Lijf & Lijn alle pijlers

Wie eet er nog normaal?

29-07-2015 23:34 95 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef het net al in een ander topic: waarschijnlijk heeft ze genoeg gegevens verzameld voor haar marktonderzoek.
quote:retrostar schreef op 30 juli 2015 @ 10:00:

[...]



Drie sneetjes brood voor plm 250 calorieën; tel uit je winst. En bijna niemand (behalve ik) eet het zo droog zonder beleg op.

Zucht.

Van Calorieen tellen val je naar mijn mening ook niet af...
Wat is er met TO gebeurd?
Ik denk dat prik gelijk heeft: marktonderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook normaal: havermout, brinta, volkoren brood volle yoghurt, roomboter, 50+ kaas (wel beperkt tot 1 boterham met kaas per dag), pasta, rijst, aardappelen, groente, fruit, chocolade, vlees, vis, soms linzen of kikkererwten. Geen frisdrank of alcohol.
Het onderzoek is klaar van to ?
Nou ja, dan hebben we het er wel gezellig over gehad En het is toch eigenlijk ook een suf uitgekauwd onderwerp, waar een onderzoeker niets mee kan en een scholier een 7 voor de moeite voor krijgt. Geen uitblinker.
Volgens mij hou je afvallen alleen vol als je niet volgende week 20 kilo minder wil wegen. Als je zoals Prik wil afvallen kun je het beste geen tijdsbestek afspreken met je zelf. Dik wordt je ook niet in een jaar. Ik heb ergens gelezen dat als je er 5 jaar over doe om dik te worden dat het 10 jaar duurt om af te vallen. Dan raken je hormonen niet in de war en blijft het leven lollig genoeg om het vol te houden.
quote:cybermeisje schreef op 30 juli 2015 @ 08:26:

Volgens mijn oud-collega's eet ik niet normaal, volgens sommige vrienden eet ik raar, mijn moeder vindt het knap dat ik zo gezond eet.



Ik eet wat gewoon wat ik lekker vind, wel vegetarisch/vegan en met zo min mogelijk zooi. Gewoon, havermout, brood, aardappelen, pasta, groentes...

En als ik zin heb in een zak M&M's of chips (vr)eet ik hem ook gewoon leeg, lekker toch.

Ik ben dan wel aan de dunne kant, maar dat is meer een gevolg van stress dan van mijn manier van eten. Hoop met mijn nieuwe baan een kilo of 3-5 aan te komen.





Juist waterplant... dat is ook de rede dat al die malle diëten niet werken. En zeg nou zelf, je hele leven geen bammetje pindakaas meer, daar word je niet blij van, enkel gefrustreerd... en das toch echt niet goed voor de lijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 30 juli 2015 @ 00:46:

[...]



Ik krijg altijd last van mijn maag van eieren. Ik eet ze wel want een gebakken ei met salami of rauwe ham is toch wel erg lekker.



Misschien maak je te weinig maagzuur aan, dan kun je er wel eens last van hebben.



Ik eet ze idd wel biologisch van de aldi en ik blijf van mening dat het geen hol uitmaakt hoeveel eieren je per dag naar binnenwerkt, mits je laag in je koolhydraten zit.



Mijn primaire energiebron is verzadigd vet en dat zit veel in eieren en volvette kaas, dus dat eet ik dan het liefst.
Alle reacties Link kopieren
quote:phoebe1982 schreef op 30 juli 2015 @ 10:24:

[...]



Zucht.

Van Calorieen tellen val je naar mijn mening ook niet af...



En hoe weet je dan of je minder energie verbruikt dan je binnenkrijgt?



Toch vreemd dat iedere man weet hoeveel km/l zijn auto rijdt, zodat ie precies weet of ie genoeg benzine (=energie) heeft voor een bepaalde afstand, maar als het om voedsel gaat weet niemand dat. Ik kan daar echt niet bij, maar dat zal wel aan mij liggen.
Wat d8 je van logisch nadenken en naar je maag luisteren? Moet je eens proberen, gaat een wereld voor je open.

Verder ben ik jarenlang zo ongeveer geobsedeerd geweest door cal. Tellen en heb ik verder niet zo'n zin om dat verder nog uit te leggen.

Ik ben sinds ik wat relaxder omga met eten trouwens wel afgevallen. Te veel ermee bezig zijn is mijns inziens nooit handig...
Alle reacties Link kopieren
Naar je maag luisteren, dat werkt ook niet echt, gezien het feit dat mensen alleen maar meer aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Venstermug schreef op 30 juli 2015 @ 01:33:

Wat mij trouwens opvalt is dat ik heel vaak dikke/stevige mensen zie die beweren gezond te eten, weinig te snacken en genoeg te sporten en maar niet snappen waar de kilo's vandaan komen terwijl je aan de andere kant mensen hebt die beweren veel te snacken, weinig te sporten maar een dun of normaal figuur hebben.



Ik ben al heel lang te zwaar. En ik eet over het algemeen gezond en snoep/snack niet super vaak.

Bij mij is het ook de portie grootte.

Ik kwam jaren geleden bij een dietiste en ik had een heel gezond eetpatroon.

Ik kreeg alles binnen wat ik nodig had.

Keer 2



En je hoeft niet vaak te snoepen, als je een heel pak, een hele reep of een hele zak per keer soldaat maakt. Doe daar nog regelmatig een lekker wijntje bij en een paar keer per maand uit eten met voor-hoofd en na-gerecht en je wint de jackpot qua overgewicht.



Maar goed, ik heb nooit beweerd dat ik niet wist waar het van kwam.
quote:spell68 schreef op 30 juli 2015 @ 19:42:

Naar je maag luisteren, dat werkt ook niet echt, gezien het feit dat mensen alleen maar meer aankomen.



Spell moet ik het nu echt in Jip en Janneke-taal uit gaan leggen?

Alsjeblieft zeg...

Er is een verschil tussen hoofd en buikhonger, met de vele verleidingen om ons heen

weten mensen het verschil niet meer.

En bovendien is er ook een verschil tussen vulling en voedzame dingen.

Ik hoef je neem ik aan toch niet uit te leggen wat het verschil is tussen die 2 dingen

en van welke productgroepen je verzadigd wordt en van welke niet?

Nogmaals, logisch nadenken. (en ik ben discussie moe...)
Alle reacties Link kopieren
quote:phoebe1982 schreef op 30 juli 2015 @ 20:55:

[...]





Spell moet ik het nu echt in Jip en Janneke-taal uit gaan leggen?

Alsjeblieft zeg...

Er is een verschil tussen hoofd en buikhonger, met de vele verleidingen om ons heen

weten mensen het verschil niet meer.

En bovendien is er ook een verschil tussen vulling en voedzame dingen.

Ik hoef je neem ik aan toch niet uit te leggen wat het verschil is tussen die 2 dingen

en van welke productgroepen je verzadigd wordt en van welke niet?

Nogmaals, logisch nadenken. (en ik ben discussie moe...)Dan houden we het hierbij.
quote:spell68 schreef op 30 juli 2015 @ 21:13:

[...]





Dan houden we het hierbij.
quote:cybermeisje schreef op 30 juli 2015 @ 08:26:

Volgens mijn oud-collega's eet ik niet normaal, volgens sommige vrienden eet ik raar, mijn moeder vindt het knap dat ik zo gezond eet.



Ik eet wat gewoon wat ik lekker vind, wel vegetarisch/vegan en met zo min mogelijk zooi. Gewoon, havermout, brood, aardappelen, pasta, groentes...

En als ik zin heb in een zak M&M's of chips (vr)eet ik hem ook gewoon leeg, lekker toch.

Ik ben dan wel aan de dunne kant, maar dat is meer een gevolg van stress dan van mijn manier van eten. Hoop met mijn nieuwe baan een kilo of 3-5 aan te komen.Maar m&m's zijn niet vegetarisch. de rode kleurstof komt van dieren. (schildluizen)
quote:Miss-Colorado schreef op 30 juli 2015 @ 21:43:

[...]





Maar m&m's zijn niet vegetarisch. de rode kleurstof komt van dieren. (schildluizen)Gatverdamme. Misschien is het openen van een topic over obscure toevoegingen in eten een goed idee. Ik eet nu al nooit meer rode M & M's, scheelt toch weer in de calorieën.
alleen de rode laten liggen dan inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven