Mode & Beauty alle pijlers

Stylish de zwangerschap door!

07-07-2015 18:15 468 berichten
Ik ben nog maar pril zwanger, er kan nog een hoop gebeuren, maar evengoed wil ik dit topic graag openen. Er zullen vast wat modebewuste dames hier rondlopen die hier ook met liefde willen komen posten.



Even een korte schets over mijzelf kleden mijn eerste zwangerschap... Aan het einde van het tweede trimester had ik al formaatje 'klaar om te bevallen' bereikt. Toen paste de buikband van de jeans nog geheel over mijn buik en liep ik nog niet constant voor gek met te korte shirts. Mijn voeten ploften nog niet uit de ballerina's. In het derde trimester ging ik over tot formaat walvis en tja... Toen werd ik een rampzaligheid als het op kleden aankwam. Niet matchende kleding, thuis rondlopen in het shirt van manlief, haren in een staart omdat het nergens naar zat en al-tijd die bril op omdat mijn lenzen uitdroogden als ik ze maar in de buurt van mijn ogen durfde te laten komen. It wasn't pretty. Mijn moeder liep constant met dit gezicht rond:



Dus, daar wil ik deze zwangerschap verandering in brengen. Wie weet jij ook. Wie weet ben jij voor de eerste keer zwanger en wil je graag inspiratie opdoen. Daar is dit topic nu voor. Plaatjes plakken en lullen over het leed dat 'aankleden in je zwangerschap' heet. Iedereen is van harte welkom!



Oh jee Elko, wat moet dat verschrikkelijk aangevoeld hebben. Ben je al helemaal uit je comfort - zone gegroeid, krijg je dat ook nog eens... Ik zou dan voor de jurkjes blijven gaan en dikke maillots er onder dragen.



Ik klapte de band ook omlaag, eenmaal thuis, maar toch kom je onvermijdelijk op dat punt dat ze totaal hun rek verliezen en niet meer meegaan.



Hoe staat het bij jullie met de buiken Elke en Madelief? Ik ben vandaag 8 weken en je begint het al goed te zien... Gisteren had ik een croissant gegeten voor het ontbijt wat totaal niet lekker viel, met als gevolg dat ik de hele dag met een opgezette buik heb gelopen en wel een paar maanden verder leek... Gelukkig zijn we de deur niet uit geweest.
Alle reacties Link kopieren
Maillots of maillot met (dunne) legging erover gaat prima in de winter, lekker warm! Zoek wel eentje die een lossere band heeft, ik heb 1 maillot en 1 legging die ik nu niet meer aan kan (want knelt op de buik, niet prettig en ziet niet uit) en een zwangerschapsmaillot en gewone legging die wel prima passen zo aan het einde.

Ik ben een koukleum dus heb bovenstaanede gisteren ervaren

Vandaag loop ik ook al met een vest aan!
Alle reacties Link kopieren
@fleetfox, mijn buik is al vanaf week 5 heeeeel erg zichtbaar, darmen uiteraard, maar het zie er vanaf dat moment al uit alsof ik VER voorbij de 3 maanden ben ! En dat terwijl het mijn 1e zwangerschap is.... Ik kreeg bij 5 weken serieus al de vraag in de supermarkt of ik zwanger was, schrok me rot !!



Inmiddels ben ik 11 weken + 1 dag. De darmenbuik zit er nog steeds, sinds een dag of 2 voel ik een soort menstruatiekrampen, ik heb gelezen dat dat de eerste bandenpijn kan zijn omdat de baarmoeder echt aan het groeien is en over een paar weekjes ook echt boven het schaambot uit zal komen... ik ben zo benieuwd of je dat daadwerkelijk kunt 'zien'?!?! Wie heeft daar ervaring mee??



Tot gisteren droeg ik nog mijn gewone skinny jeans maat 36, dus mijn darmenbuik zat echt bóven de broekband (was wel een laag model). De laatste dagen vond ik de knoop niet lekker meer zitten en deed hem steeds los (met een elastiekje eraan). Blijkbaar is het onderin mijn buik nu ook aan het groeien.... ik heb vandaag voor het allereerst een positiebroek aan! Een hele mooie donkerblauwe skinny jeans van New Look (waar ik ook dat herfstjurkje heb besteld waar jij mee kwam, @Fleetfox). Ik heb 3 skinny jeans gekocht en allemaal (of in elk geval 2 van de 3, twijfel nu opeens haha) met een lage elastische band. Leek me fijner dan zo'n hoge buikband, die had ik ook wel geprobeerd maar zat minder fijn vond ik.



Nog 6 dagen en dan zit ik op de 12 weken en met 12 weken + 2 dagen heb ik de echo voor de combinatietest, en meteen een hele uitgebreide '13 weken echo', dat is eigenlijk de 20 weken echo maar dan veel eerder, het is een wetenschappelijk onderzoek/test die loopt en waaraan ik kon meedoen in combinatie met de nekplooimeting. Ben erg benieuwd !



Maar vanaf vandaag dus voor het eerst in positiejeans, haha! Heb al een aantal leuke T-shirts gescoord (o.a. Mamalicious) en die droeg ik al wel. Langzaamaan begint het 'echt' te worden allemaal.... !
Geniet van het leven :)
Noopes, ik heb het hier ook koud. Heb een dun vest aan nu. Vind het maar waterkoud met dit weer!



Madelief: heerlijk, het enthousiasme spat van het scherm! Ik kreeg na de 12 weken echt een bol buikje, klein, maar goed zichtbaar. Vooral na de 20 weken gaat het ineens hard, dan gaat het van een subtiel buikje naar een toeter (ik heb nog twee foto's van 20 en van 31 weken, als je wilt kan ik ze je toesturen in een PB).



En heerlijk he, die positiekleding. Zit echt zoveel beter! Ik moet nog wat nieuws kopen, ik denk dat ik 1 nieuwe broek aanschaf (mijn oude zijn te groot geworden) en de rest jurkjes.



Spannend dat je een bijzondere echo krijgt! Gaan ze dan ook het geslacht bekend maken (mits je het wil weten natuurlijk)?
Alle reacties Link kopieren
Oh hou op over groeiende buiken! Met 6 weken gingen mijn broeken al niet meer dicht! Met de 1e echo (7,5 week) heb ik ze nog een keer goed laten kijken of er echt maar 1 in zit.

Tot vorige week lopen emmeren met open knopen en elastiekjes en toen mn uitgeleende zwangerschapskleding teruggekregen. Die broeken draag ik nu, hoewel ze wel een beetje afzakken nog.

De broeken met hoge band vond ik tot ik echt hoogzwanger was wel fijn. Gaf mn buik toch net wat extra steun.



Vanmiddag heb ik de termijnecho. Toch wel weer spannend zeg!
Succes met de echo Elko!
Alle reacties Link kopieren
Thx!



Vorige keer voor de 12 weken een buikje door opgezette darmen. Met een week of 13/14 begon dat een klein babybuikje te worden. Vanaf 12 weken toen zwangerschapskleding aan, omdat mn buik zo gevoelig was dat ik zelfs maar iets knellende kleding niet kon verdragen.

Tot 20 weken was het bescheiden en daarna ging het flink groeien. Toen ik met 18 weken startte met een nieuwe baan zag ik mensen wel kijken, maar niet durven vragen.
Alle reacties Link kopieren
@fleetfox, ben wel benieuwd naar je foto's, PB is welkom hoor !

Ik ben zelf vooral heel benieuwd of die darmenbuik misschien rond week 12-13 (daar ben ik nu bijna...) nog verdwijnt, dat hoor je wel eens, omdat je hormoonhuishouding rond die periode ook verandert.... ik hoop het eigenlijk! Dan kan ik daarna echt het babybuikje zien komen...... lijkt me erg leuk en bijzonder!



Ik draag mijn darmen trouwens wel heeeeel mooi van voren maar zie er nu dus al wel uit als 5-6 maanden zwanger haha. Echt erg! Kan echt met een trotse zwangere buik rondlopen, alleen beetje jammer dat ik weet dat het gewoon mijn darmen zijn ! Gelukkig werk ik thuis (ik heb een Bed & Breakfast) dus heb ik geen collega's, anders zouden ze zéker vragen hebben gesteld want het is echt vanaf week 5-6 al overduidelijk bij mij... (heb normaal een platte buik, dus verschil is nogal groot). Heb ook al meerdere gasten gehad die zagen dat ik zwanger was en dachten dat ik al veeeel verder was.....



Met die 13 weken echo zit ik op 12 weken en 2 dagen, dus ik DENK dat het geslacht nog niet (goed/met zekerheid) te zien zal zijn, maar ik wil het wel heeeeeel graag weten (ik heb met 14 én 16 weken speciaal daarom een pretecho gepland hahaha....) dus als ze er volgende week met de 13 weken echo al een gokje naar kunnen wagen dan zou ik dat erg gaaf vinden.. maar ik wacht sowieso de andere 2 pretecho's nog af voordat ik het geloof, 14 en 16 weken is ook nog vroeg. Als die allebei dezelfde uitkomst geven qua geslacht dan durf ik het wel te geloven! En met ruim 18 weken heb ik ook de 20 weken echo gepland staan. Daarna kan ik sowieso los gaan met leuke kleertjes shoppen voor de kleine want die moet straks natuurlijk óók stylish door het leven haha !



Ik denk zelf trouwens dat het een jongen wordt! Hebben jullie ook een voorgevoel?



@elko, veel succes vandaag met de echo! Hoeveel weken ben je nu? Oh, nu herinner ik me opeens dat wij precies gelijk liepen toch..... of verwar ik je nu met iemand anders... ik heb de termijnecho al gehad en mijn uitgerekende datum is 14 februari (de dag waarop mijn man en ik elkaar voor het eerst hebben ontmoet, 7 jaar eerder!).
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
Bijna gelijk lopen we! Net zagen we een vrolijk zwaaiende baby op de echo. Uitgerekende datum is een dag verzet naar 13 februari.



Ik heb het idee dat het een jongetje is. Maar dat dacht ik bij onze dochter ook dus zegt helemaal niks. Man denkt dat het een meisje is. We zullen het zien straks (straks=20 weken echo).
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat je een goede echo had @elko! Grappig, ik had voor mezelf 13 februari berekend maar ben met mijn termijnecho op 14 februari gezet !
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
ik zag net op een blog een pagina vol foto´s van een zwangere Blake Lively: blog (overigens: niet mijn blog en verder geen belangen bij, wel te lui om al die plaatjes hier apart in te plakken)



Anyway, die hoge enkellaarsjes sla ik even over maar zo'n poncho vond ik wel grappig. Toen zag ik op de webshop van pieces dit:







dilemma... ga ik dit echt leuk vinden of toch een beetje too much? Het lijkt me wel grappig, bij een skinny jeans met laarsjes.
Alle reacties Link kopieren
Wow, die Blake draagt wel hoge hakken nog zeg, knap hoor. Je krijgt toch ook een ander evenwicht met zo'n buik.

Ik ben 14 weken en ik zit al een paar dagen te twijfelen of ik m'n zwangerschapsbroek aan zal trekken. 'S ochtends is het niet nodig maar na de lunch moeten echt m'n knoop en rits open, ik denk dat ik er niet meer aan ontkom.

Ik heb best veel vesten dus ik hoop dat ik die door kan dragen in de herfst/winter.
Alle reacties Link kopieren
Hakken Al sinds week 20 niet meer mogelijk...



Die poncho's vind ik leuk, maar altijd zo onhandig onder een jas. Dat past niet/ gaat niet/ zit niet. En dan heb ik het toch weer koud. Ik heb wel veel openhangende vesten (langer, korter, wijder, aansluitender), maar die draag ik eigenlijk altijd...



Ik vind de plaatjes die jullie plakken wel tof, alleen ben ik te realistisch om te denken dat iedere zwangere er zo stralend en (relatief) slank uit blijft zien . En met een paar broekmaten meer staat zo'n skinny toch opeens heel anders



Hier nu trouwens 3 broeken die nog passen (van de 6), en 3 jurkjes. De keuze is dus beperkt. Ik probeer maar wat te variëren met shirts (nog 5 die passen ) en vesten (gelukkig een hele hoop)
Alle reacties Link kopieren
Leuke plaatjes weer!

Ik had eigenlijk wel verwacht dat je een zwangerschapsspijkerbroek wel de hele zwangerschap aan kan, maar mijn zit nu bij bijna 27 weken al zo loeistrak. Dat red ik over een paar weken vast niet meer een hele dag op kantoor.

Lastig lastig lastig...
Alle reacties Link kopieren
Hakken kan ik ook niet meer dragen, sleehakken wel. Heb ook ballerina-sleehakken van 4 cm en dat loopt nog prima gelukkig.



Ik ben nog gaan kijken voor een fijne broek maar helaas niet geslaagd. Skinny is geen optie meer (vocht en steunkousen) maar andere broeken zijn lastiger te vinden. En dan knelt de band helaas...

In de sale wel nog 2 zwangerschapsshirtjes met print gescoord! Met vesten is er met dit weer echt wat leuks van te maken.



Zo een poncho ziet er superleuk uit! Met skinny en laarsjes erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Noopes, en zo'n soort harembroek met grafische print van de Hema? Die zijn ook wat wijder, lage elastieken band en maar 15 euro.



Alle reacties Link kopieren
Die ziet er wel comfy uit! De hema ben ik niet in geweest.

Waarmee zou je dit combineren? Een wit of zwart effen shirt?
Alle reacties Link kopieren
Wit of zwart. Maar ook een felle kleur kan, bv knalroze, aquablauw of geel. Zachtroze misschien ook nog wel. Rood/wit/zwart vind ik vaak vrij 'hard' qua combinatie, maar zou misschien ook kunnen.
quote:elko schreef op 27 juli 2015 @ 22:10:

ik zag net op een blog een pagina vol foto´s van een zwangere Blake Lively: blog (overigens: niet mijn blog en verder geen belangen bij, wel te lui om al die plaatjes hier apart in te plakken)



Anyway, die hoge enkellaarsjes sla ik even over maar zo'n poncho vond ik wel grappig. Toen zag ik op de webshop van pieces dit:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

dilemma... ga ik dit echt leuk vinden of toch een beetje too much? Het lijkt me wel grappig, bij een skinny jeans met laarsjes.



*poncho addict steekt zijn hand op* Ik heb er eentje. En ik vind het een ideaal ding! Vooral met dit soort temperaturen is het een perfecte variatie op de jas. Een open poncho kun je knopen, open laten of een tailleriem (nu heel mooi boven de buik) overheen dichtmaken. Met kouder weer kun je er een mooi dik vest onderaan of een spijkerblouse of een dikke trui. Nu ze weer in de winkels te krijgen zijn ga ik deze zwangerschap er ook een paar aanschaffen.



Accessorize heeft nu zo'n mooie in hun webshop... Vind ik dan, heb wat dat betreft echt een zwak voor de boho trend:





Voor een zacht prijsje heeft ook Forever 21 mooie poncho's en vesten.
Overigens heeft de mijne wel overeenkomsten met deze (de mijne is antreciet, lichtgrijs en zandkleurig met een iets ander patroon) , ook de stof is hetzelfde. Behaaglijk, maar niet té warm.



Alle reacties Link kopieren
Ik was in de webshop van asos.com op zoek naar poncho´s, toen ik dit pareltje tegenkwam



lijkt me echt iets voor mijn man!
quote:elko schreef op 29 juli 2015 @ 12:27:

Ik was in de webshop van asos.com op zoek naar poncho´s, toen ik dit pareltje tegenkwam

[afbeelding]

lijkt me echt iets voor mijn man!HAHAHAHA! Dat het bestaat!
Alle reacties Link kopieren
Jaa, daar zie ik de mijne ook wel in, not
Alle reacties Link kopieren
Whahaha!!

Ja gezellie saampies in ut zellufde outfittie
Ik twijfel over een zomerjas. Pas nauwelijks meer in mijn gewone jas dus kan er vanaf nu nog tot eind september /begin oktober plezier van hebben. Maar goed als het nog warm wordt in augustus zal ik hem weinig gebruiken. Iemand advies?

Kan trouwens ook nauwelijks leuke jassen vinden. Tips dus ook welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven