Betaalde app kopen met creditcard van iemand anders.

20-07-2015 22:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag een betaalde app downloaden op mijn telefoon maar heb geen creditcard of Paypal.

Mijn vriend heeft een creditcard en hij wil het wel betalen, maar toen bleken zijn gegevens, adres etc ingevoerd te moeten worden. Maar zijn adres is niet het mijne, en dat zijn gegevens nu in mijn telefoon staan lijkt me ook geen goed idee. Ik heb het afgebroken toen er gevraagd werd om mijn gmail wachtwoord. Nu denk ik erover om Paypal te nemen, maar ja dat gebruik ik verder ook nooit.

Het lijkt me allemaal zo`n gedoe voor een appje van 0,89 cent. Ik ben trouwens niet van plan verder nog betaalde apps te kopen.

Wie heeft er een tip voor me?

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Een iTunes-kaart halen! Stuk makkelijker!
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar heb je gelijk in. Ik heb er ook aan gedacht, maar die kaart kost minimaal 16,49 en ik gebruik hem verder niet meer.
1 2 3 ituneskaart . NL heet het volgens mij. Vanaf ¤10.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een iPhone? Dan kun je bij elke Apple Premium-reseller (Amac, iCentre, Xando etc.) of echte Apple store je iTunes tegoed opwaarderen met een bedrag naar keuze. Zelfs die 0,89 E die jij nodig hebt! Dat gaat zonder kaart, maar direct in je Passbook op je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Dat was helemaal een goed idee geweest! Maar... ik heb een Samsung...
Alle reacties Link kopieren
Das nou jammer. Van Samsungs weet ik niks. Maar kan je je Google-play (?) account niet koppelen aan een ClickandBuy-account? (even googlen!) Dat heb ik zelf met mijn iPhone; ClickandBuy fungeert als een soort 'creditcard'. Het verschuldigde bedrag (en niets meer) wordt vervolgens gewoon van jouw rekening afgeschreven.
Je kan de gegevens van de creditkaart na je aankoop verwijderen uit je account.

Doe ik zelf ook altijd omdat ik het geen fijn idee vind dat deze gegevens op mijn tablet blijven staan.
Je kan gewoon je eigen adres invoeren, dit controleren ze niet bij de creditcardmaatschappij. Naderhand kan je inderdaad de gegevens gewoon weer uit de playstore verwijderen (ook om inapp aankopen te voorkomen).

Misschien dat een prepaid card verder iets voor je is
quote:lovely_lucky schreef op 20 juli 2015 @ 23:06:

Dat was helemaal een goed idee geweest! Maar... ik heb een Samsung... Als je een abonnement hebt dan kun je het laten afschrijven op je telefoonrekening.
Met iphone kun je ook een app aan iemand cadeau doen. Misschien kan dit bij Samsung ook? Je vriend kan hem dan via zijn account kopen voor jou (gaat via zijn gegevens). Jij hebt dan zijn gegevens niet nodig.

Bij iphone kan dit, bij Android weet ik het niet...
Ik kan als ik een app koop de kosten daarvan gewoon bij mijn telefoonrekening op laten tellen. Misschien kan dat bij jou ook?
Alle reacties Link kopieren
Neem paypal. Da's gratis en je kunt tegenwoordig steeds meer via paypal betalen, van vliegtickets tot kleding.
Shoot first, ask questions later!
PAYPAL, waarom zo moeilijk doen?



Als je het niet vertrouwd om je bankrekening te koppelen ( wat echt wel veilig is over het algemeen) is er ook te lezen online hoe je je bankrekening loskoppelt van je rekening en als een soort prepaid kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!

Maar dat ze om je Gmail wachtwoord vragen, waarvoor zou dat zijn? Of is dat te omzeilen?
Alle reacties Link kopieren
Je maakt je account aan met je mailadres, maar je kunt rustig een ander wachtwoord voor je paypal gebruiken.
Shoot first, ask questions later!
Ik denk niet dat ze het wachtwoord van je email vragen, maar het wachtwoord van je account in de appstore. Die gaat bij mij wel op emailadres, dus mn email adres is mijn accountnaam. Je gmail wachtwoord zelf horen ze niet te vragen (tenzij je dus overal hetzelfde ww gebruikt).
Alle reacties Link kopieren
je Google-account wordt niet alleen gebruikt voor je email (Gmail) , maar ook je calender en je Play-account.



Als je bezig bent om een verandering aan te brengen in je account, zoals het koppelen van een creditcard, dan is het niet raar dat daarbij nog een keer gevraagd wordt om te bevestigen middels je Google-wachtwoord. (wat inderdaad gelijk zal zijn aan je Gmail wachtwoord).



Android is nogal verweven met de Google accounts. En ondanks dat de meeste mensen alleen aan Gmail en misschien de Calendar en Google-drive zullen denken, zit er nog veel meer in dat account.



--

ik zou trouwens gewoon gaan voor het koppelen van een Paypal account aan de bankrekening gekoppeld
Alle reacties Link kopieren
Of een 3v (prepaid creditcard) nemen dan kan je ook nog andere dingen kopen van het geld dat over blijft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven