Actueel
alle pijlers
Het geweten van Rita Verdonk
woensdag 10 september 2008 om 20:15
In Nova sprak Ed Sinke over zijn fascinatie voor het 'fenomeen' Verdonk, haar narcisme, en haar hoogverraad.
woensdag 10 september 2008 om 23:32
Nou, de observaties van Ed Sinke zijn politiek vuurwerk. Meer dan die hulpeloze aanval op Minister Cramer, bijvoorbeeld. Al was het maar omdat mevrouw Verdonk, als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, één van de grootste partijen in de Tweede Kamer zou vertegenwoordigen. Wat Sinke nu naar buiten brengt, is dat mevrouw Verdonk niet veel meer is dan 'gebakken lucht'. Waarbij ze ook nog eens smerige spelletjes speelt om mensen waarvan ze het idee heeft dat die niet loyaal zijn in discrediet te brengen. Buitengewoon riskant om zo'n karakterloze vrouw aan een hoop zetels te helpen, lijkt mij.
donderdag 11 september 2008 om 09:17
ach. rita..
per ongeluk de martelares van de verongelijkte right wing vvd-er met een snufje vreemdelingenhaat onder de leden.
Door quasi-wilskracht en vooral verbaal beleden daadkracht (plus een warm bad voor de vastgoedlobby) geworden tot patrones van de Nieuwe Politiek na het LPF-echec, Salonfähiger dan bruinhemd wilders en stoerder dan rutte.
Het walmde al flink rond haar persoon en het deksel van de beerput is nu langzaam aan het opengaan. De déconfiture zal, zoals bij elke 'volksheld' die een status heeft die hij niet kan waarmaken, snel en ongenadig zijn. Haar aanhangers zullen zich teleurgesteld afwanden van de Beweging, de toeters en vlaggen blijven vertrapt achter, de meute likt vertwijfeld haar wonden en Rita eindigt met een droom, een rechtsextremistische website en die ene vertrouweling die haar blijft sterken in haar egomane denkbeelden.
De voormalige discipelen ontbeert het aan moed, visie en wilskracht om zelf de spil van een Beweging te worden en wachten gedwee op de volgende Messias van de Nieuwe Politiek. In naam van Onze Pim.
per ongeluk de martelares van de verongelijkte right wing vvd-er met een snufje vreemdelingenhaat onder de leden.
Door quasi-wilskracht en vooral verbaal beleden daadkracht (plus een warm bad voor de vastgoedlobby) geworden tot patrones van de Nieuwe Politiek na het LPF-echec, Salonfähiger dan bruinhemd wilders en stoerder dan rutte.
Het walmde al flink rond haar persoon en het deksel van de beerput is nu langzaam aan het opengaan. De déconfiture zal, zoals bij elke 'volksheld' die een status heeft die hij niet kan waarmaken, snel en ongenadig zijn. Haar aanhangers zullen zich teleurgesteld afwanden van de Beweging, de toeters en vlaggen blijven vertrapt achter, de meute likt vertwijfeld haar wonden en Rita eindigt met een droom, een rechtsextremistische website en die ene vertrouweling die haar blijft sterken in haar egomane denkbeelden.
De voormalige discipelen ontbeert het aan moed, visie en wilskracht om zelf de spil van een Beweging te worden en wachten gedwee op de volgende Messias van de Nieuwe Politiek. In naam van Onze Pim.
donderdag 11 september 2008 om 09:24
Ik krijg er ook geen hoogte van waar haar partij voor moet staan.
Wat ik wel knap vind: dat ze het voor elkaar krijgt dat haar vaste aanhang een selectief geheugen heeft. Ik hoor nog regelmatig dat ze 'zo recht door zee is', dat ze niet meedoet aan politieke spelletjes, dat ze staat voor wat ze zegt. Dan denk ik: hebben jullie gemist dat ze loog over het verstrekken van vertrouwelijke informatie over Congolese asielzoekers aan de Congolese overheid, en hetzelfde met Syriërs, het Hirsi Ali verhaal (achternaam die ze nog nooit gehoord zou hebben), en nu weer het krakersverhaal dat toch wat dubieus is.
Wat ik wel knap vind: dat ze het voor elkaar krijgt dat haar vaste aanhang een selectief geheugen heeft. Ik hoor nog regelmatig dat ze 'zo recht door zee is', dat ze niet meedoet aan politieke spelletjes, dat ze staat voor wat ze zegt. Dan denk ik: hebben jullie gemist dat ze loog over het verstrekken van vertrouwelijke informatie over Congolese asielzoekers aan de Congolese overheid, en hetzelfde met Syriërs, het Hirsi Ali verhaal (achternaam die ze nog nooit gehoord zou hebben), en nu weer het krakersverhaal dat toch wat dubieus is.
donderdag 11 september 2008 om 09:29
donderdag 11 september 2008 om 09:31
Maar het is nu ook wel heel makkelijk roepen dat je wel/niet op Rita (of eigenlijk TON) stemt. Nu maakt het namelijk nog niets uit. Het heeft pas betekenis als de echte stemming is. De tussenpeilingen geven niet voor niets altijd een andere uitslag dan de echte stemming. Zal heel eerlijk zijn ik ga me er pas écht in verdiepen als het zover is. Tuurlijk hou je het nu wel een beetje bij wat er geroepen en gezegd wordt maar om daar nu al een uitgesproken standpunt voor in te nemen vind ik te voorbarig.
donderdag 11 september 2008 om 09:35
Die peilingen begrijp ik ook nooit zo goed.
Wie zijn dan die mensen die daarvoor gevraagd worden denk ik dan.
Mij is in iig nog nooit iets gevraagd..
Ik las laatst ergens alleen ik weet even niet meer waar dat mensen die niet de gewenste antwoorden gaven op zo'n peiling er niet meer voor gevraagd werden.
Dus ach hoeveel zeggen die peilingen van bijvoorbeeld een Maurice de Hond dan eigenlijk?
Wie zijn dan die mensen die daarvoor gevraagd worden denk ik dan.
Mij is in iig nog nooit iets gevraagd..
Ik las laatst ergens alleen ik weet even niet meer waar dat mensen die niet de gewenste antwoorden gaven op zo'n peiling er niet meer voor gevraagd werden.
Dus ach hoeveel zeggen die peilingen van bijvoorbeeld een Maurice de Hond dan eigenlijk?
donderdag 11 september 2008 om 10:28
Propaganda is het hoe dan ook niet. Het zou anti-propaganda kunnen zijn, als ik zou zeggen wat Sinke zegt. Maar ook dat is dus niet het geval.
Het rommelt behoorlijk in de TON-tent. Niet alleen Sinke is uitgestapt, en als dit soort akkefietjes, zoals die valse beschuldiging van fraude aan Sinke's adres, zich in andere partijen had voorgedaan, dan had Verdonk's kop al gerold. Haar partij is echter geen partij, maar een dictatoriaal geleide vriendenclub. Dan is het verklaarbaar dat de 'partij' leegloopt, omdat er niets is behalve Verdonk dat hen bindt.
Dat ze het, zonder programma, met haar dubieuze financiële basis, en haar afgrijselijke debating-techniek, en 'erger-dan-Cramer'-verleden toch goed doet in de peilingen, komt vooral omdat bepaalde belanghebbende media haar een platform verschaffen en door dik en dun blijven steunen. Daarbij zijn de 'traditionele' media bang dat ze op dezelfde manier in de fout gaan als ten tijde van Fortuyn, waardoor ze haar in praatprogramma's volop de ruimte geven om opponenten te bestoken met haar giftige teksten. Als ze Enait de les leest over fatsoen in Nederland, waarbij we elkaar uit laten praten, terwijl ze dat zelf nooit of te nimmer doet, is er niemand die haar daar op aan durft te spreken. Als ze stelt dat Cramer op moet stappen vanwege haar actieverleden, is er niemand die haar doopceel trekt en haar vraagt hoe haar radicaal rechtse standpunten zich verhouden tot haar prominente rol in de Bond voor Wetsovertreders in de tijd dat ze nog 'Rooie Rita' werd genoemd. En wat te denken van die kamerzetel die ze bezet houdt, terwijl ze er praktisch nooit is? En dat geldt eigenlijk voor al die 'speerpunten' die ze met enige regelmaat vol overgave lanceert om het volk te manipuleren. Normen en regels die wel voor anderen gelden, maar niet voor haar.
donderdag 11 september 2008 om 11:49
Jaap, over veel dingen mogen we anders denken, maar híer zijn we het over eens. Vooral haar afgrijselijke debatmethodes, die ze tijdens de leiderschapsverkiezing tegnove Rutte al demonstreerde en waar ze tot mijn ergernis nog mee wegkwam ook, vind ik vreselijk. Of is dit dubbelop? Ja, dat is het. Nou ja het is in ieder geval duidelijk.
Ik denk dat haar 'beweging' als een plumpudding in elkaar zal zakken.
Ik denk dat haar 'beweging' als een plumpudding in elkaar zal zakken.