Nieuwe tv zonder geluid :-(

23-07-2015 21:37 21 berichten
Henk en ik hebben een nieuwe televisie gekocht maar we krijgen geen geluid bij het beeld.

Het probleem ligt bij de scartkabel maar met een andere scartkabel krijgen we nog steeds geen geluid. Alleen in het begin, als we de kabel erin doen en we er voor gaan zitten doet het geluid het heel even en dan valt het weer weg.

Kent iemand van jullie dit probleem?
Ik zie het niet als een probleem, maar als een fabrieksfout en het lijkt me dat jullie erop uit gaan om de tv om te ruilen voor een nieuwe.
Misschien even jullie gehoorapparaatjes aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
nieuwe tv met scart kabel, zit er geen hdmi op ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de winkel bellen waar je het ding gekocht hebt. Waarschijnlijk zit er iets niet goed in de aansluiting van de scartkabel. Dat moet de winkel oplossen, is nl niet jullie fout.
quote:suusje3378 schreef op 23 juli 2015 @ 21:44:

nieuwe tv met scart kabel, zit er geen hdmi op ?Bij Henk en Roelie niet.
quote:suusje3378 schreef op 23 juli 2015 @ 21:44:

nieuwe tv met scart kabel, zit er geen hdmi op ?Waarschijnlijk wel maar die hebben wij niet in huis, wel twee scartkabels.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de kabels op een andere tv getest? Of een andere kabel op deze tv?

De kabel kan defect zijn. Of de ingang.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt toch een kabel bijgeleverd bij je nieuwe tv? Tenminste dat was hier wel zo. Waar heb je hem gekocht/welk merk?
@Jadaiswa, nee er zat geen kabel bij geleverd, we hebben m gekocht bij een zaak die goed bekend staat en het is een Philips smart tv.
Alle reacties Link kopieren
Morgen terug gaan en de juiste kabels erbij kopen/krijgen



Zeker weten dat alle instellingen correct staan? Maken jullie gebruik van een home cinema set of versterker voor het geluid?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ja dat verklaart het.

Philips , als je zeker wilt zijn dat je rotzooi in huis haalt, neem een philips
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
De instellingen staan, voor zover wij weten, correct en we maken geen gebruik van een home cinemaset of versterker voor geluid.



Morgen ga ik zeker terug en vragen naar die kabels.
Henk heeft een hdmikabel gevonden en is nu bezig. Spannend!
Nog steeds geen geluid
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 23 juli 2015 @ 22:06:

Ja dat verklaart het.

Philips , als je zeker wilt zijn dat je rotzooi in huis haalt, neem een philipsDit... Maar ik ben niet objectief, ik heb al sinds Boonstra een conflict met dit bedrijf...
Jammer zeg, dan hebben jullie de herhaling van Geer&Goor gemist!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt bekend in mijn oren.

Philips tv 1. Geluid valt weg bij spotlight dat door beeld draait (videoclips)

Philips 2 tv schakelt niet meer om naar tv zenders bij afspelen dvd.( Scart zet tv op tilt)

Philips 3 printplaat brandt in op tv scherm.

scherm heeft nu een "banaan" er in gebrand.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Volgens Henk ligt het aan het internetkastje want het kan niet zo zijn dat twee scartkabels het niet doen. Bij onze oude tv gaf de scartkabel ook problemen maar dat kon worden opgelost door de scart eruit en er weer in te doen, maar die tv was dan ook al een oud beestje.

Ik heb hier vreselijk de pè over in, we geven nooit zoveel geld uit.
Alle reacties Link kopieren
Je moet even tegen Henk zeggen dat hij een beetje met de geluidsinstelling moet pielen.



99% kans dat daar je probleem zit. Gewoon even de hele instellingenlijst stuk voor stuk doornemen.



Succes!
quote:TheQ schreef op 24 juli 2015 @ 00:23:

Je moet even tegen Henk zeggen dat hij een beetje met de geluidsinstelling moet pielen.



99% kans dat daar je probleem zit. Gewoon even de hele instellingenlijst stuk voor stuk doornemen.



Succes!





Ja, dat was het!

Hartelijk bedankt, TheQ.



Wat een opluchting, nu kunnen we vanavond gezellig met hapjes en drankjes naar "Toen was geluk nog heel gewoon" kijken.



Ik kan wel een gat in de lucht springen, en Henk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven