Vragen inrichting jaren 30 woning

05-03-2015 11:42 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een jaren 30 woning gekocht waar we erg blij mee zijn! Hier wil ik graag tips krijgen/uitwisselen over de inrichting, ideeën over verbouwingen etc.



Meteen een paar vragen:

- zouden jullie nieuwe of oude paneeldeuren nemen in het hele huis? Oude vinden we mooie, maar dan zit je met afwijkende maten voor posten.

- er zitten 2 haarden in het huis die oorspronkelijk grijs (marmer?) zijn, maar met zwarte verf overgeschilderd zijn. Is dit nog te herstellen?

- in de woon- en eetkamer willen we een visgraten houten vloer leggen. Over de hal en keuken twijfelen: hout vanuit woonkamer/eetkamer doorleggen of zwart-witte tegeltjes? In de bijkeuken ligt nog een granito vloer, helaas dus meer niet in de gang en keuken...

- wat voor verlichting gebruik je in een jaren 30 huis? Onze stijl is strak landelijk, beetje Riviera Maison achtig maar niet te duur . We willen wel aansluiten bij het soort huis, maar niet in een jaren 30 inrichting wonen. We twijfelen dus over kroonluchters of iets anders in die richting.



Zo heb ik nog veel meer vragen, of gaan er vragen komen! Ideeën zijn dus heel erg welkom. En Pinterest ben ik al volop aan het verkennen, maar ervaringsverhalen enzo vind ik zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Deze is heel simpel





Klik





http://link.marktplaats.nl/m945771678
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te zien, wij hebben eigenlijk nog niet over de benummering e.d. nagedacht, maar dat moet nog wel natuurlijk. We zijn druk aan het klussen, met die warmte is dat niet ideaal. Ik ben dan ook veel in te tuin te vinden. Dat is/was 1 grote grindbak, maar ik ben vast begonnen met het aanleggen van een perk wat ook nadat de tuin op de schop gaat perk blijft. Nu zoek ik inspiratie: we willen graag lavendel en stamroosjes neerzetten, maar ook een groter formaat boom in datzelfde perk. Elders in de tuin willen we een fruitboom(pje) plaatsen, maar dat vinden we geen goede combinatie met lavendel en de klimroos: wie o wie heeft een tip wat voor boom

a) goed combineert met lavendel, stamroosjes (e.d.)

b) niet heel snel groeit, maar ook niet op hele lage hoogte begin, het mag dus wel een flink boompje zijn, maar geen méters hoog



Ben benieuwd!

Hoe gaat het bij jullie pointdexter?
Alle reacties Link kopieren
Amberboom, bol op stam

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik 2 van deze staan, die zijn wintergroen met rood blad tussendoor.







Photinia fraseri "little red robin" op stam.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nog één week!!

De stukadoor is klaar; vloerverwarming, centrale verwarming en centrale afzuiging zijn geïnstalleerd; warm water doet het... Nu nog schilderen en vloeren leggen en veel opruimen, en hier thuis inpakken. Als we er dan zitten hebben we nog lang niet al het houtwerk afgekrabt en geschilderd, maar dat is geen ramp. Het wordt heel mooi!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Leuk pointdexter!!

@tickel: bedankt voor de tip. Ik had er nog bij moeten zetten dat het een echte boom moet zijn, dus geen dakplataan/leilinde/bolletje maar een uitwaaierende boom. Zelf ben ik niet zo'n fan van rood blad . Man wil graag een (gewone) plataan, maar ik ben bang dat die ontzettend groot gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Dat duurt toch tientallen jaren voordat zo'n boom heel groot is, lijkt me?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Kersenbompen hebben prachtige bloesen, verder zijn mini-magnolia's (zegt iets over formaat bloem) of stermagnolia's misschien iets wat je mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:flatverkopen schreef op 08 augustus 2015 @ 08:05:

Leuk pointdexter!!

@tickel: bedankt voor de tip. Ik had er nog bij moeten zetten dat het een echte boom moet zijn, dus geen dakplataan/leilinde/bolletje maar een uitwaaierende boom. Zelf ben ik niet zo'n fan van rood blad . Man wil graag een (gewone) plataan, maar ik ben bang dat die ontzettend groot gaat worden.Duidelijk. Ik zou dan juist iets van een lei of dakplataan nemen. Die kun je gelijk op de "juiste" hoogte kopen. Geen "gewone" plataan die worden enorm groot.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Die gewone platanen worden vrij vlot groot, dus ik vind dat zelf geen optie. Leilinde en dakplataan vinden we allebei teveel 'gevormd', niet natuurlijk genoeg. Liefst zouden we een kleinblijvende plataan planten

Kersenboom ziet er super uit, die ga ik aan mijn man voorleggen! Magnolia vind ik niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Meidoorn

http://www.mijntuin.org/p ... -meidoorn-Paul-s-Scarlet#
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:vivalamiek schreef op 05 maart 2015 @ 15:48:

Heb je ook al gecheckt of er niet stiekem paneeldeuren achter je gewone vlakke deuren zitten? De paneeldeuren van de jaren '30 werden vaak met rechte houten platen bekleed in de jaren '70, vond men toen mooier. Die platen kun je er weer af trekken en de deuren herstellen!



Dit hebben wij ook gedaan! Wel veel schuurwerk en gaatjes dicht stoppen maar het ziet er zo mooi uit in een jaren 30 huis!



Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat tegenkomen als je gaat slopen. Toen wij de schrootjes in de gang eraf sloopte kwamen we ineens een deur tegen (vroeger natuurlijk 2 deuren naar de woonkamer vanwege suite).
Alle reacties Link kopieren
Oh ja nog een tip voor de trap; als je deze niet wil bekleden maar liever schilderen.



Je kan met vogelzand halve maantjes afplakken op de tredes en dan erover heen schilderen. Dan slijt het niet zo snel én het is anti slip.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje19877 schreef op 08 augustus 2015 @ 14:20:

Oh ja nog een tip voor de trap; als je deze niet wil bekleden maar liever schilderen.



Je kan met vogelzand halve maantjes afplakken op de tredes en dan erover heen schilderen. Dan slijt het niet zo snel én het is anti slip.Heb je daar wat plaatjes of een linkje van?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook erg benieuwd naar hoe dat eruit ziet!

De binnendeuren waar platen overheen zaten waren bij ons helaas niet bruikbaar meer, er zat in beide deuren een groot gat achter de afdekplaat.

De meidoorn ziet er ook mooi uit. Hij is wel vrij dichtbebladerd, het mag wel wat 'opener'.
Alle reacties Link kopieren
Rondje googelen leert me dat er ook speciale anti slip verf voor trappen e.d. bestaat. Dat ga ik onthouden! We wilden eigenlijk een loper op onze trap, maar omdat de trap over de hele lengte een kleine tot grote bocht heeft, zal het lastig worden om dat mooi te laten worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:flatverkopen schreef op 08 augustus 2015 @ 15:23:

Rondje googelen leert me dat er ook speciale anti slip verf voor trappen e.d. bestaat. Dat ga ik onthouden! We wilden eigenlijk een loper op onze trap, maar omdat de trap over de hele lengte een kleine tot grote bocht heeft, zal het lastig worden om dat mooi te laten worden.Glitsa trappenlak anti slip heet die verf. Als je echt een loper wil kan een goede stoffeerder er wel een bocht in maken hoor.

http://specialstairs.nl/site/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dat was in ons vorige huis dus ik heb er geen foto van helaas..
Alle reacties Link kopieren
Boom: Albizia Julibrissin Boubri Ombrella



Heb er zelf 2 staan, groeien niet heel hard dus je moet ze wel "groot" kopen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
@tickel: mooie boom, maar voor ons/onze tuin te exotisch. Ik vind de amandelboom wel leuk. Waarschijnlijk gaan we morgen naar een boomkweker, eens kijken of we er iets gaan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het is een kersenboom geworden. In een ander deel van de tuin komt nog een keer een appelboom te staan, maar daar is nu nog geen plek voor. De rest van het perk waar de boom staat is nu ook met groen opgevuld, we hebben opeens een tuin
Alle reacties Link kopieren
We zijn over. Nog niet helemaal, want hebben nog een opslag vol staan. Die gaat hopelijk morgen leeg. Ik ben kapot!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
We zijn al weer een paar weken verder. Het klussen gaat goed, hoewel het wel wat langzamer gaat nu mijn man en ik allebei weer aan het werk zijn. Meteen 2 vraagjes:



1. zouden jullie voor deurbeslag met een vierkante rozet (?) gaan of een ronde? Het verdere model komen we wel uit, maar dat vind ik een lastige.



Vierkant:





Rond:





2. Welke kleur vinden jullie het beste voor in een slaapkamer (met de reden waarom erbij ) Uitgangspunt is olijfgroen, maar dat vinden we bij nader inzien te groen/te hard. Het is geen hele donkere, maar ook geen hele lichte kamer. Langs 1 muur komt een witte inbouwkast en in de andere muur zitten openslaande (balkon)deuren met glas erin. De rest van de muren willen we kleuren. Het is een vrij lage kamer.





Alle reacties Link kopieren
Nu ik het zo zie, is de laatste kleur wel behoorlijk blauw. De naam zegt het natuurlijk al (green blue), maar het valt me nu meer op dan eerst
Alle reacties Link kopieren
Flat, is de onderste kleur early dew van flexa?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven