Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
@ noopes: wat een goed idee om boeken gewoon per 5 of per 10 aan te bieden. Ga ik naar kijken. Die doos maken had ik ook al aan gedacht. Stickeren is dan een goed idee hahaha :-) Thanks!
Heb ook series (boeken) op MP staan. Maar verkoopt het niet staat het ook niet in de weg.

Dvd's verkoop ik niet want die brengen niet meer dan ¤ 1.50 per dvd op. Dan bewaar ik ze liever.

Van de week mijn hobby kamer opgeruimd.

Zooi op Facebook gezet ( en verkocht) en ook weggegeven. Heb nu nog 1 doos vol staan die met de sinterklaas naar het werk gaan.

Wat kan een mens een zooi hebben
Alle reacties Link kopieren
Oude boeken bewaar ik.

Heb ook nog e-books, neemt geen ruimte in beslag.



DVD's/Blu-ray films bewaar ik ook. Levert niks op. Met het weertype van zaterdag vind ik het heerlijk om af en toe een filmpje uit de kast te pakken en lekker op de bank te kijken.

Met wat lekkers en een bak thee.



Stripboeken bewaar ik ook. Heb een hele stapel staan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Oude (nog bruikbare) kleding zamel ik in zakken en gaan naar een goed doel.

Regelmatig ruimen wij onze kledingkasten op.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
De oude kapotte kleding doe ik in een lade. Als deze vol zit doe ik deze in een zak en gaat deze naar de kledinginzameling.

Wil eigenlijk de zolder nog aanpakken en stiekem nog de ladenkast met beddengoed,
quote:Noopes schreef op 27 juli 2015 @ 08:35:

Dames hoe gaat het met opruimen?



Hier gaat het prima!

Deel op mp en via Fb verkocht, wat niet verkocht wordt en er over een week nog ligt gaat de vuilniszak in.

Administratie is weer bijgewerkt, ochtendje zitten en alles zit weer netjes in klappers, ook bonnen van garantie-aankopen.

Stapel tijdschriften die al een tijdje stof lagen te vangen in de mand weggegooid.



Vandaag staat vriezer schoonmaken op dr planning, kan ik meteen een nieuwe indeling maken en opschrijven. Ik heb op dit moment geen idee wat er allemaal in zit... ja een aantal maaltijden voor 1 en voor 3 personen, ik geloof 1 brood, wat vlees... en eh tja geen idee verder!

Iemand hier nog tips hoe de vriezer in te delen of te onthouden wat er in zit?

Ik haak weer even aan.



Als je een vriezer met laden hebt per la indelen.

Dus la 1 brood

La 2. Maaltijden

La 3 vlees

La 4 ijs

Zo heb ik het ongeveer. Dan hou ik beter overzicht.



Ik ben redelijk tevreden qua huis. Veel weg gedaan verkocht en weggegeven.

Prijs bepaal ik op gevoel. Bij twijfel dingen vraag ik meer (omdat ik het voor minder niet weg wil doen). Maar sommige dingen ben ik al lang blij als iemand ueberhaupt wat bied. Weg is weg is dan het motto.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is slim van de boeken. Ik heb er echt zo veel en geen ruimte. En ik lees nog enkel via mijn e-reader. Ik zal ze echt niet allemaal wegdoen, maar een hoop ga ik proberen te verkopen.



Verder komt zaterdag de kledingkast. Nou ja, kasten. Genoeg om zomer en winterkleding in op te bergen, dus dat is een mooie klus voor volgende week.



In onze vriezer ligt niet zo veel, ben er nog niet aan gewend. Gooi vlees in de vriezer, maar vergeet het er 's ochtends uit te halen. Maar wat er in ligt? Brood, ijsjes, wat vlees en restjes.
Wij hebben maar 3 laden dus moet goed indelen in de vriezer:



Boven: ijs / brood en aardappelproducten

Midden: vlees (in afgewogen portiezakjes)

Onder: groenten (ook in portie zakjes).



Heb de ladenkast tussendoor uitgezocht maar er kon niets weg :(
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi, hier ben ik ook weer. Net terug van vakantie, dus troep in overvloed om op te ruimen .



Wij hebben ook drie lades, eentje voor restjes en wat muffins die ik eens in de zoveel tijd bak om mee te geven naar school, eentje voor onze koe (wij kopen vlees via koopeenkoe en dan krijg je meteen een heleboel, en omdat wij allemaal vegetariër zijn behalve de jongste wegens gezondheidsredenen doen we er lang mee) en de derde voor onze ijsmachinebak en de lunches van mijn man die ik eens per week maak voor de hele week (en vaak ook nog een bakje met wat muffins)



Marktplaats is de hobby van mijn man en als ik iets erg graag snel kwijt wil zeg ik dat de opbrengst bij zijn computerbudget mag. Gaat razendsnel dan .
Alle reacties Link kopieren
Maiskip, hier verkopen dvd's nog goed via MP. Vang er vaak nog 2,50 of 3 euro voor !!!

Van de week aardig wat kinderkleding van dochter verkocht.

Maar nog niet genoeg hahahaha
quote:Phips schreef op 29 juli 2015 @ 12:01:

Hoihoi, hier ben ik ook weer. Net terug van vakantie, dus troep in overvloed om op te ruimen .



Wij hebben ook drie lades, eentje voor restjes en wat muffins die ik eens in de zoveel tijd bak om mee te geven naar school, eentje voor onze koe (wij kopen vlees via koopeenkoe en dan krijg je meteen een heleboel, en omdat wij allemaal vegetariër zijn behalve de jongste wegens gezondheidsredenen doen we er lang mee) en de derde voor onze ijsmachinebak en de lunches van mijn man die ik eens per week maak voor de hele week (en vaak ook nog een bakje met wat muffins)



Marktplaats is de hobby van mijn man en als ik iets erg graag snel kwijt wil zeg ik dat de opbrengst bij zijn computerbudget mag. Gaat razendsnel dan .Wat leuk! Daar ga ik ook over nadenken! Hoeveel ruimte neemt dat in? Past het in een lade?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 8 vrieslades...

Wel opnieuw ingericht:

Bovenste lade (1) koelelementen

(2) brood

(3) aardappelproducten

(4) diepvriesgroentes

(5) fruit,loempiavellen, ijs

portie maaltijden

(7) vlees

(8) leeg. Hierin kunnen meer maaltijden straks



Oh hahaha! Nou in plaats van dat duiveltje hoort er een 6 tussen haakjes te staan!
noopes wijzigde dit bericht op 30-07-2015 08:05
Reden: onverwachte smiley
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 29 juli 2015 @ 22:50:

[...]



Wat leuk! Daar ga ik ook over nadenken! Hoeveel ruimte neemt dat in? Past het in een lade?Ja, precies een la vol, lade is 42x36 cm, binnenmaat
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriezer is tamelijk leeg :-) Heb er net wel wat fruit in gedaan.



Marktplaats verkopen gaan redelijk trouwens. Geld is leuk :-) Ik heb al wat schoenen opgeruimd. Alles gepast en toen tot de ontdekking gekomen dat ik er niet eens meer inpas dus dat maakte het makkelijk :-)



Mijn kledingkast is de volgende en de zolder wordt ook al wat. Ik krijg er echt lol in, want de verfbussen staan al klaar, ik wil zoooo graag beginnen :-)



Maar het gaat langzaam
quote:Noopes schreef op 30 juli 2015 @ 08:04:

Ik heb 8 vrieslades...

Wel opnieuw ingericht:

Bovenste lade (1) koelelementen

(2) brood

(3) aardappelproducten

(4) diepvriesgroentes

(5) fruit,loempiavellen, ijs

portie maaltijden

(7) vlees

(8) leeg. Hierin kunnen meer maaltijden straks



Oh hahaha! Nou in plaats van dat duiveltje hoort er een 6 tussen haakjes te staan!Ik weet niet of je bv wilt gaan geven? Maar in die tijd zat er bij ons nagenoeg niets anders in als melk (3 lades) dus beetje ruimte vrij houden kan handig zijn
quote:Phips schreef op 30 juli 2015 @ 10:01:

[...]





Ja, precies een la vol, lade is 42x36 cm, binnenmaatIk ga binnenkort eens meten, vind het concept echt fijn.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 30 juli 2015 @ 17:18:

[...]



Ik weet niet of je bv wilt gaan geven? Maar in die tijd zat er bij ons nagenoeg niets anders in als melk (3 lades) dus beetje ruimte vrij houden kan handig zijnBedankt voor de tip! Daar heb ik niet aan gedacht en ook over gelezen. Daar kan ik de vrije lade voor gebruiken en ruim de helft van de aardappelspul-lade.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ons nieuwe bureau is er. Kunnen we eindelijk de administratie weer opbergen. En ook is het vervelende verlengsnoer voor de laptop uit de woonkamer.



En zo komen de kledingkasten, dus dat wordt ook inrichten. Weer wat verhuisdozen met kleding uitpakken. Hopelijk kom ik straks mijn witte zomer broek nog tegen, die ben ik kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn ikdus!

Ziet er meteen opgeruimd uit!

Ben je je witte zomerbroek al tegengekomen?



Hier ook de garderobekast ingeruimd, heerlijk overzichtelijk! En toch weer wat kleding weggegooid.



Keukenkastje van glazen en mokken is ook opgeruimd, deel glazen op mp deel in de glasbak en de rest netjes geordend.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ben mijn broek nog niet tegen gekomen. Maar heb nog niet alle dozen uitgepakt. Het was gisteren 23 uur voordat de laatste kast goed stond en toen moesten we de kleding die we op bed hadden gelegd nog in de kasten. En vandaag niets gedaan. Mijn man is vanmorgen vroeg naar heet buitenland vertrokken voor werk en ik had echt geen puf om iets te doen vandaag. Beetje drukke weken gehad op werk (minimaal 55 uur per week, excl reistijd). Ik ben niet verder gekomen dan de achtertuin.
Ikdus, ik ben na 2 verhuizingen binnen een jaar nog steeds 1 broek kwijt....

Vrees dat hij bij het afval beland is hopelijk heb jij meer geluk met het terug vinden.
Ik heb vandaag toch weer een krat boeken uit mijn boekenkast uitgesorteerd.

Heb ze nu op fb staan... zal wel niets worden en meestal gaat het krat dan eerst naar de studeerkamer en breng ik ze uiteindelijk naar de kringloop. Moet er nog wel aan wennen dat je er geen cent voor krijgt...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn boeken eerst op mp gezet en daarna op een fb-groepje.

De eerste heb ik via mp kunnen verkopen, de andere 2 series via fb.

Eentje heb ik achteraf vooe te weinig weg gedaan. Idd jammer dat je er nauwelijks wat voor krijgt!

Merk ook goed dat er vooral op van die fb-groepjes vooral naar de prijs (zo goedkoop mogelijk) gekeken wordt en minder naar kwaliteit. Maargoed dat geldt inmiddels voor veel dingen...



Hier niks meer opgeruimd, ik ben over een paar weekjes uitgerekend!

Helaas ook rust voorgeschreven gekregen, gelukkig mag dat ook thuis. Wel blijf ik de inhoud van de commode en kast op de babykamer aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer boeken te koop aangeboden op FB via mijn eigen tijdlijn. Toen heb ik er wel een paar verkocht

Verder gisteren weer aan het opruimen geweest. Veel zooi weggesmeten, morgen weer verder. Heb nog een week tot ik weer aan het werk moet en dochter weer naar school gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven