jaloers of klopt mijn gevoel?

28-07-2015 16:50 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!



ik twijfel een beetje aan mijzelf. jaloers? of is het wel terecht dat ik de volgende situatie een beetje raar vind..?



mijn vriend woont zo ongeveer half bij mij in, ik heb een eigen huis en al redelijk snel kwam hij bij mij zo goed als in omdat hij nog thuis woonde.

hij heeft een baan waarin hij alleen in het weekend thuis is en zijn dus voornamelijk bij mij maar af en toe een weekend bij zijn ouders ( wat voor mij omschakelen is om weer bij ouders te komen )

nu rijden we inmiddels bijna elke weekend ook wel een keer op en neer ( uur heen en uur teug ) om zijn ouders te zien.

hij heeft door zijn werk regelmatig verplichte verlof weken, meer dan ik aan vakantie dagen heb dus ik werk vaak door terwijl hij vrij is.

ondanks dat ik geen vrij heb vind ik het heerlijk als hij savonds er is, want normaal hebben we alleen de weekenden dat we elkaar zien.



nu is het volgende. op het moment dat hij een paar dagen vrij is gaat hij naar zijn ouders terug... niks samen zijn dus, maar terug naar zijn ouders.

dat hij vrienden op gaat zoeken en daar blijft slapen vind ik heel logisch.. maar dat doet hij dus niet, hij zit de hele dag bij zijn ouders, boodschapjes doen, hapje mee eten enz..

vervolgens wel berichtjes sturen met ik mis je... ( ja dat doe je toch zelf, je kunt ook thuis zijn is mijn idee )



nu denk ik dus steeds.. gaat hij dat straks ook steeds doen als we officieel ons huis hebben..? die is inmiddels in aanbouw.

vind het soms een beetje rare situatie maar ligt dit aan mij???
Alle reacties Link kopieren
Misschien verwacht ik ook wel iets wat niet reel is. Ik hoop gewoon dat hij als volgend jaar het huis klaar is zijn plek ook heeft en niet het gevoel heeft dat bij zijn ouders "thuis" is ipv ons eigen huis
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 28 juli 2015 @ 21:54:

[...]



Kom op he, wat is dit nu voor antwoord? Wie is er voor hem belangrijker, zijn ouders of jij? Zijn vrienden of jij? Sporten of jij?

Als jij zin hebt in een avond samen film kijken of de bank, terwijl hij naar ouders, vrienden of sport zou gaan. Wat doet hij dan?



Voor die keuze heb ik hem nog nooit gezet.

dat zou ik dus ook niet weten. Tuurlijk hoop ik dan dat hij bij mij blijft
Ik zou er niet op rekenen.

Hij wil niet liever bij JOU zijn, maar bij zijn ouders, vrienden en te sporten. Als hij vrij is. En inmiddels rij jij ook al een uur heen en een uur terug om zijn ouders te zien, waardoor hij nog veel vaker zijn ouders ziet. Hij rijdt dus in zijn vrije tijd, vrijwillig een uur van jou weg om bij zijn ouders te zitten. In plaats van iets in jou/jullie woning te doen dat zorgt dat jij fijn thuis bent.



Wake up and smell the coffee. Dit gaat niet veranderen. Waar laten jullie dit huis bouwen? In jouw buurt of vlak bij zijn ouders?
quote:marlie86 schreef op 28 juli 2015 @ 21:40:

[...]





Ik vind niet dat mijn topic die ik opende met de ziekte te maken had die informatie wilde ik ook helemaal niet verstrekken maar hebben jullie inmiddels er uit getrokken.

dat is not done!!

Ik ben na mijn vorige topic naar de huisarts gegaan. Op advies van iedereen.

binnen 5 dagen zat ik in het zkh... de rest ben ik jullie niet verschuldigd!



Jullie hebben na een gewone vraag een hele persoonlijke aanval geopend.

ik vroeg antwoord op een gewone vraag en jullie hebben het gedraaid naar iets persoonlijks na de lullige opmerking dat ik per ongeluk zwanger wou worden.Nou TO, als er iemand de boel flink verdraait ben jij het wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 28 juli 2015 @ 22:05:

Ik zou er niet op rekenen.

Hij wil niet liever bij JOU zijn, maar bij zijn ouders, vrienden en te sporten. Als hij vrij is. En inmiddels rij jij ook al een uur heen en een uur terug om zijn ouders te zien, waardoor hij nog veel vaker zijn ouders ziet. Hij rijdt dus in zijn vrije tijd, vrijwillig een uur van jou weg om bij zijn ouders te zitten. In plaats van iets in jou/jullie woning te doen dat zorgt dat jij fijn thuis bent.



Wake up and smell the coffee. Dit gaat niet veranderen. Waar laten jullie dit huis bouwen? In jouw buurt of vlak bij zijn ouders?



Bij mij in de wijk. Hij laat zijn plaats achter om in mijn wijk te komen wonen omdat hij mik daar niet wilde weg halen omdat hij zoveel van huis is.

Een man die graag bij familie is vind ik ook wel belangrijk. Maar wil idd niet dat hij aan het "vluchten" is
quote:marlie86 schreef op 28 juli 2015 @ 22:13:

[...]

Bij mij in de wijk. Hij laat zijn plaats achter om in mijn wijk te komen wonen omdat hij mik daar niet wilde weg halen omdat hij zoveel van huis is.

Een man die graag bij familie is vind ik ook wel belangrijk. Maar wil idd niet dat hij aan het "vluchten" isWat maakt dat jij denkt dat hij zijn gedrag zal veranderen als hij in een ander huis in jouw wijk gaat wonen en verblijven? Hij zou toch bij JOU willen zijn, JOUW huis tot JULLIE huis willen maken en het leuk moeten vinden om thuis te zijn als jij thuis komt? Hij is al zoveel weg, maar als hij dan vrij is, is dat niet met jou. Waarom denk je dat het anders is straks? Ik vraag het me echt oprecht af waarom hij dan wel in dat huis wil blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 28 juli 2015 @ 22:18:

[...]



Wat maakt dat jij denkt dat hij zijn gedrag zal veranderen als hij in een ander huis in jouw wijk gaat wonen en verblijven? Hij zou toch bij JOU willen zijn, JOUW huis tot JULLIE huis willen maken en het leuk moeten vinden om thuis te zijn als jij thuis komt? Hij is al zoveel weg, maar als hij dan vrij is, is dat niet met jou. Waarom denk je dat het anders is straks? Ik vraag het me echt oprecht af waarom hij dan wel in dat huis wil blijven.



Ja dat vraag ik me dus ook af..

ik ben ook bang dat het niet anders zal zijn straks in ons huis.

dus zal ik bij hem voor die tijd neer moeten leggen dat ik dit een probleem vind en dat ik daar ook wel een beetje bang voor ben.

en als hij dan zegt dat het anders zal zijn moet ik bij mijzelf ten rade gaan of ik dat geloof en aanneem...
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hier!
En als hij er nooit is zal hij financieel ook weinig gaan bijdragen in jouw huis. Wat ook weer logisch is..

En slim van hem, zo houdt hij nog een leuk zakcentje over om te kunnen besteden op verre reizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Salstar25 schreef op 28 juli 2015 @ 17:32:

Ik vind het voor iemand van 36 best wel raar om zo aan je ouders vast te zitten. Af en toe eens op visite, oké. Maar bijna ieder vrij moment...



Snap best dat hij tijdelijk daar woont omdat hij nog geen huis had maar een beetje volwassen man wil zo snel mogelijk weer op eigen benen staan en gaat direct op zoek naar een eigen huis. Vind het vreemd dat hij zo aan zijn ouders vastzit.Helemaal mee eens. Of hij het nu voor de gezelligheid doet, of voor het geld, omdat hij zich niet prettig voelt in een leeg huis, of uit plichtsgevoel tegenover zijn ouders; bij een man van 36 is dat wel een keer klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 28 juli 2015 @ 22:18:

[...]



Wat maakt dat jij denkt dat hij zijn gedrag zal veranderen als hij in een ander huis in jouw wijk gaat wonen en verblijven? Hij zou toch bij JOU willen zijn, JOUW huis tot JULLIE huis willen maken en het leuk moeten vinden om thuis te zijn als jij thuis komt? Hij is al zoveel weg, maar als hij dan vrij is, is dat niet met jou. Waarom denk je dat het anders is straks? Ik vraag het me echt oprecht af waarom hij dan wel in dat huis wil blijven.



Wie zegt dat dit zo blijft. Mag hij er misschien even aan wennen?

Ik begrijp hem wel. Ik ben ook naar een andere plaats verhuisd voor mijn man en mijn ouderlijk huis en oude woonplaats blijven toch trekken. Maar wel steeds minder hoor.
.
quote:marlie86 schreef op 28 juli 2015 @ 21:08:

[...]





Dat denk ik zelf ook. Maar word hier een beerje ( Door andere ) opgeblazen.JIJ blaast het op, want JIJ zit hier zo mee dat je er een topic over opent. Beetje anderen de schuld geven
quote:Marthe. schreef op 29 juli 2015 @ 00:29:

[...]

Wie zegt dat dit zo blijft. Mag hij er misschien even aan wennen?

Ik begrijp hem wel. Ik ben ook naar een andere plaats verhuisd voor mijn man en mijn ouderlijk huis en oude woonplaats blijven toch trekken. Maar wel steeds minder hoor.Hij is 36 jaar. Geen 19. Hij is voor zijn werk dagen van huis, slaapt dan ergens anders. Het is geen huismus met een uitkering op de bank. Dat maakt dat ik het mij afvraag.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie erg zeg....



TO geeft aan NA haar vorige topic naar de dokter en daarna door naar het ziekenhuis te zijn geweest...



En als ik het topic erbij pak doet ze dat op advies van JULLIE.



En nu blijkt TO dus kanker te hebben...en jullie, jullie geloven dat niet??



Ik vind dat echt heel erg....
quote:godfried schreef op 29 juli 2015 @ 11:24:

Wat zijn jullie erg zeg....



TO geeft aan NA haar vorige topic naar de dokter en daarna door naar het ziekenhuis te zijn geweest...



En als ik het topic erbij pak doet ze dat op advies van JULLIE.



En nu blijkt TO dus kanker te hebben...en jullie, jullie geloven dat niet??



Ik vind dat echt heel erg....



Vorige maand was er nog niks ernstigs dat met kanker te maken heeft. Nu is ze opeens genezen van baarmoederhalskanker [zie eerdere reactie]?

Nee sorry, dat geloof ik idd niet.

TO verdraait de boel en maakt zichzelf ongeloofwaardig. Maar dat is mijn mening.
quote:Sweet_Lavinia schreef op 29 juli 2015 @ 13:47:

[...]





Vorige maand was er nog niks ernstigs dat met kanker te maken heeft. Nu is ze opeens genezen van baarmoederhalskanker [zie eerdere reactie]?

Nee sorry, dat geloof ik idd niet.

TO verdraait de boel en maakt zichzelf ongeloofwaardig. Maar dat is mijn mening.Precies! En dat alles binnen 1 maand! Als je dat gelooft ben je wel heel erg naïef en goedgelovig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 29 juli 2015 @ 09:43:

[...]



Hij is 36 jaar. Geen 19. Hij is voor zijn werk dagen van huis, slaapt dan ergens anders. Het is geen huismus met een uitkering op de bank. Dat maakt dat ik het mij afvraag.

Ik zou het met je eens zijn, maar ze wonen niet samen. Hij voelt zich blijkbaar in TO's huis niet zo thuis dat hij er graag is zonder haar. Dat begrijp ik heel goed. Natuurlijk kan hij zich vast wel vermaken, maar bij een ander zit je toch minder ontspannen.



TO staan er spullen van hen bij jou? Anders dan een tandenborstel etc.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:lolapaloeza schreef op 30 juli 2015 @ 11:17:

[...]



Ik zou het met je eens zijn, maar ze wonen niet samen. Hij voelt zich blijkbaar in TO's huis niet zo thuis dat hij er graag is zonder haar. Dat begrijp ik heel goed. Natuurlijk kan hij zich vast wel vermaken, maar bij een ander zit je toch minder ontspannen.



TO staan er spullen van hen bij jou? Anders dan een tandenborstel etc.

3e zin in de OP nog even lezen.

Verder: Hij rijdt een uur ( een uur!) van haar huis naar zijn ouders. Hij gaat sporten. Hij gaat met vrienden weg. Hij komt niet thuis wanneer zij thuis is. Hij zorgt niet voor een maaltje op tafel zodat ze gezellig samen kunnen eten. Volgens mij is hij veel te gehecht aan het worden verzorgd bij pa en moe en op zijn werk waar hij ook moet overnachten, om zelfstandig een huishouden te willen runnen als je het mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees het 'hij woont half bij mij in' een beetje als een wensgedachte over de status van de relatie. Anders spreken ze gewoon af dat hij voorlopig bij haar woont en is er van dat 'half' geen sprake.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 30 juli 2015 @ 11:17:

[...]



Ik zou het met je eens zijn, maar ze wonen niet samen. Hij voelt zich blijkbaar in TO's huis niet zo thuis dat hij er graag is zonder haar. Dat begrijp ik heel goed. Natuurlijk kan hij zich vast wel vermaken, maar bij een ander zit je toch minder ontspannen.



TO staan er spullen van hen bij jou? Anders dan een tandenborstel etc.



Nee in dat opzicht niet.

hij heeft ook geen eigen spullen in die zin omdat hij nog thuis woonde.

al zijn kleding heeft hij destijds over gepakr en er zijn voor hier in huis wat dingen samen gekocht om ruimte voor hem te maken ( boeken, kleding ed )

hij deelt ook mee in een aantal financiële dingen.

Het is wel op enig moment wel besproken waarop hij bewusrt die spullen we overgeplaatst heeft. Maar idd kan mij ook wel voorstellen dat het dan alsnog niet helemaal eigen voelt.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie er bewust voor gekozen om nu nog niet samen te wonen maar te wachten op het huis? Anders zou je dat nog eens een keer kunnen bespreken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
We hebben er wel bewust voor gekozen om hem niet al hier officieel in te schrijven maar te wachten als het huis af is omdat dat echt van ons samen zal zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven