Geld & Recht alle pijlers

Moet ik betalen aan de dakdekker?

29-07-2015 11:12 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Uhm... afgelopen dagen behoorlijke lekkage gehad. Het water kwam langs de regenpijp het huis binnen (plat dak). Vervolgens zou er iemand komen kijken en als het een klein ding was gelijk repareren (39eu per uur). Nu vandaag kwam er dus een vet onvriendelijke man aan de deur... stond maar even op het dak en zei dat het hele dak vervangen moest worden! Raar... want heb alleen bij die pijp lekkerij... toen kwam mn buurman kijken... en vervolgens kreeg hij ruzie met de dakdekker. De man zei ik verdoe mijn tijd hier en ik moest maar geld betalen aan zijn kantoor voor het feit dat hij was geweest.... klopt dit wel? Is er niet eerst zoiets als een offerte?

Moet ik betalen aan de dakdekker

Totaal aantal stemmen: 71

Ja, (48%)
nee (52%)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2015 13:53
Reden: Ongepaste bewoording aangepast
% gewijzigd
Don't believe every thing you think
Alle reacties Link kopieren
quote:Woezzel schreef op 29 juli 2015 @ 11:24:

[...]





Dat weet ik. Dit heb ik ook precies zo gedaan. Daarom zeiden ze als t iets kleins zou zijn hoefde ik alleen t uurtarief te betalen. Maar ze hadden al in gedachten me een heel nieuw dak aan te smeren.Uurtarief. Daar heb je het al.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
2nd opinion bij een ander bedrijf aanvragen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Woezzel schreef op 29 juli 2015 @ 11:21:

Kon ook een marokkaan wezen... wat maakt t uit. Ging even om de schets.

En de schets is: alle Nederlanders van buitenlandse afkomst proberen je op te lichten? Wat doet zijn afkomst er überhaupt toe?



En ja, gewoon betalen dus, je hebt hem zelf benaderd om te komen kijken, dus hij mag voorrijkosten rekenen.
quote:Woezzel schreef op 29 juli 2015 @ 11:21:

[...]





Kon ook een marokkaan wezen... wat maakt t uit. Ging even om de schets.



Er was niks concreets afgesproken, maar hij probeerde me een oor aan te naaien. Dus mn buurman kreeg daarom ruzie. Hij kwam voor me op. Maar waarom zou ik moeten betalen aan iemand die me wil verneuken?PARDON?! dit zegt tcoh wel heel erg veel over jouw denkwijzen en kijk op mensen... Dit is totaal NIET van belang in jouw verhaal en ook niet nodig om te weten voor degelijk advies... Deze schets doe jij omdat je wellicht even wil benadrukken dat alle ''buitenlanders'' t zelfde zijn, of niet soms want anders zou je zoiets niet vermelden...
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 29 juli 2015 @ 11:24:

Hoe kun jij nou weten of deze dakdekkers je in de maling probeerde te nemen?Ik heb toch allee lekkage ik die pijp! Mn buurman heeft 2 jaar geleden hetzelfde gehad en wist waar t door kwam.
Don't believe every thing you think
Alle reacties Link kopieren
Er is je vantevoten vertelt dat het 39¤ per uur kost, dus waarschijnlijk krijg je gewoon een rekening.



En "de Turk" zoals jij hem zo denigrerend noemt kan wel in een paar minuten beslissen wat er met het dak moet gebeuren, soms moet er gewoon helemaal nieuw op.

Als je nou, in plaats van op hem neer te kijken, de buurman zich ermee laten bemoeien en ruzie had laten maken, gewoon gevraagd had waarom deze dakdekker dit dacht had je waarschijnlijk antwoord op je vragen en de mogelijkheid het te laten maken, zeer spoedig. Nu niet.
Alle reacties Link kopieren
Dom, kortzichtig ding.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Woezzel schreef op 29 juli 2015 @ 11:26:

Ik heb toch allee lekkage ik die pijp! Je bent dan misschien geen Turk, maar je Nederlands is om te huilen zo slecht.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_221423 wijzigde dit bericht op 29-07-2015 11:28
Reden: Er ging wat mis
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voorrij kosten betalen is vaak gebruikelijk.



Kwam hij alleen maar een offerte maken dan niet. Maar was het de bedoeling dat hij direct het probleem zou verhelpen dan wel
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
kan ook een Marokkaan wezen mijn god... jij bent zeker van dat soort, iedereen met donkerhuids kleur is een neger en iedereen met donker haar en donkere ogen is een turk of Marokkaan.. wat meer rassen zijn er zeker niet in jouw ''wereldje''?! Wat een bekrompen gedachtegang zeg bah...
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 29 juli 2015 @ 11:26:

[...]





PARDON?! dit zegt tcoh wel heel erg veel over jouw denkwijzen en kijk op mensen... Dit is totaal NIET van belang in jouw verhaal en ook niet nodig om te weten voor degelijk advies... Deze schets doe jij omdat je wellicht even wil benadrukken dat alle ''buitenlanders'' t zelfde zijn, of niet soms want anders zou je zoiets niet vermelden...Het wordt wel erg uit zijn verbanf gerukt he. Ik weet de man zn naam niet. Je zegt toch ook als je een verhaal vertelt over een omaatje 'nou omaatje zus of zo'
Don't believe every thing you think
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 29 juli 2015 @ 11:21:

[...]





Je moet de loodgieter ook betalen als hij voor niks komt.Er staat meestal op hun website of offertes gratis zijn. Mijn badkamerofferte was gratis, ongeacht opdracht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Woezzel schreef op 29 juli 2015 @ 11:21:

[...]





Kon ook een marokkaan wezen... wat maakt t uit. Ging even om de schets.



Er was niks concreets afgesproken, maar hij probeerde me een oor aan te naaien. Dus mn buurman kreeg daarom ruzie. Hij kwam voor me op. Maar waarom zou ik moeten betalen aan iemand die me wil verneuken?





Ik krijg door hoe jij het verhaal "schetst" nogal de indruk dat de allochtone afkomst van de man in kwestie er bij jou voor zorgt dat je hem zowiezo niet vertrouwd.



En waarom laat jij iemand komen om je regenpijp te repareren als jij ,en misschien je buurman, er zelf zoveel verstand van hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 29 juli 2015 @ 11:27:

Voorrij kosten betalen is vaak gebruikelijk.



Kwam hij alleen maar een offerte maken dan niet. Maar was het de bedoeling dat hij direct het probleem zou verhelpen dan welBedankt voor je normale reactie.
Don't believe every thing you think
Alle reacties Link kopieren
quote:Woezzel schreef op 29 juli 2015 @ 11:28:

[...]





Het wordt wel erg uit zijn verbanf gerukt he. Ik weet de man zn naam niet. Je zegt toch ook als je een verhaal vertelt over een omaatje 'nou omaatje zus of zo'Nee.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Woezzel schreef op 29 juli 2015 @ 11:26:

Ik heb toch allee lekkage ik die pijp! Mn buurman heeft 2 jaar geleden hetzelfde gehad en wist waar t door kwam.Sluit niet uit dat je dak gewoon aan vervanging toe is. Maar waar zou het volgens de buurman dan aan liggen?
En hoe weet jij zo zeker dat er niet een heel nieuw dak nodig is?

Waarom vraag jij iemand om te komen om hem dan vervolgens niet te vertrouwen en helemaal af te zeiken?

Je eigen inschattingsvermogen is ook niet helemaal fris, zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woezzel schreef op 29 juli 2015 @ 11:28:

[...]





Het wordt wel erg uit zijn verbanf gerukt he. Ik weet de man zn naam niet. Je zegt toch ook als je een verhaal vertelt over een omaatje 'nou omaatje zus of zo'Normale mensen zouden zeggen 'de man' of 'de dakwerker' of 'de man van de firma'.
Alle reacties Link kopieren
Meestal betaal je niets voor het uitbrengen van een offerte. Ik vraag altijd voordat iemand komt of de offerte vrijblijvend en gratis is. Als je iemand langs laat komen voor een reparatie en verwacht dat deze meteen wordt uitgevoerd dan heb je al een opdracht verstrekt en zul je inderdaad voor de diensten moeten betalen. Dus in dit geval voorrijkosten. Ik vind het wel wat vreemd dat deze persoon helemaal niets heeft gedaan behalve het advies geven het hele dak te vernieuwen. Daarmee ben nu nu niet geholpen en zou ik ook niet aan de eerste de beste partij uitbesteden maar meerdere offertes opvragen.
Alle reacties Link kopieren
Noem hem de reparateur/klusjesman/loodgieter/man van klusbedrijf X



Als hij er Nederlands had uitgezien had je hem dan ook 'de Nederlander' genoemd?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Woezzel schreef op 29 juli 2015 @ 11:28:

[...]





Het wordt wel erg uit zijn verbanf gerukt he. Ik weet de man zn naam niet. Je zegt toch ook als je een verhaal vertelt over een omaatje 'nou omaatje zus of zo'Een man, een meneer, een jongen van een bedrijf.. er zijn zo veel mogelijkheden om aan te geven dat iemand ( dat kan ook nog) naar je lekkage kwam kijken. Hoe die man er uit ziet, wat zijn ras is of zijn achtergrond, is totaal NIET van belang.... Maar goed dom, lomp en kortzichtige gedachtegang heb jij
Alle reacties Link kopieren
ik dacht dat 'de turk' een grappige verwijzing was naar dat topic van een meisje dat gechanteerd werd door een turk, maar jij doet wel een beetje raar
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Politiek correct Nederland staat weer op zn kop omdat iemand een Turk een Turk noemt. Blijft bijzonder.



On topic: Ik zou even afwachten of je een factuur ontvangt en zo ja, wat daar allemaal opstaat. Dat je iets zal moeten afrekenen lijkt me logisch.
Nou, 'de turk' komt stukken slimmer over dan jij TO. Mijn god zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven