Welke hobby's hebben jullie?

29-07-2015 21:27 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag is eenvoudig: welke hobby's hebben jullie? Ik werk vanwege lichamelijke klachten, weinig uren. Daardoor begint de verveling wat toe te slaan. Ik zoek dus een hobby om overdag / s avonds uit te voeren. Ik kan niet lang aan een tafel zitten (wel op de bank met de benen hoog), en wandelen / fietsen is uitgesloten.

Ik zoek dus ideeën:



Dus de vraag is: wat doen jullie in jullie vrije tijd?
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 29 juli 2015 @ 22:48:

Als je armen goed zijn kan je je fiets laten ombouwen zodat je kan trappen met je handen. Dan krijg je wat meer lichaamsbeweging.Ik fiets wel korte stukjes met mijn elektrische fiets en op de hometrainer.
Ik wil niemand tegen het zere been schoppen maar ik vind dat kleuren voor volwassenen altijd een beetje... raar overkomen.



Mijn hobby's zijn een online game en winkelen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een taal wilt leren (Duits bijvoorbeeld) is Duolingo een leuke, gratis app.. Dan is het trouwens geloof ik wel Engels - Duits.
Alle reacties Link kopieren
Tekenen! Boetseren is ook heel leuk en kan bij sommige lichamelijke klachten zelfs heilzaam werken. Verder lees ik veel en schrijf ik graag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 29 juli 2015 @ 23:28:

Ik wil niemand tegen het zere been schoppen maar ik vind dat kleuren voor volwassenen altijd een beetje... raar overkomen.



Mijn hobby's zijn een online game en winkelen.Hoe kan winkelen nou een hobby zijn, dat snap ik nou echt niet. Inkleuren is nou echt niet mijn ding, maar winkelen is toch niet iets wat bijdraagt aan enige vorm van zelfontwikkeling? Ook ik wil je niet tegen het zere been schoppen, maar ik hoor het zo vaak en vraag het me elke keer weer af.
quote:worteltjestaart1 schreef op 29 juli 2015 @ 23:34:

[...]





Hoe kan winkelen nou een hobby zijn, dat snap ik nou echt niet. Inkleuren is nou echt niet mijn ding, maar winkelen is toch niet iets wat bijdraagt aan enige vorm van zelfontwikkeling? Ook ik wil je niet tegen het zere been schoppen, maar ik hoor het zo vaak en vraag het me elke keer weer af.Een hobby is ter ontspanning toch? En tevens een bezigheid. Ik vind door een stad slenteren, nieuwe winkeltjes ontdekken, kijken, loeren, snuffelen en soms iets kopen echt heel erg ontspannend en ik ben bezig. Een lekker ijsje of een broodje ergens. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
sinds kort heb ik het breien weer opgepakt.



ben helemaal verslaafd aan entrelac breien. dat is de vlechtsteek en je kunt er de prachtigste creaties mee maken.

en aan loom breien. ( als in 'loem' en niet 'loom' zoals in 'sloom') of loom knitting in het engels.

als je dat op youtube opzoekt, zie je precies wat ik bedoel. het is een ronde ring waar je op kunt breien. je kunt bijv mutsen maken of zelfs een trui breien.



ik ben nu bezig met een kindervest te loom breien. en als dat klaar is, kan ik eindelijk met vier mooie kleuren wol een kussen breien voor in de woonkamer in de entrelac stijl. dan is het net of die vier kleuren door elkaar zijn heengeweefd.



verder inderdaad audioboeken luisteren, gewoon lezen op mijn eReader, forummen, nieuws volgen, en o ja... ook niet onbelangrijk.

je hebt ook nog zoiets als Coursera. Daar kun je lezingen volgen en zelfs een certificaat krijgen van een vooraanstaande Amerikaanse universiteit. Je meldt je aan en dan kun je onderwezen worden in een vak waar jij meer van wilt weten.

Is gratis in principe, alleen voor het certificaat betaal je. En je lessen krijg je via youtube.

Ik ben nu bezig met de historie van hekserij. het mooie eraan is ook dat je alles in je eigen tempo kunt doen.

En voor het certificaat moet je echt examen doen.

Coursera dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 29 juli 2015 @ 23:37:

[...]





Een hobby is ter ontspanning toch? En tevens een bezigheid. Ik vind door een stad slenteren, nieuwe winkeltjes ontdekken, kijken, loeren, snuffelen en soms iets kopen echt heel erg ontspannend en ik ben bezig. Een lekker ijsje of een broodje ergens. Heerlijk!Ah op die fiets. Bij winkelen denk ik: winkel in, dingen pakken, afrekenen en weer weg. Dus dan denk ik toch altijd meteen aan 'winkelen = aankopen doen'. Als je het als een dagje uit ziet is het natuurlijk al weer anders ;)
Alle reacties Link kopieren
washi tape
Twerking My Way To The Top
Alle reacties Link kopieren
quote:deenje schreef op 29 juli 2015 @ 23:24:

[...]



Ik fiets wel korte stukjes met mijn elektrische fiets en op de hometrainer.Ah, nou dat is hartstikke goed!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 29 juli 2015 @ 23:37:

[...]





Een hobby is ter ontspanning toch? En tevens een bezigheid. Ik vind door een stad slenteren, nieuwe winkeltjes ontdekken, kijken, loeren, snuffelen en soms iets kopen echt heel erg ontspannend en ik ben bezig. Een lekker ijsje of een broodje ergens. Heerlijk!



Dat geldt dan toch ook voor kleuren voor volwassenen??



Fotograferen, fotobewerking, lezen, wandelen, haken, terrasje pakken...
quote:lylli schreef op 30 juli 2015 @ 00:44:

[...]





Dat geldt dan toch ook voor kleuren voor volwassenen??



Fotograferen, fotobewerking, lezen, wandelen, haken, terrasje pakken...Tuurlijk geldt dat ook voor kleuren voor volwassenen, persoonlijk vind ik het alleen wat raar. "Nee, mijn man kan niet aan de telefoon komen, hij zit net zo lekker aan tafel te kleuren."
Alle reacties Link kopieren
Tot kort geleden kon ik ook fysiek weinig doen (ongeveer 6-7 maanden lang) terwijl ik normaal gesproken fysiek heel actief ben (ik werk onder andere op een sportschool waar ik lesgeef). Ik had hetzelfde probleem en ik opende hier ook een topic over. Ik vermaakte me vervolgens met Netflix en gamen en ik ben een taal gaan (her)leren voor wanneer ik het gevoel wilde hebben dat ik iets nuttigs deed
quote:Miss-Colorado schreef op 29 juli 2015 @ 23:28:

Ik wil niemand tegen het zere been schoppen maar ik vind dat kleuren voor volwassenen altijd een beetje... raar overkomen.



Mijn hobby's zijn een online game en winkelen.online gamen is voor pubers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 30 juli 2015 @ 08:16:

[...]



online gamen is voor pubers.De gemiddelde leeftijd voor online gamers is 31 jaar. Ik denk dat dat gemiddeld toch even wat ouder is dan bij kleuren.
quote:hankypankyshanghai schreef op 30 juli 2015 @ 09:13:

[...]

De gemiddelde leeftijd voor online gamers is 31 jaar. Ik denk dat dat gemiddeld toch even wat ouder is dan bij kleuren.







Wat maakt het toch uit, ik zou ook nooit zo'n kleurboek kopen maar één van de leuke dingen aan een hobby is toch juist dat je eens even niet zoveel hoeft na te denken etc. Ik neem mijn hobby's niet serieus, maar ben blij dat ik ze heb
quote:Miss-Colorado schreef op 29 juli 2015 @ 23:37:

[...]





Een hobby is ter ontspanning toch? En tevens een bezigheid.



Dit dus.

En ieder mens is anders en ieder mens heeft daarom ook andere hobby's. De één ontspant door te golfen, de ander door duiven te melken of te borduren of te lezen of te kleuren of door postzegels van kaarten af te stomen. Het is maar net wat jíj leuk vindt.



Ik doe zelf aan haken, lezen en Postcrossing.



Er was trouwens een paar jaar geleden(?) een (geweldig) topic over vreemde hobby's.



Edit:

Dit topic bedoelde ik dus

topic "op welke hobby's knap jij af?"
Alle reacties Link kopieren
Met vriendinnen afspreken, uiteten gaan, forummen, boeken lezen, netflix kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:deenje schreef op 29 juli 2015 @ 21:39:

[...]



Dat doe je helaas zittend aan de tafel. Vinden mn mijn knieen echt niet leuk (langer dan 15-20 min. lukt niet)



Ik kleur ook met ↑↑.

Het bevalt me prima op de bank.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:CaptainJaneway schreef op 29 juli 2015 @ 23:39:

je hebt ook nog zoiets als Coursera. Daar kun je lezingen volgen en zelfs een certificaat krijgen van een vooraanstaande Amerikaanse universiteit. Je meldt je aan en dan kun je onderwezen worden in een vak waar jij meer van wilt weten.

Is gratis in principe, alleen voor het certificaat betaal je. En je lessen krijg je via youtube.

Ik ben nu bezig met de historie van hekserij. het mooie eraan is ook dat je alles in je eigen tempo kunt doen.

En voor het certificaat moet je echt examen doen.

Coursera dus.Een hele goed tip!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie leuke ideeën. Ik weet niet of er nog tips gaan komen, maar coursera heb ik al geinstalleerd, de ruitjes breien (ben even de naam kwijt), lijkt me ook leuk. waarschijnlijk ga ik nog wel wat ideeen opvolgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven