Zaak Marianne Vaatstra, opgelost?

19-11-2012 06:06 2404 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit zou toch wat zijn! Eindelijk duidelijkheid voor de familie. Hopelijk meer rust. En wat bijzonder dat een zaak wordt opgelost, via DNA-verwantschapsonderzoek.



NOS
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 31 mei 2015 @ 20:21:

Geke = knettergek daarom heeft ze in het durp ook de bijnaam GEKKE GEKE



Misschien zou ik vaker en langer daar in 't durp moeten vertoeven om dat op te vangen.



D'r huisje ziet er keurig uit, tuintje ligt er strak geharkt bij en ze fietst zonder begeleiding op een zonnige dag vrij in 't rond.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb wel eens het een en ander gelezen over deze zaak. En nu kom ik toevallig dit topic tegen. Ben er niet volledig van overtuigd dat jasper niet de dader is maar dat de zaak rammelt aan alle kanten (hoop inconsistenties) terwijl het OM doet alsof er niks aan de hand is en weigert opheldering te geven. Dat is toch op zijn verdacht en het lijkt er naar mijn mening inderdaad op dat er iets verborgen wordt. Ik zou graag willen weten wat
Alle reacties Link kopieren
In Eén Vandaag nu gaat het over de commissie Posthuma ( n.a.v. o.a. de Schiedammer parkmoord, waarin de verkeerde een aantal jaren vast zat.) Eén van de aanbevelingen van die commissie was: TEGENSPRAAK.

Elk team zou tegenspraak moeten krijgen, om helder naar de zaak te kunnen (blijven) kijken.



In de zaak Vaatstra is geen tegenspraak geduld, politie en justitie heeft niet willen weten van bewijzen en verklaringen die een duidelijk andere kant op wezen dan dat wat ze zelf wilden (mochten) zien.

Ook advocaat Jan Vlug was niet geïnteresseerd in verklaringen die het onschuldig zijn van zijn cliënt zouden kunnen bewijzen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:WDankbaar schreef op 14 mei 2015 @ 15:44:

[...]

Vind ik niet. Wat is daar onbetrouwbaar aan? Ik heb het juist gedaan om te laten zien hoe hbg in elkaar zit. Hij mag het filmpje plaatsen maar doet het niet. Als hij het filmpje werkelijk zo onbetekenend vindt als hij wil doen geloven, waarom plaatst hij het dan niet?



'k Hoop dat een tv programma aandacht besteedt van de inhoud van deze video.

Vlgs de mails in 2010 van Henk Mous zou deze Ali (Haval) volledig uitgerechercheerd zijn, maar er nooit iets over vermeld. Familie Vaatstra heeft er nooit iets over vernomen, in tegenstelling tot andere 'verdachte'personen, die aangehouden werden/die DNA afstonden. Daarvan werden ze altijd op de hoogte gebracht.

1 keer liet Adema zich tegenover Klaske Ferwerda ontvallen dat ze bezig waren met een Irakees die destijds tussen de mazen van het net was door geglipt.....maar later ontkende hij gezegd te hebben dat het een Irakees betrof.

Ben ook benieuwd wat er nu mis gegaan is met het contact opnemen met (de redactie van) Peter R. de Vries.

Waarom hij niet op de afspraak is gekomen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2015 22:10
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren




Wim Dankbaar spoort niet.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Richard Eikelenboom denkt er het zijne van, en die spoort wel degelijk.

https://vimeo.com/73381220
Anti-social behaviour is a trait of intelligence in a world full of conformists - Nikola Tesla
Alle reacties Link kopieren
Fargo wordt het niet tijd dat jij je psychisch na laat kijken ?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fargo schreef op 28 juli 2015 @ 22:45:





gummyhuman down playEn neem je vriendje simbalabimba ook maar mee naar de psychiater.
Alle reacties Link kopieren
Vriendje?

Waarom ga je er van uit dat ik een man ben?

Waarom moet ik mee naar een psychiater? Dat lijkt me niet de juiste behandelaar voor een - vermoedelijke- frozen shoulder.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Waarom zit er eigenlijk niet gewoon een slot op dit topic?
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 30 juli 2015 @ 15:08:

Waarom zit er eigenlijk niet gewoon een slot op dit topic?+1
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Moeder Maaike in 2005

In kranten en tijdschriften, op televisie, overal werd aandacht besteed aan de moord op Marianne. Het is een van moorden waarover het meest werd en wordt gepraat en geschreven. Hoe is het om als moeder je dochter telkens weer tegen te komen in de media en steeds weer geconfronteerd te worden met het verlies. En met wat ánderen daarvan vinden.

“Het is heel dubbel. Natuurlijk ben je blij met alle aandacht, want je wilt dat er dingen worden opgelost. Je wilt dat ze de dader pakken. En iedere vorm van aandacht biedt weer hoop op een aanwijzing of een gouden tip. Ook al wordt die hoop door de jaren heen wel minder. En je wilt dat het verhaal van je dochter niet wordt vergeten. Maar meestal is het erg moeilijk om anderen over de moord en over Marianne te horen praten. Het is vreemd als anderen een mening over je dochter hebben. Iedereen ziet de gebeurtenis door andere ogen. En in elk geval niet door de ogen van de ouders, van een moeder. Soms is het gevoelloos en soms wordt er zelfs een verkeerd beeld van je kind geschetst. Zo geloof ik niets van het verhaal dat ze er bewust voor heeft gekozen alleen naar huis te gaan. Dat zou ze nooit doen want ze was bang in het donker en de weg naar huis was ook nog eens erg afgelegen. Ik denk dat ze is gedwongen. Maar het verhaal dat ze vrijwillig in haar uppie is weggefietst, wordt ondertussen overal verteld. En dat steekt me. Ook heb ik regelmatig aanvaringen gehad met kranten en tijdschriften over mijn standpunt dat het asielzoekerscentrum iets met de moord op mijn dochter te maken heeft. Vraag het me dan niet, denk ik dan. Als iedereen toch zo goed weet hoe het zit, dan kunnen ze net zo goed stoppen om mij naar mijn visie te vragen. Ik heb er wel eens over gedacht míjn verhaal op te laten schrijven. Ik heb de afgelopen jaren allerlei stukken en aantekeningen verzameld. De titel heb ik al: De moord die niet opgelost mócht worden.



Beide ouders 2010

Het enige wat de ouders van Marianne willen, is een eerlijk antwoord op al hun vragen. ,,Dat is voor ons van levensbelang om het verlies van onze dochter te verwerken. We proberen nu een advocaat te vinden die de leugens van het Openbaar Ministerie onderuit kan halen. Dat zou ons een goed gevoel geven.’’



De ware daders graag berechten, evenals degenen die willens en wetens de zaak onder het tapijt geschoffeld hebben.

Er loopt vlgs mij ook nog een schadevergoedingszaak tegen Jasper S. en een tuchtzaak tegen Yehudi Moszkowicz. Dat is de advocaat die (vlgs hemzelf omdat Maaike daarom gevraagd zou hebben) Maaike vertegenwoordigt in de zaak om het verbod om het 1e boek en de dagboekjes te publiceren.

De advocaat die een convenant met Micha Kat heeft gesloten waardoor hij Micha niet in rechte zal betrekken. Micha Kat, op wiens site de dagboekjes vermeld staan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 30 juli 2015 @ 15:08:

Waarom zit er eigenlijk niet gewoon een slot op dit topic?Idd en die simbalabimba en Fargo een ip ban geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fargo schreef op 30 juli 2015 @ 19:37:

Waarom wel?Omdat het in dit topic stikt van spam aangaande sites, boeken enz enz... Dit is tegen de huisregels, daarom..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:bloosje schreef op 31 juli 2015 @ 21:32:

[...]



Omdat het in dit topic stikt van spam aangaande sites, boeken enz enz... Dit is tegen de huisregels, daarom..



( het gaat heeeeeel veel pagina's terug om de eerste link van een boek te vinden.... geen woord over topic sluiten toen..)



Het is natuurlijk wel eens handig om links van sites te geven om te laten zien waar informatie vandaan komt, dat is niet perse spam.... al kan ik me voorstellen dat als ik hier op het Vivaforum de link van de Libelle plaats dat als spam gezien kan worden........... (daar komt het fragment uit het interview met Maaike vandaan; uit mijn bericht van 30-07-2015, 20:35).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:simbalabimba schreef op 31 juli 2015 @ 22:30:

[...]





( het gaat heeeeeel veel pagina's terug om de eerste link van een boek te vinden.... geen woord over topic sluiten toen..)



Het is natuurlijk wel eens handig om links van sites te geven om te laten zien waar informatie vandaan komt, dat is niet perse spam.... al kan ik me voorstellen dat als ik hier op het Vivaforum de link van de Libelle plaats dat als spam gezien kan worden........... (daar komt het fragment uit het interview met Maaike vandaan; uit mijn bericht van 30-07-2015, 20:35).Ik hoefde niet zo heel ver terug hoor.. Gaf overigens gewoon antwoord op een vraag..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
En ik reageerde op een antwoord op een vraag. :-)

De eerste link van een boek staat een heeeeeel end terug. Dwz ik vind het een heel end, zo uit mijn hoofd ergens in de buurt van pagina 19 . 27 is t.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:Volgens een artikel in De Telegraaf van sept. 2011 is Bauke Vaatstra nu helemaal klaar met beide instanties en wil hij dat er een nieuw en onafhankelijk DNA-onderzoek komt naar alle gevonden sporen in de zaak. Advocaat Job Knoester heeft daarom namens de vader aan justitie Leeuwarden gevraagd alle op Marianne aangetroffen DNA-profielen, haar kleding en andere spulletjes van het meisje beschikbaar te stellen aan het IFS zodat dit instituut nieuw onderzoek kan doen.



Advocaat Knoester heeft in zijn brief aan justitie geëist dat binnen 14 dagen de overdracht van deze zaken plaatsvindt, omdat hij anders namens Vaatstra een kort geding zal aanspannen. Volgens Knoester heeft Bauke Vaatstra geen enkel vertrouwen meer in het OM en het NFI

.







Geen bijbehorende link van de Telegraaf van destijds, maar van nu.nl: http://www.nu.nl/binnenla ... -nieuw-dna-onderzoek.htmlEen artikel in de krant van gisteren 7 augustus 2015:

http://www.telegraaf.nl/b ... reeuw_om_evaluatie__.html



Minister Van der Steur krijgt een brief waarin nabestaanden vragen om een commissie die onopgeloste moordzaken tegen het licht houdt.

Familieleden van tien omgebrachte of onder verdachte omstandigheden verdwenen slachtoffers hebben vandaag aan minister Van der Steur van Veiligheid en Justitie een open brief verzonden.

Ze stellen dat er bij twijfel aan de kwaliteit van eerder rechercheonderzoek naar zulke ernstige misdrijven geen enkele mogelijkheid is voor nabestaanden om invloed uit te oefenen. Zij pleiten daarom voor een oordeel door onafhankelijke experts.

Onder de ondertekenaars van de door advocaat Job Knoester samengestelde brief zijn ook Bauke Vaatstra, vader van het omgebrachte meisje Marianne (16) uit Zwaagwesteinde, en de ouders van de vermoorde jongen Leon Groeneweg (19) uit Schiedam.

Nabestaanden van moordslachtoffers dringen bij justitie aan op de komst van een onafhankelijke commissie die onopgeloste moorddossiers tegen het licht gaat houden.





Minister Van der Steur krijgt een brief waarin nabestaanden vragen om een commissie die onopgeloste moordzaken tegen het licht houdt.

Familieleden van tien omgebrachte of onder verdachte omstandigheden verdwenen slachtoffers hebben vandaag aan minister Van der Steur van Veiligheid en Justitie een open brief verzonden.

Ze stellen dat er bij twijfel aan de kwaliteit van eerder rechercheonderzoek naar zulke ernstige misdrijven geen enkele mogelijkheid is voor nabestaanden om invloed uit te oefenen. Zij pleiten daarom voor een oordeel door onafhankelijke experts.

Onder de ondertekenaars van de door advocaat Job Knoester samengestelde brief zijn ook Bauke Vaatstra, vader van het omgebrachte meisje Marianne (16) uit Zwaagwesteinde, en de ouders van de vermoorde jongen Leon Groeneweg (19) uit Schiedam.



De brief:

http://www.telegraaf.nl/b ... RY/Brief+nabestaanden.pdf
simbalabimba wijzigde dit bericht op 08-08-2015 12:10
Reden: toevoegen link
% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven