Ervaring met badkamerstuc?

27-07-2015 20:39 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond!



Onlangs hebben wij een nieuwe badkamer gekocht, incl. betegeling etc. Voor de muren hebben wij gekozen voor badkamerstuc (dus echt speciaal voor badkamer inclusief primer en waterafstotende laag) van het merk Stuc Vloer & Wand Deco. Wij erg blij met onze keuze, maar nu hoorden we via via dat we dit beter niet hadden kunnen doen. Zij had namelijk wel eens verhalen gehoord waarbij gestucte muren leidden tot lekkages. Nou weten we verder niet of het in deze gevallen ligt aan het materiaal of de kwaliteit van afwerking. Wij zouden het door een stucadoor laten aanbrengen. Op internet kan ik maar weinig vinden, dus ik ben geneigd het niet te geloven maar wil over een tijdje ook niet met lekkages zitten.



Heeft iemand hier ervaring mee (positief of negatief)?
Alle reacties Link kopieren
Waar zouden de lekkages vandaan komen dan?



Wij hebben ook een speciale stuc op de muren in de badkamer (niet in de douche) en daarop een waterafstotende muurverf.

Tot nu toe geen last van lekkage, zit er nu 5 maanden op.
Die waterafstotende laag moet je bijhouden. Ik vermoed als er sprake is van lekkage dat men dat helemaal niet heeft bijgehouden of dat alles gewoon niet goed is aangebracht. Als je het goed laat doen en je houdt het bij is er niets aan de hand.

.
Ik begreep dat lekkage ook kan komen doordat agressieve schoonmaakmiddelen gewerkt wordt waardoor de waterdichtheid kan worden aangetast.
Dat kan best. Er zit vaak zoveel troep in schoonmaakmiddel.

Het kan ook door de dikte komen. Hoe dikker de laag hoe watervaster.

Waarom vraag je het de stukadoor niet?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben speciale stuc, ook in het douche deel. Wij hebben lekkage gehad omdat de naden niet gekit waren. Volgens het bedrijf zou dit niet hoeven omdat het stuc overlapt. Uiteindelijk wel met transparante kit gedaan en lekkage gelijk voorbij. Dat was wel even jammer maar verder heel tevreden, ziet er mooi uit en heel onderhoudsvriendelijk. Wij hoeven dit niet bij te werken gedurende iets van 15 jaar, of het zo lang kan weet ik niet. Eerst zien dan geloven.



Ook hebben wij geïnformeerd naar stuc via de stukadoor maar dan zouden we het om de twee jaar moeten bijhouden/opnieuw moeten verven en daar hadden we geen zin in. Vandaar deze keuze.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Bellen morgen inderdaad even de stucadoor, maar kon weinig vinden op Google en was benieuwd. De stuc is wel van een speciale badkamerzaak. Zal het bedrijf ook eens bellen om te vragen hoe het dan zit met de naden en het bijwerken etc.. Dat weet ik eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
@ikdus2010 & karen28: weten jullie zo wat het merk is wat gebruikt is?
Bij Karen vast Tadelakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven