Geld & Recht alle pijlers

steeds meerprijs bij aanschaf meubels

26-07-2015 14:26 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben bezig met het inrichten van mijn huis. Daarbij hebben we contact met een verkoopstyliste/ eigenares meubelzaak. Nu heb ik drie weken geleden een prijs met haar afgesproken voor een aantal artikelen. De deal zou rond zijn. Volgende dag telefoontje dat de pootjes van de bank die wij wilden toch 300 euro duurder zouden worden, balen maar ala. Daarna nog een telefoontje. De bank die ze ons het laten zien was een duurder type dan ze dacht, heel erg lullig maar die wij wilden was 1000 euro duurder. Dat geld heb ik momenteel niet en bovendien is het ook niet prettig dat het geheel 1300 duurder zou worden dan we hadden afgesproken. Haar dat voorgelegd, ze wilde dan wel iets met de prijs doen, zodat totaal dan geen 1300 maar 600 euro duurder zou worden. Ik heb toeb aangegeven dat we dan nog even door zouden sparen, omdat ik toen die 600 niet had. Nu heb ik net een nieuwe klus en heb ik haar laten weten dat we dan toch kunnen bestellen, krijg ik nu de prijsopgaaf die in totaal 1800 euro meer is dan de oorspronkelijke afspraak, zonder toelichting (kan zien dat twee stoelen die we besteld waren duurder zijn dan op de oorspronkelijke offerte. Raar toch? Ik denk dat het leer dat wij gekozen hebben van een duur soort is, maar dat was al bekend voor haar laatste bod. Is het niet raar om dan nu een meerprijs op te voeren? wAT zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
De kerstvrouw zag er vroeger ook een stuk beter uit.....
Ik zou haar die meubels zelf laten kopen, geen cent meer betalen dan de initiële prijs die is genoemd. Ik ben niet zo'n domme doos die je later meer kan laten betalen, je hebt een deal gesloten en daar hou je je aan. Als je als verkoper een vergissing begaat is dat jammer maar niet mijn probleem hoor.
Alle reacties Link kopieren
In normale zaak zijn de prijzen vast. Ik heb mijn bank bijv met een aanbieding, 8 weken later geleverd tegen de aanbieding prijs die we in de winkel hebben afgesproken, tevens een kleine aanbetaling gedaan. Ik zou geen zaken meer met deze mevrouw doen en e.a. melden bij de consumentenbond. Ik zou haar dat ook melden dat je klaagt en e.a. voor de afgesproken prijs wilt hebben of niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een paar maanden geleden heb ik een heerlijke bank gekocht bij een gewone meubelzaak, waar je moest zoeken naar een verkoper.

De levertijd zou een paar maanden zijn. Toen de bevestiging kwam was het al 6 weken en uiteindelijk werd de bank na 12 dagen geleverd!

Zat ik nog wel een tijd met een volle huiskamer, voordat de Kringloop mijn andere bank kon komen halen....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bedanken voor de 'eer' en aangeven dat je je bedondert voelt. Die meubels zijn vast niet zo zeldzaam dat je ze nergens anders kunt kopen of wel?
Alle reacties Link kopieren
Eens met alle voorgaande reacties. Inderdaad, 300 euro voor andere pootjes?!

Het klinkt alsof zij denkt dat ze een vette vis heeft binnengehaald, waar ze nog wat extra's van probeert af te troggelen. Niet mee akkoord gaan en duidelijk aangeven dat dit is, omdat zij zich niet aan afspraken houdt.



Je weet nu wat je wilt qua meubelen in huis, dus doe er je voordeel mee en ga ergens anders winkelen, waar wel sprake is van vaste prijzen!
Ik denk dat het duidelijk is bijna iedereen zou afhaken, ik ook.



En wat ga jij doen TO?
Kan gewoon een (in dit geval niet goed uitgevoerde) verkooptechniek zijn: ze begint expres met een te lage prijs, om die vervolgens te verhogen: aanvankelijk een lagere prijs 'beloven', omdat de koper bij een hogere prijs misschien niet akkoord zou gaan. Vervolgens komt de verkoopster op de lagere prijs terug en zegt dat ze hier helaas toch echt niet aan kan voldoen, dat ze er -sorry sorry - ook niets aan kan doen en dus de prijs moet verhogen. Low balling heet dat.

Het idee hierachter is dat de koper de beslissing om te kopen al heeft genomen en zich aan die beslissing gebonden voelt + koper wil tegenover anderen consistent overkomen.

De verkoopster in kwestie pakt het alleen niet erg subtiel aan, zodat jij je gewoon genaaid voelt, in plaats van dat je het toch gewoon wil kopen.

Het kán natuurlijk ook toeval zijn, maar het lijkt mij sterk dat de verkoopster niet weet dat bepaalde pootjes of soorten bekleding tot een hogere prijs leiden.
Alle reacties Link kopieren
Deze bestelling moet je cancelen, een hogere prijs dan afgesproken is een prima argument. Het zou een mooie boel worden als bedrijven hoger mochten factureren dan in de verkoopovereenkomst staat.
Alle reacties Link kopieren
ja, ik wilde haar eigenlijk nog zeggen dat ik de spullen wel wil maar voor de oude prijs. Maar twijfel daar ook over omdat die dus al 600 duurder was dab afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Echt, niet aan beginnen. Iemand die zo met je omgaat terwijl ze je nog binnen moet halen als klant, hoe denk je dat die met je omgaat als er problemen zijn?

Gewoon verder kijken naar iets vergelijkbaars, jullie hebben nu in elk geval een aardig beeld van wat jullie willen.
quote:rosie76 schreef op 26 juli 2015 @ 20:22:

ja, ik wilde haar eigenlijk nog zeggen dat ik de spullen wel wil maar voor de oude prijs. Maar twijfel daar ook over omdat die dus al 600 duurder was dab afgesproken.Ik zou de order cancelen. Zijn de meubels zo enorm uniek dat je ze nergens anders kunt krijgen? Lijkt mij niet.
quote:rosie76 schreef op 26 juli 2015 @ 20:22:

ja, ik wilde haar eigenlijk nog zeggen dat ik de spullen wel wil maar voor de oude prijs. Maar twijfel daar ook over omdat die dus al 600 duurder was dab afgesproken.

Wat heb je precies te verliezen? Er zijn tig andere meubelzaken.



Ik zou al niet gediend zijn van deze 'service' geen haar op mijn hoofd dat erover peinst een cent bij deze vrouw uit te geven.
Alle reacties Link kopieren
Is zij wel aangesloten bij het CBW? Zo niet, dan zou ik het al helemaal niet meer overwegen voor zover je dat nu blijkbaar nog doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me genaaid voelen en sterker nog... dat ben je ook gewoon.



Paar fouten door jullie zelf:

- geen offerte met een vaste prijs vooraf

- akkoord gaan met eerste prijsverhoging... makkelijk om een tweede voor te leggen



Daarnaast is het heel bizar dat er ineens een korting van af kan van 1300 euro naar 600 euro. Dat is meer dan 50% en dat was anders allemaal extra in haar zak gegaan.



Snel stoppen en iemand anders zoeken zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je nu doen TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:rosie76 schreef op 26 juli 2015 @ 20:22:

ja, ik wilde haar eigenlijk nog zeggen dat ik de spullen wel wil maar voor de oude prijs. Maar twijfel daar ook over omdat die dus al 600 duurder was dab afgesproken.Maar waarom wil je die meubels? Echt uniek zal het toch niet zijn. Ik zou het echt niet meer doen, maar als je echt wil, zeg maar dat je ze afneemt voor de eerste laagste afgesproken prijs en anders niet. Dus niet met die 600 euro voor de pootjes. Als ze akkoord gaat laat je de prijsafspraken, leverafspraken en productspecificaties ondertekenen. En let op de kleine lettertjes!
Ik zou niets meer van me laten horen. En lekker naar de IKEA gaan ofzo. Bijna niemand koopt tegenwoordig meubels door de crisis.



In plaats van bijbetalen, zou je dus enorme kortingen moeten kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een CBW erkende meubelzaak.

Offerte (stof/leer kwaliteit, kleur, pris ed EN levertijd) is altijd bindend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven