Zonnepanelen? Waar beginnen?

29-07-2015 20:57 18 berichten
Wij om zonnepanelen op ons huis te laten installeren. Qua dak kan het, meerdere huizen (met zelfde 'zonnestand') in de buurt hebben zonnepanelen.

Maar waar begin je?

Dus wie heeft er zonnepanelen? Waar heb je ze gekocht en ben je tevreden?
Check even je verzekering. Bij sommige verzekeringen gaat bv je premie omhoog ivm meer risico op brand.
quote:Desperate_Housewive schreef op 29 juli 2015 @ 21:00:

Check even je verzekering. Bij sommige verzekeringen gaat bv je premie omhoog ivm meer risico op brand.Dat weet ik maar dat vind ik geen probleem (neem hoogstens een andere verzekering)
Alle reacties Link kopieren
Daarnaast wordt je dan BTW ondernemer, dus denk daar aan!
quote:esther55 schreef op 29 juli 2015 @ 21:10:

Daarnaast wordt je dan BTW ondernemer, dus denk daar aan!Wat houdt dat in en wat voor consequenties heeft dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen binnenkort zonnepanelen. Na de bouwvak worden ze geplaatst. Wij hebben ons gewoon gewend tot een installatie bedrijf in de buurt. Deze hadden ook bij m'n schoonouders panelen geplaatst en die waren erg tevreden.

Ze zijn langs geweest om eea op te meten en hebben toen via de mail 2 offertes uitgebracht. Met daarin de maten, kosten, opbrengst etc. Hiervan hebben we de meest geschikte voor ons gekozen.



Dat van de verzekering wist ik trouwens niet, dank voor de tip DH! Zal dat even navragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 29 juli 2015 @ 21:12:

[...]



Wat houdt dat in en wat voor consequenties heeft dat dan?





Ter aanvulling:

Bij ons regelt het installatie bedrijf dat volledig. Je wordt in en uitgeschreven bij de kvk. Je kunt dan de btw terugvorderen.

Het fijne weet ik er niet van, maar bij een goed bedrijf kunnen ze je dat exact uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk bij Vereniging Eigen Huis of ze weer een collectieve inkoop hebben lopen ( https://www.123zonne-energie.nl/home/ ). Particulier die panelen kopen is een duur grapje.



Zelf heb ik het via SamenZonneEnergie gedaan http://samenzonneenergien ... artner/samenzonneenergie/



Bij mij had het bedrijf SolarNRG de veiling gewonnen. Daar had ik een heel pakket van de panelen, omvormer, installatie, BTW service, garantie, extra groep. Zeer tevreden over dat bedrijf.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een pb gestuurd. Wij zijn erg tevreden over dit Bedrijf
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 29 juli 2015 @ 21:12:

[...]



Wat houdt dat in en wat voor consequenties heeft dat dan?Je wordt een 'ondernemer' omdat je iets produceert met de panelen. Je dient je dan bij de belastingdienst aan te melden als ondernemer zodat je het betaalde BTW bedrag kan terug vragen (je moet ook weer afgemeld worden). Je zal dit bij het bedrijf door wie je het uiteindelijk laat doen even moeten navragen. Bij mij was het gratis omdat ik met een actie meedeed, anders rekende SolarNRG ¤99.
"I love not Man the less, but Nature more..."
quote:PimPom schreef op 29 juli 2015 @ 21:18:

Kijk bij Vereniging Eigen Huis of ze weer een collectieve inkoop hebben lopen ( https://www.123zonne-energie.nl/home/ ). Particulier die panelen kopen is een duur grapje.



Zelf heb ik het via SamenZonneEnergie gedaan http://samenzonneenergien ... artner/samenzonneenergie/



Bij mij had het bedrijf SolarNRG de veiling gewonnen. Daar had ik een heel pakket van de panelen, omvormer, installatie, BTW service, garantie, extra groep. Zeer tevreden over dat bedrijf.VEH heb ik net gekeken Maar daar moet ik 45 euro voor de Offerte betalen (die ik wel weer terug kan krijgen onder allemaal voorwaarden Maar dat vind ik toch een beetje raar)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben goede ervaringen met dit bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Op de site van milieu centraal staat precies uitgeschreven hoe je de btw terug kunt vragen van de belastingdienst. Dat hoeft trouwens niet. Maar dan is je terug verdientijd langer
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben die offerte bij VEH laten doen voor 45 ¤ en wat er uitkwam was erg ongunstig voor ons. Veel duurder dan andere betrouwbare bedrijvende in de buurt. Ze leggen minder panelen weg dan wij willen kortom 45¤ weggegooid 😒
quote:love2dance schreef op 29 juli 2015 @ 22:38:

Wij hebben die offerte bij VEH laten doen voor 45 ¤ en wat er uitkwam was erg ongunstig voor ons. Veel duurder dan andere betrouwbare bedrijvende in de buurt. Ze leggen minder panelen weg dan wij willen kortom 45¤ weggegooid 😒Daar ben ik ook bang voor. Vind het eigenlijk ook belachelijk. Ben al lid en dan nog eens extra te moeten betalen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al een jaar of 6 zonnepanelen. We hebben destijds gewoon her en der offertes aangevraagd en vergeleken. Sommigen waren te duur, anderen stond de persoon me niet aan, uiteindelijk hebben we ze gekocht bij Met de zon. Geen klachten gehad, al die jaren nog niet.......
Alle reacties Link kopieren
dit bedrijf heeft ons uitstekend geadviseerd en we zijn erg blij met de panelen . Ik zou wel kijken naar een bedrijf in de regio en eventueel referenties opvragen ! Ik wilde liever een wat groter bedrijf met goede referenties. Het risico op brand, kortsluiting oid wil ik graag zo veel mogelijk beperken..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt verschillende bedrijven offertes laten maken. En dat kost geen geld. Het ene bedrijf adviseerde ons ivm dakkapel maar 3! panelen en volgens een ander pasten er wel 15! De verschillen zijn dus groot!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven