welke dierentuin?

29-07-2015 21:00 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen deze week een dierentuin bezoeken in Midden- of Zuid Nederland en twijfelen op dit moment tussen Gaiazoo en dierenpark Amersfoort. We gaan met volwassenen en kinderen van 3 tot 6 jaar. Welk park zouden jullie aanraden er waarom? Andere suggesties zijn ook welkom, behalve Burgers Zoo en Safaripark Beekse Bergen (daar zijn we geweest).
Alle reacties Link kopieren
Ouwehand?



Is ook goed te doen met regen, leuk indoor water en zand paradijs.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een abbo op gaia. Mooi park!
Alle reacties Link kopieren
Gaiazoo vind ik mooier dan Amersfoort
Als je blijdorp 8 jaar geleden veel lopen vond zal je dat nu helemaal vinden. Bijna alle verblijven zijn inmiddels verandert en zijn nu erg ruim opgezet voor de dieren. Wat voor ons meer lopen betekent.



Gaiazoo vond ik mooi maar klein
Blijdorp Rotterdam.
Planckendael in België is ook mooi. Of Pairi Daiza, maar Wallonië is wel een eindje verder en ze hebben er panda's. Wel even die ID-kaart regelen dan
Alle reacties Link kopieren
Dierenrijk Europa in Nuenen is leuk! En mocht je een postcodeloterijagenda hebben dan is de entree maar ¤ 10 euro p.p. met die kortingsbon.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen vinden Amersfoort het leukst. Vooral het dinobos vinden ze geweldig. En er is ook iets nieuws met bootjes waar je in kan zitten (en varen tussen de dieren). Maar verder is het ook een leuke dierentuin, ik vind het zelf ook lekker overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ouwehands Dierenpark Rhenen is erg mooi! Wij wonen er vlakbij en hebben een abonnement. De kinderen kunnen lekker ravotten in RavotAapia, een indoor jungle en de ouders lekker wat drinken. Ook vertrekt er een monorail vanuit de jungle wat erg leuk is voor de kinderen. En vergeet vooral het Berenbos niet waar oude beren die moesten werken in gevangenschap en de meest gruwelijke behandeling hebben gehad nu heerlijk van de vrijheid kunnen genieten. Naast het Dierenpark op 100m is er een pannenkoekenhuis waar je met de kids de dag leuk kan afsluiten :-) Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ouwehand vond ik 3 jaar geleden erg tegenvallen. Amersfoort daarentegen wordt steeds mooier! Het Snavelrijk met loslopende/vliegende vogels is echt heel tof, ze hebben nu inderdaad ook iets met bootjes, en een nieuw safaripark volgens mij. En echt heel leuk gebouwd voor kinderen, met allemaal klauterroutes waar volwassenen niet komen. Echt een leuke dierentuin.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Het wordt Gaia voor morgen, het weer wordt hopelijk prima. Amersfoort gaan we zeker ook nog eens doen, maar op een later moment.
Leuk! Heel veel plezier morgen, blauwmetstippen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe vonden jullie Gaia?
Alle reacties Link kopieren
Het was super! Het is niet heel erg groot, dus perfect te doen in een dag zonder te haasten. Mooi aangelegd, je kan zien dat het een nieuwere dierentuin is, ruimte voor de dieren, alles in thema, afwisselende wandelroute. Oudste mocht nog met een roofvogel vliegen tijdens de show, apetrots natuurlijk!

En er waren poffertjes, heel fijn, want die van ons lusten geen patat. :-)

Ik vond met name het regenwoud-deel erg mooi, man de algehele aankleding, oudste het reptielenhuis en jongste de doodshoofdaapjes. We zagen zelfs een aapje met twee jongen op de rug!

Geslaagde dag dus, en zeker een aanrader.
Leuk om te lezen! Favoriete gedeelte van mijn zoontje is het savannedeel (de giraffen en zebra's vooral). Precies daar wil hij altijd uit de kinderwagen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk zeg! Als we in de buurt zijn zullen we ook ns gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven