Advies voor dagje uit dochter 3.5 jaar !

28-07-2015 12:05 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van mening dat kinderen niet zo nodig naar pretparken moeten om het leuk te hebben. We blijven dan ook vaak in de buurt en maken het daar gezellig. Picknick in de tuin of in het bos. Speeltuin in de buurt.



Maar nu dochter inmiddels 3.5 jaar is vraagt ze soms of we ook niet eens een dagje ' echt' weg gaan.



Ik dacht aan een dierentuin of speelpark. Natuurlijk komt ook de efteling ter discussie...



Wat zijn jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:hgjb266 schreef op 28 juli 2015 @ 12:33:

[...]





De Efteling saai??

Kan mij daar absoluut niets bij voorstellen.

Waar voor je geld.Ik vind de efteling ook saai, kinderen vonden het ook nooit echt leuk.
quote:KessAgain schreef op 28 juli 2015 @ 13:25:

Hof van kaatje in Wijchen

Pret-inn in Malden

Tivoli in Nijmegen

Kabouterpad in Beek-Ubbergen

Brakkefort in Nijmegen

Blije Dries in Wijchen

Irrland in Duitsland.



Wat is hier van ook geschikt voor een kind van net 2?

Wij gaan over een paar maanden naar centerparcs in de buurt van Nijmegen en zou het leuk vinden om zoiets te gaan doen met smarttje.
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 29 juli 2015 @ 08:44:

[...]





Wat is hier van ook geschikt voor een kind van net 2?

Wij gaan over een paar maanden naar centerparcs in de buurt van Nijmegen en zou het leuk vinden om zoiets te gaan doen met smarttje.



Hof van Kaatje is voor de ukkies echt heel leuk. Wel weinig schaduw, dus bij een écht heel zomerse dag minder geschikt. Brakkefort en de Blije Dries zijn leuke speeltuinen met een zwembad.

Het kabouterpad is heel leuk, maar onbegaanbaar voor kinderwagens. Je kindje moet dan wel 2-3 kilometer zelf goed kunnen lopen.
Bedankt KessAgain. Hier kan ik wel wat mee.
quote:anky schreef op 28 juli 2015 @ 16:10:

Als je in de buurt van de grens woont: in Duitsland zijn veel, redelijk betaalbare en kleinschalige, dierentuinen en speelparken, die heel kindvriendelijk en supernetjes onderhouden zijn. Met een kind van 3.5 zou ik naar een grotere speeltuin, een kleine dierentuin, een groot zwembad of een speelpark gaan. Dingen als Efteling vind ik echt te duur en te druk. Mijn favoriete park voor deze leeftijd is de Ketteler Hof in Duitsland. Zoiets is er vast ook wel in Nederland.Eigenlijk nog nooit iets vergelijkbaars tegengekomen in Nederland en wij zijn erg van het uitproberen van speelparken enz. Wij zijn vorig jaar in de Kettlerhof geweest en dat beviel zo goed dat we dit jaar teruggaan en onze vakantie erop af hebben gestemd. Als je nog meer tips in deze omgeving hebt hou ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
Speelpark Klein Zwitserland is ook tof (Tegelen, tussen Venlo en Roermond) http://www.skz.nl/, en de spelerij/ uitvinderij in Dieren. Ik ben in beide parken geweest met kinderen tussen 6-12 jaar (scouting), en die heb ik toen de hele dag niet gezien. Had moeite ze 's avond's mee naar huis te krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 28 juli 2015 @ 16:10:

Mijn favoriete park voor deze leeftijd is de Ketteler Hof in Duitsland. Zoiets is er vast ook wel in Nederland.Dit park kwam ik laatst ook tegen en leek mij ook wel wat. Is het ook leuk voor 8 en 11 jarigen?
quote:mamaonbekend schreef op 29 juli 2015 @ 12:01:

[...]





Dit park kwam ik laatst ook tegen en leek mij ook wel wat. Is het ook leuk voor 8 en 11 jarigen?Mijn bijna 8 jarige en ruim 10 jarige wilden perse terug deze vakantie ;-)! Ik vind het echt een aanrader. Groot, enorm veel speelplekken, waardoor het niet overvol aanvoelt, veel schaduw, heel veel plekken om als ouders rustig te zitten. Een leuke tubingbaan en glijbaan met bootjes die ook leuk zijn om als volwassene met je kinderen te doen. Leuk en relaxt park
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zelf regelmatig naar de Binnenmaas, Plaswijckpark, of de dierentuin. Op die laatste 2 hebben we een abonnement (gevraagd als kado).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven