Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
quote:dianaf schreef op 29 juli 2015 @ 09:10:

[...]



Je kunt het adres ook kleiner printen, volgens mij geeft hij nu standaard 12 punten, maar je kunt ook voor 8 of 9 kiezen. Dat scheelt al ruimte. Zelf plak ik alleen het chineese adres erop en het adres in gewone letters schrijf ik gewoon met hand (vind ik persoonlijker). Misschien lastig als je een groot handschrift hebt of een handschrift hebt dat lastig leesbaar is. Maar dan kun je het altijd nog in kleine hoofdletters schrijven. Ik denk wel dat zonder envelop de voorkeur heeft hoor!Ja ik vind handgeschreven ook persoonlijker. Ik print daarom ook nooit de adressen uit. En zonder envelop vind ik ook leuker. Dus wellicht zal ik voor jouw optie gaan. Maar dan wordt het nog altijd een behoorlijk geprop vrees ik. Nou ja, ik kan mijn naam vast nog wel ergens kwijt (Normaal gesproken doe ik ze zonder Chinees adres, en dat is altijd al een volle bedoening) .
Alle reacties Link kopieren
Ik knip dat het Chinese adres uit, en plak dat zo ver mogelijk onder op de kaart. En als ik het gewone adres schrijf laat ik bijvoorbeeld CHINA weg, want dat staat er al. En als het gepruts erop staat, dan pas de postzegel plakken. Nogmaal is dat eigenlijk het eerste dat ik doe.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Over dat Chinees kan ik je niet echt een tip geven. Heb pas 1 kaartje die kant op gestuurd en die zwerft nog rond. Met Chinese tekens alleen.



Hoelang doet een kaartje naar Taiwan er ongeveer over? De man heeft namelijk een leeg profiel en is na het aanmaken daarvan nooit meer online geweest. 38 dagen geleden. Hij heeft dus ook nooit een kaartje geregistreerd maar wel 4 verstuurd dus denk dat die echt al wel wat gekregen heeft. Die van mij is nu 14 dagen onderweg, wil hem dus even een berichtje doen of hij hem wil registreren maar het is mijn eerste kaartje naar Taiwan en geen idee hoe lang ze er ongeveer over doen. Ga geen 40 dagen wachten ofzo, hij registreert het toch niet uit zichzelf denk ik. Hij woont echt precies naast Taipei, geen uithoek dus.



Mijn hoop is gevestigd op India vandaag, ook 14 dagen onderweg. De kaartjes naar Rusland doen er ongeveer 20-30 dagen over bij mijn Russin, die van mij is nu 35 dagen onderweg maar ze is ook een aantal dagen niet online geweest, dus misschien vakantie? China is 21 dagen dus misschien kort, maar zou kunnen. Wit Rusland 7 dagen en Duitsland verwacht ik niets van, die laatste moet namelijk mog op de post het is al mijn 3e kaartje naar Duitsland, heb landen als Finland nog helemaal niet gehad. Gelukkig had ze wel een erg leuk profiel en is het ook wel fijn om er weer even een snel land tussen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem ook uitprinten, het adres denk ik. En een enveloppe is niet heel erg denk ik, het is misschien iets minder leuk krijgen, maar ik had gister ook een kaart in een enveloppe gekregen omdat de ervaring van die man was dat de kaarten dan sneller aankomen. Ook dat kaarten dan minder snel kwijt raken in de post. Ik vond het niet zo erg om een kaart in een enveloppe te krijgen. Was nog een beetje een verassing.



Ik zit een beetje met hetzelfde HappyOwl, met het ukrainse meisje. Ik heb even gekeken bij de kaartjes die zijn aangekomen, en dat verschilt van 7(!) dagen tot over de 60. Het meisje is wel heel actief op haar instagram, maar niet meer hier dus. Hij is nu 16 dagen onderweg en zij is al 13 dagen niet meer online geweest. Ik denk dat ik haar gewoon een berichtje stuur om te vragen of ze hem heeft ontvangen, maar ik voel me best wel een ongeduld. Mijn gevoel zegt echter dat ik denk dat het kaartje niet geregistreerd gaat worden. Dus zal ik nog even geduldig wachten of toch een berichtje wagen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er inderdaad ook een berichtje aan wagen, als de gemiddelde reistijd overschreden is. Want dat klopt dan inderdaad niet. Ze kunnen altijd nog reageren dat ze hem nog niet gehad hebben toch. Ik voel me ook ongeduldig, maar mag maar 6 kaarten en heb daar steeds allemaal langzame bij, als ik dan ook nog onnodig lang moet wachten omdat iemand geen zin meer heeft in postcrossing dan vind ik dat wel zonde.



Dus voor de wat meer ervaren postcrossers hier, wij willen graag weten hoelang een kaartje naar Oekraïne en Taiwan er ongeveer over doet
Alle reacties Link kopieren
Mijn Taiwan kaarten deden er 10, 13, 14 en 46 dagen over. Maar die laatste was iemand die maar eens in de maand haar kaarten registreerde ofzo.



Mijn kaarten naar Rusland (ik verstuur extra kaarten naar Rusland om mijn geweten af te kopen omdat ik Duitsland regelmatig uit heb staan ) doen er de laatste tijd echt veel langer over dan een paar maanden geleden. 40 dagen ipv 20 zeg maar. Is denk ik een vakantiedingetje.



Ik geef mijn kaart naar Letland nog een paar dagen en dan ga ik ook navragen. Die kaart is 26 dagen onderweg, de ontvangster is actief en haar andere kaarten kwamen echt snel aan.
Alle reacties Link kopieren
Oekraïne kan ik niet veel over zeggen. 1x 12 dagen, 1x niet aangekomen en 1x Krim en dat is een Russisch adres met een Russische reistijd.
Alle reacties Link kopieren
Dank je snorhaar. Normaal ben ik ook ongeduldig maar moet ik kaartjes gewoon de kans geven. Mijn Russin was op een gegeven moment al 21 dagen niet online maar daarna wel weer. Maar die Taiwanees heeft nog nooit een kaartje geregistreerd en is nooit online geweest na aanmelden, 38 dagen geleden. Dat klopt dat gewoon niet en heb ik ook geen zin om te wachten. Bij meer dan 25 dagen niet online mag ik er van mezelf een berichtje aan wagen heb ik bij deze besloten tenslotte mogen mensen ook nog wel op vakantie natuurlijk
@HappyOwl234: ik heb 11 kaartjes naar Taiwan gestuurd en de gemiddelde reistijd is 16 dagen. Er zitten een paar redelijk snellen bij van 8 of 10 dagen. Maar ook een paar die er een maand over hebben gedaan. Taipei of in the middle of nowhere maakt bij mij volgens mij niet echt uit.

38 dagen niet online geweest klinkt trouwens wel verontrustend, maar wellicht is ie ook op vakantie???? Misschien zou je nog een paar weken kunnen wachten met het sturen van een pb? (Mocht je dat lukken qua geduld enzo).



@RubyJanne: misschien is de Oekraïense

ook op vakantie? Blijkbaar heeft ze wel redelijk wat kaarten al ontvangen dus zal het niet iemand zijn die zich impulsief voor Postcrossing heeft aangemeld en er dan niets meer mee doet.... en 16 dagen naar Oekraïne vind ik niet extreem lang....



Maar ik kan het me jullie ongeduld heel goed voorstellen hoor!



Ik had hetzelfde trouwens ooit bij een kaart naar Turkije. Die jongen was na het aanmelden ook nooit meer online geweest en de kaart is toen expired. Maar na ca. 4 maanden kreeg ik alsnog een Hurray. (Hij zei dat het aan de Turkse posterijen lag dat de kaart er zo lang over had gedaan.)



Ik heb nog een kaartje onderweg naar Rusland. Al 45 dagen. Ik ga er inmiddels vanuit dat die zal "expiren", maar je weet het niet. Mijn eerste kaartje naar Rusland kwam op de 59ste dag aan. (In envelop, met adres in Russisch en Engels. )
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb inderdaad mijn Inge Löök kaarten in de folkingestraat gekocht. Vind dat zo'n leuk winkeltje!



Mijn eerste kaarten die ik heb verstuurd zijn ook nooit aangekomen. En ik heb ook een aantal keer gehad dat er een Taiwanees was die het leuk leek om te gaan postcrossen om er vervolgens geen flikker meer mee te doen. Heb ook een tijd lang een grote aversie gehad om een kaartje te sturen naar Taiwan. Ondertussen is mijn vertrouwen iets hersteld Taiwan komt bij mij wel redelijk snel aan, binnen de 20 dagen echt wel.



Ik heb uiteindelijk nog maar 2 keer iemand een berichtje gestuurd met de vraag of mijn kaart was aangekomen. Ik laat het er nu verder maar bij. Ik houd ook niet bij hoeveel kaarten er ooit zijn verlopen.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk dat het een gevalletje is van ik kijk of ik het leuk vind en dan kom ik daarna mn afspraken niet meer na als ik geen zin meer heb. Hij heeft geen enkel kaartje geregistreerd en er zullen mensen voor mij ook al wel gestuurd hebben. Denk dus niet dat die op vakantie is, je meldt je niet een dag voor je vakantie van 5 weken aan op zo'n site als je geen tijd hebt toch? Misschien is het wel net als bij jouw Turk. Hoe dan ook, ik zal mijn ongeduldige houding nog even volhouden tot volgende week. Het kaartje is nu 2 weken onderweg dus kan ook zijn dat die er echt nog niets is.



Dus jullie kaartjes naar Rusland doen er nu ook zo lang over.... Nou, op zich goed om te weten. Ik dacht nog, misschien is die tijdens de Duitse staking wel ergens blijven liggen, 35 dagen geleden wat dat natuurlijk nog volop bezig.



Gisteren kreeg ik een berichtje van Olga, of ik haar een Inge look kaartje had gestuurd. Ik helemaal blij, want ja, Olga uit Rusland heeft van mij een Inge look kaartje gekregen. Helaas kwam de Olga die mij het berichtje stuurde uit wit Rusland. Wat een toeval he? Heb haar vervolgens naar de juiste postcrosser in nl geholpen, met de gegevens die ze me gaf lukte dat gewoon. Dus heb in elk geval 2 postcrossers blij gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Ik houd het ook nog even geduldig vol. Ze heeft acht kaarten verstuurd, en 2 ontvangen nu. Ze is 36 dagen lid. Ik wacht ook tot de 25 dagen niet online denk ik. Misschien is ze inderdaad op vakantie en weet ze nog niet welke kaartjes ze heeft ontvangen. Dan is het wat sneu als ik haar vraag of ze mijn kaartje al heeft ontvangen Ik zal mijn ongeduld in de hand houden



Dat is wel heel erg toevallig, HappyOwl. En een Inge look kaartje en Olga, jammer dat het niet die van jou was!



4 maanden naar Turkije. Sodeju, dat is pas lang. Soms zie ik ook wel kaartjes voorbijkomen die er bijna een heel jaar over gedaan hebben. Kan me gewoon niet voorstellen dat dat aan de post ligt.
Alle reacties Link kopieren
Labellei, ik kom toevallig jouw kaartje tegen die naar de UAE is gegaan. Wat is dat voor gebouw?
Alle reacties Link kopieren
Mijn langste kaart heeft 150 dagen over gehad. Die ging naar Wit-Rusland. Ik kan de hele hurray niet terug vinden. Bijzonder!
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Groninger Museum RubyJanne..



Ik kan echt de hurray niet terug vinden. Zal ik hem verwijderd hebben? Ik heb het adres nog wel. Stom!
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Wat een apart gebouw dan! Zit het vlak bij het station?

Bewaar je al je hurrays?



Ik heb vandaag twee kaartjes met de post gekregen. Een uit Finland en eentje uit Duitsland. De postbode vind het geloof ik ook wel leuk. Ze las ze terwijl ze naar de deur liep Het spoelt hier trouwens al drie dagen non stop en op één van de kaartjes staat: 'When it rains.....' toeval?
Even heel snel want ik zit nu in de bieb. Heb eindelijk foto van mijn kaartje kunnen uploaden . In het echt zijn de kleuren wat intenser. En alle kleuren heb ik zelf ingekleurd. (Ja ja ik heb op de kleuterschool gezeten ) De originele printjes waren zwart/wit.



Alle reacties Link kopieren
RubyJanne, Groninger Museum zit tegenover het station

Is inderdaad een apart gebouw. Toen het er neergezet werd waren er behoorlijk wat tegenstanders.

Leuk kaartje Labellei!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over een maandje naar Groningen, ben benieuwd, is voor mij al lang geleden. Uiteraard wil ik tegen die tijd de beste adresjes voor leuke kaartjes hebben, maar dat vraag ik tzt nog wel. Hopelijk zijn er dan ook 20 kaarten van mij aangekomen, want dan mag ik pas nieuwe kopen van mezelf. Maar goed, anders maak ik wel een keer een uitzondering



Wat is het kaartje leuk geworden Labellei! Ben erg benieuwd wat ze er van vindt!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag trouwens geen kaartjes in de bus. Had ik ook echt niet meer verwacht, de twee gisteren kwamen al als verrassing. Heb nu 9 verstuurd en 11 ontvangen, dus zullen er vast eerst weer een paar aan moeten komen.



Alleen belastingdienstpost vandaag, dat is toch echt wel de minst favoriete!
Alle reacties Link kopieren
Leuk gedaan labellei! Zo'n kaart zou ik ook wel willen ontvangen.



Weer terug in Nederland, dreamer?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een map in mijn gmail waar ik alle post van postcrossing bewaar, dus alle adressen, alle hurray's, alle statistieken en alle jeej-je-kaartje-is-favoriet. Maar de Hurray van die kaart die er 150 dagen over heeft gedaan heb ik dus nergens. Ga ik mij toch afvragen of ik die wel ooit heb ontvangen.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi Labellei! Ik weet zeker dat ze hem mooi gaat vinden!

Ik heb zojuist weer een paar kaartjes van onze woonplaats gekocht.

Ik heb nog steeds geen hurrays gehad.
Alle reacties Link kopieren
Net een hele reactie getypt.... Foetsie!



Nieuwe poging. Hier gister 3 kaarten binnen, vandaag 1. Gister uit Oekraine (leuk kaartje van een vrucht), Letland (mooie kaart van een fiets (vind ik leuk)), en een uit USA van een landschap (mooi landschap:)). Vandaag een heeeeele mooie uit ons eigen landje! Een vogel geschilderd. Echt heel mooi. Op de kaart uit Oekraine zitten ook prachtige zegels. I love kleurrijke zegels :)!



@China, ik heb niet zulke goede ervaringen met China. 2 van de 5 zijn er expired. Eentje is ook zo'n geval registreren 3 kaarten verzonden en nooit meer een geregistreerd.... Ook niet gereageerd op prive bericht. Een had 130 kaarten ontvangen en 170 verstuurd. Daar weet ik het echt aan een slechte postsysteem waar mijn kaart wellicht zoek is geraakt.... De andere 3 waren er rond de 30 a 35 dagen.

Ik print de adressen overigens uit, behalve als ze er alleen in het Engels staan, dan schrijf ik ze over.



@ Happy Owl, wat balen zeg zo thuis zitten. Ik duim voor je dat je snel weer alles kan doen wat je leuk vind!

@ Winters / Rubby Jane / Happy Owl.. Balen he dat wachten op Hurrays. Ik hoop dat er snel iets aankomt, jullie hebben niet veel geluk.

Mensen die zich een keer aanmelden en daarna niet registreren vind ik echt best wel asociaal.



Hier valt het nog mee qua tijdsduur, mag niet mopperen.

Ik heb nu onderweg: China/Belarus/Maleisie 15 dagen (verwacht ik voorlopig nog geen hurray van), Finland, Tsjechie, Canada, Rusland 11 dagen (Canada, Tsjechie en Finland begin ik zo langzamerhand ongeduldig over te worden.... Zeker omdat Tsjechie - NL slechts 2 dagen duurde vorige week). En dan Nederland die is weg van maandag maar dat kan natuurlijk altijd eens een dag langer duren.



Ga nog even verder teruglezen naar jullie posts



@Labellei : Je Zebra kaart is super! Ik zou er erg blij van worden
Wow wat een gezellige drukte hier vandaag!



Bij mij is het vandaag ook erg druk op Postcrossing-gebied. Ik kan het amper bijhouden!



Vandaag dus op de bus gedaan:



* China: Ikeakaart met vintage fototoestel. Ze wilde het liefst een photography card en deze had ze zo te zien nog niet. Ik kon zelfs niet 1 photography card ontdekken. Ik ben nu wel benieuwd hoelang dit kaartje er over doet.

Ik heb voor de Chinese uiteindelijk toch beide adressen uitgeprint. Ik kon ze zelfs onder elkaar opplakken. Dus heel efficiënt. En ik had daarom veel ruimte over om te schrijven.



Verder nog 2 nieuwe adressen getrokken, beide kaartjes zijn ook nét op de bus.



* Singapore: leeg profiel ze krijgt een multiview van Stad.

* Nederland: een vintage vogel-illustratie van een kinderboekenschrijfster. Weer 2 vliegen wensen in 1 klap: vogels en kinderboeken-illustraties. Is er toevallig een meelezer die zich hierin herkent?



En het spijt me voor diegenen die met smart zitten te wachten op Hurrays, maar....

Ik kreeg vanmiddag alweer 2 Hurrays achter elkaar!!!! (Dus in totaal 4 vandaag). De Duitse Psycho-dokter en Belarus . Die laatste stuurde een lege Hurray . Heb ik volgens mij nog niet eerder gehad. Ze heeft de kaart dan wel weer gefavoriet.



En als klap op de vuurpijl lag er ook weer een kattenkaart in de brievenbus. Uit Frankrijk. En ze had 'm niet eens in het Frans geschreven. Heb zelf de Hurray wel in het Frans gedaan.



Dus.... ik heb nu 6 kaarten onderweg en ik mag weer 2 nieuwe adressen aanvragen. Dat ga ik wellicht vanavond of morgenochtend doen. Eerst even relaxen. Ik ben voor mijn gevoel ook erg veel met Postcrossing bezig geweest de laatste dagen. Maar dat komt natuurlijk ook doordat ik wat meer tijd in de freubelkaart heb gestopt.



En RubyJanne, wat grappig dat je mijn kaartje tegenkwam. De Verenigde Arabische Emiratense wilde graag iets met bijzondere architectuur. Ze was dan ook erg blij met het kaartje. Ze schreef ook dat ze zich wel voor kon stellen dat het destijds een nogal omstreden bouwproject was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven