Low-budget verjaardag vieren buitenshuis: waar?

27-07-2015 19:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
*niet meer van toepassing*
anoniem_151064 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 08:41
95.77% gewijzigd
Kleine verenigingsgebouwen in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Buiten met eventueel een partytent.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Een zorgboerderij wil ook graag een centje bijverdienen en is vaak ook niet zo duur.
Zonder oorzaak geen gevolg
Wij gingen vroeger weleens BBQen in het Lage Bergse Bos in Rotterdam met de hele familie. Niet eens met verjaardagen, maar gewoon zomaar. Maar daar heb je wel mooi weer voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik (toen weinig te besteden) heb de sportclub waar ik sport voor een schijntje kunnen huren. Ik heb een BBQ geregeld, en geen verjaardagscadeaus gevraagd maar iets lekkers voor op de BBQ. Was een heerlijke avond.
Alle reacties Link kopieren
Strand en hopen op mooi weer

Ik deed dat vroeger altijd

Flessen wijn en bier mee naar het strand

Klaar ben je

En ik ben in mei jarig
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in het park. Er is vast wel ergens waar ook toiletten in de buurt zijn.
Ik heb precies dezelfde vraag! Dus ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren
Beach party? Zoek een rustig strand uit, of een recreatieplas. Gratis, gezellig en goed te doen als je het beschaafd houdt. Hield als student mijn verjaardagen op het strand van Katwijk/Noordwijk. Midden in de nacht lette daar niemand op. Weet niet of de controle nu strenger is, maar met een man of 30 loop je zo een stukje verder.



En als je met dit weer toch liever binnenzit: er zijn heel veel sportkantines, duivenverenigingen, worstelclubs etc. die graag een centje bij willen verdienen. Die druk je dan 100 euro in de handen met de belofte dat je de boel schoon achter laat en zijn zij ook weer blij (en heb jij een compleet geoutilleerde tapinstallatie).
Dagkamperen in het Doornse Gat.

Of een Zuidhollandse variant daarvan. Locatie is gratis.
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet ergens een recreatie meer of dag camping in de buurt? Park kan ook, als er maar ergens een toilet in de buurt is
Alle reacties Link kopieren
Een feestje met 20 tot 30 personen red ik ook thuis echt niet voor 100,-. Ik was de afgelopen keren voor 30 tot 40 man tegen de 400,- euro kwijt, ik hield dan wel wat flessen wijn over en ik had goed te eten, maar geen dure drank of luxe ingrediënten.



Reken dus op een groter budget als je het buiten de deur bij de horeca zou willen doen.



Ik heb zelf mijn 30 e verjaardag (meer dan 10 jaar geleden al weer) gevierd met een dim-sum lunch bij de chinees onder de Doelen in Rotterdam. Dim-sum is heel betaalbaar, voor 10 tot 15,- euro per persoon heb je een tafel vol met eten (leuke stoommandjes met hapjes en schalen met gefrituurde happen) en chinese thee. Ik had ook nog een gestoomde oester als voorgerecht en had zelf prosecco meegenomen waar ik wat flessengeld voor moest betalen (maar dat was niet veel). Bij zo'n authentieke chinees heb je bovendien grote ronde tafels waar je zo met 8 tot 10 man aan kan, met van die draaiplateau's in het midden. Ik vond het echt een succes (had ook hele mooie chinese uitnodigingen gemaakt).



Een ander idee is een etentje bij Happy Italy in Rotterdam. Pizza's en pasta's zijn daar tussen de 5,- en 10,- en het eten is voor die prijs van hele redelijke kwaliteit. Vriendin van mij heeft dat laatst gedaan, was veel goedkoper dan een high tea of zoiets. Maar met drankjes erbij kom je ook hier tussen de 10,- a 20,- euro per persoon.
Alle reacties Link kopieren
¤100,00 voor 30 man? Je kan beter vragen of ze eten willen meenemen want dat word honger lijden.
Hhhhhhhhhh
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem: mijn woonkamer is veel te klein voor onze familie- en vriendenkring. Ik vier dus al jaren mijn verjaardag gedurende een heel weekend: zowel zaterdag als zondag vanaf 15.00 uur hapjes en drankjes, en graag even van te voren aangeven of je zaterdag of zondag komt, zodat ik eventueel kan bijsturen als één dag te druk wordt ......
Alle reacties Link kopieren
En neen, voor ¤ 100,-- doe je niet veel is mijn ervaring. Een paar honderd euro en een aantal uur in de keuken moet ik wel investeren
Alle reacties Link kopieren
TO schrijft dat ze normaal met zo'n 15 man 100 euro kwijt is. Beter lezen dus. Denk echt niet dat TO verwacht dat het hetzelfde bedrag blijft met het dubbele aantal mensen.
Alle reacties Link kopieren
*niet meer van toepassing*
anoniem_151064 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 08:41
97.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In het Boerendoolhof in Kamerik! Zelf ook gedaan met een familie uitje. Je kan een bbq huren en zelf het eten regelen. Dan ben je niet zo duur uit. Voor het eten zijn we het doolhof in geweest, super leuk!
Ik zou een potluck picknick in een bos of op het strand organiseren. Als je in de buurt van Den Haag woont, zou je het in de duinen of op het strand kunnen organiseren. Hier en daar staan er grote picknicktafels. Daar zou iedereen dan zijn of haar meegebrachte gerecht/hapjes op neer kunnen zetten. Jij regelt dan de drank en de aankleding (bordjes, bestek, glazen, wat picknickkleden, servetjes). Eventueel kun je er nog een thema aan vast plakken, bijvoorbeeld Italiaans of Mexicaans. Zo blijf je makkelijk binnen je budget en zit je ook niet met een lading ongewenste cadeaus.
In een park mag je geen BBQ doen.



Een bevriende boer die een stukje erf heeft waar niets kapot kan? Daar is het ook meer besloten.

Ik geloof dat het niet echt gewenst is voor normale recreanten. Je loopt ook wat risico dat je ongenode gasten krijgt als het openbaar is. In principe mag toch iedereen..... en dat soort reacties.

Voor de rest het idee van de potluck picknick.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven