Buurvrouw heeft last van ons

07-07-2015 19:38 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
---
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de buurvrouw niet meer gezien of gehoord. Zul je net zien dat ik er helemaal "klaar" voor was. En nu hoor ik niks.........
Leeft ze nog ?
quote:Rasonkel schreef op 23 juli 2015 @ 18:00:

Ik heb de buurvrouw niet meer gezien of gehoord. Zul je net zien dat ik er helemaal "klaar" voor was. En nu hoor ik niks.........Misschien leest ze hier mee en heeft ze een flinke wake-up call gehad.
Alle reacties Link kopieren
Vakantie in een hutje op de hei waarschijnlijk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds niks gehoord. Het was natuurlijk ook geen buitenweer. Maar ik laat het weten hoor zodra het zover is.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder hoor. Je zou bijna echt denken dat ze hier heeft meegelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasonkel schreef op 07 juli 2015 @ 22:31:

Ze wil trouwens ook graag op een andere plek wonen, maar ze heeft geen geld om te verhuizen. Ze is een paar jaar ouder dan ik. Alleenstaand zonder kinderen. Misschien ligt dat ook gevoelig. Daar hebben we het niet over gehad natuurlijk.

Dat zou idd gevoelig kunnen liggen; je schreef ook dat ze erg op zichzelf is, dus weinig bezoek van familie, vrienden e.d.?

Woongeluiden van anderen betekent dan: samenzijn, bezoek, gezelligheid enz. dat wat zij niet heeft.

Ze zal zelf waarschijnlijk tv en radio heel zacht hebben staan, er wordt amper gepraat in haar huis, dan is het in haar eigen huis stil,dus dan hoort ze ook alles.

Dit los van een lichamelijke oorzaak.

Jij (en andere buren) zullen het nooit goed kunnen doen; wat je ook doet of na laat.



"Zij wil gewoon stilte en dat kan ik niet waarmaken. "

En dat hoeft ook niet.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
--
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw kan beter op het platteland in Friesland wonen met buren 10 km verderop. Wat een zeik meut zeg. Je moet toch zeker wel gewoon kunnen leven in je eigen huis. Je kinderen moeten toch lol kunnen maken. Niet iedereen moet maar rekening met buuf houden want mevrouw is overgevoelig. B*tch please.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasonkel schreef op 13 september 2015 @ 21:14:

Ik heb sinds het openen van dit topic niks meer van de buurvrouw gehoord. Dus ik ben heel blij.

De buren aan de andere kant van de buurvrouw gaan verhuizen en ik hoorde dat de buurvrouw zelfs ziek geworden is van het idee dat ze andere buren krijgt. Heftig hoor!Misschien heb je geluk en hebben de nieuwe buren een paar knullen van koud 16 jaar voorzien van scooter. Dan verlegt de hypergevoelige buurvrouw haar aandacht tenminste.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je haar te veel tegemoet komt. Zij kan ook oordoppen indoen als zij normaal woongedrag niet aan kan. Of even naar de huisarts voor een verwijsbrief. Ik heb een buurjongen met hele zware adhd en die kan niet op normale toon praten. Aan de andere kant een herder die uren blaft als zijn baasjes weg zijn. Ik kan geen pil in mijn buurjongen's mond gaan stoppen of mijn buren verbieden om nooit meer 's avonds even weg te gaan... Het is gewoon dat je sommige geluiden gewoon even moet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
--
Alle reacties Link kopieren
Je buurvrouw mag haar handen dichtknijpen dat jullie "normale "leefgeluiden maken.

Ik heb boven mij een werkloze single buurman die duidelijk niet spoort......zit de hele dag te schreeuwen als een aap tot 3 uur 'snachts en vind het vreemd dat ik daar last van heb..
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 09:23
99.59% gewijzigd
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 07 juli 2015 @ 19:41:

Toch aangeven dat je het heel vervelend vind voor buurvrouw dat ze zo overgevoelig is maar dat jij wel normale leefgeluiden wilt kunnen maken. Tevens aangeven dat je niet minder geluid gaat maken als ze er wat van zegt dus dat kan ze achterwege laten.Dit. Een beetje rekening met elkaar houden is uiteraard heel normaal, maar gewone leefgeluiden moeten natuurlijk wel kunnen. Verder is het haar probleem. Jullie moeten niet je leven moeten aanpassen/beperken omdat zij een probleem heeft. Hier zal zij zelf een oplossing voor moeten vinden (oordoppen, therapie, verhuizen).
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 23 oktober 2015 @ 11:16:

[...]





Heeft je buurvrouw ook die buren lastiggevallen? Gaan ze daarom verhuizen? Heb je nooit contact met ze opgenomen om te kijken of ze ook geterroriseerd werden door haar?Hier heb ik nooit aan gedacht. Ze zijn inmiddels verhuisd, maar het zou best eens kunnen dat zich totaal onvrij zijn gaan voelen.
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 09:23
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 23 oktober 2015 @ 12:22:

[...]





Ik zou dat zelf wel hebben gedaan, met buren contact zoeken als er een rotte appel tussen zit.

Als het wel zo is, dat buurvrouw hun heeft weggepest, dan hoop ik dat ze dubbele karma terug krijgt



Ja wat stom, totaal niet aan gedacht. Ik kan karma wel een handje helpen

Nee hoor, dat zou ik nooit doen...
.....
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 23-10-2015 12:35
Reden: I.v.m. privacy van gedupeerden verwijderd.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Erg vervelend dit, ik heb een soortgelijk probleem. Nu na 6 maanden is het nog steeds niet beter en loop ik steeds meer op mijn tenen. Daarbij baal ik per dag meer van mijn buurman. Ik overweeg nu zelfs om Bonje met de buren te schrijven, daar zag ik laatst een oproep van op tv. Anders weet ik het ook niet meer, praten wordt steeds lastiger, aangezien ik geen begrip meer heb voor zijn klaagzang.
Alle reacties Link kopieren
---
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasonkel schreef op 21 november 2015 @ 19:38:

Ik heb goed nieuws, ik liep de buurvrouw vorige week tegen het lijf en ze heeft haar excuses aangeboden. Ze zat een hele tijd niet lekker in haar vel en zei dat we prima buren waren. Dat is echt wel heel fijn!

Leuk!



Je hebt natuurlijk geen garantie dat ze altijd goed in haar vel blijft zitten, maar ik denk dat ze alles beter verdraagt als ze jullie aardig vindt.



Stuur haar een kaartje als je op vakantie bent, of nodig haar op jouw verjaar dag uit (tenminste, als je gewend bent het halve dorp uit te nodigen).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven