Schommelstoel

28-07-2015 22:40 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb een schommelstoel van de Ikea gekocht (Värmdö)



Ik vond het zitvlak wat te laag, maar ik dacht dit wel te kunnen op lossen door een kussen.



Geprobeerd en eigenlijk helpt het kussen niet echt. Ik moet met mijn voeten op het randje van het zitvlak gaan zitten om te kunnen "schommelen".



Ook blijft de stoel niet de gehele tijd schommelen.



Zijn er hier mensen die dezelfde schommelstoel hebben en hier ook tegen aan lopen/een oplossing hiervoor hebben?



Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Je moet een schommelstoel een handje, o nee, voetje, helpen, er zit geen motor in.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik MarianneDavids, maar omdat het zitvlak zo laag is, gaat dat lastig
Alle reacties Link kopieren
quote:dienbladoptafel schreef op 28 juli 2015 @ 22:45:

Dat snap ik MarianneDavids, maar omdat het zitvlak zo laag is, gaat dat lastigNu ik hem even heb opgezocht snap ik wat je bedoelt. Eerlijk gezegd lijkt het me een onding, terugbrengen misschien en een antieke zoeken via MP of de kringloop.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets had ik ooit, is achtergebleven bij mijn ex



http://aukgaaf.nl/brocante-schommelstoel-auk-gaaf/
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hij is wel hard aan je gat lijkt mij. En aan je rug. Zo'n stoel is om te relaxen. Deze zijn wat prijzig maar ik heb er een die lijkt op de laatste.







En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Voetenbankje ervoor, daarop afzetten
Alle reacties Link kopieren
Deze is ook charmant maar die zit dan weer wat minder:



En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
MarianneDavids: Misschien idd maar weer verkopen (heb hem bij de kringloop gekocht)



Zo'n antieke zit/schommelt die beter? En wat doe je met je voeten op een poef?





Retrostar: die stoelen zien er een stuk comfortabeler uit. Ik zal eens googlen, bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Een voetenbankje ga ik morgen even proberen Maaickii!



Iets soortgelijks zag ik ook op marktplaats retrostar, ik vind hem eerlijk gezegd niet zo heel mooi en hij is ook te groot voor bij mij in huis
Alle reacties Link kopieren
Deze is ook van Ikea. Heb ik ook een poos naar zitten lonken.



En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De Poang.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 28 juli 2015 @ 23:13:

Deze is ook van Ikea. Heb ik ook een poos naar zitten lonken.



[img]http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 103_S4.JPG[/img]Die ziet er best comfortabel uit, van het weekend maar even langs de Ikea om hem te bekijken!
Alle reacties Link kopieren
quote:dienbladoptafel schreef op 28 juli 2015 @ 23:10:





Iets soortgelijks zag ik ook op marktplaats retrostar, ik vind hem eerlijk gezegd niet zo heel mooi en hij is ook te groot voor bij mij in huisHij lijkt er maar in de verte op hoor, die van mij is modern. Maar smaken verschillen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oehh die bruine leren van Retrostar is mooiii! Jammer dat ik er geen ruimte voor heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 28 juli 2015 @ 23:13:

Deze is ook van Ikea. Heb ik ook een poos naar zitten lonken.



Die hebben wij, als babyvoedings- en inmiddels ook voorlees-stoel. Heeft nog wel een paar extra kussens nodig om echt relaxed te zitten, maar dan is hij super.



Buiten hebben we nog een andere schommelstoel die echt hard kan, maar ik moet sowieso altijd met mijn voeten op het zitvlak zitten om (goed) te kunnen schommelen, ongeacht welke stoel anders zitten je benen gewoon in de weg. Nu ben ik ook vrij lang, dus kan dat het daar mee te maken heeft, maar die stoelen zijn iig niet zoals bv een schommelbank waarin je echt je benen kunt laten bungelen. Overigens vind ik het net zo relaxed om met opgetrokken benen te schommelen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 28 juli 2015 @ 23:06:

Deze is ook charmant maar die zit dan weer wat minder:



[img]http://www.deweekkrant.nl/images/librar ... e01a3f.jpg[/img]Valt reuze mee, ik heb er wat in geschommeld toen de kinderen baby waren. Staat nu op zolder te wachten op de kleinkinderen.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze vd Ikea (inmiddels niet meer in het assortiment, maar nog wel tweedehands te vinden. Zit lekker en schommelt aardig. Maar de houten armsteunen zijn minder comfortabel.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 28 juli 2015 @ 23:16:

[...]



Hij lijkt er maar in de verte op hoor, die van mij is modern. Maar smaken verschillen.Ik dacht dat die van jou, leek op die leren bruine schommelstoel? Maar smaken verschillen inderdaad, ik heb niet het idee, dat ik daar relaxt in kan zitten, maar dat kan ik mis hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaguar14 schreef op 29 juli 2015 @ 00:46:

[...]





Die hebben wij, als babyvoedings- en inmiddels ook voorlees-stoel. Heeft nog wel een paar extra kussens nodig om echt relaxed te zitten, maar dan is hij super.



Buiten hebben we nog een andere schommelstoel die echt hard kan, maar ik moet sowieso altijd met mijn voeten op het zitvlak zitten om (goed) te kunnen schommelen, ongeacht welke stoel anders zitten je benen gewoon in de weg. Nu ben ik ook vrij lang, dus kan dat het daar mee te maken heeft, maar die stoelen zijn iig niet zoals bv een schommelbank waarin je echt je benen kunt laten bungelen. Overigens vind ik het net zo relaxed om met opgetrokken benen te schommelen hoor.Kun je je in die Poang stoel ook lekker nestelen? Ik denk dat je dan inderdaad vrij lange benen hebt. Ik heb korte benen, dus die schommelstoel die ik nu heb, is voor lange mensen, volgens mij helemaal niet geschikt. Op zich vind ik het niet erg, om even met mijn benen opgetrokken te zitten, maar ik wil hem graag gebruiken om in te lezen en dan is met opgetrokken benen zitten niet echt ideaal. Ik denk dat ik het beeld van een schommelstoel wat moet bijstellen, want op een schommelbank, bungel je met je benen, en schommelt die bank ook vrij lang, ik begrijp nu dat dit bij een schommelstoel niet echt het geval is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moondancer schreef op 29 juli 2015 @ 09:44:

Ik heb deze vd Ikea (inmiddels niet meer in het assortiment, maar nog wel tweedehands te vinden. Zit lekker en schommelt aardig. Maar de houten armsteunen zijn minder comfortabel.Die is leuk, Moondancer! Jammer dat die niet meer te koop is bij de Ikea, want dan kon ik hem even testen. zitten die leuningen niet in de weg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven