Bruine afscheiding na mirena spiraal

15-07-2015 12:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik heb sinds drie maanden een mirena spiraaltje.

In het begin deed het flink pijn en ik heb tot aan mijn echo controle na 6 weken regelmatig kramp gehad, ook tijdens de seks. Daarnaast ook af en toe bloed maar vooral vrijwel constant bruine afscheiding (oud bloed?)

Volgens de echo zat alles goed en de gynaecoloog en de huisarts zeiden dat de afscheiding erbij kon horen en dat het vanzelf weg zou gaan.

Nu dus drie maanden bezig, elke dag wel deze afscheiding en het lijkt ook niet minder te worden. De krampen zijn inmiddels gelukkig wel weg.



Is er iemand met soortgelijke ervaringen? Ik lees wel dat je vaak onregelmatig bloed maar bij mij is het dus een constante bruine afscheiding.



Bedankt!
Ik heb een jaar lang gebloed na de 2e mirena. En toen laten verwijderen. Hopelijk zal jouw ervaring anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Same here. Het heeft bij mij ook lang geduurd voordat die afscheiding eindelijk weg was. Heb er toen een tijdje geen last van gehad en toen is het weer terug gekomen. Had er dan een dag, of een paar dagen achter elkaar last van. Er zat alleen totaal geen regelmaat in.

Ik zou het nog even aankijken als ik jou was, je lichaam moet soms lang wennen aan nieuwe hormonen. Ik heb de Mirena na 2 jaar laten verwijderen omdat seks met sommige standjes pijnlijk was en ik enorm last kreeg onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht. Inmiddels slik ik alweer meer dan een jaar de pil maar heb de eerste 8 maanden last gehad van bloedingen in het midden van de strip. De laatste maanden is dit pas stabiel geworden en heb ik daar geen last meer van. Geef het even de tijd, 3 maanden is echt nog kort.

Bij mij duurde het ook een paar maanden, net toen ik dacht 'dit is niet leuk meer', hield het op. Geduld!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het na een paar maanden ook weg, ik vind het nu ideaal
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het nog weg kan gaan blijkbaar. Bij mij nog steeds niet, maar ik heb weer hoop ;)
Na 3 jaar nu weer elke mnd last van bruinige afscheiding. Baal er goed van, en zit erover te denken om een nieuwe te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Lastig, en omdat je ook niet meer (merkbaar) ongesteld wordt op deze manier is er geen pijl meer te trekken op waar je lichaam nu mee bezig is... Ik heb nu ook een acne-aanval gehad, die gelukkig weer op z'n retour is, maar waar ik nu ook mee zit is: een opgezette buik. Heeft iemand daar ervaring mee, is dit tijdelijk, gaat dit weer weg en heeft dit te maken met de spiraal of is het toeval? (Ik eet gewoon normaal gezond!)
Alle reacties Link kopieren
Heb het een half jaar gehad...

Wat bij mij 'hielp' wad sochtends en savonds even met intiemdouche spoelen.

Dan had ik niet eens een inlegkruisje nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al 2 jaar mijn tweede spiraal en elke maand ben ik ongesteld. Een mini beetje helderrood bloed en daarna altijd bruin. Heb me er nooit echt zorgen over gemaakt.
Misschien krijg je meer nuttige reacties als je dit topic op Gezondheid plaatst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven