hebt.Ik zit bij simyo en krijg een sms als ik op 50, 75 en 100% van mijn mb-verbruik zit heel handig!
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor jullie reacties!



heb nu bij instellinge het mobiele data verbruik uitgezet voor een paar apps. oa. dropbox en shazam.

hebben jullie een goede tip voor een data verbruiker app?
Alle reacties Link kopieren
Zorg ervoor dat je updates alleen worden bijgewerkt met een wifi-verbinding.



Installeer een data manager. Die houdt bij hoeveel mb's je verbruikt. Je kan hem ook instellen dat hij een waarschuwing geeft als je zoveel mb's hebt verbruikt. Daarnaast kun je dan per app zien hoeveel mb's er zijn verbruikt. Als je dat een paar dagen controleert kom je er al snel achter wat je mb's opslurpt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie! Zal hem zeker downloaden. Waar kan je precies instellen dat je alleen update met WiFi? Kan dit niet Vinden, sorry ben a-technisch ☺️rquote:Gravinnetje schreef op 17 juli 2015 @ 19:11:

Zorg ervoor dat je updates alleen worden bijgewerkt met een wifi-verbinding.



Installeer een data manager. Die houdt bij hoeveel mb's je verbruikt. Je kan hem ook instellen dat hij een waarschuwing geeft als je zoveel mb's hebt verbruikt. Daarnaast kun je dan per app zien hoeveel mb's er zijn verbruikt. Als je dat een paar dagen controleert kom je er al snel achter wat je mb's opslurpt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de app my datamanager geinstalleerd zodat ik het verbruik in de gaten kan houden. Verder gebruikt o.a youtube veel mb's. Ik heb bij FB het automatisch afspelen van video's uitgezet (alleen bij wifi)

Als je googlet op dataverbruik verminderen vind je heel veel tips, bijv http://macworld.nl/ipad/5 ... talimiet-te-blijven-61863
Alle reacties Link kopieren
Dit forum schijnt ook mb's te vreten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:zonnetje20 schreef op 17 juli 2015 @ 19:23:

Bedankt voor je reactie! Zal hem zeker downloaden. Waar kan je precies instellen dat je alleen update met WiFi? Kan dit niet Vinden, sorry ben a-technisch ☺️r

[...]

Ik heb een Android, dus wellicht is het anders, maar als ik naar de app "play store" ga dan klik ik linksboven op de drie streepjes onder elkaar, dan vouwt een menu uit, in dit menu klik je op instellingen, en dan gaat de bovenste optie over apps updaten, als je hier op klikt kun je die instellingen veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook My Datamanager. Werkt prima.



Inderdaad via Playstore kun je ingeven alleen updaten via wifi maar in mijn telefoon heb ik daar ook nog een instelling voor. Heeft alleen weinig zin om na te gaan omdat jij een iPhone hebt. Je kunt het in ieder geval instellen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in de instellingen gewoon zien hoeveel mb's apps gebruiken. Ga hiervoor naar instellingen - mobiel netwerk. Dan staan daar je apps en daaronder staat het verbruik. Als je dit per periode bij wil houden kun je hem nu even opnieuw instellen en voila je kunt deze maand je verbruik zien.



Toevoeging het updaten met mobiel netwerk kun je uitzetten bij instellingen - iTunes en app store. Hier is de optie gebruik dataverbinding (zoiets) zet deze uit en je kunt niet meer updaten als je niet op WiFi zit.
auw3 wijzigde dit bericht op 17-07-2015 20:49
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2017 17:05
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven