Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe poging, maar nu een echte:)

28-07-2015 08:05 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar pogingen achter de rug om weer op gezond gewicht te komen. Vandaar de keuze voor de pijler gezondheid ipv lijf en lijn.

Ik heb overgewicht bmi van 30. Het resultaat van de afgelopen jaren.

Suiker is mijn vijand want als ik eenmaal begin hou ik niet meer op:(

Ik ga voor langer termijn gezonder eten en bewegen.

Ben weer begonnen met voetballen, eet geen overduidelijke suikers meer ( koek gebak of in koffie).

Zijn er dames die het leuk vinden af en toe te schrijven over alles wat wel/niet lukt maar daarnaast ook over andere dingen( het leven gaat immers gewoon door).

Ik ben wel een onregelmatige schrijver. Soms schrijf ik 3 keer per dag, soms 4 dagen niet.

Een vorig topic over afvallen van mij strandde omdat dit niet gewaardeerd werd vandaar dat ik het maar alvast vermeld, dan weet je waaraan je begint:)

Liefs fener
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag onregelmatig mee. Ik ben 4 jaar geleden een kilo of 10 afgevallen en dat is er 3 jaar redelijk afgebleven. Toen ziek geworden waardoor ik tijdelijk niet kon sporten of gewoon een actief leven kon hebben. Daarnaast gebruik ik eten ook als troost en zo heb ik alles er in dat jaar weer bijgegeten. Heel jammer maar ik weet dat ik het kan en het er ook langer af kan houden.

Mijn gezondheid gaat weer de goede kant op, kan weer langzaam opbouwen met sporten en actiever leven. Eten doe ik sinds een paar weken weer netjes en ben nu 2 kilo kwijt. bmi is rond de 30 nu, ik wil in eerste instantie 10 kilo kwijt dus nog 8 te gaan en dan zien we wel weer.

Ik wil de kilo's kwijt door meer te bewegen, minimaal 3 keer per week een uur wandelen/hardlopen (momenteel is het hardlopen echt nog minuutjes maar dat hoop ik langzaam op te gaan bouwen). Verder gezond eten: minder brood, aardappels en meer groente en fruit. geen snoep en frisdrank en alcohol en taart alleen op hoogtijdagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:samarkand schreef op 28 juli 2015 @ 17:16:

Ik werk op een kantoor waar elke dag wel iets lekkers is bij de koffie. Vandaag een brownie afgeslagen en in het restaurant (met krokettengeur) heerlijk mijn kliekje Griekse salade van gisteren opgegeten met een bruine boterham.

Heel herkenbaar! Ik ben een paar maanden geleden gestopt met alles op te eten wat op kantoor voorbij komt. Ook tijdens de lunch en het avondeten gezonder gaan weten. Daarnaast gaan wandelen en fietsen. Nu ben ik 8 kilo afgevallen!
Alle reacties Link kopieren
Yes, bij mij is er eindelijk weer wat af. Min 4,5 kilo in 5,5 week. Dat is netjes.



Ik sta elke dag op de weegschaal, gewoon omdat ik het niet kan laten en omdat het motiveert. Maar mijn lijf doet gek en ik schommel elke dag met zeker 2 kilo marge. Dus ik val in een keer veel af en zie een laag getal op de weegschaal, maar dat kan de week daarna zomaar een kilo hoger zijn en dan duurt het weer dagen voordat ik verder zak.

En elke keer maak ik me zorgen. Afgelopen week weer, er ging 10 dagen nauwelijks iets af (terwijl het eerst heel snel ging) en dat was frustrerend.



Goed onthouden dus dat als ik doorzet ik echt wel kilo's kwijtraak, maar dat het op een onnavolgbare manier gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee wat ik ook eet dat ik aankom (afvallen in ieder geval niet).

Maar goed dat is natuurlijk niet waar, maar ik heb geen idee hoe ik mijn eetpatroon moet veranderen om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhiannon1986 schreef op 29 juli 2015 @ 09:51:

Ik heb het idee wat ik ook eet dat ik aankom (afvallen in ieder geval niet).

Maar goed dat is natuurlijk niet waar, maar ik heb geen idee hoe ik mijn eetpatroon moet veranderen om af te vallen.Wat is je eetpatroon nu dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 29 juli 2015 @ 09:36:

Goed onthouden dus dat als ik doorzet ik echt wel kilo's kwijtraak, maar dat het op een onnavolgbare manier gaat.

Heel herkenbaar! Ik weeg mezelf dan niet elke dag (alleen op de dagen dat ik voordat ik gedoucht en ontbeten heb heb gepoept), maar zelfs dan zie ik al onverklaarbare schommelingen. Soms kom ik zomaar een kilo aan, omdat ik dan een keer uit eten ben geweest, en dan blijft die ene kilo er heel lang bij. Maar als ik dan weer afval gaat het opeens weer supersnel, en verlies ik soms twee kilo per week. Er is echt geen peil op te trekken. Ik denk dat het deels ook wel hormonaal bepaald is; zo ben ik voor mijn menstruatie altijd zwaarder, daarna val ik dan weer af. Ik maak me geen zorgen meer. Ik ga ervan uit dat ik af blijf vallen, ook als ik eens wat zwaarder ben dan de vorige keer dat ik me woog. Als ik mijn eet- en beweegpatroon maar gewoon blijf volhouden dan wordt dat getal op de weegschaal vanzelf lager.



O, en ter info: vorig jaar woog ik nog meer dan 140 kilo (en waarschijnlijk nóg meer; ik heb me toen een hele tijd niet gewogen ). In januari woog ik 132 kilo, en kreeg ik te horen dat ik diabetes heb. Ik heb toen mijn eetpatroon drastisch omgegooid, en probeer nu elke dag minstens 10.000 stappen te lopen. Nu, een half jaar later, ben ik bijna 32 kilo afgevallen en hoef ik geen medicijnen tegen diabetes meer te slikken. Die medicijnen zijn echt de beste stok achter de deur die ik maar kan hebben. Ik moet dit eetpatroon volhouden, desnoods de rest van mijn leven, om te voorkomen dat ik weer aan de medicijnen moet. En omdat ik nog steeds te zwaar ben wil ik er nog minstens vijftien tot twintig kilo af hebben. Bij 85 kilo is mijn bmi rond de 24, bij 80 kilo net onder de 23, dus dat lijkt me (voorlopig) een mooi streven. Dus ik lees en schrijf hier ook mee (en nee, ik hoef ook niet in een tabel)!
Alle reacties Link kopieren
's ochtends yogurt

's middags maaltijdsalade of warme maaltijd zonder vlees

's avonds warme maaltijd



tussendoor fruit en 's avonds nog een bakje yogurt of een waterijsje

Daarnaast 1x per week 4 a 5 glazen alcohol, maar dan geen avondeten.



Qua beweging: 3x per week een uur sporten
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhiannon1986 schreef op 29 juli 2015 @ 10:40:

Daarnaast 1x per week 4 a 5 glazen alcohol, maar dan geen avondeten. Lekker gezond.
Alle reacties Link kopieren
Klopt prik, niet gezond. Maar 1x per week stappen hoort een beetje bij het sociale leven op vrijdag na het werk

Meestal zit mijn calorie inname (behalve de vrijdag) zo rond de 1.300 kcal.
Alle reacties Link kopieren
Fijn hiltje dat er weer wat af is. Ik heb ook de neiging om elk dag te wegen, maar doe het nu bewust niet juist vanwege die schommelingen in gewicht. Ik ben nu van plan alleen te wegen bij de weight watchers.



Prik, jee wat goed zeg al zoveel kilo's kwijt. En erg motiverend dat je geen medicatie meer hoeft te gebruiken.



Rhiannon, dit lijstje zegt niet veel omdat ik niet weet waar je maaltijden uit bestaan. Eet je misschien te vet of te veel per maaltijd? En alcohol drinken zonder te eten is natuurlijk nooit een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Wegen doe ik eveneens sporadisch. Wel altijd op zelfde tijdstip van de week, om nog enigszins te kunnen vergelijken. Dat schommelen van gewicht herken ik. Ik heb ooit ergens gelezen dat een schommeling van twee kilo normaal is. Inderdaad afhankelijk van hormonen en sowieso van externe omstandigheden als bijvoorbeeld het weer. (Veel of weinig vocht vasthouden.)



Verder wéét ik wel veel over gezonde voeding en bewegen, maar vind ik het lastig om eten (dat voor zoveel staat) in te ruilen voor gezonde en verstandige alternatieven. Nu begint het echte werk, zeg maar. Vandaar dat ik triggerde op de OP titel.
Alle reacties Link kopieren
Wow Prik, wat goed!!!



Ik heb laatst in de uitverkoop een aantal hele mooie jurken expres een maat te klein gekocht. Is een enorme motivator.

Omdat vorig jaar min 15 gelukt is, ben ik nu ook overtuigd dat min 10 gaat lukken. Dan heb ik nog steeds wel overgewicht, maar BMI boeit me niet zoveel. Ik ga meer uit van mijn uiterlijk en ik ben goed gebouwd en heb een goed figuur en bij maat 44 (ik ben 1.80 meter) voel ik me aantrekkelijk.



Mocht het allemaal heel goed gaan, dan kan ik zomer 2016 altijd nog besluiten om nog eens min 8 te doen, dan is mijn BMI ook op orde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhiannon1986 schreef op 29 juli 2015 @ 10:50:

Klopt prik, niet gezond. Maar 1x per week stappen hoort een beetje bij het sociale leven op vrijdag na het werk

Meestal zit mijn calorie inname (behalve de vrijdag) zo rond de 1.300 kcal.



En begrijp ik het dan goed dat je met 1300 kcal en regelmatig sporten, niet af valt?

Ook niet op de langere termijn (een maand)?



Dat lijkt me heel vreemd en eigenlijk ook niet goed mogelijk. Of je moet al vrij slank zijn, hoeveel weeg je nu?
Alle reacties Link kopieren
In een maand val ik echt max 1 kilo af.

Ik ben vrij klein en mijn basisverbruik is maar 1259 kcal



Nee die alcohol is niet gezond, maar dat is hoogstens 1x per week en hoort een beetje bij werk zullen we maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhiannon1986 schreef op 29 juli 2015 @ 10:40:

's ochtends yogurt

's middags maaltijdsalade of warme maaltijd zonder vlees

's avonds warme maaltijd



tussendoor fruit en 's avonds nog een bakje yogurt of een waterijsje

Daarnaast 1x per week 4 a 5 glazen alcohol, maar dan geen avondeten.



Qua beweging: 3x per week een uur sportenEet je niet te weinig? Die alcohol zou ik schrappen. Bevat veel overbodige calorien en hoort niet bij het werk. Vooral de combinatie niet eten en veel drinken is heel slecht voor je hersencellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhiannon1986 schreef op 29 juli 2015 @ 11:05:

In een maand val ik echt max 1 kilo af.

Ik ben vrij klein en mijn basisverbruik is maar 1259 kcal



Nee die alcohol is niet gezond, maar dat is hoogstens 1x per week en hoort een beetje bij werk zullen we maar zeggen.



Ja, dan ben je dus klein en ook slank, als je basisverbruik zo laag is en dan gaat afvallen veel langzamer. Vraag je of waarom en wat je nog zou willen afvallen.



Ik zit rond de 100 kg, dus ik kan nog best behoorlijk eten en toch afvallen



Overigens merkte ik dat toen ik vorig jaar 15 kilo was afgevallen het vrij moeilijk ging en toen ben ik gestopt maar merkte ik in de loop van de maanden dat ik langzaam aan steeds meer kon eten om op hetzelfde gewicht te blijven. Kwam ik toen ik nog streng at, van een chocolade (vr)eetbui gelijk een kilo aan, 2 maanden later kon ik dat wel hebben (niet te vaak of course)



Daarom bevalt het me ook om met etappes af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhiannon1986 schreef op 29 juli 2015 @ 11:05:

In een maand val ik echt max 1 kilo af.Dat is 12 kilo per jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:gwen_ schreef op 29 juli 2015 @ 11:09:

Dat is 12 kilo per jaar.Inderdaad. En zeker als je zo klein en licht bent (anders zou je geen bmr van 1259 hebben) kan ik me niet voorstellen dat je heel veel moet afvallen (als je überhaupt al een ongezond gewicht hebt).
Alle reacties Link kopieren
Hiltje, jij bent nu ongeveer even zwaar als ik. Maar volgens mij ben jij veel beter in proportie dan ik. Jouw lichaam is volgens mij meer zoals dat van Caro Emerald (waar het overgewicht netjes in proportie over het hele lichaam verdeeld is), terwijl mijn vet vooral om mijn buik en borsten zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 29 juli 2015 @ 11:09:

[...]



Ja, dan ben je dus klein en ook slank, als je basisverbruik zo laag is en dan gaat afvallen veel langzamer. Vraag je of waarom en wat je nog zou willen afvallen.



Ik zit rond de 100 kg, dus ik kan nog best behoorlijk eten en toch afvallen en deze voor het vetgedrukte deel:
Alle reacties Link kopieren
Over de gewone maaltijden maak ik mij niet zo druk. Die zijn best ok.

Mijn valkuil zit echt in de tussendoortjes en de extra's. En een beetje bij de lunch. Daar moet ik wat vaker groente bij doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, misschien wil ik gewoon te snel.



Tsja de vrijdag middag borrel is wel een beetje verplicht zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhiannon1986 schreef op 29 juli 2015 @ 11:47:

Tsja de vrijdag middag borrel is wel een beetje verplicht zeg maar.Ik geloof er niets van dat een werkgever je verplicht om alcohol te drinken als je dat zelf niet wil.
Alle reacties Link kopieren
rhiannon, dat je verplicht bent bij de vrijdag middag borrel is 1 ding, maar lijkt mij niet dat je werkgever je kan verplichten om alcohol te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist n lekkere courgette soep op met bloemkool/kipreepjes koekjes ( met n yoghurt/knoflooksausje)



Rhiannon ik wil juist zograag gezond afvallen.

İk drink ook graag n wijntje maar niet tenkoste van een voedzame maaltijd

İk vind 1300 kcal echt te weinig, je krijgt dan niet binnen wat je nodig hebt



İk ga zo ook weer trainen, voetbal 35 plus team:)

Goed bezigg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven