Hoe vaak zie je je ouders en hoe vaak je kinderen?

02-08-2015 09:51 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf zie ik mijn moeder sinds ze hoogbejaard is om de week, ze woont een uur reizen van mij vandaan.

Mijn kinderen zijn achter in de twintig en ik zie ze ongeveer een keer per maand, wel tussendoor even appen of bellen.



Ik zou mijn kinderen best vaker willen zien maar ze hebben een heel druk leven. Toen ik hun leeftijd had ging ik ongeveer 1 keer in de 2 maanden naar mijn ouders. Ik dacht er gewoon niet aan.

Het initiatief tot contact met mijn ouders is altijd van mij uit gegaan ook als jong volwassene. Mijn moeder was wel altijd een beetje boos als ze lang niets van mij hoorde. Het contact met mijn kinderen komt wel van beide kanten.



Ik ben benieuwd hoe dat bij anderen is of is gegaan. Ik heb namelijk het gevoel dat de generatie van de ouderwetse huisvrouwen (zal ik maar zeggen) er van uit gaan dat het contact van de kinderen dient uit te gaan. Van de andere kant zou ik het spaans benauwd krijgen van een moeder die iedere dag zou bellen of op de stoep zou staan als ik jong was. Dat maakt ook dat ik niet te veel wil appen en mailen naar mijn kinderen.

Ik vind het een beetje ingewikkeld om de juiste maat te houden in het contact zodat het voor iedereen prettig voelt.
Ik zie mijn ouders ongeveer 1-2 keer per jaar en daarnaast bellen we nog 1-2 keer. Mijn zusje spreek ik overigens 3-4x per week, dat contact is heel hecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:benq schreef op 02 augustus 2015 @ 21:06:

Je vriend, dat is ook het meest van waarde en het belangrijkste. Familie is iets eromheen en kan een vangnet zijn maar als het er niet is dan is het er niet.Niets zo makkelijk inwisselbaar als 'n relatie, dus een vriend is van ondergeschikt belang aan je ouders die je basis zijn en die de enige mensen zijn die écht onvoorwaardelijk van je kunnen houden.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 02 augustus 2015 @ 21:13:

[...]



Niets zo makkelijk inwisselbaar als 'n relatie, dus een vriend is van ondergeschikt belang aan je ouders die je basis zijn en die de enige mensen zijn die écht onvoorwaardelijk van je kunnen houden.Nogal lullig om te zeggen in dit geval, degene waar het om gaat heeft geen ouders of schoonouders meer. Logisch dat een partner dan op 1 staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosaaa schreef op 02 augustus 2015 @ 21:17:

[...]



Nogal lullig om te zeggen in dit geval, degene waar het om gaat heeft geen ouders of schoonouders meer. Logisch dat een partner dan op 1 staat.Oh, dat is idd erg lullig in dat geval.
Shoot first, ask questions later!
quote:benq schreef op 02 augustus 2015 @ 21:07:

Skyler is je moeder al op leeftijd of zijn jullie allebei nog jong?Mijn moeder is 55 en ik ben 25. Woon al 6 jaar niet meer thuis maar we hebben nogal wat meegemaakt toen mijn vader nog leefde en hebben sindsdien een hele hechte band.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 02 augustus 2015 @ 21:13:

[...]



Niets zo makkelijk inwisselbaar als 'n relatie, dus een vriend is van ondergeschikt belang aan je ouders die je basis zijn en die de enige mensen zijn die écht onvoorwaardelijk van je kunnen houden.



Dat ouders onvoorwaardelijk van je kunnen houden, lijkt mij ook niet altijd zo.

Genoeg verstoorde verhoudingen waarbij vrienden belangrijker dan.ouders zijn. Nou en?
Zelf wil ik geen kinderen, en een veelgehoorde "verklaring" (voor zover je die nodig hebt) is dan dat dat komt omdat ik zo'n slechte (lees: geen) band met mijn ouders heb. Maar als ik dan Redbulletje lees die bij haar eigen ouders de deur plat loopt maar toch zelf beslist geen kinderen wil dan klopt dat weer niet
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 03 augustus 2015 @ 09:05:

Zelf wil ik geen kinderen, en een veelgehoorde "verklaring" (voor zover je die nodig hebt) is dan dat dat komt omdat ik zo'n slechte (lees: geen) band met mijn ouders heb. Maar als ik dan Redbulletje lees die bij haar eigen ouders de deur plat loopt maar toch zelf beslist geen kinderen wil dan klopt dat weer niet De verklaring is toch gewoon hetzelfde als je ze wel wil, je wil het wel of je wil het niet. Zeggen mensen dat tegen jou dan, dat het door je band met je ouders komt en twijfel je daar dan aan?
Dat zeggen mensen vaak tegen me. Ik zie dat zelf niet zo overigens. Maar op zich zou het kunnen, ik heb geen ideaalbeeld van een warm gezinsleven in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn moeder bijna iedere dag. Ze woont om de hoek bij mij en als ze naar haar werk fietst komt ze voorbij mijn huis.

Mijn vader zie ik zeker 2x per week in de winter en iedere dag in de zomer.

Mijn opa en oma zie ik iedere week, kan ik daar komen eten en doe ik voor hun wat administratie en doktersafspraken enzo als dat nodig is.

Mijn andere oma is dement maar ga zeker 2x per week naar het verzorgingstehuis om haar te bezoeken, probeer het wel vaker maar dat lukt vaak niet vanwege het werk.

Schoonouders heb ik nog niet en kinderen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 02 augustus 2015 @ 10:25:

[...]





Er bestaan ouders die erin investeren dát hun volwassen kind ze nog maar eens in de paar maanden wil zien. Mijn schoonmoeder is zo´n ouder.



Mijn moeder ook. Ik vind 1x per maand bellen en 1x per kwartaal/2 maanden meer dan genoeg om elkaar te zien tegenwoordig.

Hebben jaren nog minder contact gehad maar ja het blijft toch mijn moeder.



Mijn vader ''spreek'' ik wekelijks een paar keer meestal via de facebookchat en die komt aanwaaien zoals het hem uit komt,soms wekelijks en soms wat minder. Af en toe ga ik daarheen als ik toch in het centrum moet zijn.



Mijn schoonouders zien/spreken we onregelmatig,soms elke week en zoals nu ze op vakantie zijn een maand niet.

Gaan daar wel in oktober 2 weken gezellig mee op vakantie. Wel ieder in zijn eigen appartement en we laten elkaar wel vrij om te doen waar je zin in hebt en sommige dingen als auto huren doen we dan samen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en grootouders hebben we niet meer maar die zagen we maar een paar keer per jaar.

Geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ouders wonen op 2,5 uur rijden van ons (wij wonen niet in Nederland). Zien we bijna elke maand, meestal voor een weekend, soms bij familie en dan is het alleen een avond of middag. Komen soms ook bij ons langs. tussendoor wel WA contact. Broer minder, meestal bij ouders, soms bij gezamenlijke vrienden. Schoonouders zien we elke week, ik zelfs iets vaker dan mijn vriend. Ga er meestal zo'n 2 keer per week even langs. Kinderen hebben we niet.
Ik zie mijn vader 2 keer per jaar, mijn moeder en grootmoeder (moeder van moeder) 2-3 keer per week (en ja, ik heb ook een druk leven). Kinderen heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Voorheen zag ik mijn ouders (gescheiden) zio'n beetje eens in de twee maanden. Sinds mijn moeder vorige maand werd gediagnosticeerd met kanker zie ik haar meerdere keren per week en spreken we elkaar heel vaak, gek eigenlijk dat ik zo'n eyeopener nodig had om het contact te intensiveren. Mijn vader is ontzettend druk met zijn eigen dingen dus die zie ik door praktische redenen eens in de twee, drie weken ongeveer.



Schoonouders en kinderen heb ik nog niet. Mijn zus zie ik niet 1 op 1 maar alleen op verjaardagen, toevallig bij mijn moeder enz.
Ik zie mijn ouders te weinig, een keer of 3 per jaar. Ik neem me steeds voor om dat anders aan te pakken, maar de tijd glipt gewoon door mijn vingers. Er zijn zo weer een paar maanden voorbij. Deze maand maar eens op bezoek gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven