jullie meningen graag!

24-05-2007 13:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik wil graag jullie meningen over het volgende: Wat vinden jullie van een hypotheekadviseur die in een jaguar s-type uit '99 rijdt. Denken jullie meteen van, wat een patser of wacht je eerst af hoe zijn advies zal zijn alvorens een oordeel te hebben.

Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Jaguars uit 1999 



Ach, wij rijden in een Peugeot die 3 keer zoveel kost... ;) 

Mensen die er verstand van hebben, weten dat een Jaguar als occasion een stuk minder kost dan de gemiddelde nieuwe middenklasser tegenwoordig. Die gaan er dan misschien van uit dat hun adviseur wel van mooie auto's houdt, maar niet voor het volle pond; goed uitgangspunt voor een hypotheek toch, wel een goed product maar ook een redelijke prijs? :)



Voor mensen die er de ballen verstand van hebben, kan het wel wat patserig/overdadig overkomen misschien. Overigens moet ik de eerste adviseur nog op bezoek krijgen die zijn auto (zeker bij een eerste afspraak) pal voor je deur zet; meestal staan ze net om de hoek of een stukje verderop (ik kijk altijd uit het raam als ze weggaan, juist om te kijken wat voor auto ze rijden haha!).



Een vriend van ons, ook hypotheek- en verzekeringsadviseur, had een (tweedehands) Audi TT gekocht, maar die ging ook vaak met de Yaris van zijn vrouw op klantenbezoek... Het geeft toch een beeld van een mens (en/of zijn verdiensten), hoe onterecht misschien ook.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vind het wel stereotype hoor. Makelaars, hypotheekadviseurs (hoewel minder), advocaten, notarissen. Het valt me wel op, maar ik trek er geen conclusie uit. Bedacht me namelijk net dat onze makelaar ook in één of ander duur ding reed, weet niet meer wat precies want is alweer een tijd terug. En de notaris rijdt in een (oude) maserati, maar we hebben ons er niet door laten weerhouden. :) Op m'n werk zie ik veel advocaten en die komen ook in de duurste auto's aanrijden (en die dragen inderdaad ook de duurste pakken). Maarja, je hebt nu eenmaal meer vertrouwen in een advocaat die er strak uitziet dan een advocaat die jou in z'n spijkerbroek en poloshirt komt verdedigen....

Ik vind dat het kan, zolang je het binnen de perken houdt. Een hypotheekadviseur in een zwaar gepimpte auto met dubbele auto zou ik wat vreemd vinden.... En een mooie rode ferrari zou ook wat overdreven zijn. Dit kan wel, ook omdat het duidelijk een auto voor een liefhebber is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, we hebben vandaag een proefritje gemaakt. Ik moet zeggen, ik vind het meer een ouwelullen dan een patserbak! Lijkt me heel leuk met 2 kleine kinderen naar opa en oma en met beige leren bekleding:P.

Mijn man is helemaal verliefd, maar hij denkt er nog even over na. Het ding zuipt ook wel erg veel benzine, dus we gaan ook kijken of een lpg installatie lonend is. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. Daar heb ik veel aan gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven