Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel spaargeld heb jij?

27-07-2015 21:04 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lama
Ik heb gewoon al echt alles wat ik wil.



Moet ik het overige dan weggooien ofzo? Of alles weggeven (wat ik overigens al met veel doe)?
Maacki, ik heb vooral de indruk dat sommige mensen vinden dat je moet blijven uitgeven gewoon om het uitgeven, meer spullen of meer duurdere spullen moet aanschaffen. Of het nou kristallen beeldjes, designschoenen of brilmonturen zijn. Ook als je daar niks om geeft en je huis al van nok tot kelder uitpuilt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maackii schreef op 28 juli 2015 @ 21:17:

Ik heb gewoon al echt alles wat ik wil.



Moet ik het overige dan weggooien ofzo? Of alles weggeven (wat ik overigens al met veel doe)?Ja! Dumpen en nieuw kopen, consumeren met die hap, dan hoor je erbij!
[quote]NYC schreef op 28 juli 2015 @ 21:01:

[...]





Als het oppotten puur uit angst gebeurt terwijl je eigenlijk wel zou weten waar je het aan zou kunnen/willen uitgeven (maar dat dus met een soort verbeten gevoel niet doet want stel dat....!) ja dan is dat inderdaad jammerlijk. Maar heb je gewoon even geen kortetermijnplannen dan is het alleen maar handig om het te sparen tot het moment dat er wel een doel komt. Of dat nou een reis, nieuwe bank of verbouwing is. En dan is het alleen maar handig dat je het niet ("gewoon omdat het kan") aan allerlei dure prulletjes hebt uitgeven. Vind ik dan hè, als je wel echt van die prulletjes of gadgets houdt is het natuurlijk anders.[/quote]





Eens met bovenstaand vet gedrukt gedeelte. Zo sta ik er ook in. Ik heb dat van huis uit ook wel meegekregen. We genieten ervan, maar geven niet uit om het uitgeven.
quote:NYC schreef op 28 juli 2015 @ 21:22:

Maacki, ik heb vooral de indruk dat sommige mensen vinden dat je moet blijven uitgeven gewoon om het uitgeven, meer spullen of meer duurdere spullen moet aanschaffen. Of het nou kristallen beeldjes, designschoenen of brilmonturen zijn. Ook als je daar niks om geeft en je huis al van nok tot kelder uitpuilt.

Nou daar ga ik echt niet aan beginnen.



Wil niet groter wonen, wil geen dure auto, wil niet nog meer sieraden. Het enige is dat ik eten koop waar een goede dierenwelzijn garant staat en meerdere keren per jaar op vakantie ga.
quote:spell68 schreef op 28 juli 2015 @ 21:28:

[...]





Ja! Dumpen en nieuw kopen, consumeren met die hap, dan hoor je erbij!
Geen kinderen, geen huisdieren (meer) geen koophuis, geen rijbewijs, al ruim 5 jaar geen "vakantie", geen auto (meer) wel een minimum inkomen en -surprise- wel een heul klein beetje spaargeld. Kon laatst een nieuwe stofzuiger kopen toen het 12 jaar trouwe beestje van ons de geest gaf
Alle reacties Link kopieren
quote:Maackii schreef op 28 juli 2015 @ 21:30:

[...]



Nou daar ga ik echt niet aan beginnen.



Wil niet groter wonen, wil geen dure auto, wil niet nog meer sieraden. Het enige is dat ik eten koop waar een goede dierenwelzijn garant staat en meerdere keren per jaar op vakantie ga.



Het probleem is dat wanneer je alles meer, groter en beter wilt, je weer steeds meer nodig hebt om dat later weer te kunnen vervangen, want of je nu veel of weinig wensen hebt, er zijn maar weinig mensen die zonder slag of stoot zomaar terug kunnen in luxe niveau.



Ik besteed idd ook het meeste aan eten. Als ik vlees eet dan moet het goed zijn, dus lekker biologisch kogelbiefstuk en niet dat fabrieksvlees van de Appie. Verder wel een poets, want ik heb een gruweloijke hekel aan schoonmaken en dat is me die paar tientjes echt wel waard.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is heb ik tijdens mijn werkend leven genoeg gespaard om mijzelf vervroegd met pensioen toesturen. Ik werk niet meer (betaald) sinds mijn veertigste en leef van mijn spaargeld waar ik mijzelf maandelijks een salaris geef.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 28 juli 2015 @ 19:31:

[...]



Met de huidige lage rente is het rendabeler om thuis onder je matras te sparen.



Het zal niet lang meer duren of sparen gaat geld kosten Bull.

Vandaag weer bericht van de bank, de rente is nu naar 1,25 - 1.20 vermogensbelasting.

Het kan nu nog net uit........ maar voor hoe lang?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 28 juli 2015 @ 21:40:

Als het goed is heb ik tijdens mijn werkend leven genoeg gespaard om mijzelf vervroegd met pensioen toesturen. Ik werk niet meer (betaald) sinds mijn veertigste en leef van mijn spaargeld waar ik mijzelf maandelijks een salaris geef.Heel goed Chapeau
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Fame schreef op 28 juli 2015 @ 21:40:

Als het goed is heb ik tijdens mijn werkend leven genoeg gespaard om mijzelf vervroegd met pensioen toesturen. Ik werk niet meer (betaald) sinds mijn veertigste en leef van mijn spaargeld waar ik mijzelf maandelijks een salaris geef.Geweldig!! Goed geregeld!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 juli 2015 @ 21:42:

[...]





Het zal niet lang meer duren of sparen gaat geld kosten Bull.

Vandaag weer bericht van de bank, de rente is nu naar 1,25 - 1.20 vermogensbelasting.

Het kan nu nog net uit........ maar voor hoe lang?Het gaat 'n goeie tijd worden voor de kluizenverkopers/installeerders denk ik maar zo
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Niks. Ik hou niets over eind van de maand. En tegen de tijd dat ik mijn teruggave of dertiende maand krijg is er wel iets stuk ofzo. Grote rekening etc.. dus het lukt me allemaal om net aan te betalen.
¤1200 en ben bestt trots dat ik inmiddels biven de 1000 zit aangezien mijn loon niet altijd genoeg is. Als ik een meevallertje heb gaat het er op. Dat was nu mijn vakantiegeld.
quote:charriejj schreef op 29 juli 2015 @ 07:39:

¤1200 en ben bestt trots dat ik inmiddels biven de 1000 zit aangezien mijn loon niet altijd genoeg is. Als ik een meevallertje heb gaat het er op. Dat was nu mijn vakantiegeld.En daar mág je ook trots op zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 28 juli 2015 @ 21:40:

Als het goed is heb ik tijdens mijn werkend leven genoeg gespaard om mijzelf vervroegd met pensioen toesturen. Ik werk niet meer (betaald) sinds mijn veertigste en leef van mijn spaargeld waar ik mijzelf maandelijks een salaris geef.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2015 12:57
Reden: Ongepast
% gewijzigd
quote:broodtrommel schreef op 29 juli 2015 @ 07:20:

Niks. Ik hou niets over eind van de maand. En tegen de tijd dat ik mijn teruggave of dertiende maand krijg is er wel iets stuk ofzo. Grote rekening etc.. dus het lukt me allemaal om net aan te betalen.Ik weet ook nog exact hoe dit voelt, al is het voor mij nu al heel wat jaartjes geleden. Ik vond het verschrikkelijk en sliep er 's nachts soms gewoon slecht van. Steeds ben ik met gespaard geld opleidingen/cursussen gaan volgen en heb daardoor leuke switches qua banen kunnen maken. Ik heb op mijn 40e nog een HBO opleiding gedaan en dat heeft allemaal zijn vruchten afgeworpen, die bloed-zweet-en tranen in al die jaren hebben me nu een relaxt leven opgeleverd!
quote:Fame schreef op 28 juli 2015 @ 21:40:

Als het goed is heb ik tijdens mijn werkend leven genoeg gespaard om mijzelf vervroegd met pensioen toesturen. Ik werk niet meer (betaald) sinds mijn veertigste en leef van mijn spaargeld waar ik mijzelf maandelijks een salaris geef.

'

ik kan hier dus best ( op een gezonde manier) jaloers op zijn, wat een heerlijk leven lijkt me dat, ik bedoel dat is toch wat iedereen uit eindelijk wil, echt genieten van de dingen die echt belangrijk zijn... goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
[...]



Huh?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2015 12:58
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
[...]



Wat is dit nu weer voor een rare reactie?!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2015 12:58
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
[...]



Je meldt je speciaal aan om dit even te kunnen roepen? Wat interessant...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2015 12:58
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
[...]



moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2015 12:59
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik over loonslaaf en een kneus zijn als je tot je 69e naar je werk gaat.

Je draagt dan tenminste bij aan de maatschappij, het is niet zo dat je onterecht een uitkering 'trekt', of anderzins profiteert. je bent dan alsnog gewoon een hardwerkend persoon, niks mis mee, en om zulke mensen dan kneuzen te noemen, dan voel je je wel erg verheven boven het 'klootjesvolk'. Kneuzen hoor, die loonslaven.

Ik werk ook in loondienst, maar ervaar dat echt niet als een straf en voel me geen loonslaaf.

Ik moet waarschijnlijk werken tot m'n 69e en zo erg vind ik dat niet.
Dank je wel voor het verwijderen @moderatorviva

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven