Internetdaten - deel 3

11-02-2015 15:50 2972 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij!



Deel 3, het saga vervolgt zich.

Hekkensluiter van het trilogie.

Of moeten we dit een Deel 3 part 1 & Deel 3 part 2 maken?

Schijnt hip te zijn tegenwoordig.



Hier kunnen we verder onze geweldige ervaringen delen op het digitale slagveld van daten.

Succesverhalen afgewisseld met treinwrakverhalen. En elkaar vragen stellen waarom hij, of zij,

nu ineens niet meer terug mailt, appt, facebookchat, sms't, belt, morse codeert, rook signaleert & postduif post.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Bedankt allemaal! Het gaat best goed; vooral omdat ik er zelf een eind aan gemaakt heb denk ik



@Renske; ik ben het wel met Imo eens wbt de boodschap en de fles wijn. Gewoon lekker simpel houden. Ik ben zelf niet zo van de brieven; omdat hoe duidelijk je ook denkt te zijn; de ander heeft altijd 100 manieren om het te interpreteren. Fijne vakantie!



@Winkje; Ik vind het toch nog wel steeds een hoop gedoe met Duitser, als ik eerlijk ben. Het klinkt een beetje alsof hij domweg niet gelukkig kan zijn. Ik zou er zelf niet veel zin in hebben op deze manier. Kijk uit dat je geen halve hulpverlener wordt zo vroeg in je relatie. De verhouding lijkt me zoek.



@Treez; Met je eens wbt eerste date Tinderman. Ik vind het ook nooit leuk de eerste te zijn. Precies om die redenen; en daarbij omdat ze dan vaak wat nerveus zijn. Ik krijg jeuk van zenuwachtige mannen.



@Cool; Het was trouwens niet zozeer die pleister, maar iets wat jij zei in een vorige post over buitenlandman, ik kon hem zo snel even niet meer terugvinden. Dus met dank aan jou voor het duwtje



@Imo; Jij gaat lekker daar op vakantie! En @SK denk ik ook, want daar is het al lang stil
Fijn dat het best goed gaat, Amy. Die pleister was natuurlijk ook een beetje een open deur 😉
quote:imogen75 schreef op 29 juli 2015 @ 08:49:

Of mss ben je wel degene die m voor iedereen's neus wegkaapt!Hahaha wie weet, hij heeft me zopas al laten weten dat hij niet van plan is lang op Tinder te blijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister met hem gesproken en het is over. Het zat me al te lang niet goed. Te veel twijfels en door het gesprek werden die twijfels weer bevestigd. Ik ben erg om hem gaan geven, maar we passen gewoon niet bij elkaar. Ik wil een man die meer energie heeft, meer lol in het leven beleeft en steviger in zijn schoenen staat. Het is misschien egoistisch, maar ik ben niet bereid om er nu al zoveel energie in te stoppen, zonder er, voor mijn gevoel, voldoende voor terug te krijgen. Ik denk dat als ik het langer aanhoud ik er uiteindelijk veel meer pijn van krijg dan als ik nu even hard ben, en ik denk dat dat ook voor hem geldt. Hij was erg verdrietig, en ik voel me een beetje schuldig en ook verdrietig. Ergens ben ik bang dat ik van te weinig iets wilde maken, en hem daar ook tekort mee heb gedaan Hij was er al bang voor zei hij. Hij was in tranen maar begripvol. En dat maakt het juist zo lastig! Hij is altijd enorm begripvol en heeft veel zelfkennis. Dit maakte dat ik lang dacht dat we er samen wel uit zouden komen.



Ik neem even een pauze en ga de boel even op een rijtje zetten voor mezelf. Ik zal wel wat meelezen, maar niet heel actief op dit moment. Na verloop van tijd zal ik me wel weer bij jullie aansluiten.
Hoe jammer wink maar uiteindelijk de beste beslissing. Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel voor Amy en Wink! Sterke vrouwen zijn jullie die voor zichzelf durven te kiezen. Respect daarvoor.

Ik dacht na het beeindigen van het daten met buurtgenoot: het is niet eens dat ik het single leven erg vind. Maar meer de onzekerheid: komt er nog/weer iemand voor mij of is het nu echt op. En ik weet heus wel dat er altijd weer iemand komt, maar zo voelt het dan gewoon niet.

Het verhaal buurtgenoot krijgt trouwens nog een staartje, maar dat vertel ik liever als ik weet hoe lang dat staartje precies is. ;)
manamana...tutuutududu
@Wink; ik vind je helemaal niet egoistisch. Zoals Dana zegt; je hebt voor jezelf gekozen. Natuurlijk wil je iemand die lol in het leven heeft! Het gedrag wat hij vertoont is tekenend voor de toekomst; en ik denk dat je jezelf een hoop frustratie bespaart op deze manier. Neemt niet weg dat het nu even kut is



@Dana; Dat gevoel ken ik heul goed! Ik las vanochtend ergens dat er een vrouwenoverschot is in de steden. Stel nou dat ik overblijf? Herkenbaar dus



Ik heb verder ook niets meer lopen dus zal weer een beetje in de meeleesstand gaan en af en toe posten.
Ik heb vandaag toch geen tijd om aan mijn verslag te werken.



@ Treeze, Ik ken Tinder niet, maar er zijn zelfs op de meest brakke datingsites serieuze mensen. Vraag is wat ze daar hopen te vinden, maar sommige mensen hebben niet door dat er betere sites zijn.



@ Amy, ik wordt altijd nogal van mensen die niet snappen dat andere mensen gevoelens en behoeftes hebben en die niet zomaar uit kunnen zetten. Ik denk dat buitenlandman doodvermoeiend is in een relatie...



Goede beslissing.



@ wink, ik vind dat je het echt geprobeerd hebt met de Duitser en hem een echte kans hebt gegeven. Je stopt er echt niet te snel mee.
Er is niet zozeer een vrouwenoverschot als een overschot aan succesvolle, hogeropgeleide vrouwen. Niet alleen zijn er meer vrouwen hoogopgeleid, maar hebben mannen cultureel gemiddeld minder problemen hebben met een vrouw iets beneden hun opleidingsniveau. Ook als ze hoogopgeleid zijn.



Er is ook een overschot aan mannen die laag op de sociale ladder zijn, want hun vrouwelijke tegenpool vind vaker wel een man die net iets hoger is. Maar aangezien de meeste hoogopgeleide mannen niet op zoek zijn naar dergelijke vrouwen, zie ik niet in waarom een vrouw genoegen moet nemen met mannen die in Rusland al afgewezen worden...
anoniem_636f679abb395 wijzigde dit bericht op 29-07-2015 17:11
Reden: Misschien onhandig geformuleerd...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sybreed, mijn ervaring is dat juist de mannen meer problemen hebben met iemand die meer is opgeleid (of in een als moeilijker bekend staand veld dan zichzef) dan dat vrouwen zo per se hoogopgeleid willen. Maar dat zal ongetwijfeld gekleurd zijn door mijn eigen ervaringen en diploma's . Zelf heb ik geen uitgesproken voorkeur, ken intelligente mannen zonder enkel papiertje en domme kerels met een hoop titels (of nou ja, 'dom' op een manier die ik niet aantrekkelijk vind)



Nou ja, het blijft soms een loterij en een ander is nooit verplicht je leuk te vinden natuurlijk.



Winkje, wat jammer, maar ik vind kiezen voor jezelf niet egoïstisch hoor. Heb de indruk dat in veel relaties soms van vrouwen wordt verondersteld dat zij maar alle emotionele arbeid gaan verzetten, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Als jij een ander soort partner wil is dat je goed recht.



Hier nog geen dates, maar heb er ook nog steeds even geen behoefte aan.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
@wink dana en amy. Het lijkt nu ff dat jullie weer back to square 1 zijn. Maar dat is niet zo. Jullie hebben allemaal wat geleerd. Jullie zijn wijzer geworden wat je wilt en niet wilt. Dat is pure winst!!



Ik ben ondertussen weer thuis. Heel wat kilometertjes gereden. Ik ga idd wel lekker. Italo was leuk en krijgt (ooit) wel vervolg. Een oude date uit belgie en 1 uit de UK namen van de week contact op. UK of ik mee ga zeilen in Griekenland. Belg komt binnenkort zn nwe race auto showen....Heb hier in omgeving 020 nog 3 rondlopen met interesse... Tis allemaal geen huisje boompje materiaal (schat ik in) maar ik vermaak me prima! Als die kerels zich niet willen binden omdat ze vrijheid blijheid willen, dan kan ik dat ook!! En de ware zal zich wel aandienen.. Ooit.
Alle reacties Link kopieren
@Coolpack, jammer van de missende zoenklik met blouseman..

Ik had met mijn ex ook geen zoenklik. Maar verder vond ik hem zóó leuk dat ik dat voor lief heb genomen. Maar goed, ik vind ook wel dat iemand echt heel leuk moet zijn om zoiets te kunnen accepteren. Ex was een BAM-man en bf ook.. Tja, dan is het afwegen. Maar niemand is perfect..

Wat rot dat je de onmogelijke liefde af en toe nog wel mist.. En sterkte met je klachten.



Over snel of kort nieuwe relatie vinden.

Denk in de eerste plaats dat het geluk is. Maar de een is nu eenmaal kritischer dan de ander. En klopt ook wel denk ik wat betreft nog in een relatiemodus zitten, al kan dat ook juist andersom gelden, als je uit een wat verstikkende relatie komt of het gevoel had veel te moeten opofferen. Of omdat je gewoon lekker een beetje wilt rondkijken/spanning zoekt.

Ik heb heel weinig behoefte aan die vrijheid van vrijgezel zijn, zie daar weinig voordeel in, spanning kan ik me wel voorstellen en qua huis/inrichting rekening houden ;). Enige waar ikzelf last van had, maar verder.. Ik had in mijn vorige relatie heel veel vrijheid (en in de huidige ook trouwens). Ik heb weinig moeite om me aan te passen, rekening te houden, dingen voor een ander te doen (mits het niet altijd eenrichtingsverkeer is).



@Sedna, apart dat je ex t leuk vond dat je met anderen afspreekt.. en hij wil dat t weer goed komt..?



@5x5, jij bent ook wel lekker bezig zeg, steeds best potentiele kandidaten begrijp ik! En toch proberen nu met de gevoelige man, ondanks de problemen en typisch leven.. denk goed na he!



@Pat, leuk dat t nog steeds goed voelt met stranddate! En goed teken dat je geen interesse hebt in anderen, maar (en mss heb ik t verkeerd hoor), je komt ook weer niet super enthousiast over?



@Never, hoeveel contact hebben jullie? Kan zijn dat hij gewoon hardstikke verliefd is en graag meer contact wil. Ik herken dat wel een beetje, als de ander er dan minder behoefte aan heeft en dus imo 'niet zo met mij bezig is'. Maar goed, er steeds over gaan zeuren, komt wel erg onzeker en claimend over.. Ik vind t niet perse controlerend, eerder needy. Op zich zou ik dit prettiger vinden dan iemand waar je aan moet trekken, maar in de praktijk zou ik er ws op afknappen ;)



@Leentje, jammer zeg :(



@Imo, heb je de italiaan ontmoet ja? En nu?!



@Re_ske, ik zou ook zeggen.. sturen die brief! Maar herkenbaar van dat eerst nog 10x herzien ;)

Wat betreft foute man, dat onderstreept alweer zijn foutheid!

Dat idee had ik al wel, dat je je ws een stuk beter kan redden in je eigen omgeving. Maar toch..

Fijne vakantie iig!



@Wendy, hmm.. ik schat dat je zo ergens tussen 30 en 40 bent, en wil geen man met kids of kinderwens..? Dan valt er sowieso al erg veel af, lijkt me, dat is wel lastig. Maar op zich wel fijn dat je tevreden (gelukkig?) bent met je leven zo.



@Amy, sterk maar ook goed denk ik, dat je afgekapt hebt met buitenland man. Fwb is al enorm lastig, maar als iemand dan ook nog maar (heel af en toe) alleen voor de benefits komt, terwijl jij liefst (veeel) meer wilt.. dat is echt niet te doen, als je t mij vraagt. Dikke knuffel en veel sterkte, maar denk echt dat het de juiste beslissing is..



@Winkje, jeetje wat lastig zeg.. Het klinkt idd dat hij wat issues heeft en bovendien regelmatig zwaar op de hand, daar word je zelf ook niet vrolijk van. Idd is hij verantwoordelijk voor zijn eigen geluk en goed dat je je afvraagt of jíj hier genoeg uit kan halen. Snap je twijfels!



@Trees, hm een heel arsenaal aan vriendinnen, als in seksueel? Nou ja, hij is er iig open in?! Next dus!

De andere date klinkt leuk, maar eerste date kan idd minder serieus zijn. Al heb ik ook een keer met iemand gedate waar ik die eerste voor was op tinder, en die wilde wel verder.. maar ik niet ;).



Dan ego..

Poeh, nou eigenlijk heb ik bf sinds vorige week donderdag iedere dag gezien, bijna 2 weken lang dus.. (soms alleen 's ochtends bij t opstaan en dan pas de volgende avond weer), maar vanaf afgelopen vrijdag iig iedere avond+nacht! Plus, nog mee geweest naar familie én vrienden van m. Was leuk!

Ik vond het fijn, en hij was erg lief, we zijn soms net een echt stelletje.. Hij heeft t over relatie, noemt me vriendin en soms zegt ie zelfs dingen als 'daarom hou ik van jou'. Dat laatste overigens wel altijd gekscherend, maar feit is dat ie dat soort dingen eerder echt nooit zei.



En hij loopt gelijk weer (te) hard van stapel.. Want heeft het dan meteen over samen een huis kopen(!) Ik ga er wel wat in mee, want vind het op zich wel leuk dat ie zo enthousiast doet en wie weet.. maar tegelijk zie ik natuurlijk nog een heleboel beren. Ik zie het maar als 'dromen', want hij weet ook wel dat het voorlopig sowieso niet eens zou kunnen. En voordat je een huis koopt, ga je imo toch eerst heel veel oefenen met veel bij elkaar zijn. Niet 2 weken, maar een jaar ofzo ;)

Maar vraag me wel af of hij die beren gewoon voor t gemak even blockt of hoe dat dan werkt bij hem.. Overenthousiast, ADHD ws. Maar t is niet dat hij t niet meent.



Anyway, heb m vanmorgen op de trein gezet voor zn werkreis. Ik ben nog een weekje thuis en dan ga ik m na. Super veel zin in, dat zeker.
Alle reacties Link kopieren
@Imo, wauw lekker internationaal bezig, haha :D!!
Alle reacties Link kopieren
Renske: Tip van Imo een goede om aan te geven dat je er zelf achter moest komen en het jammer vind dat het contact verwaterd is. Voorstellen om een drankje te drinken. Misschien neemt hij dat goed op. Nee heb je, ja kun je krijgen.



SK: Hoe is je vakantie? Gezellig en leuk gehad?



Wink. Echt heel jammer dat het niet lukte met hem. Hij had veel in zich waardoor je je verliefd bent geworden en veel om het gaan geven. Duidelijke oorzaak dat hij niet geniet en lol heeft in het leven. Een man die stevig op de grond staat en hetzelfde jou kan bieden in wat je geeft. Bittere pil maar je weet nu duidelijk voor jezelf dat een man dit in zich moet hebben voor jou. Kans dan groot dan een man die dat wel heeft bij je past.



Het is niet egoistisch om veel energie te geven en weinig voor terug te krijgen. Als hij het gelijk had opgepakt en er aan was gaan werken misschien een ander verhaal geweest. Het zou ook niet fout zijn om te beslissen even contact te houden. Kijken of dit hem wakker heeft geschut en er wel aan gaat werken. Je moet zelf overwegen of je hiertoe bereid bent om te doen.



Ik heb een lekkere vakantie gehad. Was wennen om weer te beginnen na drie weken niet thuis te zijn geweest. Ook heel stil na drie weken de meiden om me heen gehad te hebben.



Lady: Natuurlijk is het niet op. De onzekerheid is heel logisch. Het leek allemaal goed te gaan. Maar dat dit niet lukte is een enorme domper die je moet verwerken. Uit het staartje is op te maken dat jullie contact (praten) nog niet helemaal verbroken is.



Maka: Wat relatie betreft "Ik heb heel weinig behoefte aan die vrijheid van vrijgezel zijn, zie daar weinig voordeel in, spanning kan ik me wel voorstellen etc" is herkenbaar. Heb de spanning ook opgezocht en geniet er van. Veel leuke dates gehad. Het is allemaal wel van korte duur.

Ik ben over date zeker enthousiast. Klinkt misschien minder, maar na de twee rebounds en lexa dame die heel leuk was maar gelijk na eerste date een klik al wilde voelen, ben ik gereserveerder geworden om (publiekelijk) te roepen dat ze leuk ze is. Ik ben gelukkig niet terughoudender geworden om dat aan de ander te laten merken of onzekerder erin geworden. Ik heb tijdens vakantie steeds naar uit gekeken haar weer te zien. Het is en blijft vallen en opstaan met daten.



Het gaat dus de goede kant op met BF. Leuk! Dat hij nu ineens meer over de toekomst begint en (iets) te enthousiast is zou ik niet teveel zien als slecht. Hij uit nu wel zijn gevoel welke kant hij op wilt. Dat was een tijdje terug nog een issue voor jou dat hij het te weinig. Praat samen dat je wel wilt maar dat het geleidelijk moet gaan en er samen naar toe moet groeien. Veel plezier met jullie reis.



Zondag date me stranddate gepland. Wordt mooi weer. Wie weet weer het strand ;) Heb er zin in.
Mijn date van vanavond heeft gisteren een geslaagde date gehad en dus afgezegd... Is wel erg veel geluk hebben, sinds maandag pas een Tinderaccount, de eerste date had hij met mij vandaag gepland maar omdat hij eerder met haar matchte (zegt hij) heeft hij haar eerst gezien en er is dus meteen een 2de date gepland...

Nouja, normaal gezien heb ik zondag nog een date staan maar met Tinder weet je nooit...
Alle reacties Link kopieren
quote:Treezebees schreef op 30 juli 2015 @ 14:05:

Mijn date van vanavond heeft gisteren een geslaagde date gehad en dus afgezegd... Is wel erg veel geluk hebben, sinds maandag pas een Tinderaccount, de eerste date had hij met mij vandaag gepland maar omdat hij eerder met haar matchte (zegt hij) heeft hij haar eerst gezien en er is dus meteen een 2de date gepland...

Nouja, normaal gezien heb ik zondag nog een date staan maar met Tinder weet je nooit...Wat jammer. Maar ik heb dat zelf ook wel eens gedaan toen ik nog maar net internet datete (of hoe je dat ook schrijft ). Dat ik een andere date afzegde wegens 1 leuke date met een ander. Later wel spijt van gehad, nu doe ik het rustiger aan met afzeggen (als ik date). Jammer voor jou!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Renske (fijne vakantie!) en Ladydana: Ik geloof dat ik per ongeluk ook mee doe met de buurtgenoot-daten...
Vertel..
Alle reacties Link kopieren
@qian. Haha, ook één in het wild opgeduikeld? ;) vertel
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
@maka



we hebben dagelijks app contact van 1 ste naar 2de date zaten 2 weken tussen toen we elkaar weer zagen. Nu van 2 naar 3 is het 1 week. Hij heeft er intussen niets meer over gezegd dus denk dat er niets aan de hand is. Ik ga gewoon genieten nu, en ik zal zien hoe het verder evolueert
Alle reacties Link kopieren
@lady: weet jij al meer over het staartje? ;)

Buurtgenoot hier heb ik een paar jaar geleden wel eens gesproken (via gemeenschappelijke kennis). Daarna niet gezien (alleen 1x toen ik met ex liep, die toen al ex was)

Nu wat gedronken en volgende week weer. Ben benieuwd hoe t zal zijn (ook hoe ik hem dan vindt). Hij is zelfverzekerd in zijn vak en creativiteit, maar qua vrouwen volgens mij niet zo n versierder.
Alle reacties Link kopieren
@winkje: het duurde even voordat ik de verschillende verhalen weer bij kon lezen én ook kan volgen. Veel sterkte! Ik sluit me aan bij wat wordt gezegd, dat het echt niet egoïstisch is ! Dapper, je gevoel hierin te volgen.
Alle reacties Link kopieren
@qian het staartje ligt even stil, omdat ik op vakantie ben, maar ben maandag terug en dan verwacht ik wel dat er een definitieve knoop wordt doorgehakt zeg maar.

Ik vond het daten met iemand uit de buurt toch wel fijn. Het is makkelijker om af te spreken ook als er minder tijd is en ik nam het zelf ook iets serieuzer omdat ik in de omgeving niet als fladderaar bekend wil staan. Dat gaf bij ons tijd om het gevoel te laten groeien.

Nadeel is dat je elkaar tegen het lijf kunt blijven lopen als het op niets uitloopt. Maar go with the flow en ontdek het op je gemak. Geen versierder is op zich een pré.
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Rustig hier, iedereen aan het genieten van de zon en eventuele dates?

Bij mij is t nog steeds rustig op dating gebied, onverwachts toch wel leuk contact met iemand gekregen met wie ik vorig jaar ook al contact had maar verwaterd is, wel leuk maar ik weet niet of ie wel serieus is of dat ie op zoek is naar een fwb. We zullen zien.

Cool: ik las ergens dat jij wel es bij een bijeenkomst bent geweest van NMLK, ik heb me daar ook aangemeld, was dat leuk?

Iedereen fijne zondag!!
Alle reacties Link kopieren
@leentje: Voor wat het waard is: Een vriend vertelde laatst dat hij NMLK leuk vond. Toen ik vroeg of het niet een verkapte vorm van daten was, zei hij, Nee joh, een (niet-vrijgezelle) vriendin er ook heen was geweest... maar er ontstaan evengoed soms wel stelletjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven