dierenmishandeling?

12-06-2015 00:02 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met iets in mijn maag en het laat me niet los. Wij hebben sinds kort nieuwe buren. Deze mensen hebben 3 mechelse herders en een beagle achtige hond. Nou heeft de buurman een kennel gemaakt voor de mechelse herders. Elke hond zijn eigen kennel. Die kennels zijn missschien een meter breed en 4 a 5 meter lang. Die honden zitten daar de hele dag. Ze worden misschien twee keer per dag uitgelaten. Dit uitlaten is even het laantje op en neer lopen zodat ze hun behoefte kunnen doen en vervolgens weer die kennel in kunnen. Nou zijn onze tuinen echt niet groot en die kennels staan op het zuiden. Vol op zon dus. De buurman doet niks anders dan schreeuwen tegen die beesten en vandaag hoorde ik hem dus ook schoppen. Wat moet ik doen? Ik vind het zielig. Iemand tips/adviezen?
Alle reacties Link kopieren
Nou, je had het dus gewoon bij het rechte eind, in tegenstelling tot wat Cesar Millan-wannabe's hier.



Wat nu?



Ach, en alle waarschuwingen ten spijt, is er gisteren toch weer een hond in een auto achtergelaten en overleden... klootzakken!
Alle reacties Link kopieren
quote:duncha schreef op 12 juni 2015 @ 23:04:

Even een update: ik heb de buurvrouw gesproken. Haar dochter stond gister voor het raam met tranen in haar ogen. Ze zag hoe hij de honden sloeg met de riem en ze schopte. De buurvrouw zelf heeft zijn vrouw met een dweilstok door de tralies zien porren omdat ze aan het blaffen waren. Morgen bel ik weer met 144.

Zinloos! Hij ontkent en dan is het zijn woord tegen het hare of tegen het jouwe.

Maar goed, dit moet je zelf ervaren.



Wat betreft dieren hebben we geen rechtssysteem. Wel een kromsysteem. Wil je recht halen? Dan moet je het recht in eigen hand nemen en die honden stelen. Dat is het enige dat er op zit.



We hebben een pistolen Paultje nodig, KEIHARD!
Alle reacties Link kopieren
De buren hebben gebeld en ze zouden er werk van maken. Wat dat inhoud weet ik niet, ben heel benieuwd. We blijven alert en de buren proberen ook te filmen als het lukt.
Goed zo!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn mensen die doen wat ze kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Is er al nieuws ?

Weet je of er iemand van 144 langs is geweest ?
Alle reacties Link kopieren
Hebben de buren ook ff melding gemaakt over de Oostvaardersplassen? Wel zo netjes.
Alle reacties Link kopieren
@tinydancer, ik weet niet of ze al langs zijn geweest. Moet wel zeggen dat het de laatste vier dagen erg rustig is.
Alle reacties Link kopieren
144 belt altijd terug om te vertellen welke actie ze ondernomen hebben. Gewoon weer bellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zal dit gaan deze week met de hitte?
Another Tale of Infinite Dreams
Alle reacties Link kopieren
Suushi, ik ben ook heel benieuwd.



Er zijn nu meerdere buren die geklaagd hebben over zijn geschreeuw. Helaas valt daar weinig aan te doen. De man is ook al een paar keer aangesproken door mensen waarom hij zo met zijn honden om gaat. Hij zegt dat hij in training is met ze. Zijn manier van trainen ken ik niet, wil ik ook niet kennen. We blijven alert.
Alle reacties Link kopieren
Goedzo TO..

Zeker met de hitte die er aan zit te komen
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Wat zielig! Goed zo TO!



Hopelijk staat t snel op camera. Kan de lul aangepakt worden
Alle reacties Link kopieren
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb latenn horen, maar de dieren politie is geweest! Ze zijn bij die mensen binnen geweest en hebben het hok bekeken. De dieren politie heeft gezegd dat het hok niet kan, de dieren te weinig ruimte hebben hij beter voor ze moet zorgen. De dieren politie heeft aangeboden om ze daarmee te helpen.



De volgende dag heeft de buurman het hok weggehaald en de mechelse herders zijn weg. Ik hoop dat ze nu een beter plekje hebben.
Alle reacties Link kopieren
Best goed nieuws dus hoop ook voor ze dat ze het nu veel beter hebben! Arme beestjes..
Alle reacties Link kopieren
Fijn!! Hogelijk hebben ze het nu beter. Goed gedaan TO!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is geweldig nieuws! Ik hoop dat de honden nu bij iemand anders zijn, en dat hij ze niet ergens anders opgesloten heeft. Want veel vertrouwen heb ik niet in zulke figuren.
Dat ze hem maar in een kennel opsluiten en die honden vrij laten lopen, dat zal hem leren!



Arme beesten... hopelijk krijgen ze nu een goed thuis.
Alle reacties Link kopieren
Topper ben je Duncha, niet iedereen zou dit aandurven, met zo'n vent waarvan je gedoe kunt verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne reacties! Ik ben ook blij dat we aktie hebben ondernomen, maar ook dat de dieren politie er is geweest!



De buurman heeft wel gescholden met alle ziektes die je kan krijgen en mijn man en andere buurman bedreigd, maar dit is pure onmacht. Sindsdien is het erg rustig.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan duncha!! Dit topic las echt als een spannend boek met allerlei bewijsmoeilijkheden, kletsverhalen van quasi-experts en als klap op de vuurpijl het feit dat de buurman een gewelddadige psychopaat is... Maar met het happy end dat de honden hopelijk nu een veel beter leven hebben. Well done

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven