De dood van de beroemdste leeuw van Zimbabwe

28-07-2015 20:21 368 berichten
Hebben jullie het al gelezen? Ik vind het zo erg he... over xaantal jaren is er gewoon geen wildlife meer te bekennen door dit soort lui!



zo zielig, uit zn vertrouwde omg gelokt en 40uur opgejaagd te worden, neer geknald, gefild en onthoofd voor facking 50.000 !!! Onbegrijpelijk en dat soort lui heeft kinderen?!

Van mij mogen ze echt die mannen levenslang oplsuiten, en ja dat meen ik echt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 30 juli 2015 @ 15:17:

Die teringlijer heeft ook een ijsbeer op zijn lijst staan En een bruine beer en een leopard, en rhino en giraffe and so on.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Beest.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de verontwaardiging. We zijn het enige soort dat elkaar ook opjaagt en afknalt. Voor de zielloze heeft niets en nemand een ziel en mag er gerust op gejaagd worden en als bonus afgeslacht. Planet Earth....
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 30 juli 2015 @ 15:18:

[...]





En een bruine beer en een leopard, en rhino en giraffe and so on.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Er is jagen en jagen. In westerse landen worden de dieren uit hun habitat verdreven door de expansiedrift van de mens, helaas leidt dat dikwijls tot het afschieten van wild, ben overigens niet vies van een hertenbiefstukje of een wild zwijn karbonade omdat die dieren een beter leven hebben gehad dan hun gedomesticeerde soortgenoten die nooit buiten zijn geweest. Plezierjacht keur ik af, drijfjacht nog meer. Een goede jager heeft aan één schot genoeg. Iemand die voor de lol dieren afschiet mogen ze van mij afschieten, met hagel, dan duurt het even, dan kan het zelfs jaren duren want als er ouderwetse hagel wordt gebruikt kan iemand jaren later overlijden aan een loodvergiftiging. Een kennis van ons is jachtopziener, overigens niet in Nederland. Wat hij zo nu en dan meemaakt is hemeltergend, aangeschoten wild, schutter onvindbaar, piepjonge verweesde dieren.

Waarom mensen op groot wild jagen begrijp ik niet, dat doe je met een camera, niet met een karabijn of een kruisboog.
verba volant, scripta manent.
quote:Star schreef op 30 juli 2015 @ 15:17:

Die teringlijer heeft ook een ijsbeer op zijn lijst staan En een luipaard.
Alle reacties Link kopieren
Die kl**tviolen knallen bij voorkeur dieren af die op de rand van uitsterven staan. Laatst was er ook nog iemand die een vergunning had voor het afschieten van een zwarte neushoorn, ik zal eens kijken of ik het kan terugvinden, ik dacht dat ik het had gelezen in Trouw.



http://www.nu.nl/buitenla ... e-neushoorn-schieten.html



Niet in Trouw maar op NU.nl.
verba volant, scripta manent.
quote:yasmijn schreef op 30 juli 2015 @ 15:11:

Zelfs jagers keren zich tegen de tandarts

BLOOMINGTON -



Tandarts Walter Palmer wordt nu ook door de jagers bekritiseerd. Safari Club International, een internationale organisatie voor grootwildjagers, heeft de 55-jarige Palmer geschorst. Ook door de naam van zijn Zimbabwaanse gids is voorlopig een streep gezet. Dat meldt de Amerikaanse krant Star Tribune.



Walter James Palmer (l), die op de foto overigens met een andere geschoten leeuw staat, doodde Cecil, de bekendste leeuw van Afrika. Weerzinwekkend, vindt een lezer dit `machogedrag`. Walter James Palmer (l), die op de foto overigens met een andere geschoten leeuw staat, doodde Cecil, de bekendste leeuw van Afrika. Weerzinwekkend, vindt een lezer dit 'machogedrag'. Foto: De Telegraaf



De organisatie wil eerst eens afwachten wat het onderzoek in Zimbabwe oplevert. Het draait om de vraag of de jacht waarbij de bekende leeuw Cecil sneuvelde, al dan niet legaal was. De gids werd woensdag al voorgeleid aan een rechter in Hwange, nabij het nationaal park waar de leeuw werd gedood. In het Afrikaanse land wordt de roep om terugkeer van Palmer, om zich ook voor de rechtbank te verantwoorden, steeds sterker. De tandarts is echter onvindbaar. Zijn woning en praktijk in Bloomington, in de staat Minnesota, zijn verlaten.



In de Verenigde Staten werpen zich allerlei instanties op de zaak. Zo heeft het ministerie van Justitie laten weten zich te verdiepen in de feiten. De zogenoemde Fish and Wildlife Service, een federale dienst die de bescherming van planten en dieren controleert, heeft de zaak eveneens in onderzoek.



Heb ik ook gelezen.

Vind het ergens wel hypocriet dat nu ook zijn collega plezierjagers zich tegen hem keren.

Er zullen er wel meer niet heiliger dan de paus zijn maar nu er één onder vuur ligt hem met zijn allen de rug toe keren.



Prima hoor, mag, laat ze zich maar lekker low profile houden met z'n allen en regels aanscherpen en elkaar checken en zo maar ergens vind ik het wel een beetje hypocriet.

Het is nu even alles behalve stoer en sexy om op te pijpen over je grootwildpiefpafpoefhobby en de tandarts is een mooie zondebok.



Ik vind het mooi dat mensen dit een halt toe willen roepen, boos zijn om de dood van Cecil, zijn kinderen en ander groot wild. Ik vind het ontroerend dat mensen met kartonnen borden met daaarop 'I am Cecil' langs de weg staan en bloemen leggen bij Cecil monumenten, ik ben ook erg voor het aan banden leggen van deze idiote dierenbeulerij maar de tandarts hoeft van mij niet dood (wel, zoals ik gisteren schreef, zou ik hém graag een uur of veertig opjagen terwijl hij ongewapend en met een, zeg maar verstuikte enkel, over een savanne draaft) en zijn gezin al helemaal niet. Dat gaat me echt te ver.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 30 juli 2015 @ 14:27:

[...]





Ja, allicht. Dat weet de stoper in kwestie. Hij weet welk risico hij loopt. Dus is hij dubbel een lafaard en een schoft. De kans bestaat dat zijn eigen kinderen en vrouw hem niet terugzien en de olifanten hebben helemaal geen kans.



Hij heeft hersens, dus......... hij kan zelf bedenken welk risico hij neemt.

Wordt hij betrapt, zelf gedaan, eigen verantwoording.

Gelijk de kogel, het liefst tussen zijn ogen!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Je mag het vast niet zeggen, maar deze man wens ik hetzelfde toe als wat hij leeuw Cecil heeft aangedaan. Hopelijk wordt hij snel gevonden.



40 uur lang een gewond dier met pijn opjagen en het dan doden, onthoofden en villen, gewoon voor de lol.
Alle reacties Link kopieren
Wie op bewegende doelen wil schieten kan dat ook doen op kleiduiven, is bovendien een stuk goedkoper.
verba volant, scripta manent.
Eens.

De lol van het werkelijk doden als sport begrijp ik ook totaal niet.

Het is niet dat men de leeuw nodig heeft voor het vlees of dringend een jas moet hebben tegen de kou.

Dus gaat het om doden voor je plezier.

Het liefst grote dieren. Laatst zag ik bij Ricky Gervais op facebook een lulhannes die een giraffe had omgelegd.

En daar lag 'ie dan. De dode giraffe. Met een glunderende jager er naast. Foto gemaakt natuurlijk, want enorm trots ook nog.



Het gaat mijn pet ver te boven.

Lekker schieten kan inderdaad ook op een kleiduif.

Hartstikke moeilijk en veel knapper, als je dat kunt, dan zo'n groot, log dier als een giraffe afknallen.
quote:Eleonora schreef op 30 juli 2015 @ 19:11:



Het liefst grote dieren. Laatst zag ik bij Ricky Gervais op facebook een lulhannes die een giraffe had omgelegd.

En daar lag 'ie dan. De dode giraffe. Met een glunderende jager er naast. Foto gemaakt natuurlijk, want enorm trots ook nog.

Vrouw was het. Dat mokkel verveelt zich ook stierlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het grotere probleem is de mensen die al die vergunningen verkopen aan dit soort sadisten om bedreigde dieren af te knallen.
Alle reacties Link kopieren
De tandarts is ook al eens aangeklaagd wegens sexuele intimidatie lees ik net.

Afgekocht voor $ 127.000
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Five elephants slaughtered, a baby saved and three poachers arrested......Operation Ongoing

At approximately 7.00pm on 27th July gunshots rang out in the darkness across Tsavo West. The incident was reported to the Kenya Wildlife Service, who responded promptly at first light the following morning. The DSWT was contacted to support the extensive operation in southern Tsavo West National Park by flying in a KWS tracker dog from Ngulia rhino sanctuary and providing further ground support from our Chyulu Anti-Poaching Team.

The lifeless corpses of five slain elephants, with their ivory missing, lay strewn within fifty metres of each other. Security teams from KWS, DSWT and Big Life were deployed both in the air and on the ground with the tracker dogs available to support the ground efforts. By the evening of 28th the first of the poachers was arrested, and to date three have been apprehended for the crime, with operations ongoing.

On the morning of 29th July another tiny victim from this ghastly incident was found alive - a young elephant calf of approximately six to seven months old. He was rescued by KWS and Big Life teams, then driven to Ziwani airfield while the DSWT mobilised Keepers and a rescue plane from Nairobi to collect the calf to fly him back to our Nairobi Nursery. Surprisingly, despite his ordeal of having witnessed his whole family gunned down at the hands of humans, he has been friendly from the outset, needy of company and attention and clearly grateful to have been saved. After his terrifying 38 hours he has responded immediately to the company of the other orphans in our care, not wanting to leave their sides since arrival. We have called him Losoito, after the name of the hill close to where he was found.

We will do all in our power to help Losoito overcome his harrowing ordeal, for it is impossible to imagine the emotional trauma he has endured in witnessing the murder of 5 members of his family. All killed to satisfy a demand for ivory from people that wish to display and wear something that only has real value to an elephant. We talk of an elephant being killed every 15 minutes for its ivory, a shocking statistic, yet in this tragic incident, 5 elephants were killed in a minute!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Henk-en-Roelie schreef op 30 juli 2015 @ 14:08:

Ik kijk maar niet meer op die sites want ik krijg het er koud van. Zonet dacht ik nog goed oud nieuws te lezen ( wel een bericht uit 2014 ) over een ranger die een olifantje van een massaslachting had gered en in een vliegtuig vervoerd, maar dat olifantje was dermate ernstig getraumatiseerd dat het alsnog was overleden. Het olifantje was de enige overlevende van een massaslachting in 2014 en gevonden door inwoners die het hadden vastgebonden aan een boom en kinderen stenen lieten gooien naar het arme dier.

Wat mankeren die mensen toch dat ze dit een hulpeloos dier kunnen aandoen?Dat is dit artikel: http://www.bbc.co.uk/news/magazine-29060814 . Ik las het tijdens mijn lunchpauze en dacht dat het goed af ging lopen.

Ik moest echt proberen om niet te janken, zo zielig was het.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 31 juli 2015 @ 09:25:

Five elephants slaughtered, a baby saved and three poachers arrested......Operation Ongoing

At approximately 7.00pm on 27th July gunshots rang out in the darkness across Tsavo West. The incident was reported to the Kenya Wildlife Service, who responded promptly at first light the following morning. The DSWT was contacted to support the extensive operation in southern Tsavo West National Park by flying in a KWS tracker dog from Ngulia rhino sanctuary and providing further ground support from our Chyulu Anti-Poaching Team.

The lifeless corpses of five slain elephants, with their ivory missing, lay strewn within fifty metres of each other. Security teams from KWS, DSWT and Big Life were deployed both in the air and on the ground with the tracker dogs available to support the ground efforts. By the evening of 28th the first of the poachers was arrested, and to date three have been apprehended for the crime, with operations ongoing.

On the morning of 29th July another tiny victim from this ghastly incident was found alive - a young elephant calf of approximately six to seven months old. He was rescued by KWS and Big Life teams, then driven to Ziwani airfield while the DSWT mobilised Keepers and a rescue plane from Nairobi to collect the calf to fly him back to our Nairobi Nursery. Surprisingly, despite his ordeal of having witnessed his whole family gunned down at the hands of humans, he has been friendly from the outset, needy of company and attention and clearly grateful to have been saved. After his terrifying 38 hours he has responded immediately to the company of the other orphans in our care, not wanting to leave their sides since arrival. We have called him Losoito, after the name of the hill close to where he was found.

We will do all in our power to help Losoito overcome his harrowing ordeal, for it is impossible to imagine the emotional trauma he has endured in witnessing the murder of 5 members of his family. All killed to satisfy a demand for ivory from people that wish to display and wear something that only has real value to an elephant. We talk of an elephant being killed every 15 minutes for its ivory, a shocking statistic, yet in this tragic incident, 5 elephants were killed in a minute!
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:yasmijn schreef op 31 juli 2015 @ 09:08:

De tandarts is ook al eens aangeklaagd wegens sexuele intimidatie lees ik net.

Afgekocht voor $ 127.000Dat je als vrouw zijnde nog bij zo'n vieslel blijft snap ik niet. Dan ben je net zo gek.
Alle reacties Link kopieren
Die kloothommel was ook nog van plan om een olifant om te leggen.



Walter Palmer, de tandarts die Cecil-de-leeuw vermoordde, is spoorloos. En wellicht met rede, want ondertussen komen steeds meer details naar boven over wat er precies is gebeurd. Zo blijkt dat Cecil 11 uur lang gewond rondsukkelde voor Palmer hem “uit zijn lijden verloste”. En dat hij, ondanks het feit dat hij wist illegaal een leeuw te hebben gedood, toch nog per se een “grote” olifant wou afschieten voor hij naar huis ging.



Elf uur lang heeft Cecil-de-leeuw afgezien. Want Walter Palmer verwondde hem “slechts” omstreeks 22 uur op 1 juli. Pas ’s anderendaags om 9 uur ’s ochtends, nadat hij zelf lekker had geslapen, vonden de jachtbegeleiders de leeuw. En toen mocht Palmer hem doodschieten.



Het was toen dat Theo Bronkhorst, zijn begeleider, ontdekte dat Cecil een gps-band droeg. Bronkhorst, die aangehouden is, heeft de autoriteiten vertelt dat hij toen in paniek sloeg. Palmer was minder aangedaan blijkbaar. Want meteen na aankomst in zijn lodge vroeg hij of Bronkhorst voor hem geen olifant kon arrangeren om neer te schieten. Niet zomaar een olifant, het moest er eentje zijn die “groot genoeg was”.



“We then went back to my place near Hwange. The client asked if we would find him an elephant larger than 63 pounds, (het gewicht van één slagtand) which is a very large elephant, but I told him I would not be able to find one so big”, vertelde Bronkhorst aan zijn ondervragers. Uit zijn relaas blijkt ook dat Palmer perfect moet hebben geweten dat de plaats waar hij Cecil-de-leeuw doodschoot niet de plek was waar hij dat eigenlijk had mogen doen volgens de vergunning die hij voor duizenden dollars kocht.



Bronkhorst.

“I don’t want to shoot any animals. I do it because it is the only way I can earn a living”



Bronkhorst is eigenlijk een boer, maar in 2000 werd hij van zijn farm (1.269 hectare) in Southcum (in de buurt van Kwekwe, in centraal Zimbabwe) “verwijderd” toen dictator Mugabe besloot het land van blanke boeren “aan te slaan”.



Sindsdien probeert hij zijn kost te verdienen als begeleider van rijke westerlingen die dieren komen doodschieten. “I don’t want to shoot any animals. I do it because it is the only way I can earn a living”, beweert de man. “Ik doe het ook maar hooguit vijf keer per jaar, om rond te komen.”





MAAR PALMER MOEST EN ZOU SCHIETEN DIE AVOND, EN DUS GEBEURDE DAT. “WE WERE NEVER MEANT TO HUNT ON THE LAND WHERE THIS LION WAS SHOT”, GEEFT BRONHORST TOE.

“We were never meant to hunt on the land where this lion was shot”



Volgens Bronkhorst ging “alles van in het begin mis”. Palmers bagage was kwijt geraakt toen hij landde in Bulawayo. Daardoor liep alles vertraging op. En daardoor kon Palmer ook niet meer op tijd op de plaats geraken waar hij volgens zijn vergunning mocht schieten. Maar Palmer moest en zou schieten die avond, en dus gebeurde dat. “We were never meant to hunt on the land where this lion was shot”, geeft Bronhorst toe.



Het land waarop dat gebeurde behoort tot een farm die Antoinette heet, en die grenst aan het Hwange National Park. Honest Ndlovu, die er woont, stuurde een scout mee met Palmer, Bronkhorst en diens zoon Zane. Ze bonden een karkas van een dode olifant aan een boom. “Once we were established, and it was quiet, we first saw a lioness go past. And then a huge male – Cecil – came into view behind her. He was a magnificent animal. The client then fired using a bow and arrow, and it went away into the long grass. This was about 10 pm.”





Slecht gevoel



Brinkhorst zegt dat hij er toen al een slecht gevoel bij had (“I was worried about the lion and what had happened”). Maar het was te laat om te gaan zoeken. Dat gebeurde ’s anderdaags. “We got there about 9am, and we found it and it was wounded, and the client then shot it, with his bow and arrow, and killed it.”



Bronkhorst zegt dat hij toen pas zag dat Cecil een gps-halsband droeg. “Ik panikeerde en hing dat ding in een boom. Dat was dom, ik had er meteen mee naar de parkwachters mee moeten gaan.”



"En nu nog een grote olifant"



“I was devastated. We would never shoot a collared animal. We did what had to be done. We took the head and skin, as the client had paid for the trophy. If I had been able to take the client where we were due to be, this would not have happened”, vertelt hij.



Palmer was minder aangeslagen. Goed wetende dat hij illegaal een leeuw had gedood, vroeg hij doodleuk bij aankomst op Antoinette aan Brinkhorst of die voor hem niet kon regelen dat hij die dag nog een grote olifant kon doodschieten. Bronkhorst weigerde daarop in te gaan. Zoals gepland vertrok Palmer ’s anderendaags weer naar huis.



Uit de getuigenis die Bronkhorst gaf aan de autoriteiten zou blijken dat Palmer wel degelijk op de hoogte was van het feit dat de leeuw die hij neerlegde weggelokt was met het karkas uit het natuurreservaat. Het was overigens al de vierde leeuw in een jaar tijd die in de buurt daar neergeschoten werd die een gps-halsband droeg, iets waar hij ook van op de hoogte moet zijn geweest. (“Cecil was not the first male lion enticed out of the park to be shot by trophy hunters. In fact, the research programme indicates that over the years, 74% of the male lions on the border of the National Park have been shot by trophy hunters.”)





Spoorloos, maar ...



De tandarts is momenteel spoorloos. De Amerikaanse overheid heeft een onderzoek naar hem geopend. Het US Fish and Wildlife Service, een federaal agentschap dat wel degelijk bijzonder zware straffen kan vorderen, tweede gisteren: “We’re investigating the killing of #CecilTheLion. Will go where facts lead. We ask Dr. Palmer or his rep to contact USFWS immediately”. Maar Palmer heeft nog steeds niks van zich laten horen.



Ook het Witte Huis moet reageren, want de petitie om dat te doen heeft meer dan 100.000 handtekeningen ondertussen. Palmer kan trouwens wel degelijk in de VS veroordeeld worden. Niet omdat hij een bedreigd dier doodde, want de Amerikanen hebben de leeuw als “threatened” en niet “endangered” geklasseerd, wel voor overtreding van de Travel Act.



Palmer riskeert vijf jaar cel, ook in de VS



Die stelt dat Amerikanen die naar het buitenland reizen om bewust “unlawful activities” te begaan strafbaar zijn. Advocaten van dierenrechtenorganisaties zijn nu al volop in de weer om het feit dat Palmer betaalde om te kunnen schieten te laten doorgaan als “bribery” of omkoping. (“If Palmer traveled to Zimbabwe to hunt exotic species, and planned to bribe guides if necessary to access his prey, that offense would fall within the broad scope of the Travel Act.”) Hij riskeert daar vijf jaar cel mee.



Bovendien moeten de Amerikanen sowieso Palmer uitleveren aan Zimbabwe als dat land daarom vraagt. In Zimbabwe is Palmer sowieso in overtreding voor “hunting without a permit”. Daar staan bijzonder zware straffen op.



“Ongoing investigations to date, suggest that the killing of the lion was illegal since the land owner was not allocated a lion on his hunting quota for 2015”, zegt de Parks and Wildlife Management Authority in Zimbabwe. Palmer, met andere woorden, lijkt te zullen moeten boeten.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Hier rechts op de foto ook die Palmer, hij jaagt op allerlei wilde dieren;



hier



Even kijken of dit kan hoor, ik wil het niet zo plaatsen die foto want ik ben ook nooit blij als ik onverwachts met nare foto`s geconfronteerd word.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand waar je die petities kan tekenen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 31 juli 2015 @ 14:38:

Weet iemand waar je die petities kan tekenen?





Deze onder andere:



http://www.thepetitionsit ... il-the-lion-in-zimbambwe/
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een fijn en geruststellend idee dat die kerel wel degelijk een celstraf kan krijgen.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor net dat Jericho, de broer van Cecil, de cubs heeft geadopteerd en hij beschermt ze.

Toch weer wat hoop.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven