"uitknippen" recepten, etc. uit digitale tijdschriften

15-07-2015 22:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lid van een boel digitale tijdschriften, ik gebruik Nieuwsstand van Apple, Zinio en ben nu Nextissue aan het uitproberen.

Wat ik enorm mis is dat ik niet uit al die magazines simpel een recept kan "uitknippen" en vervolgens tezamen met recepten uit andere digitale tijdschriften in een folder kan opslaan.

Nu kun je wel iets bewaren, delen, etc. maar nooit in een stap toevoegen aan een folder of een app zoals Pinterest. Je moet ze opslaan in het betreffende tijdschrift.



Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand een goede tip? Ik ben gek op mijn Ipad en al mijn magazines maar ik baal ervan dat ik niet een soort van digitale knipselmap kan maken zoals met de papieren versie.
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Screenshot maken (die eventueel bijknippen) en dan in een map opslaan?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt (in Windows) een snipping tool. Daarmee kun je heel simpel een plat stuk tekst, een deel van een foto of wat dan ook (zonder formules, url's, opmaak etc) selecteren en kopieëren naar een word document of mail of wat dan ook.



Ik gebruik het heel vaak, heb hem aan mijn menubalk vastgemaakt. Je kunt ook nog delen arceren, er wat bijschrijven etc.



Misschien kun je googlen of zoiets ook voor je iPad bestaat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Evernote heeft een webclipper en daarmee sla je het dus ook gelijk op in een folder, weet alleen niet of dat op een tablet ook te gebruiken is. Ik gebruik het inderdaad voor recepten vaak.
Evernote! Op laptop, tablet en telefoon en dan syncen.
Alle reacties Link kopieren
<shift> Print Screen/SysRq

Open Paint

Paste

Selecteer gedeelte dat je wil hebben qua tekst

Copy

new file

Paste

Safe as .Jpg
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Kan het niet via Pocket?
Alle reacties Link kopieren
was ik helemaal vergeten te zeggen dat ik een fruitmand vol met Apples heb, Ipad, Iphone en Macbook.

Ik heb Evernote geïnstalleerd incl. de Food app., ik had gehoopt dat ik hier wat mee kon, zal de Clipper ook gaan downloaden



Pocket ga ik eens opzoeken.



Ik gebruik ook Cozi, met 4 kids die allemaal werk en/of uni is het geen doen meer om te plannen en is dit een uitkomst. Hierin zit ook nog een recepten "toevoeger" maar alleen maar voor in je webbrowser en niet voor in de magazines.
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer de clipper te downloaden op mijn macbook maar 't lijkt niet te lukken.....

Het lijkt alsof alle opties totnogtoe alleen kunnen clippen vh web en niet uit een online magazine vanuit bijv. Newsstand, Zinio en Next Issue.

Ik ben hier ondertussen al een week mee bezig, 't lijkt me zo fijn om alles wat gestructureerder te hebben. Ik kan natuurlijk wel in het magazine zelf opslaan maar ik heb zo'n 10 kook tijdschriften en als ik dan een recept wil vinden moet ik ze alle tien door om hem te vinden.
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Screenshot maken met je iPad. En die in Evernote
Alle reacties Link kopieren
Op de Mac maak je 'n screenshot door command shift en 4 tegelijk in te drukken en dan het te saven gebied te selecteren.
Shoot first, ask questions later!
Naar PDF printen?
Alle reacties Link kopieren
quote:swaentje71 schreef op 17 juli 2015 @ 06:31:

Screenshot maken met je iPad. En die in EvernoteDit!
Op een Mac is het juist makkelijk!

Cmd-shift-4 dan kun je het te kopiëren gebied aangeven..

cmd-shift-4 en druk je vervolgens op de spatiebalk, dan kun je met een enkele muisklik je hele pagina printscreenen. De printjes worden dan op je bureaublad als een afbeelding opgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Evernote gedownload incl. Food en Webclipper en IFTTT (zodat Pinterest ook kan worden geïntegreerd, en ik moet zeggen dat het nog een heel gepuzzel is maar het lijkt wel te doen wat ik wil. Ik vind het altijd wel een uitdaging om nieuwe dingen uit te proberen dus ga ik lekker experimenteren de komende tijd
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven