Evernote voor beginners

18-07-2015 21:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie gebruikt er allemaal Evernote? Ik ben stomverbaasd over hoeveel er wel niet te vinden is dat werkt met deze App, ik heb oa Food aangeplakt om recepten te organiseren, ik heb nu naast mijn Pinterest button ook een Evernote button in mijn browser bar, heel toevallig is dat ook nog een olifantje icon



Verder kan ik ook uit mijn magazines "knippen", ik ben nog een beginner dus ben nog druk aan het uitpuzzelen hoe e.e.a. samenwerkt maar totnogtoe ben ik erg onder de indruk.



Zijn er meer hier die met Evernote werken, hebben jullie nog tips?
Optimist tot in de kist!
Ik heb het gehad, als eerste notitie-app. Ik maak te weinig notities om er ook maar iets mee te doen. Ik heb het dus gedelete.
Alle reacties Link kopieren
Ik! Ik kan niet meer zonder
Ik!

Vooral om dingen per onderwerp op te slaan. Vind superhandig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel 100 lijsten denk ik...



Recepten vond ik niet zo handig





Ik sla er ook foto's op



En vooral veel ideeen...adressen....dingen die ik wil onthouden etc
--
Ik neb het geprobeerd, maar vond het niet handig genoeg. Als ik het me goed hetinner moest je voor de volledige functionaliteit ook fors betalen.



Ik hebruik nu OneNote, en als ios 9 uit is zal ik vermoedelijk volledig naar Notities gaan.
Mijn vriend heeft er ook zijn hele hebben en houden in, en hij kijkt vol verbazing hoe ik alles bijhoudt in mijn papieren agenda. Dat vind ik toch nog het fijnst werken.
Ja, ik gebruik het, maar ik gebruik het nog te weinig / nut het nog onvoldoende uit.

Wat ik heel jammer vind is dat je geen kleuren kan gebruiken. Geen kleur aan je notitieboeken geven of wat dan ook. Heb wel eens gegoogeld of daar niks op is, maar nee, het is niet anders.

In OneNote kan dat beter, dat mis ik, maar voorlopig blijf ik bij EverNote.
Ik ben een grote fan. Vind het een zeer handig programma. Gebruik alleen notities, maar doe daar ook alles in. Ook recepten etc. Het enige wat jammer is, is dat het niet echt te beveiligen is. Dat kan wel met de betaalde versie, maar die gebruik ik niet. Er is veel gratis software, en dit is het enige programma wat ik zo handig vind, dat ik er evt. voor zou willen betalen.
Klinkt goed dit, heb het gelijk geinstalleerd.
Dat is slim, Maartje. Installeer dan ook gelijk Evernote Clipper. Dan kan je direct websites, linkjes, afbeeldingen en teksten etc. opslaan. Erg handig ook.
Ik heb de app ook op mijn telefoon (die synchroniseert met mijn laptop - niet automatisch maar toch handig). Op mijn telefoon maak ik ook gebruik van ingesproken notities. Als ik even snel iets wil 'opschrijven' om te onthouden.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik het alleen voor notities en lijsten inderdaad.

maar geen fotos, wist niet dat dat kon?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het ook, vind het handig dat je notities kan delen met andere mensen. Merkte laatst ook dat als ik in Chrome ergens naar Google, dat de resultaten in m'n Evernote notities ook gelijk naar voren komen, ofwel, je kan ook via Chrome in je notities zoeken.



Wat ik laatst ook uitvond is dat je visitekaartjes kan fotograferen en aan een notitie kan hangen. Op zich niet zoveel bijzonders, maar als je het visitekaartje op een afwijkende kleur achtergrond legt, dan snijdt Evernote zelf het visitekaartje netjes uit de foto.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ook gesynchroniseerd met al mijn andere appeltjes (Iphone, Ipad en Macbook)



Een van de dingen die ik niet snap, mssch doe ik iets fout?, is dat er geen navigatie balk is waarmee ik kan switchen tussen bijv Evernote en Food? Iemand enig idee hoe dat werkt of moet je telkens uit de ene app om vervolgens naar de andere app te gaan?



Oh een andere handige app voor drukke huishoudens: Cozi, ik heb 4 volwassen kids, twee nog thuiswonend en 2 op kamers, met allemaal drukke leventjes. We zijn gek op leuke uitjes maar met alle verschillende schedules en activiteiten is het geen doen meer om iets te plannen, we txten elkaar met ideetjes maar dan kan no. 1 niet en dan no. 3 niet, etc.

Hiermee is het een stuk makkelijker plannen en dingen delen. Iedereen vult zijn schedules e.d. in en zo is het al weer een stuk makkelijker. Ook leuk is de recepten optie, de 2 uitwonenden willen regelmatig een recept van mij, die zet ik nu in de recepten tab van Cozi en zo kunnen ze gelijk aan de slag , en tegenwoordig gebeurt dat ook al andersom, je kunt ook een meal plan maken.



Uiteraard zitten er stukken overlap tussen Evernote en Cozi maar ik vind het i.i.g. geweldige uitvindingen!
Optimist tot in de kist!
[quote]koekie1980 schreef op 19 juli 2015 @ 13:01:

ik gebruik het alleen voor notities en lijsten inderdaad.

maar geen fotos, wist niet dat dat kon?[/quote]



Dat kan dus. Installeer evernote clipper en dan kan je met rechtermuisknop de foto gelijk in het programma opslaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven