Ik ben in de war

29-07-2015 09:13 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even onder een nieuwe nick. Ik moet dit van me afschrijven want het maakt me gek.



Twee jaar heb ik nu een relatie. Beiden midden twintig. Ik was zijn eerste echte relatie. We kenden elkaar al een hele tijd voordat het officieel werd.



Hij ging twee weken geleden op vakantie. We hadden dagelijks contact nog. Tot hij afgelopen week ineens boos werd. Een onbenullige reden, niet in verhouding met hoe boos hij werd. Hij wwerd zo boos (via app) dat hij me uitschold, echt lelijke dingen. Ik heb op een gegeven moment niet meer gereageerd. Hij zei ook niets meer.



De volgende dag wilde ik hem aanspreken maar ik zag dat hij me had geblokkeerd. Omdat ik het toch wilde uitpraten, of het in ieder geval begrijpen, heb ik hem gesmst en gemaild. Geen teactie. De afgelopen vier dagen heb ik nog geprobeerd contact te zoeken. Maar hij negeert me volkomen.



Ik begrijp het niet, echt niet. Het knaagt aan me. Ik slaap slecht en ik denk er steeds aan.



Wat moet ik nu doen? Is dit iets dat je iemand vergeeft? Moet ik het laten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn om te lezen dat dit inderdaad geen normaal gedrag is.



Waar het op neerkomt is denk ik dat ik mijn grenzen niet genoeg heb aangegeven. Ik bleef achter hem aanlopen, wat hij ook deed.
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben het helemaal eens met iedereen dat je dit niet moet accepteren en dat je zo iemand beter kwijt dan rijk bent, maar ik snap best dat dat erg moeilijk is. En dat je hierover ligt te malen. Het voelt zo oneerlijk om zo behandeld te worden. Genegeerd worden is vreselijk. Mijn ex-vriend was ook zo: mij dagen negeren als hij boos was. Een vreselijk destructieve manier van ruzie maken. En ik probeerde dan telkens toenadering te zoeken. Wat ben ik blij dat hij nu mijn ex is. Geloof me: je kunt er beter een punt achter zetten. Natuurlijk ben je dan een tijd verdrietig, maar uiteindelijk zal het een opluchting zijn.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
quote:May587 schreef op 29 juli 2015 @ 10:32:

Ik vind het fijn om te lezen dat dit inderdaad geen normaal gedrag is.



Waar het op neerkomt is denk ik dat ik mijn grenzen niet genoeg heb aangegeven. Ik bleef achter hem aanlopen, wat hij ook deed.Je hebt wel heel wat meer gedaan dan dat, maar het is veel makkelijker om alles op de ander te schuiven hè. Dan hoef je niet naar jezelf te kijken.
quote:FLeur44 schreef op 29 juli 2015 @ 10:27:

waarom ging hij zonder jou op vakantie????

Mag dat niet als je een relatie hebt? Hij is op vakantie met zijn familie schreef zij.





TO, als hij dat vaker doet, als negeren zijn manier is van 'straffen', zou ik er snel klaar mee zijn. Dat pik je toch niet? Waar is de gelijkwaardigheid in jullie relatie? Niet zo achter hem aan blijven lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:May587 schreef op 29 juli 2015 @ 10:32:

Ik vind het fijn om te lezen dat dit inderdaad geen normaal gedrag is.



Waar het op neerkomt is denk ik dat ik mijn grenzen niet genoeg heb aangegeven. Ik bleef achter hem aanlopen, wat hij ook deed.Als je zeker weet dat je hem niet zwaar gekwetst hebt en dat dit dus je probleem is, kun je hem het beste een laatste app sturen met "Het is voorbij, je mag bij thuiskomst direct je spullen komen halen".
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
De discussie die we hadden ging juist over dat hij mij had gekwetst. In plaats van een normaal gesprek reageerde hij steeds met 'hou je bek'. Ik zei dat hij normaal tegen me moest blijven praten, omdat ik ook niet tegen hem scheld. Toen begon zijn tirade en het negeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 29 juli 2015 @ 10:36:

[...]





Als je zeker weet dat je hem niet zwaar gekwetst hebt en dat dit dus je probleem is, kun je hem het beste een laatste app sturen met "Het is voorbij, je mag bij thuiskomst direct je spullen komen halen".Oh, ik kan hem niet appen want ik ben geblokkeerd
Alle reacties Link kopieren
Tja, jij vindt het misschien een onbenullige rede, maar hij dus blijkbaar duidelijk niet. Oftewel, jij luisterde niet naar hem, blijft maar doorzeuren over iets waar hij nu al lang en breed klaar mee is, en dan wanneer hij op vakantie is begin jij er blijkbaar nog steeds over. Dus, je hebt het door jouw gedrag zo erg gemaakt dat hij eindelijk eens is ontploft.



Ik hoop voor hem dat hij op die vakantie een leuke vrouw tegen komt die hem wel normaal kan behandelen en wel naar hem luistert. Zodat hij daar gelukkig mee kan worden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij een push over zeg. Hij schoffeert je en jij rent als een hondje achter hem aan? Zo te lezen doen jullie dit sadomasochistische spel wel vaker. Waar ligt bij jou de grens?
Alle reacties Link kopieren
quote:May587 schreef op 29 juli 2015 @ 10:41:

[...]





Oh, ik kan hem niet appen want ik ben geblokkeerdDan stuur je een sms
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft ergens over gelogen. Ik probeerde daar met hem over te praten. De enige reactie die ik daar op kreeg was 'houd je bek'.



Als ik dan probeer om er een gesprek over te voeren, vind ik dat niet vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 29 juli 2015 @ 10:42:

Tja, jij vindt het misschien een onbenullige rede, maar hij dus blijkbaar duidelijk niet. Oftewel, jij luisterde niet naar hem, blijft maar doorzeuren over iets waar hij nu al lang en breed klaar mee is, en dan wanneer hij op vakantie is begin jij er blijkbaar nog steeds over. Dus, je hebt het door jouw gedrag zo erg gemaakt dat hij eindelijk eens is ontploft.



Ik hoop voor hem dat hij op die vakantie een leuke vrouw tegen komt die hem wel normaal kan behandelen en wel naar hem luistert. Zodat hij daar gelukkig mee kan worden.Nog meer naar hem luisteren? Dan zou hij een slaaf moeten nemen. Want luisteren heb ik - achteraf gezien - veel te vaak gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 29 juli 2015 @ 10:43:

Wat ben jij een push over zeg. Hij schoffeert je en jij rent als een hondje achter hem aan? Zo te lezen doen jullie dit sadomasochistische spel wel vaker. Waar ligt bij jou de grens?Je hebt gelijk. Ik denk dat ik mijn grens al lang voorbij ben gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:May587 schreef op 29 juli 2015 @ 10:39:

De discussie die we hadden ging juist over dat hij mij had gekwetst. In plaats van een normaal gesprek reageerde hij steeds met 'hou je bek'. Ik zei dat hij normaal tegen me moest blijven praten, omdat ik ook niet tegen hem scheld. Toen begon zijn tirade en het negeren.



Hou je bek en schelden?

En ook nog eens jouw blocken op whatsapp? Je hebt het misschien nog niet helemaal in de gaten, maar deze relatie is gewoon over.

Ontzettend klote en rot, maar je kunt beter verder gaan met je eigen leven. Dit moet je gewoon niet willen.

Spreek af met vriendinnen en zoek afleiding in alle leuke dingen die je graag doet.
Only dead fish go with the flow
Als er één ding is dat je geleerd kunt hebben van dit hele gebeuren, TO, is dat je problemen nooit via de whatsapp moet proberen te 'bespreken'.
Alle reacties Link kopieren
Over de telefoon iets uit proberen te praten over iets wat hij gedaan heeft (dat jou gekwetst heeft) is ook niet handig. Hij kan namelijjk niets doen op afstand en sommige dingen moet je echt face-to-face uitpraten. Dit is er een van.



Maar absoluut geen reden om 'hou je bek' en K&%h03r tegen jou te zeggen.

Stoppen met die eikel en verder gaan met je leven.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 29 juli 2015 @ 10:51:

Over de telefoon iets uit proberen te praten over iets wat hij gedaan heeft (dat jou gekwetst heeft) is ook niet handig. Hij kan namelijjk niets doen op afstand en sommige dingen moet je echt face-to-face uitpraten. Dit is er een van.



Maar absoluut geen reden om 'hou je bek' en K&%h03r tegen jou te zeggen.

Stoppen met die eikel en verder gaan met je leven.Hij wilde nooit over problemen praten, niet via de telefoon maar ook niet irl. Dan zit je dus in een impasse.
Alle reacties Link kopieren
quote:May587 schreef op 29 juli 2015 @ 10:52:

[...]





Hij wilde nooit over problemen praten, niet via de telefoon maar ook niet irl. Dan zit je dus in een impasse.



Waren er vaak problemen te bespreken dan?

Het kan zijn dat hij zich vaak aangevallen voelde door jou.



Het is heel lullig - vooral na 2 jaar - maar meestal zijn 'regelmatig problemen moeten bespreken' wel een teken aan de wand dat je eigenlijk voor geen meter bij elkaar past...
Only dead fish go with the flow
TO, enorm kut zo'n situatie. De aard van de ruzie doet er even niet toe naar mijn mening. Al zou je het helemaal uitleggen hier, dan nog maakt het niet uit wie 'gelijk' heeft en wat wij ervan vinden.



Persoonlijk vind ik zo schelden of dagenlang blokkeren alleen maar gerechtvaardigd in uitzonderlijke situaties: jij hebt zijn lieve kat expres doodgereden omdat het een lelijk beest was, je bent vreemdgegaan, je hebt zijn auto expres tegen een muur kapot gereden omdat de kleur jou niet beviel, of de trui die zijn oma had gebreid in de fik gestoken etc.



In alle andere gevallen verwacht ik dat degene waarmee ik een relatie heb in ieder geval in staat is om te zeggen, 'joh, ik ben boos, ik wil er even niet over praten nu, maar we hebben het erover wanneer ik weer terug ben.'

Dat is volwassen. Maar zoals je toegeeft heb je dit gedrag al eerder in minder extreme mate toegestaan, waardoor jullie relatie en ruzie niet meer gelijkwaardig is. Hij verlegt jouw grens dus iedere keer en jij gaat erin mee.



Ik denk dat je voor jezelf moet bedenken of dit is wat je wilt. Ik gok namelijk dat de verhouding alleen maar schever gaat groeien als je niet oppast.
quote:Dreamglasses schreef op 29 juli 2015 @ 10:55:

[...]



Het is heel lullig - vooral na 2 jaar - maar meestal zijn 'regelmatig problemen moeten bespreken' wel een teken aan de wand dat je eigenlijk voor geen meter bij elkaar past...Eens.
quote:May587 schreef op 29 juli 2015 @ 10:13:

[...]





Negeren is wel een beetje zijn manier van reageren. Als iets hem niet zint kan hij me al snel een dag of twee negeren tot hij vindt dat ik genoeg gestraft ben.



Ik ben nogal zachtaardig, dus ik zocht altijd weer contact om het goed te maken.Door zijn gedrag te accepteren heb je hem zelf geleerd dat hij zo met je om kan gaan. Nu moet je niet ineens vals gaan spelen maar eerst jouw nieuwe spelregels duidelijk maken. Niet via app of sms maar irl als hij weer thuis is. Tot die tijd zou ik het laten gaan want je irriteert hem nu alleen maar met je gezeur om aandacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:May587 schreef op 29 juli 2015 @ 09:37:

Hij is op vakantie met zijn familie, niet op een plek waar je hitsige dingen gaat doen.

Dat zegt niks. Hij kan een lekker wijf ontmoet hebben ergens en ermee naar het bos gaan, of naar haar thuis gaan en dan kunnen de kleren zo uit gaan .... Daar is zijn familie helemaal niet bij.

In elk geval, probeer die lul te vergeten, maakt niet uit waar de ruzie over ging. Als je 'vriendje' je kankerhoer noemt en je blokkeert, dan geen contact meer opnemen en hem verder negeren. Voor hem 10 anderen.
quote:May587 schreef op 29 juli 2015 @ 10:52:

[...]



Hij wilde nooit over problemen praten, niet via de telefoon maar ook niet irl. Dan zit je dus in een impasse.Als jij wel over problemen wilt praten kun je beter iemand zoeken die zoiets ook leuk en nuttig vindt. Beetje raar namelijk om het te blijven vragen van iemand die al 100x duidelijk gemaakt heeft dat hij dat niet wil.
Alle reacties Link kopieren
TO, waarom laat je je zo behandelen?? Dit is blijkbaar niet de eerste keer dat hij je uitscheldt, echt, waarom heb je je dat eerder laten welgevallen? Wat is er zo fantastisch aan hem of de relatie dat je zo ver gaat?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je hem nog proberen te bereiken?

Ik zou denken; de relatie is over, en híj blokkeert jou overal, dus hoef je het ook niet meer op een normale manier uit te maken.

Gewoon zijn eigen strategie toepassen; negeren. Dan is het vanzelf duidelijk dat het over is. laat je niet zo behandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven