Voercontainer?

29-07-2015 17:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben al een tijdje opzoek naar een voercontainer voor 10 kilo voer.

Die van Curvers vind ik wel mooi, alleen wat duur. Weten jullie misschien een die wat goedkoper is?

Action had niets en op marktplaats stond alleen dure.
Alle reacties Link kopieren
Voor de hond, kat, konijn, cavia, paard, koe?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Voor kattenvoer
Alle reacties Link kopieren
Is gewoon een opbergkrat van de Hema of de Xenos niks voor je?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht even dat je zo'n ding bedoelt dat zelf doseert. Al gedacht aan een grote emmer met een deksel? Kost drie keer niks.
verba volant, scripta manent.
Deze verkopen ze bij Xenos:





Zelf hebben we een vuilnisbak voor het hondenvoer.
ik herken je probleem. Voor de hond hadden we ooit een voercontainer van royal canin (gratis in de dierenwinkel). Was makkelijk. er kon 15 kg voer in, was luchtdicht af te sluiten (die van de xenos dus niet).

Op een dag ging het deksel stuk en moesten we een nieuwe hebben. Die van curver zijn duur (40-50 euro), zo'n opbergbak van de hema was niet handig in de kast (want breed ipv hoog).

Maar toen vonden we in een een zaak voor paardensport dezelfde soort voercontainer die we hadden voor 15 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens zoeken op voerton, dan krijg je veel resultaten met tonnen die hoog zijn ipv breed en lucht dicht zijn. Als het klussen in huis af is ga ik een nieuwe kopen (die ik van RC had is kapot helaas, maar was ook gratis). Dan koop ik een grote versie van wat ik vroeger als zijltonnetje had, dat zijn lucht dichte tonnen die als je boot om gaat je spullen droog houden en blijven drijven (tenzij je ze vol propt met beton natuurlijk, dan zinkt het gewoon).



Dat lucht dichte vind ik belangrijk voor voer.
Geheel off topic, maar als ik mijn katten elke dag, dag in dag uit dezelfde brokjes zou geven, zouden ze me niet meer aankijken denk ik.

Ik gebruik dus kleinere verpakkingen die in een kleinere opbergbox passen, zodat ik regelmatig kan afwisselen...... Maar hier heb jij natuurlijk niets aan, sorry
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een curver plstic doos kloon bij de Action. Daar kan die 10 kilo makkelijk in.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 29 juli 2015 @ 18:58:

Gewoon een curver plstic doos kloon bij de Action. Daar kan die 10 kilo makkelijk in.De hele rede om een voedselcontainer/voerton te kopen is toch het lucht dicht opslaan zodat het voer goed blijft? Wat heb je dan aan een gewone plastic doos? Die sluiten echt niet luchtdicht af. Zelfs als die vorm je meer aanspreekt dan een voedselcontainer/voerton die dus hoger en minder breed is, is dat geen goede manier om voer voor langere tijd te bewaren. Dan kan je het in mijn ogen net zo goed in de zak laten zitten (tenzij je last hebt van muizen).
Ik heb een voerton gehad van de dierenwinkel, promotiemateriaal een of ander merk. Die is heel groot en kan luchtdicht worden afgesloten. Misschien kun je eens vragen in een dierenwinkel of ze dat hebben. Bij de onze gaven ze ze weg omdat ze er heel veel van hadden. We kopen er wel vaak spullen dus boden ze het aan maar vragen staat vrij.
Alle reacties Link kopieren
ik heb zakken kattenvoer van Select gold eigen merk jumper, die zit in hersluitbare zakken
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 29 juli 2015 @ 17:44:



Op een dag ging het deksel stuk en moesten we een nieuwe hebben.



Volgens mij kun je bij Royal Canin ook nieuwe deksels bestellen?

wat ik thuis hier doe is: de grote zak dumpen in een Royal Canin ton. (sommige dierenartsen/winkels geven ze gratis weg. Anders kosten ze E7,50 ofzo)

Zowel met honden- en kattenvoer. Ik voer dagelijks uit een kleiner blik (de katten uit een beschuitblik en de hond uit een oude melkpoederemmer) zodat het vers blijft.

Anders heb ik hier ruzie ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 29 juli 2015 @ 17:30:

Deze verkopen ze bij Xenos:

[img]http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/910/910606.gif[/img]



Zelf hebben we een vuilnisbak voor het hondenvoer.



Zijn deze mini containers wel luchtdicht?

Anders zouden die wel wat zijn
Alle reacties Link kopieren
De acties van gratis voerton mis ik altijd
Alle reacties Link kopieren
Luchtdicht? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Zit er dan een vacuümpomp op?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Volgens veel voederfabrikanten moet het helemaal niet lucht dicht zijn. De hoeveelheid voer die je koopt moet gewoon binnen 3-4 weken op zijn. Zak dichtrollen en in een ton bewaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven