Schoonzusje

02-08-2015 19:45 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai lieve mensen,



Ik heb iets wat mij enorm dwarszit en hoop dit met jullie te delen. Ik heb een schoonzusje van 20 jaar. Onze band is altijd al close geweest en we waren altijd al goede vriendinnen. Om een lang verhaal kort te maken woonde zij vroeger bijna naast mij. Samen sporten, leuke dingen doen, kletsen, uitgaan etc. Nu is het zo dat ik me enorm zorgen maak om haar.. ze heeft me nu een paar maanden geleden verteld dat ze bij de psycholoog liep, haar school niet lukt, haar vriendschappen kapot lopen en ze erg onzeker is en zo nog wat dingen. Ze kwam bij mij voor advies en nu moet ik toegeven het zelf misschien niet goed aan te hebben gepakt, maar ik wou haar graag helpen. Ik luisterde naar haar en gaf ook antwoorden of het nou echt alleen bijvoorbeeld de schuld is van haar vriendinnen qua kapot lopen in vriendschap of dat zij ook ergens aandeel in heeft, omdat naar mijn mening altijd alles aan twee kanten ligt. Ze was toen heel erg op haar teentjes gebrand en moet tot heden niets van me weten. Eerlijk gezegd mis ik haar enorm, ik heb haar gezegd misschien tr hard en te vaak herhalend te zijn geweest, maar ik maak me gewoon zorgen. Ze wil van niemand hulp en het doet mij ook pijn om te zien dat ze geen vriendinnen meer heeft etc. Ik heb haar verteld dat ik haar mis en elke keer als ik wil praten heeft ze geen zin(eerlijk gezegd heeft ze nooit zin), volgens anderen is dat omdat ze geconfronteerd wordt met de waarheid en geen confrontatie durft aan te gaan. Familie en vriendin zeggen dat ik het maar moet laten rusten. Dat heb ik gedaan, nu al een aantal maanden lang.. Iedereen om me heen zegt dat als zij geen hulp wil en zelf haar problemen niet ziet een ander daarin niet kan helpen. Maar los wat anderen zeggen, ik mis haar gewoon, ze heeft me overal op geblokt.. Ik wil wel bij haar langsgaan maar tegelijkertijd weet ik niet eens of ze opendoet. Ook haar ouders weten oa niet dat het zo slecht gaat omdat ze eigenlijk niets verteld en heb ook niet de indruk dat zij weten wat er aan de hand is. Conclusie; Ik mis mijn vriendin en schoonzusje. Ik probeer in contact te komen, maar ze wil niet praten en ook geen hulp. Het gaat slecht met haar, maar dat wil ze zelf dus niet zien. Heb het gevoel dat ze alles verwaarloost en dus ook onze band. Hoe kan ik tot haar doordringen dat als ze zo mensen afstoot er uiteindelijk misschien niemand overblijft? Moet ik zo'n persoon juist met rust laten of juist niet? En hoelang geef je dan diegene rust? Heb gewoon zo met haar te doen en eigenlijk vind ik het gewoon triest dat de buitenwereld een hele andere kant ziet, maar slechts enkele mensen weten hoe het echt gaat. Dit vreet echt aan mij, ik wil er voor haar zijn, ze wil ook niet over haar problemen of gewoon over leuke dingen praten met familie, maar ook niet met mij dus..



Wat moet ik doen?
Is zij de vermiste uit je vorige topic?
Is zij de zus van je vriend/vriend of de partner van je broer/zus?
Alle reacties Link kopieren
Haar laten en signalen blijven geven dat jouw deur voor haar open staat.

Dus niet naar haar toe gaan maar af en toe een app/mailtje sturen waarin staat dat altijd bij jou welkom is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Misschien handig om eerst even alinea's maken, zo is er echt niet door te komen..
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktape schreef op 02 augustus 2015 @ 19:50:

Misschien handig om eerst even alinea's maken, zo is er echt niet door te komen.. Niet? Ow ok ik ben blijkbaar een goed lezer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zusje van mijn vriend! Ja I know.. Moest het gewoon even kwijt dus heb het er zo neer gepleurd haha sorry!
Alle reacties Link kopieren
Nee de vermissing gaat over iemand anders hoor hihi
Ze loopt bij de psych en jij gaat advies geven?
Misschien lijkt schoonzusje toch erg veel op haar broer zonder dat ze het door heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ja nou.. Ze vroeg mij advies omdat ik dat een tijdje gestudeerd heb en mij vertrouwt en daarin ik ook zelf vroeger naar een psycholoog ben gegaan. Zij heeft niet dezelfde ouders als mijn vriend
Alle reacties Link kopieren
Ze is trouwens heel anders opgevoed en bij andere mensen dus dat kan je in deze situatie niet vergelijken
Zolang ze dezelfde vader en moeder hebben..
Ik denk dat je je erbij neer moet liggen dat er op dit moment in haar leven geen plaats is voor jou. Het is heel jammer dat het misgelopen is tussen jullie maar jij hebt nu wel alles gedaan wat je kon doen.

Misschien komt er een ander moment in jullie leven, als het beter met haar gaat, waarin dit weer anders ligt en het zou mooi zijn als je daar tegen die tijd nog open voor staat.
Alle reacties Link kopieren
Ze wil wel hulp, anders zou ze niet bij de psycholoog lopen. En dat is ook de aangewezen persoon om haar hulp te verlenen.
Op haar teentjes gebrand, wat mag dat dan wel zijn? Niet om door te komen dit stuk, eerst maar eens terugbrengen naar normaal Nederlands dit, voorzien van witregels enz.
Alle reacties Link kopieren
Huh, ze is het zusje van je vriend, maar heeft andere ouders dan hij en is ook niet samen met hem opgevoed? Dan is ze toch zijn zusje niet?

En eerlijk gezegd geloof ik er niks van dat jij psychologie gestudeerd hebt. Een van de eerste dingen die ze je daar leren is dat je in dit soort gevallen niet dwars door de lopende behandeling van een psycholoog heen moet gaan met allerlei adviezen.
Ze heeft niet dezelfde ouders en is ergens anders opgevoed maar het is zijn zusje?

Bijzonder.!
Alle reacties Link kopieren
Je blijft zeggen dat ze geen hulp zoekt/aanvaard...maar ze loopt toch bij psycholoog ? Misschien had ze meer behoefte aan luisterend oor dan jouw goedbedoelde adviezen. Tja, als ze nu niet meer wil kan je er niet veel aan doen. Maar als ze je schoonzusje is, kom je haar toch wel tegen, vroeg of laat ?
Gewoon langs gaan. Je mist haar, het ergste wat je kan gebeuren is dat ze deur niet open doet, moet mee te leven zijn toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven